Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz przejść na 0w40 lub 5w40 oczywiście specyfikacja bmw LL04 konieczna. Z droższych na bazie syntetycznej masz Ravenol, Amsoil z tanszych wspomniany Fuchs, Shell, Mobil1, Texaco, Meguin
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E91

Silnik: 3.0d (N57D30A)

Przebieg: 326 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 70/30 (trasa/miasto)

Zużycie bieżące na l/1000km: podobno nic, dopiero go kupiłem od pewnego źródła

DPF: tak

Dotychczas: od 2010 ciągle serwisowany w ASO, lali 0W30 a ostatnio na życzenie poprzedniego właściciela wleciał Fuchs 5W30.


Do 310000 olej był wymieniany zgodnie z interwałem (co 25-30kkm, czasem zdarzyły się przekroczenia :/) Obecnie na Fuchsie ma nalatane 16kkm i chcę go teraz zmienić. Znajomi mi mówią, by przejść na 5W40.

Bez rozpisywania się w dużym skrócie, w tych warunkach eksploatacji dla tego nie konsumpcyjnego oleju silnika N57 to 0W40. 5w40 to niepotrzebna za duża lepkość dla zdrowego silnika- zimne starty, to wtedy następuje największe zużycie silnika. Oleje 0W40 w porównaniu do 5W40 lepiej chronią silnik, tym bardziej w naszym całorocznym kimacie.

Opublikowano

cześć,

Napiszę kilka słów o oleju z doświadczenia.

Od nowości miałem 318d z 2008r, przejechałem tym autem bez żadnej awarii 240kkm, samochód był serwisowany zgodnie ze wskazaniami komputera, mniej więcej co 20-25 kkm wymiana oleju. Olej wymieniamy w serwisie na oryginalny BMW, później castrol ll04.

Takie mam doświadczenia. Teraz jeżdżę 116i wymieniam olej także zgodnie ze wskazaniami komp w serwisie, i tyle.

Opublikowano

Model: E60 525d LCI

Silnik: M57 197km (chip 240km)

Przebieg: 384.000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 70miasto 30trasa

Zuzycie bierzące na l/100 - 300ml

DPF: nie

dotychczas: valvoline 5w30

Rocznie około: 15tyś

Opublikowano

Panowie znalazłem co było jako ostatnie zalane i zalewane od początku do mojego

N54B30 535i a było to BMW LL-01 FE 0w-30 (był to chyba Twin Power Turbo BMW).

Co teraz zalać ?

Shell, Valvo, Motul i w jakiej specyfikacji? Dlaczego Shell, Valvo,Motul? Wymianę planuje co 8 tys. więc wolę taniej a częściej.

Ktoś doradzi. Wystarczy trzymać się specyfikacji LL-01 i przejść na 5w40 czy pozostać przy 0w30??


Dzięki za wasz czas i opinie.

Opublikowano

Model: F20

Silnik: 120d

Przebieg: 235tys km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Penrite enviro 5w40


Witam,


zakupione auto i szykuje sie do wymiany oleju. Poradźcie co zalac.


Z gory dzieki za pomoc.

Opublikowano
Jeśli coś lepszego to ja bym szedł w Amsoil European Car Formuła 5w30,miałem tego Penrite i w sumie nie mogę nic złego powiedzieć na ten olej
Opublikowano
cześć,

Napiszę kilka słów o oleju z doświadczenia.

Od nowości miałem 318d z 2008r, przejechałem tym autem bez żadnej awarii 240kkm, samochód był serwisowany zgodnie ze wskazaniami komputera, mniej więcej co 20-25 kkm wymiana oleju. Olej wymieniamy w serwisie na oryginalny BMW, później castrol ll04.

Takie mam doświadczenia. Teraz jeżdżę 116i wymieniam olej także zgodnie ze wskazaniami komp w serwisie, i tyle.

Czyli te longlife nie takie straszne jak je malujo

Opublikowano
Jeżeli samochód ganiany głównie w trasy, zawsze dogrzany to wymiana "longa" co 20-25tyś. za wiele mu nie zaszkodzi, ale częstsza na pewno by pomogła. Inaczej sprawa się ma do aut jeżdżonych w cyklu mieszanym czy typowo miejskim...wymiana co 15tys obowiązkowo. Znam nadgorliwców co LL po 8-10tyś zlewają...bez sensu, te oleje starzeją i zużywają się wolniej.
freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano

Znam nadgorliwców co LL po 8-10tyś zlewają...bez sensu, te oleje starzeją i zużywają się wolniej

 

Temat dość rozległy i złożony.

Wszystko zależy od warunków eksploatacji auta , silnika i tego w jakim stanie chce się silnik utrzymać oraz samego oleju . Najprościej zrobić analizę oleju zużytego i wiele się wyjaśni.

W moim silniku i przy mojej eksploatacji właśnie wychodzi zmiana przy ok 7,5-8tys. ( co odpowiada 220 godz. pracy oleju). Później gwałtownie wzrasta zużycie a TAN zaczyna zbliżać się do TBN, więc olej zacznie zostawiać depozyty w silniku. Więc jak kto woli. :D


..a long life -zawsze można z ŁYSYM coś połowić;

:lol:
Opublikowano

Cześć,


jaki proponujecie olej do:

Model: F11 520xd

Silnik: 2.0d, rok 2017, B47

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: normalne

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: olej oryginalny


Rozważam między:

BMW Twinpower LL-04 0W-30

Ravenol VMP-5W30.


Który do tego silnika powinienem wlać - OW-30 czy 5W30. ASO podpowiada 0W-30, do tej pory serwisowany w ASO, zmiany co 15k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli zmieniasz max co 15tys. i nie eksploatujesz ekstremalnie, to każdy z tych co wymieniłeś będzie bardzo dobry. Ja zalałbym Ravenol VMP-5W30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, będzie odpowiedni do twojego silnika i warunków w jakich eksploatujesz samochód.
Opublikowano

Witam, zakupiłem właśnie autko i na szybko chce wymienić olej na początek ale nie mam pojęcia jaki...


Model: F34 318d

Silnik: 2.0d, rok 2014, silnik N47

Przebieg: 95 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: normalne

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie wiem

Dotychczas: nie wiem


Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano
cześć,

Napiszę kilka słów o oleju z doświadczenia.

Od nowości miałem 318d z 2008r, przejechałem tym autem bez żadnej awarii 240kkm, samochód był serwisowany zgodnie ze wskazaniami komputera, mniej więcej co 20-25 kkm wymiana oleju. Olej wymieniamy w serwisie na oryginalny BMW, później castrol ll04.

Takie mam doświadczenia. Teraz jeżdżę 116i wymieniam olej także zgodnie ze wskazaniami komp w serwisie, i tyle.

Czyli te longlife nie takie straszne jak je malujo

 

Ja mam dobre doświadczenia z tymi olejami i odstępami od przeglądów, nic złego się nie wydarzyło, diesel właściwie nie spalał oleju, nigdy nie miałem komunikatu o potrzebie dolania. w benzynie już inna bajka około 0,7-0,8/10-12kkm, no ale benzyna to benzyna :twisted: , diesla już nie chcę :D


p.s jeszcze jedna obserwacja, Moja żona jeździ już kolejnym VW TDi , tam wymiany są także co 30kkm, jest to jej 3 samochód, każdy osiągnął przebieg ok 180kkm, tam też nic sienie dzieje, poza delikatnym spalaniem oleju

Opublikowano

Model: E87 120D

Silnik: M47 163KM

Przebieg: 310.000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 50 miasto 50 trasa

DPF: oryginalnie bez dpf

dotychczas: shell helix ultra 0w30

Rocznie około: 15tyś


Nie wiem czy 0w30 to nie za rzadki olej jak na taki przebieg... co myślicie przejść na 5w30/5w40?

Opublikowano

Model: E60 530xi

Silnik: N52 258KM

Przebieg: 232000

Styl jazdy: na ogół średni, czasami ostry :)

Użytkowanie: 60 miasto, 40 trasa

Dotychczas: Olej 5w30, prawdopodobnie Shell, brak info

Rocznie około: 20 tys.


Witam wszystkich!

Panowie jaki olej zalać, niedawno kupiłem samochód i chce wymienić, wiem ze jest 5w30, słyszałem ze do tego silnika lepiej zalać 5w40, przejechałem na razie 600 km i nie widzę ubytku oleju. Czy stosować płukankę przed wymiana? Jak tak to jaka? Z góry dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E87 120D

Silnik: M47 163KM

Przebieg: 310.000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 50 miasto 50 trasa

DPF: oryginalnie bez dpf

dotychczas: shell helix ultra 0w30

Rocznie około: 15tyś


Nie wiem czy 0w30 to nie za rzadki olej jak na taki przebieg... co myślicie przejść na 5w30/5w40?

 

Spokojnie możesz zalać 5w30 LL01 lub 04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E60 530xi

Silnik: N52 258KM

Przebieg: 232000

Styl jazdy: na ogół średni, czasami ostry :)

Użytkowanie: 60 miasto, 40 trasa

Dotychczas: Olej 5w30, prawdopodobnie Shell, brak info

Rocznie około: 20 tys.


Witam wszystkich!

Panowie jaki olej zalać, niedawno kupiłem samochód i chce wymienić, wiem ze jest 5w30, słyszałem ze do tego silnika lepiej zalać 5w40, przejechałem na razie 600 km i nie widzę ubytku oleju. Czy stosować płukankę przed wymiana? Jak tak to jaka? Z góry dzięki za pomoc :)

 

Jeśli więcej jeździsz po mieście to lepszy będzie 5w30, płukanka jak najbardziej tak.

Opublikowano
A od jakiego producenta olej lepiej zalać? Wybiorę 5w30 LL04 tylko nie wiem jaki. A czy płukanka z Liqui Moly będzie ok?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z lepszych to Ravenol VMP 5w30 a płukanka od Liqui Moly lub Archoil.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zgadzam się z guzior2, ja używałem w mocnym TSI Ravenol vst turbo 5w40 i byłem mega zadowolony. Pięknie trzymał temperaturę. Ubytek oleju zmalał dwukrotnie w porównaniu do Motula X-Cess.

W tej cenie super oferta jak na olej na bazie Pao.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mój N55 360 KM przy przebiegu 150 tyś. km do tej pory był zalewany olejem 0W30 jakiej marki nie wiem. ASO rekomenduje Twin Power Turbo LL04, mój warsztat od beemek Totala . Który polecacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój N55 360 KM przy przebiegu 150 tyś. km do tej pory był zalewany olejem 0W30 jakiej marki nie wiem. ASO rekomenduje Twin Power Turbo LL04, mój warsztat od beemek Totala . Który polecacie?

 

Twin power turbo jest na bazie GTL a Total HC, czyli ten pierwszy trochę lepszy, jeśli skrócisz interwał wymiany do 10 kkm to dadzą radę ale jeśli chciałbyś coś lepszego na bazie syntetycznej to np. Amsoil lub Ravenol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.