Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oleje dla BMW robi Shell na bardzo dobrych bazach (GTL) dlatego zapewni on odpowiednią ochronę, płukanka jak najbardziej Liqui Moly Pro-Line lub od Archoil i Ar9100 wg. uznania, osobiście nie stosowałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pacjent x5 e53 3.0d po programie, przebieg 422tyś km, dużo trasy, zdarza się jazda z przyczepą 2t+. Zbliża się wymiana oleju, ostatnio był sort 5w40 i było ok, teraz valvo 5w40 ale wydaj mi się że silnik chodzi głośniej. Myślę nad tym olejem, cena już dość wysoka, warto tyle płacić za olej? Czy są o podobnych parametrach lub lepszych w lepszej cenie? :8)

XADO LUXURY DRIVE 5W40 4L + 1STAGE REVITALIZANT

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie warto bo nie jest jakiś rewelacyjny, jeśli chcesz olej na dobrych bazach to np. Ravenol, Amsoil.
Opublikowano

N54 535i 2009 z USA 306 Koni bez modyfikacji - seria.

Nie wiem jaka oliwa była zalana.

Będzie robione 90% przebiegu w mieście. Krótkie odcinki.

Specyfikacja LL01 chyba tam idzie ale co dokładnie polecacie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Eurol elance 5w30

Eurol synergy 0w40

I tak jak wyzej inni. Nie ma dla n55 jakiegos innego magicznego środka smarnego.

🙃🙃

Opublikowano

feel_x podajesz dwa oleje.

Jeden z nich jest BMW LL01

Drugi z nich jest BMW LL04

I nie ma to większego znaczenia przy tym silniku?

A jeśli Valvoline to co byście polecili dokładnie? (użytkuję w swoim M54 od 10 lat i sobie chwalę dlatego pytam?)

Czy dalej do tego silnika jest polecany Mobil 1 New Life i jego następca, który się trochę zmienił ?

Opublikowano
feel_x podajesz dwa oleje.

Jeden z nich jest BMW LL01

Drugi z nich jest BMW LL04

I nie ma to większego znaczenia przy tym silniku?

A jeśli Valvoline to co byście polecili dokładnie? (użytkuję w swoim M54 od 10 lat i sobie chwalę dlatego pytam?)

Czy dalej do tego silnika jest polecany Mobil 1 New Life i jego następca, który się trochę zmienił ?

Nic, Valvoline to przeciętne oleje. Jeśli już to seria Synpower, ale tak szczerze to nie różni się ona niczym od polskiego Specola za 60 zł.

Dlaczego nie Valvo? Dosyć biedne pakiety uszlachetniaczy, baza HC, stosunkowo niskie lepkości wysokotemperaturowe (HTHS) a dodatkowo TBNy jedne z niższych jakie spotkałem w olejach.



Mobil też nie jest zalecany do tego silnika. Nie wiem dlaczego miałby być? Jak już to Shell, który robi im oleje.

Opublikowano

Dobrze a wspomniany przeze mnie Mobil 1 i jego następca ?

A co z Shell - podobno robi dla BMW oleje i jeśli już go wspomniałeś to który to dokładnie będzie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co gadac o new life jak nie jest juz dostępny? Poza tym mobil przeatal oficjalnie robic oleje z norma dla bmw. O nastepcy czyli fs sie nie wypowiem

Ja obecnie zalewam eurol 0w40 do n55. 7 litrów kupujac place jakies 70 euro

🙃🙃

Opublikowano

Ok to ja już bez pytania i po przeczytaniu stawiam na SHELL dla specyfikacji LL01 a jak ktoś ma obiekcje to chętnie posłucham :)

Dziękuje i pozdrawiam,

Opublikowano
Jeżdziłem na oleju Castrol , dla mnie olej dno ! Po wyminaie na olej Castrol silnik głośno pracował i napierdzielał mi jakiś popychacz. Przed wymiana zrobiłem płukankę, wlałem 400ml moly liqui, następnie zalałem olejem VALVOLINE SYNPOWER MST 3 5/40 (LL04) i ...... rewelacja silnik pracuje cicho hydrauliczne popychacze przestały 'nawalać' . Ogólnie zawsze podchodziłem sceptycznie do opowiadań, że po zastosowaniu 'jakiś" środków pojawiłą się diametralna poprawa. Na chwile obecną przed każdą wymianą ( co 10000km) będę stosował płukankę i olej Valvoline. Nie jest to żadna krypto reklama środkó i oleju. Piszę to co zauważyłem.
Opublikowano
Jeżdziłem na oleju Castrol , dla mnie olej dno ! Po wyminaie na olej Castrol silnik głośno pracował i napierdzielał mi jakiś popychacz. Przed wymiana zrobiłem płukankę, wlałem 400ml moly liqui, następnie zalałem olejem VALVOLINE SYNPOWER MST 3 5/40 (LL04) i ...... rewelacja silnik pracuje cicho hydrauliczne popychacze przestały 'nawalać' . Ogólnie zawsze podchodziłem sceptycznie do opowiadań, że po zastosowaniu 'jakiś" środków pojawiłą się diametralna poprawa. Na chwile obecną przed każdą wymianą ( co 10000km) będę stosował płukankę i olej Valvoline. Nie jest to żadna krypto reklama środkó i oleju. Piszę to co zauważyłem.

 

Powiedz jeszcze tylko czy mówisz o silniku N54 czy jakimś innym ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Krotka pilka.

Na 100% odpowiedz jest gdzies w tych ponad 240 stronach ale zwyczajnie nie mam sily tego przekopywac

F31, 330xd (n57d30)

Przebieg 124000km

Wymiana co 10-15 tkm

Aktualnie zalane cos w ASO

Chcialbym na stale przejsc na ''swoj'' olej, cos dobrego i ogolno dostepnego. Czytalem o Castrolu ale sporo osob wspominalo mi o Liqui Moly.

Troche poczytalem i jest taki pomysl: RAVENOL REP SAE 5W-30

Bardzo prosze o pomoc

Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybierz Ravenol, posiada sporo bazy syntetycznej i parametry w karcie bardzo dobre, Liqui Moly posiada dobre oleje ale są one głównie na bazie HC no i cenę mają wysoką, wiele innych marek ma oleje na podobnym poziomie a są znaczenie tańsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz porównać parametry techniczne + dostępne analizy interesujących Cię olei i samemu zdecydować. Polecam do tego silnika Ravenol VMP 5w30 olej z górnej półki .
Opublikowano

kolejne 10 tys za mna :) auto ma 35 tys, zawsze ori BMW 5w30, ostatnio 0w30 LL04.


naprawde te Ravenol VMP 5w30 jest taki dobry ? a moze ktos uzywał RAVENOL FES SAE 0W30 USVO ? on jest FE 12


Wg strony ravenol zelcane sa taki:


Produkty

: RAVENOL ALS SAE 0W-30 ACEA C3 Low SAPS 0,78

: RAVENOL FES SAE 0W-30 ACEA C2 Mid SAPS 0,8

: RAVENOL VMP SAE 5W-30 ACEA C3 Mid SAPS 0,7

: RAVENOL SMP SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 9,8

: RAVENOL HLS SAE 5W-30 ACEA C3 MidSAPS 0,8

: RAVENOL REP SAE 5W-30 ACEA C3 ?????????? 0,8


Nie wiem czy kolejność przypadkowa czy w takiej sa zalecane ;)


ciekawi mnie zawartos popiolow, VMP ma 0,7 % a jest jako mid SAPS, a ALS ma wiecej bo 0,78 i jest jakos Low SAPS.

W teorii oleje poniżej 0,8 powinny byc low SAPS

Opublikowano

ACEA C Specifications

Parameter Low SAPS – C1

Sulfated Ash 0.5 m% maximum

Phosphorus 0.05 m% maximum

Sulfur 0.2 m% maximum


Mid SAPS – C2/C3

Sulfated Ash 0.8 m% maximum

Phosphorus 0.07– 0.09 m% maximum

Sulfur 0,3 max

Opublikowano
Możesz porównać parametry techniczne + dostępne analizy interesujących Cię olei i samemu zdecydować. Polecam do tego silnika Ravenol VMP 5w30 olej z górnej półki .

 

Dziekuje za odpowiedz. Na stronie producenta wpisalem 5W30 i BMW Longlife 04 ( chyba takie cos ma spelniac - nie wiem jestem zielony w temacie) Wyskoczyly mi 4 oleje w tym ten ktory proponowales. Dwa najtansze odpuszczam. Zostaje:


-RAVENOL VMP SAE 5W-30 - tutaj jest napisane ze testowany w BMW i jest ok

-RAVENOL REP SAE 5W-30 - tutaj natomiast ze jest polecany konkretnie do BMW


Drugi z nich to jakas wersja Racing


Cena jest podobno i wybiore to co polecicie :) Chcialbym sie przestawic na jeden konkretny olej i go juz nie zmieniac. Mam na mysli marki i modelu bo olej jednak bede zmienial co 15tkm xd


Dzieki

Opublikowano

A ja odgrzeje kotleta sprzed tygodni i zapytam

N54B30 i Valvoline VR1 Racing 5w50??

Te silniki się mocno grzeją. Więc stąd moja dywagacja na temat 5w50.

Czy to będzie dobry wybór czy lepiej jednak Shell 5w40 ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz porównać parametry techniczne + dostępne analizy interesujących Cię olei i samemu zdecydować. Polecam do tego silnika Ravenol VMP 5w30 olej z górnej półki .

 

Dziekuje za odpowiedz. Na stronie producenta wpisalem 5W30 i BMW Longlife 04 ( chyba takie cos ma spelniac - nie wiem jestem zielony w temacie) Wyskoczyly mi 4 oleje w tym ten ktory proponowales. Dwa najtansze odpuszczam. Zostaje:


-RAVENOL VMP SAE 5W-30 - tutaj jest napisane ze testowany w BMW i jest ok

-RAVENOL REP SAE 5W-30 - tutaj natomiast ze jest polecany konkretnie do BMW


Drugi z nich to jakas wersja Racing


Cena jest podobno i wybiore to co polecicie :) Chcialbym sie przestawic na jeden konkretny olej i go juz nie zmieniac. Mam na mysli marki i modelu bo olej jednak bede zmienial co 15tkm xd


Dzieki


Obydwa są bardzo dobre tak że nie ma wielkiego znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie padlo takie pytanie, ale jest milion stron :cry2:

Olej do 420d B47 ? Myslalem o Motul X Clean 8100 + ? 5W30.

 

Przy Motulu można łatwiej naciąć się na podrobiony, poza tym jest wiele lepszych olejów, np. wspominany Ravenol

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja odgrzeje kotleta sprzed tygodni i zapytam

N54B30 i Valvoline VR1 Racing 5w50??

Te silniki się mocno grzeją. Więc stąd moja dywagacja na temat 5w50.

Czy to będzie dobry wybór czy lepiej jednak Shell 5w40 ??

 

Nie kombinuj z lepkością tylko zalej to co producent zaleca, olej o mniejszej lepkości lepiej odprowadza ciepło z rozgrzanych elementów silnika.

Opublikowano

Model: E91

Silnik: 3.0d (N57D30A)

Przebieg: 326 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: 70/30 (trasa/miasto)

Zużycie bieżące na l/1000km: podobno nic, dopiero go kupiłem od pewnego źródła

DPF: tak

Dotychczas: od 2010 ciągle serwisowany w ASO, lali 0W30 a ostatnio na życzenie poprzedniego właściciela wleciał Fuchs 5W30.


Do 310000 olej był wymieniany zgodnie z interwałem (co 25-30kkm, czasem zdarzyły się przekroczenia :/) Obecnie na Fuchsie ma nalatane 16kkm i chcę go teraz zmienić. Znajomi mi mówią, by przejść na 5W40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.