Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mógłbyś uzasadnić? PRO-TEC to firma renomowana niemiecka firma produkująca chemię dla warsztatów bardziej niż na rynek detaliczny. w poprzednim aucie Audi A3 8P 1.9tdi stosowałem kilka produktów od nich (płukankę silnika,preparat do czyszczenia wtrysków) i złego słowa powiedzieć nie mogę.
Opublikowano

Nie czytałem nic na temat polecanego przez Ciebie preparatu...ale ten z K2 no cóż...cena mówi za siebie ;)

 

Co do "uszlachetniaczy" to tylko i widocznie subiektywna opinia. Możliwe, że innym pomaga...w skodzie octavii znajomego, skończyło się to trafieniem w zawory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
acha, dzięki za odpowiedź.K2 też bym nie zalewał,ale mówię, z Pro-tec problemów nie miałem.

 

Tak, ale Ronal Ci ich nie sprzeda, oni sa podwykonawca produktu dla BMW, ktory jako nowy kupisz w ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Model : e90 320d

Silnik : M47N2 163kM

Przebieg : 220k

Jazda Większość miasto

Zużycie : około 100ml / 1000km

Olej do tej pory MOBIL 1 ESP Formula 5w30

DPF: nie ma

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model : e90 320d

Silnik : M47N2 163kM

Przebieg : 220k

Jazda Większość miasto

Zużycie : około 100ml / 1000km

Olej do tej pory MOBIL 1 ESP Formula 5w30

DPF: nie ma

 

Polecam pozostać przy tej lepkości a z marek to polecam Amsoil, Motul, Millers, Valvoline.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to i ja zapytam:

 

Model : e91 320xd automat

Silnik : N47D20C 177kM / po programie na 200

Przebieg : 230 000

Jazda: 70% miasto 30% trasa

Zużycie : przez 4 miesiące odkąd mam auto - bez ubytków

Olej do tej pory: niemiec zalewał w ASO CASTROLA 0W40

DPF: tak

 

Chciałem zalać olej MILLERS. Pytanie : 5W30 czy zostać przy 0W40. Auto eskploatowane na spokojnie.

Opublikowano

Jak ja nie wiedzialem jaki olej wybrac to trafilem na strone bodajze http://www.zmienolej.pl tam masz odnośnik do stron producentow gdzie dopasowujesz. W ogole to napisalem tez do wlasciciela tego sklepu i mi dobral. Chciałem najlepszy, dostałem Millersa i jestem zadowolony:]

Sorry ze troche z reklama wjechalem ale moze wam tez pomoze jak cos.

 

P.S wydaje mi się ze 5w40 wystarczy ale niech ktos madrzejszy sie wypowie jeszcze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No na pewno będzie Millers, ale 5W40? Wg katalogu na stronie do mojego silnika zalecany jest 5W30. Dylemat mam jedynie dlatego,że do tej pory zalewany był 0W40, tyle,że auto robiło non stop trasy,a teraz więcej śmiga po mieście.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to i ja zapytam:

 

Model : e91 320xd automat

Silnik : N47D20C 177kM / po programie na 200

Przebieg : 230 000

Jazda: 70% miasto 30% trasa

Zużycie : przez 4 miesiące odkąd mam auto - bez ubytków

Olej do tej pory: niemiec zalewał w ASO CASTROLA 0W40

DPF: tak

 

Chciałem zalać olej MILLERS. Pytanie : 5W30 czy zostać przy 0W40. Auto eskploatowane na spokojnie.

 

Do tych silników zalecane są oleje lekko bieżne tak że 5w30 spokojnie wystarczy i Millers Oils XF Longlife C3 5w30 będzie ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Guzior! a co sądzisz o wersji EE zamiast XF tego oleju? niby lepsze smarowanie, nanotechnologia itd.

 

Oczywiście również może być :cool2: Ładnie to wszystko wygląda w opisie ale pewnie my zwykli użytkownicy nie odczujemy różnicy. http://www.millersoils.pl/2012/01/12/nanodrive-nowa-seria-millers-oils-motorsport/

Opublikowano (edytowane)

Witam :)

 

Model : e91 320d manual

Silnik : N47T 166kM - (S843A MOTORAUSLEGUNG/ Power reduction)

Przebieg auta: 79 000

miesiecznie 3 tys. km

Jazda: 20% miasto 80% trasa

Styl jazdy: nie warjuje, raczej ekonomiczny, na autostradzie staram sie trzymac miedzy 140-160km/h

Zużycie : przez 4 miesiące odkąd mam auto nie zauwazylem zeby cos zjadl

Olej do tej pory: BMW ale co to nie wiem

DPF: tak

 

pozdr

 

P.S. a sa gdzies jakies testy ktore obiektywnie pokaza ze castrol jest be i ze motul i valvoline czy millers sa lepsze. Te testy co koles palnikiem podgrzewa olej i sprawdza ktory sie szybciej zesmoli to taka nie cala prawda*, bo to nie pokazuje wlasciwosci smarnych, ktory z nich bardziej redukuje tarcie, w jaki sposob zabezpieczaja silnik itp...

 

*zeby ktos nie myslal ze oczerniam taki test, tylko w ten sposob nie testuje sie wszystkich wlasciwosci oleju a tylko jego wytrzymalosc na wys temp.

Edytowane przez toostrow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zdecydowałem się w końcu na Millers XF LONGLIFE C3 5W-30. We Wrocławiu polecam sklep PETROBAZA na Bystrzyckiej- dobre ceny i olej z pewnego źródła.
Opublikowano

Model: E92 LCI po 2010

Silnik: 320d 184KM

Przebieg: 110 000km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 6L srednie

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: podejrzewam, że oryginalny z BMW

 

Robię około 10-15k km rocznie, żadnych napraw nie było. Chce zakupić olej dobrej jakości bez wpadania w przesadyzm finansowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam :)

 

Model : e91 320d manual

Silnik : N47T 166kM - (S843A MOTORAUSLEGUNG/ Power reduction)

Przebieg auta: 79 000

miesiecznie 3 tys. km

Jazda: 20% miasto 80% trasa

Styl jazdy: nie warjuje, raczej ekonomiczny, na autostradzie staram sie trzymac miedzy 140-160km/h

Zużycie : przez 4 miesiące odkąd mam auto nie zauwazylem zeby cos zjadl

Olej do tej pory: BMW ale co to nie wiem

DPF: tak

 

pozdr

 

P.S. a sa gdzies jakies testy ktore obiektywnie pokaza ze castrol jest be i ze motul i valvoline czy millers sa lepsze. Te testy co koles palnikiem podgrzewa olej i sprawdza ktory sie szybciej zesmoli to taka nie cala prawda*, bo to nie pokazuje wlasciwosci smarnych, ktory z nich bardziej redukuje tarcie, w jaki sposob zabezpieczaja silnik itp...

 

*zeby ktos nie myslal ze oczerniam taki test, tylko w ten sposob nie testuje sie wszystkich wlasciwosci oleju a tylko jego wytrzymalosc na wys temp.

 

Oczywiście olej lekko bieżny (5w30 LL-04) będzie najlepszym wyborem a markę musisz wybrać sam. Wiele osób zaobserwowało że castrol pozostawia po sobie szlam w silniku i kultura pracy jest gorsza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E92 LCI po 2010

Silnik: 320d 184KM

Przebieg: 110 000km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 6L srednie

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: podejrzewam, że oryginalny z BMW

 

Robię około 10-15k km rocznie, żadnych napraw nie było. Chce zakupić olej dobrej jakości bez wpadania w przesadyzm finansowy.

 

Podobnie jak wyżej, 5w30 ze specyfikacją LL-04, Amsoil, Millers, Valvoline, Motul

Opublikowano
Witam :)

 

Model : e91 320d manual

Silnik : N47T 166kM - (S843A MOTORAUSLEGUNG/ Power reduction)

Przebieg auta: 79 000

miesiecznie 3 tys. km

Jazda: 20% miasto 80% trasa

Styl jazdy: nie warjuje, raczej ekonomiczny, na autostradzie staram sie trzymac miedzy 140-160km/h

Zużycie : przez 4 miesiące odkąd mam auto nie zauwazylem zeby cos zjadl

Olej do tej pory: BMW ale co to nie wiem

DPF: tak

 

pozdr

 

P.S. a sa gdzies jakies testy ktore obiektywnie pokaza ze castrol jest be i ze motul i valvoline czy millers sa lepsze. Te testy co koles palnikiem podgrzewa olej i sprawdza ktory sie szybciej zesmoli to taka nie cala prawda*, bo to nie pokazuje wlasciwosci smarnych, ktory z nich bardziej redukuje tarcie, w jaki sposob zabezpieczaja silnik itp...

 

*zeby ktos nie myslal ze oczerniam taki test, tylko w ten sposob nie testuje sie wszystkich wlasciwosci oleju a tylko jego wytrzymalosc na wys temp.

 

Oczywiście olej lekko bieżny (5w30 LL-04) będzie najlepszym wyborem a markę musisz wybrać sam. Wiele osób zaobserwowało że castrol pozostawia po sobie szlam w silniku i kultura pracy jest gorsza.

 

Dzieki guzior2, a co ile takie oleje (Amsoil, Millers, Valvoline, Motul) zmieniac ? Olej ktory leje bmw to pewnie castrol to niby co ok 30k km ale w serwisie mowia ze trzeba wg komputera.

W sensie czy wtedy sluchamy komputer i on swoimi czujnikami potrafi to dobrze zmierzyc czy te czujki olejowe sa tylko dobrze skalibrowane na castrola ?

 

pozdr

Opublikowano

Wlejesz superola co ciągników to Ci pokaże tyle samo na castrolu i innej marki.

Komputer zlicza przejechane km, ilość odpaleń, temp silnika w jakiej auto pracuje i jak długo, i pewnie jeszcze kilka rzeczy, ale nie mierzy lepkości oleju.

 

Moim zdaniem dla starych wytrzymalszych silników max 18tys do nowszych 15tys i nic się złego nie stanie. Ale 30to gruba przesada

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 316i N42B18A

Przebieg: 240 tys km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto, 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: szczerze mówiąc nie wiem bo niedawno kupiłem auto

DPF: nie

Dotychczas: Nie jestem pewien ale prawdopodobnie Castrol

Opublikowano

Model: E91

Silnik: 318D N47

Przebieg: 208 tys km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto, 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ciężko stwierdzić, od 2-ch lat jeżdżę i jeszcze nie dolewałem oleju

DPF: tak

Dotychczas: wcześniej MOBIL 5W30 (nie pamiętam oznaczenia, na pewno z normą LL04), aktualnie (od sierpnia) Motul 8100X Clean + 5W30.

Mam natomiast pewien problem po zmianie oleju. Mianowicie po zalaniu Motulem silnik zaczął głośniej chodzić niezależnie czy jest rozgrzany czy też nie (ogłos jakby była zima i silnik odpalany podczas mrozu) Cały czas taka sama "głośność" silnika bez względu na temperaturę. Czy spotkał się ktoś z takim objawem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dzieki guzior2, a co ile takie oleje (Amsoil, Millers, Valvoline, Motul) zmieniac ? Olej ktory leje bmw to pewnie castrol to niby co ok 30k km ale w serwisie mowia ze trzeba wg komputera.

W sensie czy wtedy sluchamy komputer i on swoimi czujnikami potrafi to dobrze zmierzyc czy te czujki olejowe sa tylko dobrze skalibrowane na castrola ?

 

pozdr

 

Proponuje wymieniac co 15 tys lub co 1 rok. Inspekcja wylicza km na podstawie algorytmu, bierze pod uwagę to co wymienil kolega daniel.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 316i N42B18A

Przebieg: 240 tys km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto, 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: szczerze mówiąc nie wiem bo niedawno kupiłem auto

DPF: nie

Dotychczas: Nie jestem pewien ale prawdopodobnie Castrol

 

Do silników z valvetronic tylko oleje lekkobiezne 0w30 lub 5w30 ze specyfikacja LL-01 lub 04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318D N47

Przebieg: 208 tys km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto, 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ciężko stwierdzić, od 2-ch lat jeżdżę i jeszcze nie dolewałem oleju

DPF: tak

Dotychczas: wcześniej MOBIL 5W30 (nie pamiętam oznaczenia, na pewno z normą LL04), aktualnie (od sierpnia) Motul 8100X Clean + 5W30.

Mam natomiast pewien problem po zmianie oleju. Mianowicie po zalaniu Motulem silnik zaczął głośniej chodzić niezależnie czy jest rozgrzany czy też nie (ogłos jakby była zima i silnik odpalany podczas mrozu) Cały czas taka sama "głośność" silnika bez względu na temperaturę. Czy spotkał się ktoś z takim objawem?

 

Szczerze to nie spotkałem sie z podobnym przypadkiem aby przez motula glosniej silnik pracowal, czy olej byl kupiony z pewnego źródła ? Ewentualnie słychac łańcuch rozrządu który jest dosc awaryjny w tych silnikach. Proponuje zalać Amsoil który posiada 100 % baze syntetyczna i zobaczysz czy cos sie poprawiło. http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/amsoil-european-car-formula-5w30-100-synthetic-motor-oil-5l-detail

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.