Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok czyli wezmę Motula LL-01 dokładnie tego:

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-6l-5l-1l-filtry-i3508653803.html

 

Zakładam, że wchodzi równe 5 litrów, więc ten 1 litr może się przydać na niespodzianki ;)

 

Jeszcze raz dzięki Panowie za pomoc :)

 

Sprzedawca Filtry_Gdansk ma o prawie 23 zł taniej 6 litrów + rabat na filtry 40 % ale jak już wolisz. http://allegro.pl/gdansk-motul-x-cess-5w40-5w-40-5l-filtry-do-40-i3523536560.html

Opublikowano

Witam,

kupiłam niedawno BMW i nie mam pojęcia jaki jest najlepszy olej do tego modelu. Wydaje mi się, że ten, który posiadam obecnie jest źle dobrany. Zauważyłam jednak drobne wycieki oleju. Proszę o pomoc :oops:

 

Model: E36

Silnik: M40, 318i, 113 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: brak danych

Użytkowanie: 70% trasy

Instalacja LPG: Tak

Obecnie: 15W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

kupiłam niedawno BMW i nie mam pojęcia jaki jest najlepszy olej do tego modelu. Wydaje mi się, że ten, który posiadam obecnie jest źle dobrany. Zauważyłam jednak drobne wycieki oleju. Proszę o pomoc :oops:

 

Model: E36

Silnik: M40, 318i, 113 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: brak danych

Użytkowanie: 70% trasy

Instalacja LPG: Tak

Obecnie: 15W40

 

Zgadza sie że lepkość 15w40 jest niewłaściwa ale jeśli przy takiej lepkości masz wycieki to zmiana na inny nie naprawi tego. Polecam usunąć przyczynę obecnych wycieków, zastosować płukankę i przejść na lepkość 10W40 http://oil-land.pl/pl_PL/p/Motul-6100-Synergie-10W40-5L/90

Opublikowano

heloł;

moge zalać moje auto olejem Motul 8100 x-lite SAE 0W30 ?

 

Model: E60 535d 2007r.

Silnik: CHIP na 330 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: znikome

Użytkowanie: na maxa, jak się da to 255km/h;

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
heloł;

moge zalać moje auto olejem Motul 8100 x-lite SAE 0W30 ?

 

Model: E60 535d 2007r.

Silnik: CHIP na 330 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: znikome

Użytkowanie: na maxa, jak się da to 255km/h;

 

Musisz mieć olej low saps, ewentualnie mid saps, jesli chcesz 0w30 to pozostaje ci chyba tylko Castrol ktory posiada odpowiednia specyfikację.

Opublikowano
heloł;

moge zalać moje auto olejem Motul 8100 x-lite SAE 0W30 ?

 

Model: E60 535d 2007r.

Silnik: CHIP na 330 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: znikome

Użytkowanie: na maxa, jak się da to 255km/h;

 

Musisz mieć olej low saps, ewentualnie mid saps, jesli chcesz 0w30 to pozostaje ci chyba tylko Castrol ktory posiada odpowiednia specyfikację.

 

 

 

ale w opisie jest zastosowanie do mocnych wysilonych silników Diesel....mimo to nie mogę go zalać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
heloł;

moge zalać moje auto olejem Motul 8100 x-lite SAE 0W30 ?

 

Model: E60 535d 2007r.

Silnik: CHIP na 330 KM

Przebieg: 230000

Zużycie oleju: znikome

Użytkowanie: na maxa, jak się da to 255km/h;

 

Musisz mieć olej low saps, ewentualnie mid saps, jesli chcesz 0w30 to pozostaje ci chyba tylko Castrol ktory posiada odpowiednia specyfikację.

 

 

 

ale w opisie jest zastosowanie do mocnych wysilonych silników Diesel....mimo to nie mogę go zalać ?

 

Musisz brać pod uwagę że posiadasz DPF (filtr cząstek stałych) i gdy wlejesz olej który posiada sporą ilość popiołów siarczanych, fosforu i siarki zapchasz filtr nieodwracalnie i wpadniesz w spore koszty.

Opublikowano
aha ...to masz na myśli.... ale właśnie mam wycięty DPF więc ten olej byłby bardzo odpowiedni....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aha ...to masz na myśli.... ale właśnie mam wycięty DPF więc ten olej byłby bardzo odpowiedni....

 

Skoro pozbyłeś sie filtra to możesz go zalać choć słyszałem jeszcze ze te dodatki o których mowa maja też zły wpływ na nowoczesne katalizatory ale nie jestem pewny czy to prawda.

Opublikowano (edytowane)
Dzięki za odpowiedź ale dziś już zamówiłem 5w-30. Wahałem się właśnie między wybranym olejem a 5w-30 ale zasugerowałem się radą bardzo polecanego (nawet i na forum) mechanika od bmw spod Rzeszowa który powiedział mi abym zalał 5w30. Zaznaczam że auto nigdy nie jest piłowane ani upalane w żaden sposób. Nawet nigdy nie była palona guma oczywiście za czasu mojego użytkowania. Chyba że pojawią się jakie kolwiek ubytki oleju wtedy zaleje 5w40 przy następnej wymianie. A przy okazji zapytam co ile radzicie wymieniać olej? czy 15 tyś km jest ok?

 

Ja bym jednak posluchal na twoim miejscu rady guziora2 i zalal 5W40 a jak juz 5W30 to nie motula bo to dosyc przestazaly olej (API SM i dane techniczne dosyc srednie) sa lepsze propozycje jak chocby oleje Valvoline lub Redoil european edition albo nawet Fuchs. A olej wmieniaj jak najczesciej cie stac, 15K KM to lepiej niz 30K KM ale 10000 KM to wedlug mnie dobra norma oprocz silnikow w modelach typu E90 320SI gdzie lepiej go wymieniac co 8000 lub nawet czesciej...

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Zgadza sie że lepkość 15w40 jest niewłaściwa ale jeśli przy takiej lepkości masz wycieki to zmiana na inny nie naprawi tego. Polecam usunąć przyczynę obecnych wycieków, zastosować płukankę i przejść na lepkość 10W40 http://oil-land.pl/pl_PL/p/Motul-6100-Synergie-10W40-5L/90

 

Czytam ten dzial od pewnego czasu bo generalnie interesuje sie tematyka olejow i zauwazylem ze nazywacie plukanka produkty typu http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7 tak naprawde to nie sa plukanki to sa produkty ktore maja na celu zastepinenie mechanicznego rozkoksowania i wyeliminowanie starych osadow z silnika czyli cos co wczesniej robil mechanicy, staraja sie robic produkty chemiczne i z reszta daja sobie dosyc dobrze rade bo jesli roznica dalej istnieje pomiedzy mechanicznym "myciem" silika po oleju a chemicznym, za to relacja ceny do efektu jest daleko daleko po stronie preparatow chemicznych i dzisiaj tylko w skrajnych przypadkach zabrudzenia/osadow lub przy remoncie silnika stosuje sie metodemechaniczna.

 

Prawdziwa "plukanka" to jest po wylaniu starego oleju plukanie przez krotki czas (od 10 do 30 minut) uklad olejowego olejem mineralnym o bardzo niskiej lepkosci (zeby calkowicie sie zlal z silnika) z dodatkiem mocnych rozpuszczalnikow w celu calkowitego wyeliminowania pozostalosci starego oleju. Tego nie osiagniesz dzieki produktom liqui moly lub innej marki bo stary olej zachowuje swoja lepkosc i zostanie oklejony tam gdzie jest bo to jego rola i sie zmiesza z nowym olejem. Te pozostalosci nie sa male bo np na 6,5 litra oleju z mojej cholery, po spuszczeniu oleju pozostaje okolo 400 ml starego oleju w silniku

 

W polsce znam jeden zaklad ktory tak plucze silniki (i tylko DUZE silniki profesjonalne) bo jest to dosyc skomplikowana kwestia doboru skladnikow (jest to bardziej popularne na zachodzie). Naszczescie chemia idzie do przodu istnieja juz gotowe plukanki mineralne na rynku ktore maja odpowiednia lepkosc i sklad rozpuszczalnikow i sa one dostepne zazwyczaj tylko dla profesjonalistow. W polsce znalazlem tylko jedna ale za to dosptepna dla odbiorcy koncowego : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy. Po wlaniu 6 litrow jasnej plukanki (3 opakowania), wylewam po 30 minutach 6,3/6,4 litry brudnej plukanki... stad wiem ile mi zostaje starego oleju w silniku po spuszczeniu bez plukanki. Jezeli chcesz naprawde przymyc twoj silnik dokladnie po starym oleju, oprocz produktu typu Engine Flush ktorego nie powinno sie pomijac, uzyjcie rownierz prawdziwej plukanki. UWAGA : na plukankach sie nie jezdzi i nie wolno obciazac silnika (naciskac na gaz) bo wlasciwosci smarne oleju przez niska lepkosc sa tylko wystarczajace do ochrony silnika na niskich obrotach i przez krotki czas i bez wlaczania przeniesienia napedu.

 

Ostatni punkt, jak chodzi o Engine Flush jest to dobry produkt rozpuszczajacy TWARDY (uzywasz przez 15 minut przed zmiana oleju) ale wiekszosc produktow rozpuszczajacych typu SOFT (jezdzisz z produktem dolanym do oleju miedzy 50 à 250 KM w zaleznosci od produkt przed wymiana oleju) sa bardziej skuteczne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

zakładam, że Twoja wiedza na ten temat jest większa od mojej...ale chcesz powiedzieć, że nie warto zastosować produkt LiquiMoly przed zmianą oleju z 10w40 na 5w40?

Koniecznie trzeba wykonać płukankę tym produktem polecanym przez Ciebie?

Napiszę szczerze, że pierwszy raz słyszę o takim produkcie i trochę się boję tego specyfiku...stąd chciałem wlać tylko na 15 min. Liqui Moly Engine Flush Pro Line i zmienić olej na full.

 

Dokładnie taki Liqui:

http://oil-land.pl/pl_PL/p/Liqui-Moly-Engine-Flush-Pro-Line-0%2C5L-2427-2662/596

Opublikowano
zakładam, że Twoja wiedza na ten temat jest większa od mojej...ale chcesz powiedzieć, że nie warto zastosować produkt LiquiMoly przed zmianą oleju z 10w40 na 5w40?

Absolutnie NIE, wrecz przeciwnie uwarzam preparat Liqui Moly za bardzo ciekawy i uzyteczny produkt zreszta sam sie zacytuje

daja sobie dosyc dobrze rade
. Jak uzywam Twardego Flusha (nie zawsze mam czas bawic sie z miekimi flushami lub po prostu zapomne i sie spiesze) to uzywam Liqui Moly proline zreszta bo daje bardzo dobre efekty.

 

Koniecznie trzeba wykonać płukankę tym produktem polecanym przez Ciebie?

Nie ma czegos takiego jak koniecznie. Wiekszosc "cywilow" nawet nie odgarnia swojego silnika przez liqui moly bo sie boi lub nie wie i leje nowy olej na stare brudy. Ten produkt nie ma tego samego zastosowania co Liqui Moly Engine Flush lub inny jego odpowiednik w innej marce znanej i uznanej (Valvoline, Redoil, Xado...). Pierwszy ma za zadanie rozpuscic nagar, a ten drugi co podalem sciagnac resztki oleju i wyplukac silnik. Tak naprawde powinenes jezeli jestes rzetelny zrobic jedno i drugie i tak to spore koszty bo w sumie to podwaja cene twojej wymiany oleju. A tak nota bene to preparat typu engine flush Liqui Moly powinno sie taknaprawde uzywac przy kazdej wymianie oleju, nie tylko jak zmieniasz typ oleju lub marke. Stary olej to zly olej a osady ze starego oleju to brud.

 

Napiszę szczerze, że pierwszy raz słyszę o takim produkcie i trochę się boję tego specyfiku...stąd chciałem wlać tylko na 15 min. Liqui Moly Engine Flush Pro Line i zmienić olej na full.

To normalne, po pierwsze nasza kultura samochodowa w polsce zaczyna sie w latach 90-tych a po drugie w polsce lubimy sie bac :D Nawet moj mechanik (wyspecjalizowany w BMW) jak pierwszy raz go poprosilem aby mi to zrobil bo nie mialem czasu sie zajac wymiana to sie na mnie popatrzyl jak na trupa, dodalem wtedy na moja odpowiedzialnosc... i jak zobaczyl co wyplywa z silnika z prawdziwa plukanka i ze nic sie nie stalo to teraz juz nie ma zadnego oporu. Ja osobisci tego produktu uzylem jakies 15 razy (zmieniam olej co 10K KM) na 3 samochodach z czego dwa BMW, moje i mojej zony (Seria 3 z 2007, pierwsza generacja X3 oraz Audi S4 z 2006 i nikomu sie nic nie stalo). Teraz trzeba przestrzegac co do przecinka instrukcje obslugi, jezeli zalejesz za malo bedzie zle bo ci sie silnik zatrze tak jak przy braku oleju w siniku, jezeli zalejesz na full bedzie nieciekawie bo bedziesz mial za duzo oleju w silniku (ten olej bardzo przybiera na objetosci pod wplywem ciepla bo taka jego rola no i masz jeszcze resztki strego oleju), jezeli uzyjesz ponizej 15 minut to nic to nie da, a powyzej 40 minut plukanka zaczyna tracic swoje wlasciwosci smarujace i ci sie silnik zatrze a wiec lej bezpiecznie, daj sie pokrecic 30 min max i masz rezerwe a jezeli jestes w wawie to jedz do producenta na ostrobramska, kup produkt i popros aby ci zrobili sami plukanke, maja do tego warsztat u nich.

 

 

Tego uzywam z powodzeniem przy twardym ogdarnianiu, 100% bezpieczne i szybkie. Osobiscie wole miekkie produkty ogarniajace + Plukanke olejow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Rozumiem i dziękuję za mini wykład :)

Tzn. ja się nie boję aż tak jak mechanik z Twojej opowieści...gdyby tak było, to nie zainteresowałbym się w ogóle tym tematem :)

Po prostu pierwszy raz czytam o tym specyfiku.

 

A odnośnie jeszcze "przeczyszczenia silnika" to myślałem jeszcze w ten sposób:

1. Wylać to co mam

2. Zalać 5w30 jakiegoś tańszego producenta (np. Lotos, Mobil etc.) + wymiana filtra oczywiście

3. Po przejechaniu 300-500km wylać

4. Zalać porządnym olejem 5w30 (Motul, Valvoline etc.) + oczywiście ponownie filtry

 

Myślę, że to też da jakiś ciekawy efekt :)

Czy dobrze myślę? Znajomy, który jeździ "wyczynowo" na torze, ogarnia z pasji mechanikę w swoim Lexusie IS200.

Rozmawiając z nim kiedyś na ten temat, przedstawiliśmy sobie tą powyższą sytuację jako godną do wykonania...co Wy na to ;)?

Opublikowano
Nie za bardzo widze co chcesz osiagnac ? Jaki efekt chemiczny/mechaniczny ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

no jak to co chce osiągnąć? Przeczyścić silnik po 10w40 :)

Wiem, że w ten sposób jaki przedstawiłem też się da, bo wiele czytałem na ten temat na różnych forach.

Nie przeczę tym samym że liqui moly jest złe i ten preparat podany przez Ciebie również ;) Po prostu jak widzę...każdy ma inną metodę na przeczyszczenie silnika po starym oleju ;)

Opublikowano

Tylko ze ja dalej nie rozumiem mechanizmu ktory pozwala przeplukac ta metoda silnik. JAk mi ktos cos mowi tak ogolnie czy to tutaj czy to np w telewizji to sie zastanawiam jak to dziala. Np jak BMW pisze mi na misce olejewej prosze nie wymieniac plynu, plyn jest wieczny to np zadaje sobie pytanie jak zrobili perpetum mobile i jak ne dostali za to jeszcze nobla. Dzwonie do ZF a fritz mi mowi ze w skrzyni ZF BMW oleju sie nie wymienia bo BMW uznaje ze okres lifetime to 200000 KM (tak samo mosty i differencial) a ta sama skrzyia w innym modelu auta ma zywotnosc 600000 KM przewidzianego przez producenta bo wymiana jest zalecana co 60000 do 80000 km w zaleznosci od stylu jazdy... wiec wymieniam olej bo inaczej juz dawno temu wymienil bym skrzynie.

 

To samo tu, w jaki spob przejechanie 300 KM na oleju 5W30 wymyje olej 10W40 i nagary ? Co wymywa silnik ? Mocne rozpuszczalniki w skrocie w przypadku Flusha Luiqui oraz niska lepkosc i zwiazki dyspergujace w przypadku plukanki olejowej nazwijmy ja tak. Tutaj lepkosc 10W40 jest porownywalna do 5W30 (75 dla 5W30, 97 dla 10W40 a tylko 30 dla oleju pluczacego), a wiec nowy olej nie wyplukuje resztek starego tylko sie z nim miesza (eksperyment mozna w domu przeprowadzic) a oleje 5W30 nie maja ani dodatkow dyspergujacych ani rozpuszczalnikow bo one dzialaja w przeciwienstwie do przeznaczenia oleju a wiec nagar zostaje.

 

A wiec chetnie bym te linki wzial bo moze pomijam jakis aspekt w tej calej procedurze ale jezeli jedyna diagnoza w linkach to jest "sugestywnie mniej czesie"," wyglada dobrze" lub " daje rade" to wedlug mnie to sztuka dla sztuki... i panowie po wylaniu 10W40 nalewaja nowy 5W30 na nagary 10W40 a potem nowy 5W30 na nagary 10W40 I 5W30...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Pacjent to M5 e39 przedlift.

Obecnie na Castrolu 10W60.

 

Na jaki olej najlepiej zmienic Waszym zdaniem? Robić plukankę czy nie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pacjent to M5 e39 przedlift.

Obecnie na Castrolu 10W60.

 

Na jaki olej najlepiej zmienic Waszym zdaniem? Robić plukankę czy nie?

 

Płukankę zawsze warto zastosować, a do twojego silnika polecam np. Fuchs Titan Race Pro S 10W60 lub Millers Oils CFS 10w60 ewentualnie możesz pozostać przy obecnym.

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.