Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Generalnie nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego oleju, więc zostaję przy nim. guzior2 dzięki :cool2:
Opublikowano

Ok, zamówione. Mam pytanie o filtry. Czy rzeczywiście Filtron wypada aż tak źle na tle Manna?

 

Nie stosowałem nigdy filtrona ale kiedyś w necie ktoś pokazywał jak filtr tej firmy rozpadł się po wyciągnięciu.

Ja stosuje teraz Filtrona, ale mam jeszcze Octavie 1 - BMW się robi ;) - i kompletnie nic się z nimi nie dzieje. Dlatego się zastanawiam nad Filtronem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja stosuje teraz Filtrona, ale mam jeszcze Octavie 1 - BMW się robi ;) - i kompletnie nic się z nimi nie dzieje. Dlatego się zastanawiam nad Filtronem

 

Nawet na tym forum koledzy mieli złe doświadczenia z filtronem, fakt że było to 10 lat temu ale daje do myślenia: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=105936


Mann i Knecht dostarczają filtry na pierwszy montaż do wielu marek i to świadczy o ich jakości.

Opublikowano
Panowie, co sądzicie o normach olejowych? Czy bezwzględnie należy stosować olej z aprobatą producenta (w moim przypadku LL04), czy nie koniecznie? Zastanawiam się nad zastosowaniem Eurola 0w30, który nie ma aprobaty LL04. Wiem, że w krótkiej perspektywie nic się nie stanie, ale co w dłuższej? Dlaczego nie ma aprobaty? Nie stać ich, czy jej po prostu nie spełnia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego nie ma aprobaty? Nie stać ich, czy jej po prostu nie spełnia?

Zadaj to pytanie producentowi.

Opublikowano
Panowie, co sądzicie o normach olejowych? Czy bezwzględnie należy stosować olej z aprobatą producenta (w moim przypadku LL04), czy nie koniecznie? [/quo



https://www.oil-club.ru/forum/topic/18308-naibolee-vazhnye-parametry-masel-po-avtoproizvoditelyam-mercedes-benz-bmw-vw-gm-volvo-renault-peugeot-citroen-fiat-man/


....więc widzisz ,że norma BMW LL 04 to nic wymagającego

a tu opinia TOMKA EVO z LEJOLEJ (z ktorym chyba się kontaktowałeś): LL04 jakoś specjalnie nie poważam bo nie lubię jak 1 normą producent próbuje załatwić temat oleju dla wszystkich silników od małej wolnossącej benzyny po 400 konnego diesla na 3 turbinach."

Opublikowano

Panowie pomożecie ?

Model: f20

Silnik: 116i 136km

Przebieg: 140000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Miasto 95%

Zużycie bieżące na l/1000km: ok 900ml

Dotychczas: shell helix 5w30


Samochód żony, Ostatnia zmiana oleju maj 2018. W grudniu zauważyłem ze coś głośno silnik chodzi. Okazało się ze brakowało 1,5 litra oleju ale kontrolka nie krzyczała ze brakuje Dolalem ale po dwóch miesiącach znowu bagnet suchy.

Czy zmiana na 10w40 coś tutaj pomoże? Ewentualnie gdzie moze byc problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie pomożecie ?

Model: f20

Silnik: 116i 136km

Przebieg: 140000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Miasto 95%

Zużycie bieżące na l/1000km: ok 900ml

Dotychczas: shell helix 5w30


Samochód żony, Ostatnia zmiana oleju maj 2018. W grudniu zauważyłem ze coś głośno silnik chodzi. Okazało się ze brakowało 1,5 litra oleju ale kontrolka nie krzyczała ze brakuje Dolalem ale po dwóch miesiącach znowu bagnet suchy.

Czy zmiana na 10w40 coś tutaj pomoże? Ewentualnie gdzie moze byc problem?

 

Zgadzam się z kolegą, zmiana lepkości nie naprawi usterki a lepkość 10w40 tylko zaszkodzi bardziej.

Opublikowano

Panowie, czy przy aucie po gwarancji przywiązujecie uwagę, czy olej olej posiada aprobatę np. BMW LL04, czy bardziej zwracacie uwagę na parametry oleju, czy jedno i drugie? Poważnie zastanawiam się nad Eurol Syntence FS 0W30, nie ma on jednak aprobaty, ale ma bardzo dobre parametry. Z drugiej strony jest 20 zł droższy RAVENOL VMP SAE 5W-30, który także ma bardzo dobre parametry i aprobatę LL04.


Druga sprawa dotyczy opinii, że jakoby olej z dużą zawartością PAO, czyli takie jak powyżej, powodował głośniejszą pracę silnika niż oleje HC. Czy ktoś może to potwierdzić lub zdementować?


No i trzecia sprawa, czy lepiej zastosować Eurol Syntence FS 0W30/RAVENOL VMP SAE 5W-30 z dodatkiem Archoil 9100, czy może sam Amsoil AMSOIL 5W30 SIGNATURE SERIES, czy inny super olej bez dodatków?


Interwał wymiany co 12 tyś/ rok. Głównie jazda miejska, od czasu do czasu autostrada z większymi prędkościami.

Opublikowano
Jeżeli jest silnik z dpf to trzeba lac ll04. A jeżeli jest np ten sam silnik lecz z wyrzuconym dpf to można lac ll01. Oczewiscie należy go wymieniać częściej niz zaleca producent.
Opublikowano

bobwoj


Widzę ,że nie możesz się zdecydować czym zalać silnik. Wlej obojętnie który z wymienionych przez Ciebie a i tak będzie lepiej, niż to co masz teraz ( krzywdy silnikowi nie zrobisz żadnym) A można jeszcze wlać nowość : http://www.zakupopon.pl/oleje-silnikowe-c-105.html , https://sklep.kingsoft.com.pl/produkt/olej-silnikowy-extreme-5w-30-gti-5-litrow/ (jeszcze rozsądna cena)


Czy na PAO głośniej??? Mogę tylko napisać o moich odczuciach ,więc :

- na HC (LM, MILLERS) wg.mnie silnik pracuje bardziej miękko, "mrucząco" ,basowo ,

na większej ilości PAO(TOTAL, EUROL FS ) bardziej czysto,dżwięcznie ,metalicznie a czy jest głośniej czy ciszej???? Więc, każdy sam musi wybrać co mu pasuje.

Przy jeżdzie miejskiej bardziej bym trzymał się wymian wg.motogodzin a nie kilometrów ( zalecana wymiana 200 -250 motogodzin x śr. prędkość wg. kompa= wymiana np.225x40=9000)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, rzeczywiście mam mętlik w głowie. Czy więcej czytam, tym gorzej z decyzją. Zawęziłem kandydatów:


RAVENOL CLEANSYNTO VSW 0W30 C3 brak normy BMW - 229zł

Ravenol VMP 5W-30 5L BMW LL04 - 212zł

EUROL SYNTHENCE FS 0W30 5l brak normy BMW- 183zł



Jako ciekawostkę wklejam post kolegi Cytrynowiec z forum ocp:


"Imho godne uwagi ze względu na nowoczesny pakiet + wysoki TBN 8+ jak na tę normę :


Specol 504/507 VW 5w30

Shell ECT C2/C3 lub AV-L 0w30

Motul 504/507 0w30

Amsoil AEL Improved 5w30

Ravenol VSW


są także starsze "generacyjnie" ale też godne uwagi choćby ze względu na użyte bazy:


M1 ESP 5w30

M1 ESP 0w40

Ravenol VMP 5w30

Penrite Enviro+


Jak pisał pedros do tego AR9100 jeżeli chcemy zwiekszyć TBN i uzupełnić pakiet."

Opublikowano (edytowane)

"Koncepcja olejów EXTREME A.M.G. jest owocem wspólnych wysiłków młodego, ambitnego producenta wysokiej jakości opon sportowych marki EXTREME PERFORMANCE TYRES, poważnego konkurenta uznanych, światowych firm oponiarskich oraz renomowanego, niemieckiego producenta olejów motoryzacyjnych i przemysłowych VENOL MOTOR OIL GmbH, właściciela brandów VENOL i A.M.G"

Olej jest blendowany w POLSCE :

VENOL MOTOR OIL Sp. z o.o.

ul. Lodowa 107

93-232 Łódź

Edytowane przez MADO
Opublikowano
To, że jest to ten sam własciciel co Venola to zaleta? Przecież Venol to najtańsze świńśtwo nie olej, które można kupić w markecie za 50 zł za 5 litrów. Nigdy tego oleju bym nie zalał. Więc tej informacji bylo lepiej nie podawać jak chciałeś zrobić reklamę tej nowej marce.
Opublikowano
To, że jest to ten sam własciciel co Venola to zaleta? Przecież Venol to najtańsze świńśtwo nie olej, które można kupić w markecie za 50 zł za 5 litrów. Nigdy tego oleju bym nie zalał. Więc tej informacji bylo lepiej nie podawać jak chciałeś zrobić reklamę tej nowej marce.

 

Nikomu reklamy nie robię .Kolega pytał ,więc udzielam odpowiedzi. Widzę ,że szuka oleju full syntetic lub produktu z dużą zawartością PAO więc podrzucam oliwe o bardzo dobrych parametrach z imponującą ilością PAO (a nistety na rynku jest niewiele takich oleji) Venol produkuje olej wg. przepisu EXTREME i w konsultacji z OIL CLUB RU ( nawet na bańce jest logo), więc to co masz w markecie to insza inszość .Powyżej jest link do analizy przeprowadzonej w POLSCE w laboratorium POLARIS i jest czarno na białym co zostało wyprodukowane ,więc zanim wydasz opinie to przeczytaj.

Do zalania też nikt cię nie zmusza.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam


Co lepiej zastosować przy wymianie oleju? Dodatek do oleju Liqui Moly Engine Flush (2640) 300ml, czy Dodatek do oleju Liqui Moly (2662) 500ml

Czym się różnią


Mój silnik to N52B30 przebieg 150000, leję Motul 0w40


Biorąc pod uwagę czeste podrabianie Motula, zmienić na jakiś inny np Valvoline 0w40?


dziękuję za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Co lepiej zastosować przy wymianie oleju? Dodatek do oleju Liqui Moly Engine Flush (2640) 300ml, czy Dodatek do oleju Liqui Moly (2662) 500ml

Czym się różnią


Mój silnik to N52B30 przebieg 150000, leję Motul 0w40


Biorąc pod uwagę czeste podrabianie Motula, zmienić na jakiś inny np Valvoline 0w40?


dziękuję za pomoc

 

LM 2662 jest serii Pro-Line (lepszy). Jeśli kupisz olej w pewnym , zaufanym sklepie to szanse na podróbkę są małe.

Opublikowano
Witam


Co lepiej zastosować przy wymianie oleju? Dodatek do oleju Liqui Moly Engine Flush (2640) 300ml, czy Dodatek do oleju Liqui Moly (2662) 500ml

Czym się różnią


Mój silnik to N52B30 przebieg 150000, leję Motul 0w40


Biorąc pod uwagę czeste podrabianie Motula, zmienić na jakiś inny np Valvoline 0w40?


dziękuję za pomoc

 

LM 2662 jest serii Pro-Line (lepszy). Jeśli kupisz olej w pewnym , zaufanym sklepie to szanse na podróbkę są małe.

 

Dzięki Guzior za podpowiedź

pozdrawiam

Opublikowano

witam

Model: e90

Silnik: 320d m47 dpf out w przyszłości będzie chip

Przebieg: 310 tys

Styl jazdy: ciężka noga

Użytkowanie: pół trasa pół miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wiem, ze bierze ale nie sprawdzałem ile. chociaż w najbliższym czasie planuje sie dowiedzieć czemu. wiem że to nie wina turbo bo bylo regenerowane i bez zmian

Dotychczas: castrol 5w30

jaki olej polecicie? wymieniam co 10 tys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.