Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy można bez płukania silnika przejść z półsyntetycznego na syntetyczny?

 

Osobiście zastosował bym jednak płukankę przed zmianą na syntetyk.

No ok, ale można czy nie? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

No ok, ale można czy nie? :D

 

Można ale nie polecam, to co załatwiła by płukanka będzie robił olej syn. (z gorszym skutkiem) przez co szybciej straci swoje właściwości.

Opublikowano

Model: E83 2006 M47/T2

Silnik: 2.0d (150hp program na 196hp)

Przebieg: 83 000 km

Styl jazdy: dynamicznie mało agresywny ;)

Użytkowanie: miasto/trasa 70:30%

DPF: tak :(

Dotychczas: do 70tys Castrol 10W30 EDGE LL04 od 70tys: 5W30 BSI (Motorol SAE 5W-30 Longlife-04)

 

DPF spowodował mix ropy z olejem wiec muszę zmienić:/. Myślałem o zmianie na Motul tylko który ? a może jest coś lepszego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E83 2006 M47/T2

Silnik: 2.0d (150hp program na 196hp)

Przebieg: 83 000 km

Styl jazdy: dynamicznie mało agresywny ;)

Użytkowanie: miasto/trasa 70:30%

DPF: tak :(

Dotychczas: do 70tys Castrol 10W30 EDGE LL04 od 70tys: 5W30 BSI (Motorol SAE 5W-30 Longlife-04)

 

DPF spowodował mix ropy z olejem wiec muszę zmienić:/. Myślałem o zmianie na Motul tylko który ? a może jest coś lepszego ?

 

Proponuje pozostać przy lepkości 5w30, jeśli wybierzesz Motul to 8100 X-clean + 5w30 jeśli wolisz coś lepszego na 100 % bazie syntetycznej to polecam amsoil european car formula 5w30. Obawiam się że problem z dostawaniem sie ropy do oleju może sam nie ustać, wiele osób z tym walczyło i jedynym lekarstwem okazywało się komputerowe wyłączenie procesu wypalania filtra cząstek stałych a co za tym idzie wycinka dpf-a.

Opublikowano

Proponuje pozostać przy lepkości 5w30, jeśli wybierzesz Motul to 8100 X-clean + 5w30 jeśli wolisz coś lepszego na 100 % bazie syntetycznej to polecam amsoil european car formula 5w30. Obawiam się że problem z dostawaniem sie ropy do oleju może sam nie ustać, wiele osób z tym walczyło i jedynym lekarstwem okazywało się komputerowe wyłączenie procesu wypalania filtra cząstek stałych a co za tym idzie wycinka dpf-a.

 

Dzięki kolego za rade :cool2:

odnośnie tego motula to rozumiem że chodzi o takiego? :

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/39/38/38/3439383873

 

Pytam bo znalazłem też z dopiskiem C3 i nie wiem który lepszy?

 

http://www.petrostar.zaler.pl/files/978071282/xclean_5w30_6l,w_280,wo_280,ho_280/motul_xclean_5w30_c3_6l.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten na pierwszym obrazku jest ze starą etykietą, teraz są tylko takie jak na drugim zdjęciu.
Opublikowano

Witam mam pytanie czy mogę zmienić olej z 5w-50 Mobila (taki lał poprzedni właściciel) na 5w-30 X-clean? Czy istnieje duże ryzyko że silnik zacznie brać olej?

 

Model: E46 2000 M52TUB28

Silnik: 2.8+LPG

Przebieg: niby 176 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto/trasa 30:70%

DPF: Nie

Dotychczas: 5w-50 Mobil

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam pytanie czy mogę zmienić olej z 5w-50 Mobila (taki lał poprzedni właściciel) na 5w-30 X-clean? Czy istnieje duże ryzyko że silnik zacznie brać olej?

 

Model: E46 2000 M52TUB28

Silnik: 2.8+LPG

Przebieg: niby 176 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto/trasa 30:70%

DPF: Nie

Dotychczas: 5w-50 Mobil

 

Bez obaw możesz zalać 5w30, choć przy silniku 2.8 i LPG proponował bym coś o wyższym indeksie lepkości np. 5W40 i najlepiej na bazie syntetycznej ponieważ zapewni najlepszą ochronę silnikowi.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź ale dziś już zamówiłem 5w-30. Wahałem się właśnie między wybranym olejem a 5w-30 ale zasugerowałem się radą bardzo polecanego (nawet i na forum) mechanika od bmw spod Rzeszowa który powiedział mi abym zalał 5w30. Zaznaczam że auto nigdy nie jest piłowane ani upalane w żaden sposób. Nawet nigdy nie była palona guma oczywiście za czasu mojego użytkowania. Chyba że pojawią się jakie kolwiek ubytki oleju wtedy zaleje 5w40 przy następnej wymianie. A przy okazji zapytam co ile radzicie wymieniać olej? czy 15 tyś km jest ok?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co ile radzicie wymieniać olej? czy 15 tyś km jest ok?

 

Ja polecam max. co 15 tys. km. lub co 1 rok.

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 328i

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: delikatny. Krotkie trasy.

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nic :)

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Co byli lane wczesniej? Nie wiem

Zaraz po zakupie wymianilem filtry i olej na valvoline maxlife 5w40.

 

Niedlugo kolejna wymiana, zostac przy tym czy wlać inny?

 

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 328i

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: delikatny. Krotkie trasy.

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nic :)

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Co byli lane wczesniej? Nie wiem

Zaraz po zakupie wymianilem filtry i olej na valvoline maxlife 5w40.

 

Niedlugo kolejna wymiana, zostac przy tym czy wlać inny?

 

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

 

Mozesz pozostac przy tym bo to dobry olej.

Opublikowano

Guzior2 a co sądzisz o olejach Fuchs np.FUCHS RACE PRO S bo jakoś nikt ich tutaj nie poleca ,a producent pisze tak "Olej będący niezrównanym środkiem smarnym w jednostkach BMW z zaawansowanym układem rozrządu VANOS" Patrząc na parametry tego oleju to też są bardzo dobre a w szczególności wrażenie robi Punkt płynięcia IP15....- 63ºC.

 

Gorąco pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Guzior2 a co sądzisz o olejach Fuchs np.FUCHS RACE PRO S bo jakoś nikt ich tutaj nie poleca ,a producent pisze tak "Olej będący niezrównanym środkiem smarnym w jednostkach BMW z zaawansowanym układem rozrządu VANOS" Patrząc na parametry tego oleju to też są bardzo dobre a w szczególności wrażenie robi Punkt płynięcia IP15....- 63ºC.

 

Gorąco pozdrawiam.

 

Są to bardzo dobre oleje ale ten który wymienileś jest produkowany głownie do sportu lub ostrego piłowania (drift), do zwykłej jazdy wystarczy taki który posiada specyfikację BMW Long Life.

Opublikowano
Są to bardzo dobre oleje ale ten który wymienileś jest produkowany głownie do sportu lub ostrego piłowania (drift), do zwykłej jazdy wystarczy taki który posiada specyfikację BMW Long Life.

 

OK,czyli jak rozumiem lepszym... może nie lepszym ale tanszym rozwiązaniem jest zastosowanie FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL.Wiesz mi nie chodzi o cenę bo czy wydam 200 czy 250zł to żadna różnica ale chciałbym zastosować jak najlepszy olej.W chwili obecnej mam zalanego Motula X-Cess 5W40 i myślę czy nie pozostać przy Motulu tylko X-Clean(+) ale 5W30.

 

Pozdrawiam serdecznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

OK,czyli jak rozumiem lepszym... może nie lepszym ale tanszym rozwiązaniem jest zastosowanie FUCHS 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL.Wiesz mi nie chodzi o cenę bo czy wydam 200 czy 250zł to żadna różnica ale chciałbym zastosować jak najlepszy olej.W chwili obecnej mam zalanego Motula X-Cess 5W40 i myślę czy nie pozostać przy Motulu tylko X-Clean(+) ale 5W30.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Jesli masz silnik N42 to nawet powinieneś lać oleje lekko bieżne dlatego proponuje zmianę na 5w30 i jeśli chcesz bardzo dobry olej który jest na bazie 100 % syntetycznej (jak fuchs race pro s) to polecam Amsoil 5W30 European Car Formula który posiada specyfikację BMW. http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/amsoil-european-car-formula-5w30-100-synthetic-motor-oil-5l-detail

Opublikowano
i jeśli chcesz bardzo dobry olej który jest na bazie 100 % syntetycznej (jak fuchs race pro s) to polecam Amsoil 5W30 European Car Formula który posiada specyfikację BMW.

Rozmawiałem właśnie na temat tych dwóch olejów czyli Fuchs Race Pro S oraz Amsoil European Car Formula Z Panem piotrem z "zmień olej" i zapytałem go,który z tych olejów będzie lepiej pasował do mojego silnika i otrzymałem taka odpowiedź "race pro s ma lepszą baze jest na estrach i temp. płynięcia -63st.C a Amsoil jest olejem pod filtry DPF raczej tak że jesli o ochronę silnika chodzi to RACE PRO S"

A jeżeli chodzi o Motula i bazę w 100% syntetyczną to na stronie Motula jak wejdziemy w oleje "100% syntetyczne" to w odnośniku jakość na górze jest wyraźnie napisane "Oleje w 100% syntetyczne komponowane są z syntetycznych baz olejowych" A nie chce mi się wierzyć żeby jawnie oszukiwali taką informacja ludzi bo to zbyt poważna firma światowego formatu żeby wypisywać sobie coś,a co innego robić ale może się mylę.

Pozdrawiam serdecznie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Który byś nie wybrał to będzie chronił silnik na najwyższym poziomie tak że sam wybierz.
Opublikowano

Witam :)

 

Model: E46

Silnik: 318i M43

Przebieg: 213 000 km (licznik) nie wiadomo czy cofany :P

Styl jazdy: normalny - trasa ||| dynamiczny - miasto (czasami na krótkich odcinkach "od świateł do świateł" lubię ostro deptać :P )

Użytkowanie: 20%trasa/80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam od 3 tygodni i wczoraj sprawdzałem bagnet (jest na środku między MIN a MAX) więc nic nie dolewam.

Dotychczas: Jakiś Mobil i nie wiem jaki typ był zalewany przez poprzedniego właściciela :/ Śmierdzi mi to olejem typu 10W40 :/

 

Chciałbym przejść na fullsyntetyk bo czytałem że tak można i jest lepiej :)

Jeśli mogę prosić o poradę...to jaki olej mam zastosować? Czy przed wymianą oleju mam wykonać płukankę? (jeśli tak..to jakim środkiem i czy to się wlewa od razu do jeszcze tego starego oleju 10W40?) Czy mam zalać fullsyntetyk wraz z wymianą filtrów oczywiście...i po przejechaniu 1000km zalać znowu drugi raz fullsynt. + oczywiście znowu filtry? (tak dla pewności że się silnik "wyczyści" :) )

Opublikowano

Zalać to zalej raz. Jak byś nie zrobił płukanki to wtedy lepiej by było wlać syntetyk i później znowu wymiana.

Olej musi spełniać normy LL-01. Ja mam trochę inny silnik, ale jeżdżę na motulu x-clean a teraz wlewam podobno lepszy do benzynowych motul x-cess 5w40

 

Wcześniej miałem valvoline i też nie narzekałem na jakieś spalanie oleju czy dziwną pracę po rozruchu.

 

Płukankę wlewasz do starego rozgrzanego oleju ma pochodzić ok 15min i później wszystko zlewasz. Zawsze masz napisane wszystko na opakowaniu i tego się trzymaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam :)

 

Model: E46

Silnik: 318i M43

Przebieg: 213 000 km (licznik) nie wiadomo czy cofany :P

Styl jazdy: normalny - trasa ||| dynamiczny - miasto (czasami na krótkich odcinkach "od świateł do świateł" lubię ostro deptać :P )

Użytkowanie: 20%trasa/80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: auto mam od 3 tygodni i wczoraj sprawdzałem bagnet (jest na środku między MIN a MAX) więc nic nie dolewam.

Dotychczas: Jakiś Mobil i nie wiem jaki typ był zalewany przez poprzedniego właściciela :/ Śmierdzi mi to olejem typu 10W40 :/

 

Chciałbym przejść na fullsyntetyk bo czytałem że tak można i jest lepiej :)

Jeśli mogę prosić o poradę...to jaki olej mam zastosować? Czy przed wymianą oleju mam wykonać płukankę? (jeśli tak..to jakim środkiem i czy to się wlewa od razu do jeszcze tego starego oleju 10W40?) Czy mam zalać fullsyntetyk wraz z wymianą filtrów oczywiście...i po przejechaniu 1000km zalać znowu drugi raz fullsynt. + oczywiście znowu filtry? (tak dla pewności że się silnik "wyczyści" :) )

 

Zastosuj tą płukankę http://oil-land.pl/pl_PL/p/Liqui-Moly-Engine-Flush-Pro-Line-0%2C5L-2427-2662/596 i potem możesz zalać 5w30 lub 5w40 np. Motul, Millers, Valvoline, Amsoil, LM które posiadają specyfikację BMW ll 98, 01,04

Opublikowano

Zastosuj tą płukankę http://oil-land.pl/pl_PL/p/Liqui-Moly-Engine-Flush-Pro-Line-0%2C5L-2427-2662/596 i potem możesz zalać 5w30 lub 5w40 np. Motul, Millers, Valvoline, Amsoil, LM które posiadają specyfikację BMW ll 98, 01,04

 

Dziękuję za radę :)

Jeszcze tylko małe ostatnie pytanko...skąd mam wiedzieć czy dany olej (np. Motul, Valvoline - bo raczej te kupię, Millers jest trochę drogi) posiada specyfikację "BMW LL 98, 01,04"? To będzie napisane gdzieś z tyłu na oleju czy musiałbym poszukać w necie np. na stronie producenta danego oleju?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziękuję za radę :)

Jeszcze tylko małe ostatnie pytanko...skąd mam wiedzieć czy dany olej (np. Motul, Valvoline - bo raczej te kupię, Millers jest trochę drogi) posiada specyfikację "BMW LL 98, 01,04"? To będzie napisane gdzieś z tyłu na oleju czy musiałbym poszukać w necie np. na stronie producenta danego oleju?

 

Pozdrawiam

 

Z tyłu na opakowaniu jest to napisane i raczej każdy sprzedawca podaje te dane w ogłoszeniu. Polecam sklepy internetowe które są dystrybutorami na Polskę lub sprzedawcę z allegro "Filtry_Gdansk" u którego kupisz wszystko co potrzebujesz w dobrej cenie i co najważniejsze oryginalne.

Opublikowano

Jak chcesz motula to

5w40 x clean ma specyfikacje LL-04 która jest lepsza dla diesli co mają DPF

5w40 x-cess ma specyfikację LL-01 która jest zalecana do benzynowych jednostek BMW i ma lepsze właściwości. W sumie kolega wyżej mnie właśnie na niego naprowadził. Olej kosztuje mniej więcej 130-160zł za bańkę 5l zależy gdzie się zaopatrzysz. Ja od 2 lat kupuje u tego kolegi z klubu http://w.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=38826

Tutaj ma sklepik internetowy http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=26209178

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.