Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Millersa nigdy nie miałem ale za to Valvoline MST jak i XL-III od kilku lat zalewam i mogę śmiało polecić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn. każdy olej ma częściowo jakiś % HC, jedne mniej inne więcej. Valvo i Millers mają hc na tyle mało że w Niemczech mogą być legalnie nazywane full syntetykami (grupa IV) natomiast te które mają już więcej bazy ropo pochodnej (grupa III) muszą być nazywane technologią syntetyczną.
Opublikowano
Przy następnej wymianie zaleję na próbę shell helix ultra 5w30, posiada specyfikację ll-01, więc do benzyny powinien się lepiej nadawać. Nie jest to pełny syntetyk, ale producent jakoś tego nie ukrywa co mi się podoba, jasno pisze, że jest oparty na olejach bazowych GTL. Poza tym bardzo dobrze wyszedł w teście na rosyjskim forum https://www.oil-club.ru/forum/topic/27667-shell-helix-ultra-5w-30-made-in-russia/
Opublikowano

Witam szykuje się wymiana u mnie w przyszłym tygodniu i moje pytanie jaki olej zalać teraz wcześniej był.lany Castrol 5w30 którego nie polecacie czym teraz zalać!

E60

N52B30

218 KM

325XI wersja amerykańska

Jazda spokojna do 800 km miesięcznie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam szykuje się wymiana u mnie w przyszłym tygodniu i moje pytanie jaki olej zalać teraz wcześniej był.lany Castrol 5w30 którego nie polecacie czym teraz zalać!

E60

N52B30

218 KM

325XI wersja amerykańska

Jazda spokojna do 800 km miesięcznie!

 

Możesz pozostać przy 5w30 ale polecam Valvoline SynPower 5W30 z specyfikacją BMW LL01

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jaki olej polecicie do:


Model: F36

Silnik: 428iX 245 KM

Przebieg: 42 000 km

Styl jazdy: średnie

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

DPF: ?

Dotychczas: ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam jaki olej polecicie do:


Model: F36

Silnik: 428iX 245 KM

Przebieg: 42 000 km

Styl jazdy: średnie

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

DPF: ?

Dotychczas: ?

 

Proponuje 0w40 z specyfikacją LL01 lub LL04

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.


A może jakaś konkretna marka która się sprawdzi do benzyny. Castrol widzę nie jest zbyt popularny tutaj:)

Może Mobil 1 czy Valvoline™ SynPower ?


Jeżdżę głównie w trasy z prędkościami do 120 KM/h . Sporadycznie korzystam z całej mocy . Nie napisałem że silnik jest z nowa mapą 280 KM


Pytanie jeszcze odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów . Przy jakim przebiegu zalecacie wymienić olej i na jaki ?

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź.


A może jakaś konkretna marka która się sprawdzi do benzyny. Castrol widzę nie jest zbyt popularny tutaj:)

Może Mobil 1 czy Valvoline™ SynPower ?


Jeżdżę głównie w trasy z prędkościami do 120 KM/h . Sporadycznie korzystam z całej mocy . Nie napisałem że silnik jest z nowa mapą 280 KM


Pytanie jeszcze odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów . Przy jakim przebiegu zalecacie wymienić olej i na jaki ?

 


Olejw skrzyni bmw nie podaje przy jakim przelocie, ale jak chcesz zatrzymac f-ke to zmien przy 80-90 tys i pozniej podobnie. Ja w e92 zmienilem przy 140 i troche pozno, bo byl juz zmeczony-program na 300+. Temperatura jest nizsza i zmiana biegow plynniejsza



Zmien najlepiej na zf lifeguard 8 i ori miske. Lepiej wydac 200zl wiecej niz pozniej miec problemy. Wiem ze sporo osob smienia na inny, ale w tym elemencie 200zl na 80tys to smieszna cena

Opublikowano

Model: E91 LCI

Silnik: N47 177KM

Przebieg: 230 000 km / oleju nie bierze

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: trasa/miasto 20/80

DPF: był ;)

Dotychczas: TopTec 4200 5W30


Coś lepszego zalać? Zostać przy TopTecu?

Chciałem przy następnej wymianie dolać jeszcze LM Ceratec.

Opublikowano

Hej Panowie,


zbliża mi się wymiana oleju, obecnie mam zalany motul 5W30



Mam e70 z 2009 przed liftem, silnik N52N, przejechane 97 tys. Jeżdżę spokojnie, głównie miasto.


Polecono mi zmianę na 5W50 słusznie ?


Pozdrawiam i dzięki za ewentualną pomoc.

Opublikowano
5w50 to chyba przesada jak jezdzimy spokojnie. Do miasta bardziej 5w30, ale pamietam, ze n52 mialy problrmy z hydraulika zaworow oraz cos z tlokami. Nie wiem czy dotyczy to tego silnika. Jak cos to lepiej sprobowac 5w40 na poczatek a nie od razu 5w50
Opublikowano

Witam ,

Czy pomożesz z doborem oleju do audi ?

Model audi S7 2015 450km po lift

Przebieg 60 tys km

Opublikowano
5w50 to chyba przesada jak jezdzimy spokojnie. Do miasta bardziej 5w30, ale pamietam, ze n52 mialy problrmy z hydraulika zaworow oraz cos z tlokami. Nie wiem czy dotyczy to tego silnika. Jak cos to lepiej sprobowac 5w40 na poczatek a nie od razu 5w50

 

Dzięki za info, silnik od poczaku na 5W30 i wszystko ładnie pracuje. Raczej pozostanę na tym oleju. Z tymi problemami w zakresie n52 to mnie ziantrygowałeś, wiesz może jak mogę to sprawdzić, znaczy , czy mój zalicza się do tych "szczęśliwych" egzemplarzy ?

Opublikowano (edytowane)

Mozesz sprobowac 5w40 i zobaczyc jak pracuje. Bardziej na lato i na dlugie trasy. Zapytam na innym fprum, bo bylo to wspomniane. Obstawiam, ze wiekszosc problemow spowodowana serwisem co 30tys km i zle dobranym olejem- czyt. Serwisy leja olej z beczki dla roznych silnikow taki sam, aby jak najwiecej zarobic


Ja nie lubie 5w30, bo szybko sie robi z niego woda i kazddy jest inny

Dla przykladu petronas jest za tzadki Ze tak napisze i szybko traci wlasciwosci

To tak jak opony roznych producentow gdzie jedna 255 jest szersza niz innej firmy i mamy lepsze prowadzenie oraz trakcje

Edytowane przez Punisherrr
Opublikowano
Witam ,

Czy pomożesz z doborem oleju do audi ?

Model audi S7 2015 450km po lift

Przebieg 60 tys km

 


Nie wiem czy to do mojej osoby bylo, bo na osobiscie nie wiem co leje sie do audi.

Sam leje millers 5w40 do pomodzonego diesla i napewno do turbo nie zalewalbym “cienszego” oleju niz 5w40, ale jaka firma to nie podpowiem, bo kazdy ma swoje preferencje

Ja leje wspomniany millers, bo pasuje mi praca silnika, ale czy jest dobry? Zmieniam co 8 tys km i mysle ze do s7 przy szybkiej jezdzie 5w40 musi byc minimum

Opublikowano
Mozesz sprobowac 5w40 i zobaczyc jak pracuje. Bardziej na lato i na dlugie trasy. Zapytam na innym fprum, bo bylo to wspomniane. Obstawiam, ze wiekszosc problemow spowodowana serwisem co 30tys km i zle dobranym olejem- czyt. Serwisy leja olej z beczki dla roznych silnikow taki sam, aby jak najwiecej zarobic


Ja nie lubie 5w30, bo szybko sie robi z niego woda i kazddy jest inny

Dla przykladu petronas jest za tzadki Ze tak napisze i szybko traci wlasciwosci

To tak jak opony roznych producentow gdzie jedna 255 jest szersza niz innej firmy i mamy lepsze prowadzenie oraz trakcje

 


Rozumiem, to może jednak zmienię na 5w40. Jeszcze jedno pytanie, czy zmiana na oleju o większej lepkości może wpłynąć negatywnie na podzespoły silnika który chodził na oleju o niższej lepkości?

Jeżli dowiedziałbyś się na innym forum o problemach n52n o których wspominasz będę super wdzięczny za info. Moje e70 przypłynęło ze Stanów, tak gwoli ścisłości bo nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w kwestii tych problemów.

Opublikowano

u mnie silnik ma albo zalecsny 5w30 albo 5w40

Wedlug mnie i zapewne takze wiele osob zgodzi sir, ze 5w30 to olej eco i slabo chroni silnik

Kiedys kazdy latal na 10w40 z wymiana co 10tys km i nie bylo problemow.

Polecony 5w50 wydaje mi sie, ze wlasnie dla ochrony tlokow oraz zaworow. Dzis wiekszosc ma ten problrm, co sluchac przy pracy na rzadkim oleju. Jednak 5w50 to dosc ciezki olej, bardziej na tor albo do ostrego katowsnis, a drogowe silniki to nie m-ki ktore maja powiekszone kanaly olejowe i taki olej jest odpowiedni. 5w40 tez nie jest duzo grubsze, ze tak powiem niz 5w30


Jaki rok produkcji, bo te z poczatkow mialy problemy, ale weslug mnie to raczej problem ze zmiana oleju co 30tys km

Opublikowano

Hej,


po pierwsze dzięki za info na priv. Po drugie myślę, że masz rację, że ten 5w50 był mi polecony do ochrony z uwagi na te podniesione problemy n52n. Poczytam jeszcze o 5w40 i 5w50 i zdecyduję.

Opublikowano (edytowane)

Poczytałem, 5w50 nie dla mnie, masz rację, to dla tych co dają mocno samochodowi w kość. Myślę, że przy mojej jeździe niedługie trasy po mieście max kilka razy w tygodniu oraz 3 długie trasy w roku to 5w40 będzie najlepszy, chociaż z tego co wiem to producent poleca do mojego 5w30 ale to usłyszałem tylo od jednego mechanika, nie sprawdzałem.


NIe wiem tylko, który do mojego n52n wybrać...podrzucisz jakąś propozycję.

Edytowane przez slavq1983
Opublikowano

Siemka, mam teraz zalany olej Valvoline SynPower MST C3 5W30 do E87 N47 i nurtuje mnie ostatnio kwestia dodatków do silnika.

Mam nalatane 190tys km, wcześniejszy właściciel lał zwykłego Castrola 5w30, nie wiadomo też z jakim interwałem była stosowana wymiana oleju.

Przy pierwszej wymianie oleju zalałem 0,5l płukanki LM do silnika, pochodził 15min i wymieniłem olej na nowy.

Moje pytanie brzmi czy aby przedłużyć żywotność silnika warto zastosować środek typu Xado 1stage maximum lub Ceratec? Koszt to ok 60-150zł, ale te podobno preparaty stosuje się raz na 50-100tys km i "rewitalizuje" silnik. Nie chcę też zaszkodzić silnikowi dlatego pytam. Skoro nie zaszkodzi spróbować to może akurat przedłuży żywotność rozrządu i innych delikatnych podzespołów.

WIem, że wymiana oleju co 10-15tys jest najlepszym zapobieganiem, ale i tak ciekawi mnie temat dodatków :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.