Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W większości tak, ma na tyle dużo PAO że w Niemczech jest zaliczany do olejów grupy IV czyli full syntetyk, ma również dodatek HC ale to wszystkie oleje tak mają ze względu na to że sama baza syntetyczna jest słabym rozpuszczalnikiem dodatków uszlachetniających.
Opublikowano

Dzień dobry. Zbliżam się do przejechanych 10k kilometrów i czeka mnie wymiana oleju. Obecnie jeżdżę na castrolu edge 5w30. Na te 10k kilometrów dolałem około 1,5l oleju. Chciałbym zmienić na coś innego. Mam 3 typy i prosiłbym o pomoc w wyborze.

Millers Oils EE Longlife 5W40

AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps

Valvoline Synpower 5W40

Różnica w cenie nie jest ważna. Chcę po prostu dokonać najlepszego wyboru.


PS. Docelowo chciałem napisać w tym dziale ale posta umieściłem też w innym. Przepraszam za duble posta ale tamtego nie mogę usunąć bądź jestem ciemny i nie wiem jak to zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie wybrane oleje są z wysokiej półki tak że który nie wybierzesz będzie ok. specyfikacja LL01.
Opublikowano
Wszystkie wybrane oleje są z wysokiej półki tak że który nie wybierzesz będzie ok. specyfikacja LL01.

Skłaniałem się ku oleju Millers ale on ma specyfikacje LL04 więc wybór padnie albo na Valvoline albo na Amsoil. Ok dzięki za podpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
guzior2 a co powiesz na temat Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30

(e70 3.0 sd 2009 150tkm)

 

Nie nadaje sie do diesla z filtrem cząstek stałych.

Opublikowano
guzior2 a co powiesz na temat Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30

(e70 3.0 sd 2009 150tkm)

 

Nie nadaje sie do diesla z filtrem cząstek stałych.

A możesz napisać dlaczego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.
Opublikowano
Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

 

Nie chodzi o to że specyfikacja LL04 jest korzystna dla DPF-a, jest wręcz konieczna do prawidłowego działania filtra. Przy oleju który zawiera większe ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki filtr dpf będzie się zapełniał szybciej i procedury wypalania będą uruchamiać się często a wszystko to doprowadzi do szybszego zużycia się filtra i zapełnienia popiołem którego nie da się wypalić.

Opublikowano
Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

 

Nie chodzi o to że specyfikacja LL04 jest korzystna dla DPF-a, jest wręcz konieczna do prawidłowego działania filtra. Przy oleju który zawiera większe ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki filtr dpf będzie się zapełniał szybciej i procedury wypalania będą uruchamiać się często a wszystko to doprowadzi do szybszego zużycia się filtra i zapełnienia popiołem którego nie da się wypalić.

Ok. Rozumiem, a jak tłumaczyć że BMW dopuszcza norma LL-98 i LL-01 jak opcje alternatywną? (Oczywiście w moim przypadku).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alternatywne muszą być bo czasem trzeba szybko zrobić dolewkę w trasie a na stacji nie można dostać zalecanego.
Opublikowano
Alternatywne muszą być bo czasem trzeba szybko zrobić dolewkę w trasie a na stacji nie można dostać zalecanego.

Nie jest taką prostą sprawą znaleźć pełen syntetyk (nie hc synteze) o specyfikacji ll-04. Widzę że jesteś obyty w temacie. Mógłbyś coś doradzić 0w30, 0w40 oprócz castrola. Może ten: Millers XF Longlife C3 0w30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie stosowałem nigdy Millersa ale parametry wyglądają na dobre tak że możesz go wybrać. Jeśli chcesz sprawdzić czy olej jest na bazie syntetycznej to polecam sprawdzać na stronach niemieckich bo tam prawo zabrania nazywania olejów grupy III full syntetykami.
Opublikowano
Nie stosowałem nigdy Millersa ale parametry wyglądają na dobre tak że możesz go wybrać. Jeśli chcesz sprawdzić czy olej jest na bazie syntetycznej to polecam sprawdzać na stronach niemieckich bo tam prawo zabrania nazywania olejów grupy III full syntetykami.

Ok. Dzięki. Z tego co wiem to tylko Niemcy i Japonia nie "ściemniają" z full syntetykami.

Opublikowano
Zależy co rozumiesz przez full syntetyk. Nie ma oleju 100% PAO. Kup sobie red line 0W30.

Chodzi mi np. o taki jak Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 tylko żeby miał norme LL-04.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Revanol ma lepsze parametry tak że jego bym wybrał.
Opublikowano
Witam, zastanawiam się nad wyborem oleju. Mam na oku 3 typy: Millers xf c3 5w30 (wg stron niemieckich full synthetic? najwyższy tbn 7,85 mg KOH/g, lepkość przy 40st - 72,1 cSt, przy 100 - 12,1 cSt), Valvoline mst c3 5w30 ( prawdopodobnie też full synthetic? tbn 7,0 mg KOH/g, lepkosc przy 40 st - 72 cSt, przy 100 st - 12,3 cSt), Shell helix ultra ect c3 5w30 ( technologia syntetyczna? tbn - nie podany, lepkosc przy 40 st - 69,02 cSt, przy 100 st - 12,11 cSt). Na korzysc millersa przemawia najwyższy tbn, valvoline ma nieznacznie wyższa lepkosc przy 100 stopniach, shell ma najlepszą lepkosc przy 40 stopniach, ale nie ma podanego tbn i nie jest pełnym syntetykiem. Który z tych olei najlepiej wypada i który Wy byście wybrali?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.