Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest to mój pierwszy post na forum wiec witam wszystkich. Proszę o pomoc w doborze oleju do mojego BMW którego niedawno kupiłem. Auto przyjechało z Belgii i nie mam żadnych info jaki lany był olej.


BMW F11 520d xdrive

Rocznik 2016

Automat

Przebieg 180000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastosuj płukankę postojową np. Oilem ReleaseTech Power Flush i olej z normą bmw LL04 np. BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, RAVENOL USVO VMP 5W-30.
Opublikowano

Polecam BMW TWINPOWER 0W-30 LL04. W porównaniu do 5W30 posiada dodatkowo molibden i ostatnio jest w podobnej cenie co 5W30. Trzeba tylko zwrócić uwagę, aby kupić z normą LL04 ponieważ występuję też z nową normą LL12 z obniżonym HTHS. Sam go leję do X3 F25 2.0xDrive 190PS.


Pozwolę sobie wkleić post z forum Audi

https://a8team.pl/a8-s8-all-na-jakich-olejach-jezdzicie-w-swoich-a8-s8-d4-vt28568.htm:


"W EU trzymamy się norm (504 00/507 00) bo ekologia nakazuje produkcję jak najmniejszej ilości odpadów (czytaj dążymy do jak najmniejszej ilości wymiany oleju... to co napisał drago_o).

W USA do ekologi podchodzą zupełnie inaczej dlatego tam nie zobaczysz oleju z normą 504 00/507 00, nie ma czegoś takiego jak longlife, oleje w skrzyni, dyfrach wymienia się.


Warto dodać, że olej z normą 504 00 nie jest złym olejem bo norma przewyższa 502 00.


Więc można na nim spokojnie śmigać tylko największym problemem jest interwał wymiany LL (30kkm) a nie klasa lepkości 0w30 czy 5w30.

W normie VW 504 00/507 00 są tylko oleje w klasie SAE 0w30 i 5w30 ale lepkość niewiele nam mówi o oleju dlatego musimy weryfikować

1. Jaką spełnia normę danego producenta. (VW, GM, BMW, MB)

2. Jaką spełnia normę API.

3. Jaką spełnia normę ACEA.

Dopiero te informacje dają nam wiedzę o jakości oleju.


Twierdzenie w stylu "5w60 to zajebisty olej a 5w30 to ekologiczne gów*o" jest Bzdurą!

"Im wyższa lepkość to lepsza ochrona silnika." jest Bzdurą!

I tutaj dochodzimy do konstrukcji danego silnika - jeżeli jest on ciasno spasowany a jego temp. pracy (oleju 95-105*C) to SAE 5w30 z normą 504 00 sobie poradzi. (olej Xw30 wytrzymuje 110*C).

A jeżeli mamy typowe auto rajdowe, gdzie temp. robocza silnika (oleju) to 120*C wtedy musimy lać 5w50 lub 5w60 ponieważ w tej temperaturze pracy (120*C) jego lepkość będzie odpowiednia.

Za duża lepkość oleju robi więcej złego niż dobrego ponieważ spada nam przepływ w jednostce czasu a rosną opory wewnętrzne. Zadaniem oleju jest nie tylko smarowanie ale przede wszystkim chłodzenie i tutaj odpowiednia lepkość (nie za duża) jest kluczem do sukcesu. Z tego powodu silnik (olej) przed pałowaniem trzeba rozgrzać do temp. roboczej by obniżyć jego lepkość, która spada ze wzrostem temp.

Pięknie to obrazuje ten test:



ps: w F1 chłopaki śmigają na oleju 0w10 (!!!) lub 0w20 (!!!), gdzie silnik się kręci do ilu? a z jednego litra jaką uzyskują moc (HP)? To powinno dać do myślenia na temat lepkości dla tych wszystkich co chcą lać 10w60 do najnowszych konstrukcji. ;)

Opublikowano

Siemanko, panie i panowie.

Co polecicie do mojej E87 123d? Produkcja 03.2008. 80% miasto, 210.000km przebiegu, rozrząd wymieniony 15.000km temu. DPF sprawny - w aucie.

Program zrobiony na 250.


Istotne... Produkcja marzec 2008, bo podobno są dwa różne zalecenia ze względu na zmianę w silniku (smarowania wałków wyrównoważajcych?)

Oleju symbolicznie ubyło (wykonując pomiar oleju w komp) od ostatniej wymiany czyli 15.000km temu.

Obecnie jest Valvoline 5W30 synpower.


Jedni polecają by lać to co mówi książka bmw czyli 10w60, inni zaś mówią by nie lać FULL SAPS, z uwagi na DPF.

Co zalać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przechwytywanie.png

1) In countries where the ambient temperature frequently falls below --20 °C, we recommend the use of 0W instead of 5W products.

2) To increase the service life of the diesel particle filter, Longlife-04 oils are recommended as soon as they available.

3) Can be used on vehicles without DPF.

4) Recommended for vehicles without DPF and for non-EU countries.

5) TU2 = T2 / TOP = S

6) Valid as from model year 2014


Bez-tytu-u2.png

spacer.png

Opublikowano

Shell Helix Ultra AM-L 5w-30

lub

BMW TWINPOWER 5w-30 LL04


do tego Archoil 9200 V2 (molibden + wolfram).

Opublikowano

Za parę mies będę miał 740d mild-hybrid (MY21); dostanę to auto jako ex-demo, więc silnik będzie po dotarciu i akurat olej dobrze będzie zmienić


Co wlać: fabryczny BMW, Millers, Ravenol? Jeśli nie fabryczny, to który produkt od alternatywnych producentów?


Dzięki!

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Shell Helix Ultra AM-L 5w-30

lub

BMW TWINPOWER 5w-30 LL04


do tego Archoil 9200 V2 (molibden + wolfram).

 

Ten dodatek rzeczywiście daje jakieś pozytywnie odczuwalne efekty w pracy silnika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz wymieniał olej faktycznie co 10tkm to odpuściłbym dodatki.

Nie napisałeś jak używasz samochodu.

Przy mieszanym trybie jazdy rób wymianę co 250h i będzie ok :)

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy mieszanym trybie jazdy rób wymianę co 250h i będzie ok :)

Jak w traktorze :) 250mth to za dużo max. 200x70=14tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w traktorze :) 250mth to za dużo max. 200x70=14tys.

Założyłem że jak ktoś robi 10-15tkm rocznie to średnia prędkość będzie pewnie 45-50km/h. :)

Oczywiście prościej było by gdyby P2906 podał taka informację.

spacer.png

Opublikowano
Jak będziesz wymieniał olej faktycznie co 10tkm to odpuściłbym dodatki.

Nie napisałeś jak używasz samochodu.

Przy mieszanym trybie jazdy rób wymianę co 250h i będzie ok :)

Ciężko dokładnie sprecyzować bo samochodem coraz mniej jeżdzę , nawet nie wiem czy ostatnio 10 tyś robię rocznie . Styl jazdy bez jakiegoś zamulania ale i zapędy rajdowe też mi już raczej minęły . Głównie raczej jakieś krótkie trasy po kilka , kilkanaście km ... Oleje zawsze zmieniam co 10-12 tyś i wlaśnie się zastanawiam czy ma sens wzbogacanie ich jakimiś dodatkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oleje zawsze zmieniam co 10-12 tyś i wlaśnie się zastanawiam czy ma sens wzbogacanie ich jakimiś dodatkami.

Ja uważam że przy takich interwałach dodatek nie jest szczególnie wymagany. Chyba że ze względu na bardzo częste zimne uruchomienia to ARCHOIL 9200 V2.

Opublikowano
Witam, E61 530dA 04r 370tys. Poprzednik jeździł na castrolu 5w40 pod korkiem jest trochę nagaru. Chcę zrobić płukankę i zalać syn power 5w40. Chyba, że polecicie coś lepszego w podobnej kasie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz DPFa to Ravenol VST jest spoko.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, E61 530dA 04r 370tys. Poprzednik jeździł na castrolu 5w40 pod korkiem jest trochę nagaru. Chcę zrobić płukankę i zalać syn power 5w40. Chyba, że polecicie coś lepszego w podobnej kasie?

Dobra płukanka np. LM. Następnie dobry nie drogi olej Shell Helix Ultra AM-L 5w-30 który ma bardzo dobre właściwości płucząco-myjące za względu na bazie GTL pochodzącą nie z ropy a czystszego gazu ziemnego i wymiana za max.10tys. też z płukanką.

Opublikowano

Witam wszystkich,

zastanawiam się nad zmianą oleju z Valvoline Synpower 5w40 na Motul X-Cess 5w40 (silnik: n53b30).

Zalewam Valvoline już od dwóch lat i wszystko jak do tej pory okej.

Aczkolwiek szukam czegoś lepszego.

Autko robi mało kilometrów (6000-8000km rocznie) ale lubie trochę przycisnąć.

Może macie jakieś lepsze propozycje?

Edit: Cena do 300zl~

Opublikowano

Przy wymianach co 10 tys i "normalnej eksploatacji", każdy olej z normami producenta będzie OK. Tutaj macie ciekawy filmik na ten temat:



Jak szukasz bardzo dobrego oleju, sprawdź ten olej Ravenol RUP 5w40 jeden z najlepszych w jeszcze akceptowalnej cenie. Nie jest to moje subiektywne zdanie - on wypada bardzo dobrze w wielu niezależnych testach i badaniach

Opublikowano

mam nadzieję, że mi wybaczycie powtórzenie pytania - poprzedni post przeszedł bez odpowiedzi ;)


***


Za parę mies będę miał 740d mild-hybrid (MY21); dostanę to auto jako ex-demo, więc silnik będzie po dotarciu i akurat olej dobrze będzie zmienić


Co wlać: fabryczny BMW, czy może coś spod znaku Millers, Ravenol, ...? Jeśli nie fabryczny, to który produkt od alternatywnych producentów?


Dzięki!


***

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli będziesz robił serwis gwarancyjny to najlepiej zrób wymianę na taki sam jaki leją w ASO aby nie mieszać.
Opublikowano
Jeśli będziesz robił serwis gwarancyjny to najlepiej zrób wymianę na taki sam jaki leją w ASO aby nie mieszać.

 

Co do mieszania oleju to mity i bajki (przy pełnym zlaniu oleju) - nieraz wymienialiśmy nawet z minerału na syntetyku i nigdy nic sie nie stało (i to przy autach nieraz z bardzo dużym przebiegiem). Czytuje dużo na ten temat i wszyscy co się znają (polskie, niemieckie, rosyjskie oilclaby) powtarzają tylko aby trzymać się przy wymianie zalecanych norm i szukać w ramach tych norm najlepszego pełnego syntetyka. Najlepiej było by też przed wymianą oleju porządnie wypłukać silnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne że nic się nie stanie, nie chodziło mi o to że olejów nie wolno mieszać ale są one robione na różnych bazach i pakietach dodatków, skoro samochód i tak będzie zalewany olejem BMW twinpower turbo to po co między tymi gwarancyjnymi serwisami lać mu inny skoro ori olej jest bdb, ok. 200ml zawsze pozostanie w magistrali olejowej, przynajmniej w tych silnikach której ja posiadałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.