Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

RUP to za dużo, olej bardziej wyczynowy i do benzyny ( Przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach benzynowych w wyścigach samochodowych), do Twojego wystarczy VMP.

 

Co to znaczy olej bardziej wyczynowy ??? To znaczy, że zwykły silnik będzie za dobrze chronił ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze jest wrogiem dobrego. Czasami można przesadzić albo niepotrzebnie wydać kasę. Ale jak kto lubi.

 

Idąc tym tropem Skoda lepsza od BMW. Tak naprawdę olej nie może być za dobry. najlepszy z Ravenola to jest RCS, który świetnie chroni każdy silnik w każdych warunkach, ale jak ktoś się nie zna to mówi, że to olej do motorsportu... Dlatego do danego silnika niby spełniające normy sa oleje "tanie" i "drogie" skoro tanie są dobre to po co kupować drogie??? A ja głupi kupiłem BMW... Tak naprawdę można kupić dobry tani (no powiedzmy przyzwoity olej) lub drogi bardzo dobry, ale trzeba poczytać (znać sie co to baza ich rodzaje oraz dodatki) i wtedy można kupić nie zadrogi całkiem dobry olej ;)

Tu masz przykład TOP olei na 2021 rok z grupy 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem rozumowania to co lali do BMW 10-15 lat temu? Olej rzepakowy?

 

Tak jak auta były nieco inne 10-15 lat temu tak i oleje się zmieniły. Stare tradycyjne aczkolwiek całkiem dobre to np oleje Meguina, lepsze nowocześniejsze to np oleje Ravenol RUP i RCS. Oczywiście możesz wlać do silnika olej mineralny też pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie nie bijcie ale może mogę zapytać jako członek forum :-) mam corsine 1.3 cdti 2012r 140k nalotu , jaki olej tam wlać? Zwykły GM wystarczy?

 

Wystarczy ale wymieniaj co 8 kkm lub co 1 rok w zależności co nastąpi szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy "zwykły" olej wystarczy (zgodny ze specyfikacją producenta) - taki tańszy "podstawowy" tak jak kolega pisze powyżej lepiej zmieniać co7-8 tys. Taki lepszy "pao" zachowa swoje właściwości na ok 12tys. km a oleje top bez problemu trzymają parametry do 15 tys. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.

Tak wiem zaraz ktoś napisze o olejach long life :) na 30 tys. - tylko że żaden olej nie trzyma parametrów "fabrycznych" na takim przebiegu - jeszcze niby smaruje, ale realnie to tylko znacznie przyspieszamy zużycie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
każdy "zwykły" olej wystarczy (zgodny ze specyfikacją producenta) - taki tańszy "podstawowy" tak jak kolega pisze powyżej lepiej zmieniać co7-8 tys. Taki lepszy "pao" zachowa swoje właściwości na ok 12tys. km a oleje top bez problemu trzymają parametry do 15 tys. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.

Tak wiem zaraz ktoś napisze o olejach long life :) na 30 tys. - tylko że żaden olej nie trzyma parametrów "fabrycznych" na takim przebiegu - jeszcze niby smaruje, ale realnie to tylko znacznie przyspieszamy zużycie silnika.

Nic dodać nic ująć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
każdy "zwykły" olej wystarczy (zgodny ze specyfikacją producenta) - taki tańszy "podstawowy" tak jak kolega pisze powyżej lepiej zmieniać co7-8 tys. Taki lepszy "pao" zachowa swoje właściwości na ok 12tys. km a oleje top bez problemu trzymają parametry do 15 tys. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.

Tak wiem zaraz ktoś napisze o olejach long life :) na 30 tys. - tylko że żaden olej nie trzyma parametrów "fabrycznych" na takim przebiegu - jeszcze niby smaruje, ale realnie to tylko znacznie przyspieszamy zużycie silnika.

Nic dodać nic ująć :cool2:

 

Jak "nic dodać, nic ująć"? Skąd niby te liczby? Które oleje są tymi zwykłymi? Każdy reklamuje się jako wyjątkowy! Trzeba zrobić profesjobalne testy żeby to ocenić. Nikt ich nie robi? Nie robi bo w "normalnym" użytkowaniu każdy olej zgodny z zalecanymi parametrami sprawdzi się równie dobrze o ile nie będziemy przeciągać jego wymiany do 20kkkm i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy "zwykły" olej wystarczy (zgodny ze specyfikacją producenta) - taki tańszy "podstawowy" tak jak kolega pisze powyżej lepiej zmieniać co7-8 tys. Taki lepszy "pao" zachowa swoje właściwości na ok 12tys. km a oleje top bez problemu trzymają parametry do 15 tys. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.

Tak wiem zaraz ktoś napisze o olejach long life :) na 30 tys. - tylko że żaden olej nie trzyma parametrów "fabrycznych" na takim przebiegu - jeszcze niby smaruje, ale realnie to tylko znacznie przyspieszamy zużycie silnika.

Nic dodać nic ująć :cool2:

 

Jak "nic dodać, nic ująć"? Skąd niby te liczby? Które oleje są tymi zwykłymi? Każdy reklamuje się jako wyjątkowy! Trzeba zrobić profesjobalne testy żeby to ocenić. Nikt ich nie robi? Nie robi bo w "normalnym" użytkowaniu każdy olej zgodny z zalecanymi parametrami sprawdzi się równie dobrze o ile nie będziemy przeciągać jego wymiany do 20kkkm i więcej.

 

Chyba nie wiesz co piszesz i nie bardzo się znasz na olejach... Są profesjonalne testy laboratoryjne przepracowanego oleju - takiego oleju spuszczonego z konkretnego silnika samochodowego przy konkretnym przebiegu i poddanego badaniu laboratoryjnemu. Dlatego wiadomo jak który olej chroni silnik przy jakim przebiegu. Tutaj masz przykładowe testy takiego oleju: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/oleje-przepracowane.69/ Można kupić tani olej i na nim jeździć i niby jest ok... niby bo jak sie poczyta profesjonalnych testów to wtedy wiadomo, że nie do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, jak ktoś się interesuje tematem i chce mu sie poszukać to bez problemu znajdzie analizy testy recenzje nowego świeżego oleju jak i takiego przepracowanego, gdzie od razu widać który olej dobry i świetnie chroni silni a który jest taki no powiedzmy dla nieświadomych użytkowników którzy myślą że wleją najtańszy LL04 i będzie to dobrze chroniło silnik BMki. Najtańsze oleje niestety nie zapewniają świetnej ochrony a jedynie taki minimum na kilka tysięcy kilometrów. Dobry (niestety już znacznie droższy olej) zapewnia świetną ochronę na kilkanaście tysięcy kilometrów. Ale czasem drogi olej niekoniecznie musi być dobry, dlatego czyta się testy recenzje badania olei, aby znaleźć dobry niekoniecznie najdroższy olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry stosunek jakości do ceny RAVENOL VMP SAE 5W-30 lub bardzo dobry ale droższy RAVENOL RUP SAE 5W-40

Trochę tańsze od powyższych ale niewiele gorszy coś z Schell Helix Ultra

Lub coś naprawdę z górnej pułki Red Line 0w40 lub Amsoil Signature Series

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy "zwykły" olej wystarczy (zgodny ze specyfikacją producenta) - taki tańszy "podstawowy" tak jak kolega pisze powyżej lepiej zmieniać co7-8 tys. Taki lepszy "pao" zachowa swoje właściwości na ok 12tys. km a oleje top bez problemu trzymają parametry do 15 tys. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.

Tak wiem zaraz ktoś napisze o olejach long life :) na 30 tys. - tylko że żaden olej nie trzyma parametrów "fabrycznych" na takim przebiegu - jeszcze niby smaruje, ale realnie to tylko znacznie przyspieszamy zużycie silnika.

Nic dodać nic ująć :cool2:

 

Jak "nic dodać, nic ująć"? Skąd niby te liczby? Które oleje są tymi zwykłymi? Każdy reklamuje się jako wyjątkowy! Trzeba zrobić profesjobalne testy żeby to ocenić. Nikt ich nie robi? Nie robi bo w "normalnym" użytkowaniu każdy olej zgodny z zalecanymi parametrami sprawdzi się równie dobrze o ile nie będziemy przeciągać jego wymiany do 20kkkm i więcej.

 

Dokładnie tak . Do tych wszystkich dyskusji o olejach na setkach stron ( w których czytanie i ja utonąłem na wiele wiele wieczorów ) warto by trochę zdrowego rozsądku dorzucić myślę . Bo... duże znane firmy to przecież ... nie praktykanci . I oni lipy nie produkują . Jak się zmienia olej co 10 tys , co jest optymalnym przebiegiem ( bo i tych mocniej eksploatowanych motorów sie nie zamęczy takim interwałem , a dla normalnie jezdzonych to z zapasem nawet jest ) to co się nie wleje , nie bedzie róznicy. Wyjątkiem są mocne auta jezdzone na torze czasem, no to tam wiadomo szybciej trzeba zmienic .

Sam się wkręciłem w czytanie tych analiz , wywodów , w zmiany oleju miedzy LM , Motul , Shell , Mobil oraz mieszałem lepkosciami w30 w 40 i jedyne różnice jakie wychwyciłem , to takie , że po zmianie castrola na motula spadło zuzycie oleju troszkę . Na Liqui Moly pełnym syntetyku silnik pracował wyczuwalnie bardziej metalicznie niż na olejach HC .

No i przy w40 ciut mniej zjada oleju z racji lepkosci większej. I to tyle różnic zaobserwowanych na dwóch autach i tych wszystkich olejach. Po zdjeciu pokrywy zaworów przy 176 tys km w mojej benzynie , jeżdżonej tylko na tych ,,zwykłych '' olejach HC , silnik czysty jak nowy , żadnych przytarć na wałkach itp, zero szlamu. Zmieniane co 10 tys , częsta jazda na wysokich obrotach. Tak więc dla 99% tutaj pytających o markę oleju odpowiedź mogłaby być : taki który spełnia normę z instrukcji obsługi . Cała reszta dywagacji , to troche jednak utopijne poszukiwanie czegos czego sie nigdy nie znajdzie.

A jak juz wybierać jakiś , to moim zdaniem najlepszym kompromisem jest Shell Helix ultra professional am-l 5w30 i helix ultra 5w40 , są GLT , produkowane w DE , w analizach , testach wypadają dobrze i co ważne...nigdy źle. Do tego kosztują po prostu normalne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejami jak z oponami do zwykłej spokojnej normalnej jazdy najtańszy wystarczy. Ale tak jak z oponami te drogie najlepsze jednak dają lepsze prowadzenie auta przy większych prędkościach i oleje przy mocniej eksploatowanych silnikach dają dużo większą ochronę. Tak wiec do zwykłej spokojnej jazdy nawet polskie syntetyki lotosu hc zapewnią normalną ochronę. Ale jeśli lubimy jeździć ostrzej czasem wykorzystać pełną moc lub co gorsze jeździmy głownie po mieści bardzo krótkie odcinki to lepiej wziąć olej co najmniej na pao bo w dłuższej perspektywie zapewni to lepszą ochronę silnika. Natomiast (moim subiektywnym zdaniem) nie ma sensu kupować najdroższych olei, ale warto czytać testy bo po prostu w porównywalnej cenie można kupić olej dobry (schell helix ultra coś z ravenola) lub przereklamowany i "gorsz" castrol. Każdy olej (zgodny z normami producenta) spełni swoje zadanie, ale skoro w tej samej cenie można mieć coś lepszego to ja to wolę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry wieczór wszystkim. Mam wielką prośbę do znających się na rzeczy:) Kupiłem miesiąc temu M340d i mam już przejechane 2500 km. Chciałbym wymienić teraz olej - traktując to jako wymianę oleju po tzw. dotarciu. Mój mechanik polecił mi olej Motul 8100 X-max 0W-40. Czy to aby na pewno dobry wybór do mojego auta ? Bo patrząc na specyfikację to jakby była trochę inna od BMW LL-04 ? Czy może nie potrzebnie się martwię i mój mechanik ma rację ? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź kogoś mądrzejszego ode mnie :mrgreen:

Pozdrawiam - Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór wszystkim. Mam wielką prośbę do znających się na rzeczy:) Kupiłem miesiąc temu M340d i mam już przejechane 2500 km. Chciałbym wymienić teraz olej - traktując to jako wymianę oleju po tzw. dotarciu. Mój mechanik polecił mi olej Motul 8100 X-max 0W-40. Czy to aby na pewno dobry wybór do mojego auta ? Bo patrząc na specyfikację to jakby była trochę inna od BMW LL-04 ? Czy może nie potrzebnie się martwię i mój mechanik ma rację ? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź kogoś mądrzejszego ode mnie :mrgreen:

Pozdrawiam - Arek

 

To jest olej z normą LL01, więc nie do diesla z dpf , ja bym uważał na tego mechanika, bo samochód technicznie bardzo zaawansowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za radę - już teraz sam zamawiam sobie oryginalny BMW 0W30 LL-04

Jeżdżę właśnie na takim w M40i

I ja w 320D :) dla porównania na zmianę z Shell ECT C3 0w30

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.