Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :D


Od jakiegoś czasu przeglądam bacznie forum, jednak teraz postanowiłem się Was doradzić, ponieważ co temat to inne odpowiedzi.


Mamy w rodzinie dwie 3, tzn.:


BMW 3 2007 E90 318D 143KM N47

Przebieg 220 tyś km

Przebieg roczny 10-15 tyś km (cykl mieszany, dojazdy do miasta),

Zazwyczaj dojazdy 120 km do miasta w 2 strony i może 20 km po mieście.

Obecnie lany olej Castrol Edge 5W-30 LL (taki jak wcześniej w tym aucie).


2 auto to:


BMW 3 2011 E90 318I 143KM N43

Przebieg 170 tyś km

Przebieg roczny do 10 000 km (cykl mieszany, dojazdy do miasta),

Zazwyczaj dojazdy 120 km do miasta w 2 strony i może 20 km po mieście (tak jak poprzednia),

Obecnie lany olej Castrol Edge 5W-30 LL (taki jak wcześniej przez użytkownika tego auta).


Wyjazdy w trasy na wakacje 1-2x do roku jednym lub drugim autem.


Czy teraz przy wymianie oleju powinienem zalać 5W-30M? Mechanik powiedział, że jak zmieniam olej to powinienem zalać nowy i później za jakieś 1-2 tyś km przyjechać znów na wymianę oleju, czy to prawda?


Czytałem, że Castrol spadł na jakości i lepszy dla tych aut byłby Motul, jednak nie chcę się bawić za bardzo w koszty (czyli 2x kupować olej na wymianę po przejechaniu 1000 km), więc nie wiem, czy nie lepiej lać tego co było, czyli Edge 5W-30LL.

Edytowane przez Hadesik28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Castrol ma wiele złych opinii w sieci ze względu na pozostawianie po sobie zanieczyszczeń w silniku i dość łatwo odparowuje w wysokich temperaturach. Mechanik nagadał ci głupot, wystarczy że zastosujesz płukankę przed zmianą (nie konieczne) i śmiało możesz zmienić na inny, Motul jest średnim olejem i dość często podrabiany, jeśli chcesz dobry olej to mogę zaproponować Ravenol VMP 5w30 USVO, Texaco Havoline ProDS V 5w30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.


Guzior, super, że mi poleciłeś te oleje, szczególnie Texaco Havoline ProDS V 5w30, wychodzi w bardzo dobrej cenie.


Reasumując, jeżeli lałem do 2 aut 5w30 (do benzyny i diesel'a), to bez problemu przy wymianie oleju z filtrami zalać mogę Texaco 5w30, bez płukanki etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Płukanka zawsze mile widziana bo pozbędziesz się resztek starego oleju i delikatnych zanieczyszczeń ale jak nie chcesz to nie jest konieczna. Havoline jest tańszy od ravenola ze względu na bazę hc ale w analizie wypadł bardzo dobrze tak że śmiało możesz go stosować w obydwóch samochodach.


a75f09374f6c801f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
LL01 FE charakteryzuje się bardzo niską lepkością w 40 jak i w 100 stopniach zapewne dla zmniejszenia zużycia paliwa co nie koniecznie idzie w parze z ochroną, natomiast LL04 ma ograniczone popioły siarczane, fosfor i siarkę aby ograniczyć zapychanie dpf i nowoczesnych katalizatorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

5w40 to nie najlepszy pomysł jeśli większość to jazda po mieście, lepiej pozostań przy 0w30 lub 5w30 taki jak polecałem wyżej (Ravenol lub Texaco)


Edit: Jeśli mieszkasz w uk to to tu masz łatwo dostępny olej FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 w dobrej cenie który również wypadł fajnie w analizie laboratoryjnej. Osobiście go stosuję w swoich samochodach i sprawuje się bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 to nie najlepszy pomysł jeśli większość to jazda po mieście, lepiej pozostań przy 0w30 lub 5w30 taki jak polecałem wyżej (Ravenol lub Texaco)


Edit: Jeśli mieszkasz w uk to to tu masz łatwo dostępny olej FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 w dobrej cenie który również wypadł fajnie w analizie laboratoryjnej. Osobiście go stosuję w swoich samochodach i sprawuje się bez zarzutów.

 

Wielkie dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Przeczytałem ponad 100 stron tego tematu i w końcu sam już nie wiem czym zalać auto przy wymianie.

Samochód to F30 328i 2013r z przebiegiem 110.000km.

Zanim zacząłem czytać posty w tym wątku byłem zdecydowany by zakupić Motul 8100 X-Cess 5w40 z normą ll01. Jeżdżę głównie po mieście, często zdarzają się krótkie odcinki (5/10km), trasa to raczej dwa-trzy razy w roku.

Styl jazdy dość dynamiczny.


Może ktoś coś polecić?


Ps. Najgorsze, że auto niedawno kupione i nie wiem co jest aktualnie zalane :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli większość po mieście to lepszy będzie olej o mniejszej lepkości (5w30) i niskim ccs np. wspomniany wyżej Texaco i Fuchs, Ravenol jest droższy ale posiada sporo bazy syntetycznej tak że wg. uznania. Jeśli nie wiesz co było wcześniej to przed zmianą zastosuj płukankę postojową Oilem ReleaseTech Power Flush i najważniejsze to skróć interwał olejowy do 8 kkm bo przy takiej jeździe olej szybko traci swoje parametry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Mieszkam za granicą i z tego co udało mi sie na szybko znaleźć to ciężko będzie u mnie kupić olej texaco który polecałeś to samo z płukanka.

Znalazlem płukanke silnika Liqui Moly Engine Flush Plus więc podejrzewam, że też się nada (?) natomiast co do oleju to łatwo dostępny z polecanych jest Ravenol 5w30 spełniający normę ll01 lecz widzę, że występuje on w trzech różnych rodzajach :

-hls

-hcl

-vmp


Różnica w cenie jest dość spora hls kosztuje u mnie 160 zł a vmp 320 zł (za 5 litrów oczywiście).


Ew. Total Quartz Ineo MC3 5W30/LiQui Moly Top Tec 4200 5W30??


Jakieś rady co do tych oznaczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Płukanka od LM jest dobra tak że możesz ją zastosować. Patrz również na specyfikację BMW LL04 ponieważ ona również jest odpowiednia a nawet przewyższa ll01. Ravenol vmp 5w30 usvo jest bardzo dobry, zobacz czy Total Quartz Ineo LongLife 5W30 lub Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5w-30 XTL są dostępne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Total jak i Ravenol jest u mnie dostępny więc najprawdopodobniej wybór padnie na Ravenol. Do Total jakoś ciężko mi się przekonać szczerze to wątpię by był lepszy niż oryginalny olej Bmw. Co do normy LL04 to chyba mi się coś pomyliło po przeczytaniu 100 stron w tym wątku :lol: bo byłem pewien, że norma ll04 bardziej zalecana jest do silników diesla.


W takim razie dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem polecić wszystkim olej RAVENOL HLS 5W30. Odkąd zacząłem jeździć na tym oleju oraz dodałem Liqui Moly Ceratec, czyli 10 tys. km temu silnik pracuje przepięknie. Dzisiaj wymieniłem znowu olej i jest jeszcze bardziej aksamitnie. Diesel N57, przebieg 90 tys. km.

Przez lata jeździłem na olejach Castrol, Mobil oraz Shell. Nie mają żadnego porównania pomimo takiej samej ceny jak w/w Ravenol. Zmieniam olej co 10 tys. km.

Wcześniej stosowałem inne oleje i dolewałem Liqui Moly MOS2. Też było super, ale po 7-8 tys. od zmiany kultura pracy silnika się psuła.

Zestawienie oleju Ravenol z Ceratekiem daje efekt wyśmienity pod względem kultury pracy silnika.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW E60 550i N62B48 2008r 204tys km przebiegu

Jaki olej polecacie? Obecnie zalany Castrol 5w30. Nikt go nie poleca więc pora na zmianę.

W ciągu roku robię 6tys km. W większości trasy krótkie do 12km. Czasami po 60km. na 5tys km musiałem dolać prawie 2 litry oleju a uszczelniacze zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kujawski z ceratekiem też by pracował aksamitnie :D

 

Możliwe :lol: :lol: :lol:


Jednak gdy silnik pracuje cicho, gładko, lekko, bez wibracji to czego chcieć więcej? Trzeba stosować dobry olej i takie preparaty jak Ceratec gdy silnik jest młody, a nie jak ma 200 tys i w środku jest już syf. Wtedy pomaga to tylko na chwilę.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW E60 550i N62B48 2008r 204tys km przebiegu

Jaki olej polecacie? Obecnie zalany Castrol 5w30. Nikt go nie poleca więc pora na zmianę.

W ciągu roku robię 6tys km. W większości trasy krótkie do 12km. Czasami po 60km. na 5tys km musiałem dolać prawie 2 litry oleju a uszczelniacze zrobione

 

Pierw płukanka https://allegro.pl/oferta/oilem-releasetech-power-flush-250ml-plukanka-9064759582 a następnie Ravenol VMP 5w30 USVO lub VST 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,


Do wyboru mam tylko te dwa 5w30 LL04:

Mobil 1 lub oryginalny BMW.


Który lepszy?

 

Zależy który mobil1, każdy producent olejów ma w swojej gamie oleje gorsze i lepsze, np. bardzo dobry jest Mobil 1 ESP 5w30 z specyfikacją VW 504 00 / 507 00 ale nie posiada specyfikacji dla bmw co jest dziwne bo ta VW aby ją uzyskać trzeba przejść bardziej rygorystyczne testy niż BMW LL04. Ori olej bmw jest również dobry dlatego jeśli zależy ci na LL04 weź TwinPower turbo a jeśli nie to tego mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.