Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

X3 E83, 3.0d 218km, 240 000 przejechane, DPF jest, nie wiem jaki olej poprzedni właściciel stosował. Zalałem MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 czy jest to odpowiedni olej dla tego autka? Zastanawiałem się czy Mid SAPS jest ok.

Czy lepiej lać coś lepszego, jeśli tak to co?

Większość jazdy jest po mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli większość po mieście to olej szybko straci swoje parametry dlatego polecam zmieniać co 8kkm, maksymalnie co 10kkm, jeśli chciałbyś w przyszłości coś lepszego to np. Ravenol VMP 5w30 USVO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie panewek zalecono mi wymianę oleju i filtra po 1 tys. km i następnie po 3 tys. km. Czy w związku z tym na czas docierania panewek zalewać silnik olejem docelowym stosowanym przed zmianą panewek, czy można coś tańszego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cena tego oleju jest nie adekwatna do jakości, jest tam mieszanina Pao z HC z tym że tego drugiego jet wyraźnie więcej. Jeśli chcesz dobrać odpowiedni olej to musisz podać jak eksploatujesz samochód i jaki jest przedział cenowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego oleju jest nie adekwatna do jakości, jest tam mieszanina Pao z HC z tym że tego drugiego jet wyraźnie więcej. Jeśli chcesz dobrać odpowiedni olej to musisz podać jak eksploatujesz samochód i jaki jest przedział cenowy.

50/50 trasa miasto. Głównie trasy 200- 300km 2x w tygodniu miasto 5-10km codziennie. Cena bez znaczenia. Najlepsza ochrona, najlepszy poślizg, najlepszy film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cena tego oleju jest nie adekwatna do jakości, jest tam mieszanina Pao z HC z tym że tego drugiego jet wyraźnie więcej. Jeśli chcesz dobrać odpowiedni olej to musisz podać jak eksploatujesz samochód i jaki jest przedział cenowy.

50/50 trasa miasto. Głównie trasy 200- 300km 2x w tygodniu miasto 5-10km codziennie. Cena bez znaczenia. Najlepsza ochrona, najlepszy poślizg, najlepszy film.

 

Ravenol vmp 5w30 usvo lub Amsoil european car formula 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: R56

Silnik: 1.6

Przebieg: 112 000 km

Styl jazdy: spokojny, bez kręcenia, krótkie przebiegi

Użytkowanie: 90% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: niesprawdzone

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: 5w30 Castrol

 

Pozostań przy lepkości 5w30 ale radzę wymieniać olej co 8 kkm ze względu na mocną degradację oleju w takich warunkach eksploatacji. Mogę polecić ten olej: http://texacopolska.pl/produkty/havoline-prods-m-5w-30/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E46 2.0d 150km,przebieg 275 tyś km zalany obecnie mobil 10w40 przez poprzedniego właściciela, co by teraz zastosować??

Od siebie mogę polecić po pierwsze to przejść na 5W... Po drugie, np. RAVENOL VST SAE 5W-40 USVO.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym abyście pomogli mi w wyborze oleju.

Bmw e91 318d 122 km

Brak DPF

Przebieg 230 tys km

Przebieg roczny 10 tys z czego trasa 8 miasto 2

Auto użytkowane na krótkich odcinkach w mieście pon - piątek

Po czym weekend trasa plus wakacje itp

Obecny olej lm top tec 5w40.

Serwis poleca mi przejście na 0w40 z racji krótkich częstych odcinków. Polecają :

Ravenol 0w40 aprobata ll 01

Pmo extreme 0w40 aprobata ll01

Lm 0w40 aprobatą BMW ll98

Meguin 0w40 brak info odnośnie aprobaty

Co byście wybrali oraz czy warto przejść na 0w40, silnik obecnie nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego oleju jest nie adekwatna do jakości, jest tam mieszanina Pao z HC z tym że tego drugiego jet wyraźnie więcej. Jeśli chcesz dobrać odpowiedni olej to musisz podać jak eksploatujesz samochód i jaki jest przedział cenowy.

50/50 trasa miasto. Głównie trasy 200- 300km 2x w tygodniu miasto 5-10km codziennie. Cena bez znaczenia. Najlepsza ochrona, najlepszy poślizg, najlepszy film.

 

Ravenol vmp 5w30 usvo lub Amsoil european car formula 5w30

 

Dlaczego nie 5w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam chciałbym abyście pomogli mi w wyborze oleju.

Bmw e91 318d 122 km

Brak DPF

Przebieg 230 tys km

Przebieg roczny 10 tys z czego trasa 8 miasto 2

Auto użytkowane na krótkich odcinkach w mieście pon - piątek

Po czym weekend trasa plus wakacje itp

Obecny olej lm top tec 5w40.

Serwis poleca mi przejście na 0w40 z racji krótkich częstych odcinków. Polecają :

Ravenol 0w40 aprobata ll 01

Pmo extreme 0w40 aprobata ll01

Lm 0w40 aprobatą BMW ll98

Meguin 0w40 brak info odnośnie aprobaty

Co byście wybrali oraz czy warto przejść na 0w40, silnik obecnie nie bierze oleju.

 

Mniejsza lepkość w 40 st. zapewni lepszą (szybszą) ochronę przy zimnym starcie dlatego śmiało możesz zalać 0w40 lub 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Dlaczego nie 5w40?

 

Bo szkoda silnika męczyć wyższą lepkością przy zimnym starcie, przy twoim stylu eksploatacji lepiej spisze się mniejsza lepkość która szybciej zapewni ochronę silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dal uściślenia to niższa tzw. lepkość zimowa nie oznacza z automatu, że olej jest bardziej "płynny" przy zimnych startach. Lepkość "zimowa" 0W, 5W itd określa jaki jest zakres lepkości danego oleju przy jego temperaturze 40 stopni. I tak to, że olej x o lepkości 0W40 w temperaturze 40 stopni ma niższą lepkość niż olej Y 5W40 nie oznacza, że będzie się on lepiej zachowywał podczas odpalania przy temperaturze otoczenia 0 stopni ani -20 stopni. Oczywiście ze względu na charakterystykę olejów najczęściej 0W40 będzie lepsze niż 5W40 czy 5W30 ale nie zawsze tak się dzieje. Parametrem lepiej oddającym jak olej zachowuje się przy tzw zimnych startach jest lepkość strukturalna CCS podawana zwykle w temperaturze -30 lub -35 stopni. Im niższa wartość CCS tym lepiej. Kolejny chyba równie istotny parametr to MRV - graniczna temperatura pompowalności. No i na koniec temperatura płynięcia.

Bardzo ważna w kontekście tych parametrów jest zastosowana baza olejowa. Oleje bazujące na IV grupie (lub jeszcze bardziej na V) lub z dodatkiem (im większy tym lepiej) baz IV/V grupy mają "naturalne" bardzo dobre właściwości w niskich temperaturach. I często olej o lepkości 5W30, 5W40 lub nawet 5W50 na odpowiedniej bazie potrafi mieć lepsze parametry niskotemperaturowe niż przeciętne jakościowo 0W40. Przykłady? Repsol Carrera 5W50 rozkłada wiele olejów 0W. Tani Eurol Fluence 5W40 dzięki ok 30% zawartości PAO w niskich temperaturach ma parametry zbliżone do olejów 0W40 (lub nawet lepsze od niektórych) i lepsze od większości 5W30 opartych wyłącznie na bazach HC. Są oleje 5W30 czy 5W40 o parametrach w niskich temperaturach dużo lepszych niż większość olejów 0W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.