Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


pacjent e92 335d 2009, przebieg 200k. Program na 340km, dpf off. Jak proponujecie, co zalać?


Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć!

Świeżo zakupione auto. Nie ma informacji jaki był poprzednio zalany olej. (dlatego też nie podaje zużycia na 1000km)

Słyszałem, aby zalać VALVOLINE 5w30 (tylko nie wiem jaki dokładnie).


Model: E87 2011

Silnik: 120D 130KW N47

Przebieg: 213 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: Miasto 75% / Trasa 25%

Zużycie bieżące na l/1000km: Brak informacji

Instalacja LPG: nie

DPF: Tak

Dotychczas: Brak informacji

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!


Model: E61 2004

Silnik: M54B25

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: Trasa 70% / Miasto 30% (trasa dojazdy do pracy 30km w jedną stronę)

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,5l

Instalacja LPG: Tak

DPF: Nie

Dotychczas: Castrol 5W30 C3


Prawdę powiedziawszy to już mam mały mętlik w głowie.. im więcej czytam o olejach tym mniej wiem :lol: spór pomiędzy W30 a W40 wydaje się chyba nie do rozwiązania. Na chwilę obecną najbardziej zastanawia mnie czy do M54 z lpg używać oleju z normą C3 czy A3/B4?? a może to nie ma znaczenia?

Chcę zrobić płukankę i przejść na Motula 5W30 lub 5W40 tylko z jaką normą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do silnika M54 lepiej wlej 5w40 i jeśli jest LPG to wybierz olej który ma największy TBN.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, a mógłbyś uzasadnić dlaczego wysoki TBN?? Bo znajduję w internecie wiele sprzecznych informacjii... jedni piszą, że musi być wysokie a inni że niskie. Ogólnie skłaniam się bardziej ku wyższemu.. Motul x-cess 5w-40 ma TBN na poziomie 10, norma a3/b4 i wg. karty produktu przeznaczony jest również dla silników zasilanych lpg. Ale jest tez 5W-30 z tbn 7 norma C3 i też niby do lpg...

Bądź tu mądry.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, a mógłbyś uzasadnić dlaczego wysoki TBN?? Bo znajduję w internecie wiele sprzecznych informacjii... jedni piszą, że musi być wysokie a inni że niskie. Ogólnie skłaniam się bardziej ku wyższemu.. Motul x-cess 5w-40 ma TBN na poziomie 10, norma a3/b4 i wg. karty produktu przeznaczony jest również dla silników zasilanych lpg. Ale jest tez 5W-30 z tbn 7 norma C3 i też niby do lpg...

Bądź tu mądry.

Daj sobie spokój z tym Motulem. Ten olej jest naprawdę klasą średnią niższą i w tej cenią są znacznie lepsze oleje.


Co do poziomu TBN w oleju C3, to normalne, że jest niski. Są to oleje niskopopiołowe więc wysoki TBN nie jest im potrzebny. Jednak nie ma co się czarować, TBN nie jest najważniejszym parametrem oleju. Jeśli olej ma TBN na poziomie 6,5 to już jest wystarczająco. Lepiej patrz na takie parametry jak HTHS, Noack czy lepkość w 100 stopniach.


Ja dalej trzymam się dwóch marek i leje je do swoich samochodów w zależności, który kupię w lepszej cenie. PMO (szczególnie wersja Extreme) i Ravenol, w cenie do 150 zł ciężko szukać czegoś lepszego.


A Motul jest po prostu ok, ale nie poza tym. Więc nie widzę sensu kupowania Motula skoro masz lepsze smarowidła :)

Opublikowano

Dzięki za radę, przyznam że nie słyszałem wcześniej o PMO i fajnie że mają swój sklep internetowy więc raczej mamy pewność, że kupi się oryginał :D

Odnośnie ravenolu to jaka wersja? bo jest ich od groma w tej marce..

Opublikowano

Jeśli Ravenol to tylko VST (5w40) i VMP (5w30), gdyż one mają sporą zawartość PAO, reszta Ravenoli nie wyróżnia się jakoś szczególnie ani składem ani parametrami, ale jedzie na opinii głównie tych dwóch olejów.



Co do PMO to wiele osób nie słyszało, bo w Polsce to sprzedają jakieś niecałe 3 lata. Ale ogólnie na razie nie słyszałem, żeby ktoś się zawiódł na ich oleju (mowie o swoich znajomych), więc w swojej cenie uważam, że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) propozycja ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, a mógłbyś uzasadnić dlaczego wysoki TBN??

 

Ponieważ LPG szybko degraduje TBN, dlatego aby olej dłużej zachował swoje właściwości utrzymujące silnik w czystości to powinieneś wybrać taki który ma najwyższy TBN.

Opublikowano

Dobierając olej po parametrze TBN trzeba pamiętać, że TBN TBNowi nie równy ;)



Głównymi składnikami TBN w oleju silnikowym są nadzasadowe detergenty(sulfoniany, salicyniany wapnia etc). Należy jednak zdawać sobie sprawę, że liczy się nie tylko faktyczna wartość TBN, ale także to, które dodatki zostały zastosowane w recepturze, aby osiągnąć wspomnianą wartość. Na przykład nadzasadowe sulfoniany pozwalają na łatwe zwiększenie TBN. Jednak neutralizują one zarówno najbardziej szkodliwe silne kwasy, jak i mniej szkodliwe kwasy słabe, a co za tym idzie, bufor alkaliczny szybko się wyczerpuje. Więc wysoki TBN wcale nie tak trudno otrzymać, pytanie tylko z jakich dodatków został on "Zbudowany" Przykładem jest Motul, który TBN ma jako taki, a w analizach po 5 tysiącach km czasami ten TBN jest już "wyczerpany". Ja przejrzałem wiele analiz zużyciowych olejów i czasami widać, że TBN jest właśnie na pokaz (przez to też wiem, jakich marek olejowych się wystrzegać ) :)

Opublikowano
guzior2 i mariusz.pasterski dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) mam jeszcze tylko jedno pytanie, silniki M54B25 141KW były fabrycznie zalewane olejem o lepkości 5W30?
Opublikowano
Panowie, czy PMO dalej trzyma dobre parametry, czy może kupić co innego?


BMW M135xi

przebieg ok 140 000

automat

Zrób analizę to się dowiesz . :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
guzior2 i mariusz.pasterski dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) mam jeszcze tylko jedno pytanie, silniki M54B25 141KW były fabrycznie zalewane olejem o lepkości 5W30?

 

Olej do twojego silnika ma spełniać specyfikację BMW LL01 tak więc od 0w30 do 5w40 możesz stosować a z racji tego że w tym silniku są problemy z apetytem na olej przez wadliwe pierścienie dlatego lepszym wyborem będzie olej o większej lepkości (5W40).

Opublikowano
Panowie, czy PMO dalej trzyma dobre parametry, czy może kupić co innego?


BMW M135xi

przebieg ok 140 000

automat

Trzyma, trzyma. Bierz śmiało. Ja już poleciłem PMO kilku swoim znajomym- zresztą też zapaleńcy motoryzacyjni chociaż głównie fani Audi i Mercedesów i każdy zadwolony. Większość przesiadło się z Motula (bo w internecie to Motul nie wiedzieć czemu ma najwięcej zwolenników).



Także z PMO na razie nic się nie zmieniło, zresztą ta marka jest zbyt świeża aby już obniżali jakość swojego oleju. Moim zdaniem jeszcze z 10 lat zanim nabiorą dużego rozgłosu i będą mogli pozwolić sobie na obniżenie jakości tak jak to zrobił Motul, Valvoline czy inne marki, które na początku były dobre aby złapać klienta a później systematycznie obniżały loty :)

Opublikowano
guzior2 i mariusz.pasterski dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) mam jeszcze tylko jedno pytanie, silniki M54B25 141KW były fabrycznie zalewane olejem o lepkości 5W30?

 

Olej do twojego silnika ma spełniać specyfikację BMW LL01 tak więc od 0w30 do 5w40 możesz stosować a z racji tego że w tym silniku są problemy z apetytem na olej przez wadliwe pierścienie dlatego lepszym wyborem będzie olej o większej lepkości (5W40).

 


Nie zawsze są wadliwe, znajomy ma M54 i dolewa niecałe 0,5 litra, więc tyle co nic. Jakość oleju też ma znaczenie, kiedyś lał Valvo to dolewał ponad litr.


Ja też jestem przykładem, miałem N52 w E60 i w internecie naczytałem się, że te silniki bardzo lubią zjadać olej, a ja na 10 tysięcy nie dolewałem nic. Więc to wszystko zalezy jak trafisz i jaki olej lejesz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale problem był i jest znany u większości posiadaczy M54, na tym forum i wielu zagranicznych jest sporo tematów z tym związanych dlatego większość po różnych próbach zmian lepkości powracała do 5w40, oczywiście niski NOACK pomoże przy stratach z odparowania ale jeśli ubytki są winą pierścieni olejowych to tylko remont pomoże. Kolega "lutan" podał że spalanie oleju jest na poziomie 0,5l/1000 km a to już świadczy o winie pierścieni.
Opublikowano
Nie no, wiadomo. Ja nie mówię, że tego problemu nie ma, bo ewidentnie jest, ale nie u każdego po prostu problem jest mocno wywindowany w necie. Kto nie ma tego problemu to nie chodzi po forach i nie pisze, że u niego jest ok, a piszą tylko ludzie którzy ten problem mają, więc to tak wygląda, że prawie kazde m54 w internecie ma tę usterkę. W rzeczywistości może to jest 30-40% :)
Opublikowano

Cześć,

auto kupiłem pół roku temu i zastanawiam się jaki olej nabyć.


Model: F10 2016

Silnik: 528i 245PS N20B20

Przebieg: 33 000 km

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: Miasto 75% / Trasa 25%

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Brak informacji (pewnie 5w30 BMW).


Pod uwagę biorę:

Liqui Molly Longtime High Tech 5W-30, lub

ORLEN PLATINUM MaxExpert, V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W cenie LM lub nawet taniej możesz kupić coś lepszego które będzie miało sporo bazy syntetycznej np. Ravenol VMP 5w30
Opublikowano

Witam wszystkich,


Trzy dni temu kupiłem E60 i chciałbym zrobić jej pełen serwis olejowy i filtrów, od razu do wszystkiego, od silnika, przez wspomaganie, po most i skrzynię. Szukam jakiejś dobrej bazy gdzie mogę sprawdzić właściwe normy dla mostu, skrzyni biegów (automat), wspomagania i silnika. Chłodzenie i hamulce to już jakiś standard wezmę. Może przydałaby się też modele wszystkich filtrów w aucie.


Model: E60 2004

Silnik: 530i 231PS M54B30

Przebieg: 248 000 km - jest zadbany, dużo cofnięte nie ma

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: Miasto 75% / Trasa 25%

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne, powrót po zakupie ok. 800km, trochę testów czy trzyma moc, nie dymi na wysokich obrotach, nie odpala z dymem, raczej zdrowy...

Instalacja LPG: będzie montowana, w te wakacje

DPF: nie

Dotychczas: Brak informacji (pewnie 5w30).


Rocznie do 10 tysięcy. Co do ceny To jakbym się zamknął w 200zł za całe zalanie silnika byłoby spoko, jak nie to nie :D Co do interwału, to co rok lub 10k km, będzie pilnowane


Pod uwagę nie biorę nic. Poza tym, że nie będzie to 5w30, tylko na pewno w40 i wyżej. Mam w głowie kilka marek którym mógłbym zaufać, ale jednak poprzednio auto było tańsze to i oleje tańsze jak Elf czy Valvoline.

Także byłbym wdzięczny o jakieś rady, może linki co do reszty płynów filtrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej z specyfikacją BMW LL01 i jeśli miasto 75% to lepiej spisze się 0w40 np. Ravenol. Nie radzę iść wyżej z lepkością niż 5w40 bo tylko zmniejszysz ochronę silnika w zimie nie wspominając o braku aprobaty BMW. Wszystkie filtry, płyny dobierzesz na podstawie nr. VIN w tym sklepie: https://czescidobmw.pl
Opublikowano

Model: F10

Silnik: 528i N52B30 3.0 R6 258KM

Przebieg: 106 000 km

Styl jazdy: czasem spokojnie, czasem mocniej

Użytkowanie: 50/50 miasto trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie, ale w przyszłości tak (można od razu napisać jaki wtedy zalać i czy ma to znaczenie)

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem, użytkowany w USA


Robię rocznie około 30-40tyś przebiegu, także olej zmieniam minimum 3x w roku, jednak zależy mi na czymś dobrym, co dobrze zabezpieczy silnik. Średnia lub górna półka cenowa. Budżetowe raczej nie wchodzą w grę, szczególnie, że zdarzają się wadliwe motory tej jednostki oraz jakieś cykania (dopóki się nie rozgrzeje to też coś takiego chyba słyszałem). Poleććie proszę kilka dobrych pozycji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybierz coś pomiędzy Amosil a Ravenol z specyfikacją BMW LL01 lub 04, optymalną lepkością dla warunków w jakich użytkujesz samochód będzie 0w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.