Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli 5W40. Chciałbym zalać syntetyk, a co jeśli wlany jest już półsyntetyk? Bo co do tego pewności nie mam. Niby nie powinno się nic stać złego. Jeszcze kwestia czy Valvoline czy coś lepszego warto wlać...

 

Valvloline obniżyło loty, przeniosło swoją produkcję z Holandii do tańszych krajów aby iść w ilosć a nie jakość.


Co do oleju to olej 10w40 też może być "syntetykiem", więc nie ma tutaj żadnej demagogii.

Opublikowano
Valvloline obniżyło loty, przeniosło swoją produkcję z Holandii do tańszych krajów aby iść w ilosć a nie jakość.


Co do oleju to olej 10w40 też może być "syntetykiem", więc nie ma tutaj żadnej demagogii.

 

Właśnie tak czytałem ostatnio na ten temat... W takim razie co lepszego wybrać? Zaznaczam, że zależy mi na tym, aby silnik cicho chodził, bo ogólnie auto jest mega ciche. Podobno w dawnej fabryce Valvo oleje produkuje firma PMO, której produkty też są polecane. Jakieś jeszcze propozycje? Cena nie stanowi kluczowego kryterium, bardziej zależy mi na jakości.

Opublikowano
A co ma się niby stać ? Te mity już zostały dawno obalone. Jeśli chcesz coś lepszego to może AMSOIL 5W40 European Car Formula, Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 lub FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40

 

Witam. Kolego guzior2 widzę ostanio twoje zainteresowanie olejem Fuchs TRPS, co myślisz o tym oleju, czy to prawdziwy syntetyk? Dodam że przęglądałem ostatnio karte Fuchs silkolene pro 4 plus 10w50 wersja dla motocykli i wychodzi bardzo dobrze wśród konkurencj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to prawdziwy syntetyk na bazie pao i estrów, jeśli masz silnik benzynowy lub diesla bez DPF-a to z pewnością zapewni bardzo dobrą ochronę podczas ostrej jazdy.
Opublikowano
Tak to prawdziwy syntetyk na bazie pao i estrów, jeśli masz silnik benzynowy lub diesla bez DPF-a to z pewnością zapewni bardzo dobrą ochronę podczas ostrej jazdy.

 

Diesel z dpf (e70 3.0 sd)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zostaje tylko LL04 np. Ravenol VMO 5W40 lub AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA (AFL) 5W40, oczywiście to oleje na bazie syntetycznej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytań dużo, odpowiedzi jeszcze więcej...

BMW F30 320d 184KM

Przebieg 125 000.

Muszę zmienić olej, jaki brać? Chce wymieniać co 10 000 -15 000 km.

Nie wiem jaki był lany wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakikolwiek 5w30 z specyfikacją BMW LL04 spełni swoją rolę jeśli będziesz wymieniał co 10 kkm.
Opublikowano

Model: E92

Silnik: 325i N53B30

Przebieg: 135 800 km

Styl jazdy: agresywny 70%

Użytkowanie: miasto 60%/trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: póki co brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

NOX - jest


Witam

Pacjent tak jak wyżej. Po zakupie dla spokoju wole wymienić olej, bo z byłymi właścicielami i tym co pisze w książeczce nigdy nie można wierzyć.

Trochę czytałem temat i wybór padnie na któryś z tych :


-Ravenol VST 5w40

-Millers XF Longlife 5w40

-Valvoline All climate C3 5w40

-Motul 8100 X-clean 5w40


5w40 ze względu na zmianę kolektora oraz program na 330i oraz większe minusowe temp. (jestem z Bieszczad)

Do tego zrobię płukankę przed zmiana oleju - Millers engine flush.


Na który olej postawić z wymienionych?


Oraz jaki filtr wybrać?Czy tutaj obojętnie filtron/ mann ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol a filtr mann lub knecht.
Opublikowano
Ravenol a filtr mann lub knecht.

 

oo dziękuję za szybka odpowiedź :cool2:


a jeszcze zapytam, czy znasz jakieś sprawdzone miejsce gdzie można kupić olej ? :?: :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Płukanka w nowych silnikach jest sensowna? Mam tu na mysli benzyny od 2015 roku

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

E90 320D 2009r. DPF 177km. silnik N47 z rozrządem z tyłu. automat 300 245 tyś. przebiegu.


Panowie w planach zmiana oleju, obecnie Castrol 5W30 zalany przez poprzedniego właściciela. Kondycja silnika dobra jak na ten przebieg (oryginalny sprawdzony) Auto użytkuje raczej na miejscu od czasu do czasu autostrada odcinek od 100km. do 300 km. raz w miesiącu. Jeżdżę raczej spokojnie, nie przeciągam nie zmuszam silnika do jakiejś ciężkiej pracy lata młodzieńczej jazdy mam za sobą. Mieszkam na południu Polski temperatury w zimie Max -12/15 przez krótki okres jak to u nas teraz z zimami, pisze to ponieważ chcę dobrać odpowiednią klasę lepkości. Co więcej mogę napisać. Prosił bym o polecenie fajnego oleju który zaopiekuje się DPF jak i może nie poprawi osiągów silnika bo to nie nowy motor ale wydłuży jego jak najlepszą eksploatacje. Czytałem duże tematów lecz są one z przed kilku lat być może obecnie weszło coś na rynek godnego polecenia. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji dopisze.

Pod uwagę brałem póki co:

Valvoline

Petronas

PMO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Płukanka w nowych silnikach jest sensowna? Mam tu na mysli benzyny od 2015 roku

 

Oczywiście, w ten sposób pozbywasz się w większej ilości starego oleju wraz z zanieczyszczeniami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E90 320D 2009r. DPF 177km. silnik N47 z rozrządem z tyłu. automat 300 245 tyś. przebiegu.


Panowie w planach zmiana oleju, obecnie Castrol 5W30 zalany przez poprzedniego właściciela. Kondycja silnika dobra jak na ten przebieg (oryginalny sprawdzony) Auto użytkuje raczej na miejscu od czasu do czasu autostrada odcinek od 100km. do 300 km. raz w miesiącu. Jeżdżę raczej spokojnie, nie przeciągam nie zmuszam silnika do jakiejś ciężkiej pracy lata młodzieńczej jazdy mam za sobą. Mieszkam na południu Polski temperatury w zimie Max -12/15 przez krótki okres jak to u nas teraz z zimami, pisze to ponieważ chcę dobrać odpowiednią klasę lepkości. Co więcej mogę napisać. Prosił bym o polecenie fajnego oleju który zaopiekuje się DPF jak i może nie poprawi osiągów silnika bo to nie nowy motor ale wydłuży jego jak najlepszą eksploatacje. Czytałem duże tematów lecz są one z przed kilku lat być może obecnie weszło coś na rynek godnego polecenia. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji dopisze.

Pod uwagę brałem póki co:

Valvoline

Petronas

PMO

 

Lepkości nie zmieniaj, natomiast jeśli chcesz dobry olej który dłużej zachowa swoje właściwości to np. AMSOIL 5W30 European Car Formula lub RAVENOL VMP 5W30, oczywiście skrócenie interwału olejowego to podstawa do prawidłowej ochrony silnika.

Opublikowano
E90 320D 2009r. DPF 177km. silnik N47 z rozrządem z tyłu. automat 300 245 tyś. przebiegu.


Panowie w planach zmiana oleju, obecnie Castrol 5W30 zalany przez poprzedniego właściciela. Kondycja silnika dobra jak na ten przebieg (oryginalny sprawdzony) Auto użytkuje raczej na miejscu od czasu do czasu autostrada odcinek od 100km. do 300 km. raz w miesiącu. Jeżdżę raczej spokojnie, nie przeciągam nie zmuszam silnika do jakiejś ciężkiej pracy lata młodzieńczej jazdy mam za sobą. Mieszkam na południu Polski temperatury w zimie Max -12/15 przez krótki okres jak to u nas teraz z zimami, pisze to ponieważ chcę dobrać odpowiednią klasę lepkości. Co więcej mogę napisać. Prosił bym o polecenie fajnego oleju który zaopiekuje się DPF jak i może nie poprawi osiągów silnika bo to nie nowy motor ale wydłuży jego jak najlepszą eksploatacje. Czytałem duże tematów lecz są one z przed kilku lat być może obecnie weszło coś na rynek godnego polecenia. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji dopisze.

Pod uwagę brałem póki co:

Valvoline

Petronas

PMO

 

Lepkości nie zmieniaj, natomiast jeśli chcesz dobry olej który dłużej zachowa swoje właściwości to np. AMSOIL 5W30 European Car Formula lub RAVENOL VMP 5W30, oczywiście skrócenie interwału olejowego to podstawa do prawidłowej ochrony silnika.

 

Co myślisz o Valvoline ? Kuzyn bardzo mnie do niego przekonuje oraz jeden z mechaników. P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam wiele lat jeździłem na valvo i sobie chwaliłem, natomiast jest to głównie olej hc, jeśli skrócisz interwał wymiany oleju do 10kkm to zapewni odpowiednią ochronę, pamiętaj że olej musi mieć specyfikację BMW LL04.
Opublikowano
E90 320D 2009r. DPF 177km. silnik N47 z rozrządem z tyłu. automat 300 245 tyś. przebiegu.


Panowie w planach zmiana oleju, obecnie Castrol 5W30 zalany przez poprzedniego właściciela. Kondycja silnika dobra jak na ten przebieg (oryginalny sprawdzony) Auto użytkuje raczej na miejscu od czasu do czasu autostrada odcinek od 100km. do 300 km. raz w miesiącu. Jeżdżę raczej spokojnie, nie przeciągam nie zmuszam silnika do jakiejś ciężkiej pracy lata młodzieńczej jazdy mam za sobą. Mieszkam na południu Polski temperatury w zimie Max -12/15 przez krótki okres jak to u nas teraz z zimami, pisze to ponieważ chcę dobrać odpowiednią klasę lepkości. Co więcej mogę napisać. Prosił bym o polecenie fajnego oleju który zaopiekuje się DPF jak i może nie poprawi osiągów silnika bo to nie nowy motor ale wydłuży jego jak najlepszą eksploatacje. Czytałem duże tematów lecz są one z przed kilku lat być może obecnie weszło coś na rynek godnego polecenia. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji dopisze.

Pod uwagę brałem póki co:

Valvoline

Petronas

PMO

Mając e90 tylko z silnikiem M47 używałem valvo i nie był to zły olej ale też nie szałowy tylko że tam miałem usuniety Dpf.

Teraz posiadam F10 z tym silnikiem tylko w odmianie 184km. zalałem go na początku Milerssem EE z C3 5w30 i miałem wrażenie że po około 7 tys.km stracił dużo że swoich właściwości,później Bmw TwinPowerTurbo 5w30 i też większej rewelacji nie zauważyłem.Nastepna wymiana i Amsoil European Car Formuła 5w30 z AR9100 no i tu jest inny start na zimno zupełnie inna praca silnika.Niby to tylko subiektywne odczucia jednak dla mnie zauważalne.Ma następną wymianę myślę o zastosowaniu Eurol Fs 0w30 plus dodatek Archoil lub Bishops

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W olejach z niższej i średniej półki AR9100 zasadniczo poprawia parametry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do M3 F80 co polecicie?

Aso tak jak do pozostałych bmw zawsze wlewało 5w30 a ostatnimi czaszasy przestawili się na 0w30.

Póki co użyłem Motula xclean+ 5w30 bo pasuje wg katalogu a miałem pod ręką ale chętnie wleje coś lepszego choć motul nigdy mnie nie zawiódł w żadnym aucie może motul+ jakiś dodatek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motul na przestrzeni ostatnich kilku lat pogorszył się. Do twojego silnika polecam 0w40 na bazie syntetycznej a nie hc jak w przypadku tego motula, dobry był by RAVENOL SSL 0W40.
Opublikowano
Motul na przestrzeni ostatnich kilku lat pogorszył się.

 

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co widziałem analizy zmieniły się parametry 5w40 xcess który był bardzo dobrym olejem często go używalem ale też w jednych kwestiach na gorsze w innych na lepsze i różnice nie są duże nadal jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.