Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co ma zasobność oferty do jakości bo nie bardzo rozumiem? Zresztą swoimi olejami i tak pokrywają 90% zapotrzebowań rynku, więc tym bardziej nie rozumiem twojego toku rozumowania.

no szkoda że nie rozumiesz.. marka z gatunku egzotycznych, jakie 90% zapotrzebowań, skąd ty to bierzesz? np 0w40 - brak. Nie dowiesz się co kiedy, jak i z kim...motorsport..? Widziałem ostatnio że oleje te reklamował pewien szalony jutuber (ja jego reklamować nie będę :twisted: ). Strona internetowa z kontaktem na komórkę do "Łukiego"... a ty twierdzisz że Shell i Total to popierdułki względem Pmo. O co walczysz?

ps.: aleee...BMW LL na ich pojemnikach dziwi mnie jeszcze bardziej. Takie czasy. Co innego w fabryce, co innego w serwisie i co innego pod marką BMW Twin turbo

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki cichy plan zalania N62B44 olejem LL98 (poprostu mogę kupić świeży olej za grosze). Z tego co pamiętam ta norma odeszła do lamusa dopiero w 2009r. i chyba, że może to nie być syntetyk? Jeśli tak to jakie macie za i przeciw żeby zastosować tę normę względem LL01?
freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam 3 następujące pytanka:


Jaki olej do mojego samochodu?

Czy to prawda że olej trzeba zmieniać co roku bez względu na przebieg? (nie zmianiałem oleju od 3 lat, ale auto było jeżdzone sporadycznie, może 3000km).

Co myślicie o dolaniu tak zwanego ceramizera? Widziałem pozytywną recencję i testy tego specyfiku na youtube.


Model: E39

Silnik: 523i 2.5l 170KM

Przebieg: 230 000 km

Rocznik: 1997

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: będzie w tym tygodniu

Dotychczas: nie wiem co tam mechanik zalał po zakupieniu


Dziękuję za rady.

 

Jeśli chodzi o częstotliwość zmian oleju to najlepiej jest zmieniać co rok niezależnie od tego jak niski jest przebieg. Jednak wydłużenie okresu wymiany oleju do 1,5 a nawet 2 lat nie jest w wiekszości przypadków niczym wyjątkowo nagannym. Dużo zależny od tego jak w tym czasie auto użytkujemy i jak je ... przechowujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma zasobność oferty do jakości bo nie bardzo rozumiem? Zresztą swoimi olejami i tak pokrywają 90% zapotrzebowań rynku, więc tym bardziej nie rozumiem twojego toku rozumowania.

no szkoda że nie rozumiesz.. marka z gatunku egzotycznych, jakie 90% zapotrzebowań, skąd ty to bierzesz? np 0w40 - brak. Nie dowiesz się co kiedy, jak i z kim...motorsport..? Widziałem ostatnio że oleje te reklamował pewien szalony jutuber (ja jego reklamować nie będę :twisted: ). Strona internetowa z kontaktem na komórkę do "Łukiego"... a ty twierdzisz że Shell i Total to popierdułki względem Pmo. O co walczysz?

ps.: aleee...BMW LL na ich pojemnikach dziwi mnie jeszcze bardziej. Takie czasy. Co innego w fabryce, co innego w serwisie i co innego pod marką BMW Twin turbo

 

PMO to nie producent a marka. Oleje mają całkiem dobre jakościowo ale w większości nic szczególnego. Extremne jest niezły i oparty o bazy z grupy IV. PMO nie robi nic nowego, unikatowego i odkrywczego - bazują na gotowych (i sprawdzonych) recepturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


PMO to nie producent a marka.

Nie twierdzę że nie masz racji, tylko jak do Twojego stwierdzenia ma się to informacja na stronie POM "Producent olejów PMO"- https://pmo-lubricants.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak zdefiniujemy słowo producent. Jak dla mnie oznacza to, że mam zakład produkcyjny i sam coś produkuje (tak w skrócie) a dla kogoś innego producentem jest ktoś kto zamówi x sztuk jakiegoś produktu ze swoim logo u Chińczyka. PMO nie posiada własnego zakładu produkcyjnego tylko zleca produkcje u dużego producenta za granicą. Nie ma w tym nic nagannego ani niewłaściwego bo de facto Castrol to też teraz tylko marka należąca do BP ale nazywanie siebie producentem jest jak dla mnie nieco na wyrost. Inną kwestią jest opracowanie receptur i posiadanie własnego zaplecza badawczego i w tej kwestii również PMO zdaje się na innych. To nie jest żaden zarzut pod ich adresem (bo to normalna praktyka w tej branży) tylko raczej stwierdzenie faktu. Wiele marek olejowych to tak naprawdę tylko marki a nie producenci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawia w zakładzie produkującym oleje. :8) A niby gdzie ma zamawiać?

To jest zupełnie normalna praktyka i wiele firm tak robi. Robią to nawet duże (bardzo duże) firmy będące producentami jeśli z jakiś względów (koszty produkcji, logistyka, podatki) im się to opłaca. Zakładów produkcyjnych w Europie jest naprawdę multum (choć naprawdę dużych już nie tak wiele) i obsługują oni bardzo wielu producentów. Są zakłady, które w ogóle nie wypuszczają produktów pod własna marką tylko produkują pod konkretne zlecenia. Marek napojów energetycznych jest w Polsce pewnie kilkaset. A ilu jest producentów?

Co do opłacalności to to jest biznes i tak muszą kalkulować ceny aby na tym zarobić ale sam techniczny koszt wytworzenia nie jest znowu taki wysoki aby nie dało się na tym zarobić. To, że za badziewnego HC-ka znanej marki płacimy w detalu nawet 150-200 zł za 5l bo to jest marka znana i reklamowana nie znaczy, ze ten olej musi tyle kosztować a cena bierze się z kosztu produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To moze.... mobil...? Co ci doradzac skoro sam juz wiesz ze na mobilu nie ubywalo. Teraz będziesz próbował co miesiac pierdylion roznych olejow?

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Potrzebuje pomocy w doborze oleju do mojego autka


530d f11 258KM

Przebieg 220 tyś

Zalewany liqui moly top tec 4200 5w30


Zauważyłem od ostatniej wymiany że zaczęło mi ubywać oleju wcześniej tego nie było A zalewamy bym mobil 1


Czy zmiana oleju może pomóc.

 

Ile Ci tego oleju ubywa? LM top tec 4200 to dobry olej ale dla mnie zdecydowanie przereklamowany jeśli brać pod uwagę cenę. Za dużo mniejsze pieniądze są lepsze oleje. Jak masz ekologie to bardzo dobrym ale też drogim olejem jest Penrite Enviro+ 5w30 i ten olej bym polecił w pierwszej kolejności ale warto też wziąć pod uwagę Penrite Enviro+ 5W40, który również ma aprobatę BMW LL04 no i jest też wyraźnie tańszy (choć nie tani). Branie oleju może być spowodowane przez wiele czynników. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków czy pocenia zwłaszcza w okolicach turbiny. Małymi ubytkami bym się nie przejmował za bardzo. Przy zmianie oleju warto zastosować płukankę polecam Archoila AR2820 tak z 300 ml i potrzymać ok. 30 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie, pytanie , bmw 328xi n51 do tej pory lany byl motul x-cess 5w40 ale bierze go troche,

wczesniej byl polecany widzialem AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps lub PMO 5w40 Extreme 100% PAO , ktory z tych dwoch? cena mnie nie odstrasza skoro ma byc lepiej :)

 

Oba będą bardzo dobre i dużo lepsze od X-cessa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź :) , chciałbym zaczerpnąć od was porady, zastanawiam sie nad zmianą może na jakiś inny niż 5w30 , ponieważ czasem na zimnym tykaja mi prawdopodobnie popychacze jak silnik sie rozgrzeje to jest ok, cyka tylko na zimnym i to też nie za każdym razem. Czytałem, że ten silnik n52 ma utrudniona cyrkulację oleju przez to te tykania mogą występować, ludzie zmieniali olej i była poprawa co o tym sądzi ktoś doświadczony ? może jakiś 5w40 ??


ps. tak jak wcześniej pisalem : model e60 n52 178k nalotu

benzyna bez gazu

pobór oleju (już mogę stwierdzić)- 1litr na 3700km


Gdy kupiłem bunię to był castrol 5w30 :( teraz jest valvoline 5w30 XL-III c3


Jeśli ktoś chciałby się podzielić wiedzą na ten temat to z góry dziekuję.


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować dobrego 0W40 i ewentualnie dla lepszej akustyki dodać dobry modyfikator (ja polecam Archoila). Odnośnie tego silnika to w jednym przypadku przypasuje 0W40 a jeszcze innym inna lepkość. Myślę, że dużo zależy od konkretnego egzemplarza i konkretnego oleju a w warunkach zimnych startów w niskich temperaturach 2 różne olej o tej samej nominalnej lepkości mogą dawać zupełnie inne odczucia. I trzeba pamiętać, ze olej PAO-syntetyczny nie koniecznie musi dawać jakieś super wrażenia akustyczne a często wręcz przeciwnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź :) , chciałbym zaczerpnąć od was porady, zastanawiam sie nad zmianą może na jakiś inny niż 5w30 , ponieważ czasem na zimnym tykaja mi prawdopodobnie popychacze jak silnik sie rozgrzeje to jest ok, cyka tylko na zimnym i to też nie za każdym razem. Czytałem, że ten silnik n52 ma utrudniona cyrkulację oleju przez to te tykania mogą występować, ludzie zmieniali olej i była poprawa co o tym sądzi ktoś doświadczony ? może jakiś 5w40 ??


ps. tak jak wcześniej pisalem : model e60 n52 178k nalotu

benzyna bez gazu

pobór oleju (już mogę stwierdzić)- 1litr na 3700km


Gdy kupiłem bunię to był castrol 5w30 :( teraz jest valvoline 5w30 XL-III c3


Jeśli ktoś chciałby się podzielić wiedzą na ten temat to z góry dziekuję.


Pozdrawiam!

 


Witam mam silnik N53 i w nim tez mialem problemy z porannym cykaniem ja zalalem liqui moly Ceratec i sprawe zalatwil cisza poranne stuki znikly. Olej lalem Valvo 0w40 i bylo dobrze ok 0,5 ltr na 10000km zuzycie oleju. Obecnie mam zalany Pmo 5w40 extrem 100% Pao na poczotku silnik chodzil dosc glosno ale po 3 tys troche sie wyciszyl, zuzycie oleju jak w valvoline. Przy nastepnej wymianie zastosuje Pmo z LL04 ma mniej Pao wiec silnik powinien jeszcze ciszej pracowac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź :) , chciałbym zaczerpnąć od was porady, zastanawiam sie nad zmianą może na jakiś inny niż 5w30 , ponieważ czasem na zimnym tykaja mi prawdopodobnie popychacze jak silnik sie rozgrzeje to jest ok, cyka tylko na zimnym i to też nie za każdym razem. Czytałem, że ten silnik n52 ma utrudniona cyrkulację oleju przez to te tykania mogą występować, ludzie zmieniali olej i była poprawa co o tym sądzi ktoś doświadczony ? może jakiś 5w40 ??


ps. tak jak wcześniej pisalem : model e60 n52 178k nalotu

benzyna bez gazu

pobór oleju (już mogę stwierdzić)- 1litr na 3700km


Gdy kupiłem bunię to był castrol 5w30 :( teraz jest valvoline 5w30 XL-III c3


Jeśli ktoś chciałby się podzielić wiedzą na ten temat to z góry dziekuję.


Pozdrawiam!

 


Witam mam silnik N53 i w nim tez mialem problemy z porannym cykaniem ja zalalem liqui moly Ceratec i sprawe zalatwil cisza poranne stuki znikly. Olej lalem Valvo 0w40 i bylo dobrze ok 0,5 ltr na 10000km zuzycie oleju. Obecnie mam zalany Pmo 5w40 extrem 100% Pao na poczotku silnik chodzil dosc glosno ale po 3 tys troche sie wyciszyl, zuzycie oleju jak w valvoline. Jak garazujesz auto to mozesz 5w40 lac jak stoi na dworze to lej 0w40. Przy nastepnej wymianie zastosuje Pmo z LL04 ma mniej Pao wiec silnik powinien jeszcze ciszej pracowac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź :) , chciałbym zaczerpnąć od was porady, zastanawiam sie nad zmianą może na jakiś inny niż 5w30 , ponieważ czasem na zimnym tykaja mi prawdopodobnie popychacze jak silnik sie rozgrzeje to jest ok, cyka tylko na zimnym i to też nie za każdym razem. Czytałem, że ten silnik n52 ma utrudniona cyrkulację oleju przez to te tykania mogą występować, ludzie zmieniali olej i była poprawa co o tym sądzi ktoś doświadczony ? może jakiś 5w40 ??


ps. tak jak wcześniej pisalem : model e60 n52 178k nalotu

benzyna bez gazu

pobór oleju (już mogę stwierdzić)- 1litr na 3700km


Gdy kupiłem bunię to był castrol 5w30 :( teraz jest valvoline 5w30 XL-III c3


Jeśli ktoś chciałby się podzielić wiedzą na ten temat to z góry dziekuję.


Pozdrawiam!

 


Witam mam silnik N53 i w nim tez mialem problemy z porannym cykaniem ja zalalem liqui moly Ceratec i sprawe zalatwil cisza poranne stuki znikly. Olej lalem Valvo 0w40 i bylo dobrze ok 0,5 ltr na 10000km zuzycie oleju. Obecnie mam zalany Pmo 5w40 extrem 100% Pao na poczotku silnik chodzil dosc glosno ale po 3 tys troche sie wyciszyl, zuzycie oleju jak w valvoline. Jak garazujesz auto to mozesz 5w40 lac jak stoi na dworze to lej 0w40. Przy nastepnej wymianie zastosuje Pmo z LL04 ma mniej Pao wiec silnik powinien jeszcze ciszej pracowac.

ps. 5w30 to zly olej do tego silnika najlepiej LL01 0w40 lub 5w40

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.