Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obecnie nikt nie ma ofercie olejów 100% PAO. Chyba że oleje wyczynowe do motorspotru. W takim oleju 100% PAO nie rozpuścisz dodatków i po drugie nie uzyskały by oficjalnych aprobat. Castrol, Total, Shell mają w ofercie oprócz przeciętniaków bardzo dobre oleje z dużym udziałem PAO i GTL. Z duża ilością PAO jest także Ravenol VMP 5W-30 USVO, którego używam z powodzeniem.

Oczywiście, że już są takie oleje. Dzisiejsze dodatki są w pełni kompatybilne z PAO. A nawet jeśli byłoby tam 0,5 procenta bazy II czy III to też można podciągnać to po 100%.


Co do oficjalnych aprobat mogą nie otrzymać, ale oficjalne normy już tak :) A najważniejsze zeby olej spełniał normę, aprobata to już coś za co się dużo płaci z pewnością więc mniejsze marki nawet tego nie wykupują.

Opublikowano
Wejdź na pierwszą lepszą wyszukiwarkę olejów, wpisz w google "dobierz olej" i każda marka (albo prawie każda) ma takie narzędzie i Ci dobierze. W 99% przypadków podają dobrze, jakieś tam małe odchylenia sa ale nie jest to problemem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami tutaj ludzie mysla ze do swojego silnika znajda jakas magiczna miksturę albo ze producenci olejow maja game po 200 roznych olejow do bmw 200 do audi itd. Myslac ze np do silnika n52 mobil castrol motul i inni producenci robia inny olej niz do np n53 czy n55.

🙃🙃

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zabieram sie za pierwsza wymianę po zakupie 116i E87 (N45B16A). Czy takie oleje będą ok?

Silnik: https://allegro.pl/oferta/valvoline-synpower-5w30-xl-iii-xtreme-5l-vw504-507-6017070048

Skrzynia i dyfer: https://allegro.pl/oferta/olej-przekladniowy-fuchs-titan-sintofluid-75w80-1l-6839240330

Komplet filtrów (powietrze, olej, kabinowy); Tu nie wiem, zawsze jeździłem na MANNach,jest to ok? Czy brać cos lepszego?


Czy powyższy komplet będzie ok? Czy polecacie jakies lepsze komponenty?

Opublikowano

Zależy czego oczekujesz od oleju. Jeśli szukasz czegoś do zwykłego taczania się bez szaleństw to te Valvo będzie ok, ale nic ponad to. To zwykły średniak oparty wyłącznie o bazy hydrokrakingowane z podstawowym (dosyć biednym) pakietem uszlachetniaczy. Valvoline był dobry jak produkowali go wyłącznie w Holandii, teraz przenieśli produkcję do Bułgarii i już nie jest tak kolorowo.


Ja polecę PMO, zresztą polecałem już wielokrotnie te oleje na tym forum i trochę osób z tego forum już na tym jeździ :) PMO to ta sama fabryka co dawne Valvo z tym, że mają trochę poprawione receptury + dodatki PAO. A cena? Cena praktycznie taka sama. Więc PMO 5w30 C3 (albo nawet PMO 5w30 Extreme) to moim zdaniem w obecnej chwilii najlepszy stosunek jakość/cena.


A co do przekładniówek to szczerze nie pomogę, ja u siebie ostatnio w drugim aucie zminiłem też na PMO 75w80 i jestem zadowolony. Ale to za mało żebym Ci to też polecał. W każdym razie u mnie się sprawdza :)


Co do filtra to MANN jest ok, nie trzeba tutaj nic kombinować :)

Opublikowano
Ja ze swojej strony mogę polecić Ravenol VMP 5W-30 USVO, obecnie jest w promocji 5L w cenie 4L, oraz oryginalny olej BMW występujący w litrowych pojemnikach BMW TWINTURBO 5W-30 LL04. Te dwa mam sprawdzone, Ravenol w moim i OE BMW u kuzyna w F10 3.0D 254KM.
Opublikowano
Czytałem tez o PMO, może faktycznie sie rozejrzę. Żyłem w przekonaniu, ze valvo nie jest HC i ze to naprawdę porządny olej, nie wiem dlaczego. Jeżeli chodzi o to czego oczekuje, hm, 80% jazdy po mieście, ale dość dynamicznie, natomiast auto zdecydowanie nie będzie traktowane jako wyścigówka. Czasem na deszczu czy śniegu pewnie sie cos pobawię, ale nie na tyle intensywnie tez żeby szukać bóg wie jakich olei, natomiast zdecydowanie chce łac cos porządnego.
Opublikowano

No właśnie wiele osób tak myśli, że Valvo to PAO, a tam PAO jest może 2-3 %. Dlatego właśnie polecam PMO, bo cena niewygórowana a możliwości jak za taką cenę rewelacyjne. Dobre parametry, sporo PAO w oleju a cena na poziomie Valvo, które renomę ma tylko w nazwie aktualnie :/



Kolega wyżej polecił też BMW oryginalny, ale jak wiadomo teraz dla BMW zaczął robić Shell, więc myślę, że trzeba jeszcze trochę poczekać na jakieś wiarygodne testy. Wtedy się wszystko okaże, aczkolwiek nie mówię, że musi być to zły olej, może będzie czołówką, kto wie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy czego oczekujesz od oleju. Jeśli szukasz czegoś do zwykłego taczania się bez szaleństw to te Valvo będzie ok, ale nic ponad to. To zwykły średniak oparty wyłącznie o bazy hydrokrakingowane z podstawowym (dosyć biednym) pakietem uszlachetniaczy.

 

Z tym biednym pakietem uszlachetniaczy to pojechałeś po bandzie bo żeby to stwierdzić trzeba by zrobić analizę konkretnego valvo a z tych dostępnych w necie np. synpower 5w40 na oil-club.de ma nowoczesny pakiet i został oceniony jako bardzo dobry dlatego proponuje jak coś wypisujesz to poprzyj to jakimś dowodem bo łatwo potrafisz oczerniać inne oleje a PMO wychwalasz pod niebiosa jakbyś był związany z tą marką :cool2:

Opublikowano
Na innym forum została mi polecona, w związku z posiadaniem LPG, przesiadka na 0W40. Czy w N45B16A można zrobić taki manewr? Czy w jakiś sposób może to zaszkodzić silnikowi? W instrukcji poza wymogiem LL01 bądź LL04 nie ma żadnych informacji jakie klasy lepkości są dopuszczalne dla tego silnika.
Opublikowano
Zależy czego oczekujesz od oleju. Jeśli szukasz czegoś do zwykłego taczania się bez szaleństw to te Valvo będzie ok, ale nic ponad to. To zwykły średniak oparty wyłącznie o bazy hydrokrakingowane z podstawowym (dosyć biednym) pakietem uszlachetniaczy.

 

Z tym biednym pakietem uszlachetniaczy to pojechałeś po bandzie bo żeby to stwierdzić trzeba by zrobić analizę konkretnego valvo a z tych dostępnych w necie np. synpower 5w40 na oil-club.de ma nowoczesny pakiet i został oceniony jako bardzo dobry dlatego proponuje jak coś wypisujesz to poprzyj to jakimś dowodem bo łatwo potrafisz oczerniać inne oleje a PMO wychwalasz pod niebiosa jakbyś był związany z tą marką :cool2:

 

To chyba Ty wyglądasz na takiego, który jest związany z Valvo. Sprzedajesz je czy co, że tak się rzucasz jak ktoś obrazi tę markę? Bo nie bardzo rozumiem. Wszystkie analizy jakie widziałem były niesczególne, więc to moje zdanie. Dalej nie widzę w Valvo niczego szczególnego, a to, że jeden Synpower wyszedł lepiej nie czyni Valvo wspaniałym olejem.

Opublikowano

A czemu wychwalam PMO? Bo jest po prostu lepsze. Żadna filozofia. Porównaj sobie PMO z Valvo. Juz nawet nie mówię, żebyś porównywał najmocniejszą linię np PMO Extreme 5w40 z normą 502/505 Z valoline Synpower 5w40 502/505 bo PMO to 100% PAO więc zjada Valvo w przedbiegach, ale porównaj nawet coś ACEA oleje C3 czy C2. PMO ma bogatszy pakiet uszlachetniaczy a do tego w pakiecie jest Bor. Lepsze parametry typu HTHS czy NOACK a także nawet lepiej wypada w takich podstawowych parametrach jak indexy lepkości czy lepkość w 100 st. Już nie wspominając, że PMO ma więcej PAO.


Teraz zerknąłem na Valvoline 5w30 Synpower XL III (czyli najmocniejszą ich linię) i nie dosyć ze analiza sprzed 5 lat, czyli sprzed okresu zanim Valvo przeniosło się do Bułgarii z produkcją to jeszcze nie widzę tam nic specjalnego. Więc dalej nie rozumiem Twojego zachwytu nad tą marką. Analizując poziom wapnia, cynku i fosforu jest zwyczajny aby nie powiedzieć, że niski. Do tego BRAK boru, NOACK podchodzi pod granicę 11%. TBN 6,5 czyli przeciętny, no i indeks lepkośći poniżej 170 więc też bez szału. Więc co w tym oleju jest takiego niesamowitego bo nie bardzo rozumiem. Chyba tylko to, że jest tani...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie wychwalam Valvo tak jak Ty PMO i nigdzie nie napisałem że jest lepszy, polecałem go zawsze bo sprawdził się u mnie w różnych modelach bmw o czym pisałem kilka stron wcześniej. Chodzi o to że ty wypisujesz jakieś konkrety wzięte z kosmosu i nie poparte żadnymi dowodami na temat valvo gdzie chłopaki na oil-club.de robili analizę i pakiet dodatków uszlachetniający jest nowoczesny i ocenili go na bardzo dobry. Czy widziałeś żebym ja coś złego pisał na PMO ? Sam jestem ciekawy tego oleju ale na tą chwilę obserwuje opinie bo nie spodobała mi się ich akcja z redukcją bazy syntetycznej nie informując wcześniej nikogo, dopiero chłopaki na oil-club.pl wyciągnęli prawdę od przedstawiciela tej firmy kiedy przedstawili mu zrobioną analizę.
Opublikowano
Ja nie wychwalam Valvo tak jak Ty PMO i nigdzie nie napisałem że jest lepszy, polecałem go zawsze bo sprawdził się u mnie w różnych modelach bmw o czym pisałem kilka stron wcześniej. Chodzi o to że ty wypisujesz jakieś konkrety wzięte z kosmosu i nie poparte żadnymi dowodami na temat valvo gdzie chłopaki na oil-club.de robili analizę i pakiet dodatków uszlachetniający jest nowoczesny i ocenili go na bardzo dobry. Czy widziałeś żebym ja coś złego pisał na PMO ? Sam jestem ciekawy tego oleju ale na tą chwilę obserwuje opinie bo nie spodobała mi się ich akcja z redukcją bazy syntetycznej nie informując wcześniej nikogo, dopiero chłopaki na oil-club.pl wyciągnęli prawdę od przedstawiciela tej firmy kiedy przedstawili mu zrobioną analizę.

 


No dobrze, tylko zarzuciłeś mi, że polecam PMO i byłeś zdziwiony, że to robię. To przedstawiłem Ci kilka powodów dla których to robię. Po prostu uwazam, że to dobre oleje i mogą spokojnie konkurować z najbardziej popularnymi olejami nie rujnując przy tym portfela.



A co do zmiany zawartości PAO to jak dla mnie normalna sprawa. Wprowadzali linię Extreme, która miała być najlepsza, więc to oczywiste, że zwykła linię musieli obniżyć. A to, że zbiegło się to akurat z analizą na forum, no cóż, tak się trafiło ;)



A co do Valvo to bierzesz pod uwagę, że od roku robią swój olej zupełnie gdzie indziej? Nikt nie robił analiz obecnej wersji ich oleju. Więc opieranie się na tym co było 5 lat temu nie musi być wiarygodne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Nikt nie robił analiz obecnej wersji ich oleju. Więc opieranie się na tym co było 5 lat temu nie musi być wiarygodne.



I o to mi chodziło, dlatego zareagowałem na twój post że nie można podawać konkretów nie mając analiz. Ja opierałem swoje opinie wyłącznie na podstawie tego co zaobserwowałem przez ostatnie klika lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam panowie :wink:

Z racji podniesienia mocy w przyszłym miesiącu na ~210ps mam zamiar zmienić olej na RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40

Dobry wybór czy proponujecie coś innego

Cena za litr to 11€ przy 20l


Model: E61

Silnik: 2.0D 177-163KM N47D20C

Przebieg: ~204.000km

Styl jazdy: Dynamiczny w mieście, trasa w 80% do 140km/h spokojna

Użytkowanie: 60% trasa reszta miasto

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: 0,08 :mrgreen:

DPF: tak

Obecnie olej: Valvoline SynPower 5W-30 MST C3


I jeszcze jedno pytanie. Czy moje valvo to pełny sytetyk?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobry olej mid saps na bazie PAO tak że śmiało możesz go zalać. Co do valvo to kilka miesięcy temu przestali opisywać je w niemczech jako full syntetyki tak że baza olejowa zapewne jest w większości hc z małymi domieszkami syntetycznymi jak większość popularnych marek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to szkoda ze wybrałem go teraz na zmianę oleju w piątek :?

Ale nic. Po programie i tak wymiana będzie czestsza to i szybko go wymienię.

Dzieki guzior2 :cool2:


Mój plan wygląda tak że zrobię dlugodystansowa płukankę, następnie krótka na nowym okeju i filtrze po krótkiej trasie i zmiana lepkości na 5w40

Do tego jakiś ceramizer na dobre samopoczucie :wink:

W piątek też będzie krótka plukanja

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to że jest hc nie znaczy że jest zły, jeśli skrócisz interwał olejowy do 10kkm to zapewni odpowiednią ochronę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale i tak chce zmienić lepkość na 5w40 bo wyczytałem że jest to bezpieczniejsze dla zużycia łańcucha rozrządu


Interwal do tej pory był 15k

Po programie zmienię pewnie na 8-10

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

To, że olej jest na HC nie jest zbrodnią. Wiadomo, że lepiej jak ma PAO, ale nie jest to jedyny wyznacznik jakości.



Jaki masz budżet na olej? Jak możesz wydać więcej to polecę Amsoil'a. Bardzo dobre oleje. A jeśli masz mniej w graniach 120 zł (za 4 litry) to z czystym sumieniem polecę PMO też sporo PAO w składzie, pewnie nie tyle co Amsoil, ale patrząc na cenę jest dobrze.



A to czy warto kupować oleje z PAO w składzie rozjaśnia mój ostatni test, który zrobiłem (a właściwie laboratorium zrobiło) po 19 tysiącach i to na LPG ;) Oczywiście zakładam, że nie tylko PAO wpłynęło na trwałość oleju, ale zakładam, że w sporej mierze ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Budżet na 4l to 170 PLN :wink:

Tyle wychodzi za RAVENOL RUP 5W-40 czyli 11€ w 20L kanistrze

Jeśli masz coś lepszego w tym budżecie chętnie przeczytam.

Oczywiście może być też tańszy :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.