Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

OK Dużej różnicy nie ma i nie ma sprawy, bo jak to mówią ,że temat olejowy to "TEMAT RZEKA" Wcale nie uważam ,że PMO to złe oleje tylko wg. mnie producent sam" strzelił sobie w piętę " zmieniając po cichu skład i długo utrzymując stare dane .JA osobiście wolę dołożyć 30-40 zł i mieć smarowidło, które jest przebadane w niezależnych laboratoriach , a teraz na własnym przykładzie wiem ,że się sprawdzilo :D


Maniak57_BMW

Nie wychwalam żadnego Eurola 5w30, bo FS Ow30 jest nowoczesnym olejem i zostawia 5w30 daleko w tyle i nie ma o czym gadać -ot normalne średniaki ale PMO też d...nie urywa i obiecywało co innego a co innego oferuje i tylko to mi się nie podoba a który lepiej sprawdzi się w danym silniku, to już każdy musi ocenić sam. ( np EUROL Fluence 5w40 ma pour point -51st a Pmo- 42 st więc gdzie lepsza baza i więcej PO???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się spinać, obie marki są na wysokim poziomie i nie oszukujmy się obie wyglądają lepiej niż Catrole, Motule i inne wychwalane i kupowane przez 90% spoleczeństwa.


A co do zawartości baz PAO w PMO i Eurolu w 5w40 to przecież doskonale wiesz, że temperatura płyniecia nie jest jedynym wyznacznikiem. Patrząc na widma to z widm wynika, ze PMO ma minimalnie więcej PAO, ale są to różnice kilku %. A to, że temepratura płynięcia jest inna, to w tym przypadku kwestia dodatków.


Jesteś mimo wszystko mocno stronniczy, bo na tym forum, z którego bierzesz dane o Eurolu masz też dane o PMO i wystarczyło wejść i porównać widma, tam jak byk wychodzi, że są to bardzo podobne oleje z lekko przewagą PMO w kwestii PAO. Nawet NOACK mają prawie identyczny w okolicach 9, więc dajmy spokój i jak już porównujemy technicznie oleje to bądźmy obiektywni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło jak wyszło(wcale nie chodziło mi o porównywanie poszczególnych oleji) a tylko o poinformowanie ,że dany olej sprawdził się w moim silniku, mimo iż nie posiada oficjalnej normy a ja nie bardzo cenie producentów, którzy podają niezbyt precyzyjnie dane swoich produktów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Eurol FS 0w-30 miał aprobatę LL-04 nie było żadnych dywagacji, jednak z jakiegoś powodu jej nie ma, więc nie każdy będzie ryzykował. Z PMO może być problem z powtarzalnością, skoro producent zmienia skład nie informując z wyprzedzeniem. Zostaję Ravenol, ale tutaj cena jest wyższa. Więc poszukiwania trwają :-). Celowo nie wspominam o AMS, Royal...itp. gdyż tutaj cena jeszcze bardziej odstrasza.


Jest jeszcze alternatywa w postaci dobrego HC GTL + Arch 9100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież powód jest tutaj; "Każdy producent olejów używa innych pakietów dodatków uszlachetniających, które są produkowane na świecie przez Oronite, Ethyl etc.. Pakiet oraz skład produktu Eurol Syntence FS 0W30 jest oparty o pakiet dodatków, które nie posiadają imiennego zatwierdzenia BMW LL-04. Biorąc pod uwagę jednak normy C3 oraz SAE 0W30, którą posiadają również oryginalne oleje BMW LL04 0W30 możemy polecić w/w olej do Pana pojazdu mimo braku zatwierdzenia."

-wątek o olejach do BMW serii F


A RAVENOL też robi rożnie;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=205


Ja po raz kolejny zalewam dziś EUROL FS ale tym razem z AR9100 :D (mam zamiar zrobić również analizę w wtedy będzie wszystko jasne)

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Eurol FS 0w-30 miał aprobatę LL-04 nie było żadnych dywagacji, jednak z jakiegoś powodu jej nie ma, więc nie każdy będzie ryzykował. Z PMO może być problem z powtarzalnością, skoro producent zmienia skład nie informując z wyprzedzeniem. Zostaję Ravenol, ale tutaj cena jest wyższa. Więc poszukiwania trwają :-). Celowo nie wspominam o AMS, Royal...itp. gdyż tutaj cena jeszcze bardziej odstrasza.


Jest jeszcze alternatywa w postaci dobrego HC GTL + Arch 9100.

 

Niestety każdy producent zmienia skład, częściej bądź radziej. Kiedyś już pisałem, że w przypadku PMO było to podyktowane wprowadzeniem nowej serii, a że nie chcieli dublować dwóch linii z dużą iloscią PAO to jedną musieli obniżyć a drugą zostawić na tym poziomie (czy tam nawet podnieść)


Jeszcze nie wymieniłeś Penrite, to też oleje z duzą ilością PAO, ale tez cena podchodzi pod 200 zł :(


Odnosząc się do tego linku widać, że Ravenol też mocno żongluje dodatkami i składem. I tak samo można powiedzieć, że nie można ufać temu producentowi bo ciągle zmienia skład a do tego nikogo o tym nie informuje. Ale skoro producent jest w stanie utrzymać parametry na takim samym poziomie i zmieniają sobie skład to dla nas odbiorców jakie to ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie proszę jaką konfigurację wybrać?


Sam Ravenol VMP 5W30, czy

Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30 + Archoil 9100


Odwieczne pytanie iść bardziej w dodatki, czy bazę? Chociaż ten Shell jest na bazie GTL+PAO, która jest lepsza od normalnego HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dwóch zdecydowanie Ravenol.


Jeśli Shell ma PAO,to pytanie ile, bo nie sądze aby to była jakaś ogromna wartość., zapewne kilka(naście %)


A co do dodaktów. Ten dodatek obniża temperaturę oleju poprzez zmniejszenie tarcia, jeśli jeździsz samochodem ostro, albo na torze to wtedy ma to ogromny sens. A przypadku zwykłego jeżdzenia to moim zdaniem nie jest to konieczność. Możesz kupić, ale nie jest to jakiś wymóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bobwoj


API SN ,ACEA C3

SPEŁNIA; -VW 504/507

-MB 229/31 MB 229/51

- BMW LL-04

- PORSCHE C30

-GM DEXOS2

https://sklep.kingsoft.com.pl/produkt/olej-silnikowy-extreme-5w-30-gti-5-litrow/


A wracając do RAVENOL VMP to celuj w wersje z USVO -droższe ale ponoć już z ustabilizowanym skladem

z tańszej opcji zamiast SHELL można TOTAL QUARTZ INEO LL z ART (produkcja po 10.2017) już z nowym pakietem dodatków INFINEUM (tak jak EUROL FS) + AR 9100 i powinno być cacy. :D

Zbiera dobre opinie na oil club de i ru; https://oil-club.de/index.php?thread/982-total-quartz-ineo-long-life-5w-30/

Zalewałem go 2 razy i złego slowa nie powiem.A tu jako ciekawostka analiza zużyciowa w GOLF TDI po 16000km; https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4458519/Total_Quartz_Ineo_5w30_-_%2713_V

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodziłem w specyfikacje, ale po opisie widać, że ten pierwszy nie jest C3. Czyli można zakładać, że różnią się zawartością siarki i popiołów. DPFa masz? Jeśli nie to C3 nie jest wymogiem.

A co do tego który olej wybrać, ja nie jestem zwolennikiem żadnego z nich więc nie polecę Ci zadnego. Oba to takie średniaki klasy Motula czy Vavloline, więc od biedy mogą być oba, ale zawsze można znaleźć coś lepszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica pomiędzy HELIX ULTRA PROFESSIONAL 5w30 AM-L a 5W-30 HELIX ULTRA 5W-30 ECT C3?


czy najlepiej ori bmw twinpower turbo 5w30 do E90 N47? Jest w fajnej cenie na czescidobmw.pl

trasy [bAD] miasto

 


SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 5w30 AM-L to olej dedykowany do BMW i MERCEDES

SHELL HELIX ULTRA 5w30 ECT C3 - olej o, że tak można powiedzieć " szerszym" przeznaczeniu

Oba to C3 i mają LL- 04 Całkiem solidne produkty (tak jak kolega mariusz.pasterski pisze)ze średniej półki.

Olej ORI BMW TWINPOWER to też SHELL, więc który nie wlejesz powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w innym wątku na tym forum znalazłem post użytkownika częścidobmw.pl powołujacego się na test na YT że oryginalny olej BMW zdeklasował konkurencje.


Cyt:"

- Oryginalny BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 w opakowaniach 1 litr

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-83212405948.aspx?


W/w olej w niezależnym teście dostępnym w poniższym linku zdeklasował oleje takich producentów jak Liqui Moly, Millers, Motul oraz Valvoline:



W opisie filmu znajduje się link do tabeli z wynikami dla kilkudziesięciu różnych olejów."


Wg. tego testu olej BMW jest lepszy nawet od Revanol VMP, który ma przewagę PAO, oraz Shell Am-L który miał być taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W silniku panują zupełnie inne warunki dlatego taki test trzeba traktować z przymrużeniem oka, poza tam testowany był świeży olej i nie wiadomo jak szybko stracił by swoje parametry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby miał stracić swoją przewagę po czasie to dlaczego i tak na starcie jest lepszy od olejów z przewagą PAO, które są uważane za lepsze? Po za tym z testu wynika, że mimo że Shell jest producentem to olej BMW wyróżnia się na tle innych olei Shella na plus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w przydomowym garażu żaden test nie będzie odzwierciedlał warunków pracującego silnika pod obciążeniem, nie wspominając o różnych warunkach eksploatacji. Producenci olejów mają większą możliwość przeprowadzenia testów ale dla nas jest to nie osiągalne. My możemy jedynie obserwować kulturę pracy silnika, straty oleju wynikające z odparowania, czystość wnętrza silnika po zdjęciu pokrywy zaworów, opiłki na śrubie spustowej w misce olejowej itd. dlatego ja osobiście przestałem przepłacać za oleje z dużą ilością PAO takie jak (Amsoil) i od 6 lub 7 lat stosuje Valvoline synpower MST 5w30 i nigdy nie miałem żadnych problemów chociaż jeżdżę w lecie do krajów gdzie temperatury na zewnątrz wynoszą ok. 35-38 stopni C, maksymalnie robię 15kkm na interwale a silnik w środku jest czyściutki bo widziałem podczas wymiany rozrządu + zero opiłków na magnesie śruby spustowej w misce olejowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.