Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Model: e60 08r

Silnik: 530d m57n2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: 80% normalny 20% agresywny

Użytkowanie: 50% trasa 50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie stwierdzono

Instalacja LPG: nie

DPF: był, już nie ma

Dotychczas: Castrol 5w30


Jeśli był dpf a już nie ma to rozumiem ze specyfikacją ll01? Jak tak to jaki konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E36 318i

Silnik: m40b18

Przebieg: 192 000

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: 80% miasto 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ~200 ml (może nawet więcej? :think: )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-cess 5W40


Przebieg patrząc po ogólnym zużyciu całego samochodu MOŻE być realny. Auto poprzednio jeżdziło (a w zasadzie bardziej stało, bo w ostatnich 3 latach pokonywało od 1000 do 200(!) kilometrów rocznie i to raczej w okresie od wiosny do jesieni. Niestety olej przez te 3 lata nie był wymieniany) na oleju GM 10w40.


Potem została zrobiona płukanka Liqui Moly, a olej został wymieniony na Motula 5w40 X-cess. Niestety po ok. 3 tysiacach kolometrów olej zrobił się baaardzo czarny, a coś z hydrauliki zaczęło głośno cykać. Dlatego znowu płukanka, 20 min na wolnych obrotach (cykanie nie ustało) i zlanie tej smoły.


Natępnie założenie nowego filtra oleju, zalanie silnika tylko czystym olejem napędowym i znowu praca na wolnych obrotach przez ~10 min. Czyność powtórzona dwukrotnie - już przy pierwszym razie po ok. 5 min. cykanie ustało, a silnik się zauważalnie wyciszył. Za pierwszym razem ropa zleciała prawie, że czarna, za drugim miała już kolor jasnego miodu.


Po tej operacji płukania filtr oleju oczywiście został wymieniony na nowy, a silnik został zalany olejem Orlen Classic 5W40 (tylko taki "5w" był pod ręką). Zresztą silnik na tym oleju ma pojeżdzić max 1000 kilometrów (w całym zakresie obrotów) żeby się jeszcze wypłukał nagar który mógł tam gdzieś zostać.


I myślę o docelowym zalaniu oleju Motul 0w40 X-max z racji podobno wrażliwej hydrauliki w silniku M40B18. Natomiast chętnie poradzę się kogoś mądrzejszego od siebie, bo ani nie mam instrukcji obsługi gdzie było by napisane jakie oleje, o jakich parametrach powinny być zalewane, ani nie jestem specjalistą, inżynierem, bo gubię się w tych wszystkich normach ACEA, itd. :mrgreen:


Silnik będzie traktowany raczej normalnie, ale rejony powyżej 4,5 tysiąca obrotów też będzie odwiedzał częsciej niż raz w miesiącu :D Realne zużycie oleju ciężko mi określić, bo przez to, że auto długo stało, to silnik się poci np. przy obudowie filtra oleju, czy pod pokrywą zaworów (co oczywiście z czasem zostanie zlikwidowane).

 

Wystarczy jak zalejesz 5w30 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E39

Silnik: 523i

Przebieg: 222 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojęcia

 

Proponuje 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e60 08r

Silnik: 530d m57n2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: 80% normalny 20% agresywny

Użytkowanie: 50% trasa 50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie stwierdzono

Instalacja LPG: nie

DPF: był, już nie ma

Dotychczas: Castrol 5w30


Jeśli był dpf a już nie ma to rozumiem ze specyfikacją ll01? Jak tak to jaki konkretnie?

 

Może być LL01 jak i LL04 i polecam 5w30 np. Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam :)


Model: E91

Silnik: 320d M47T2

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 90% spokojny, 10% wdepnę w podłogę

Użytkowanie: 50% trasa /50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,1l (dolewam lekko ponad litr pomiędzy wymianami 12-15tys)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: od 50tys. Motul X-Clean C3 5w40


Jeśli będzie ok to chciałbym zalać teraz BMW TWINPOWER TURBO 5W-30 LONGLIFE-04

Planowany Chip, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie może być ponieważ nie posiada odpowiedniej specyfikacji dla bmw

No bez kitu ;) czyli skreślamy wszystkie bardzo dobre oleje, przewyższające normy, ale bez aprobaty? ;) (nie mówię tu akurat o Maxlife z pytania, ale odpowiedź też była zgeneralizowana ;) )

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam :)


Model: E91

Silnik: 320d M47T2

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 90% spokojny, 10% wdepnę w podłogę

Użytkowanie: 50% trasa /50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,1l (dolewam lekko ponad litr pomiędzy wymianami 12-15tys)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: od 50tys. Motul X-Clean C3 5w40


Jeśli będzie ok to chciałbym zalać teraz BMW TWINPOWER TURBO 5W-30 LONGLIFE-04

Planowany Chip, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało.

 

Z tego co tu sie pisze to dla ciebie raczej LL-01... Lepiej chroni silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co tu sie pisze to dla ciebie raczej LL-01... Lepiej chroni silnik...

 

Z tym, że z tego co mam dostępne "pod ręką" to

BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 34zł/litr

albo

BMW M TWINPOWER TURBO LL-01 0W-40 73zł/litr


LL-01 5w30 musiałbym specjalnie zamawiać i co ciekawe widzę, że kosztuje aż 50zł/litr

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie może być ponieważ nie posiada odpowiedniej specyfikacji dla bmw

No bez kitu ;) czyli skreślamy wszystkie bardzo dobre oleje, przewyższające normy, ale bez aprobaty? ;) (nie mówię tu akurat o Maxlife z pytania, ale odpowiedź też była zgeneralizowana ;) )

 

Nie, po prostu bezpieczniej jest trzymać się zaleceń inżynierów BMW niż kombinować na własną rękę, przynajmniej mamy pewność że nie popełniliśmy błędu przy wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Z tym, że z tego co mam dostępne "pod ręką" to

BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 34zł/litr

albo

BMW M TWINPOWER TURBO LL-01 0W-40 73zł/litr


LL-01 5w30 musiałbym specjalnie zamawiać i co ciekawe widzę, że kosztuje aż 50zł/litr

 

Możesz również zalać LL04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie może być ponieważ nie posiada odpowiedniej specyfikacji dla bmw

No bez kitu ;) czyli skreślamy wszystkie bardzo dobre oleje, przewyższające normy, ale bez aprobaty? ;) (nie mówię tu akurat o Maxlife z pytania, ale odpowiedź też była zgeneralizowana ;) )

 

Nie, po prostu bezpieczniej jest trzymać się zaleceń inżynierów BMW niż kombinować na własną rękę, przynajmniej mamy pewność że nie popełniliśmy błędu przy wyborze.

No tak, ale to sprowadziło ten temat tylko do tego, żeby sprawdzić jaka aprobata i wybrać odpowiedni z Valvoline lub z ASO ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nio masz racje, już w przeszłości była o tym mowa ale ludzie mają problemy z właściwym doborem dlatego zaglądam tu i odpisuje a że polecam głównie Valvoline to dlatego że wypadł najlepiej spośród kilku przetestowanych olejów przeze mnie, dawniej wymieniałem klika marek do wyboru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jaki najlepszy olej będzie dla BMW E39, 535i, V8, Vanos 245KM, LPG, przewaga miasta - przebieg około 300 000 tys.

Obecnie był wlany VALVOLINE MaxLife Synthetic 5W40

 

Zdecydowanie 0w40! ja dla odmiany polecę Ci Fuchs TITAN SuperSyn który wlałem do swojego V8

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.


Model: E46 2002r

Silnik: 330d 184km

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: 75% spokojny, 25% wdepnę w podłogę

Użytkowanie: 60% trasa /40% miasto

Zużycie bieżące na l/15 tyś km brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: od 30tys. Motul X-Clean C3 5w30


Posiadam 10l oleju Motul X-Clean+ 8100 i pytanie brzmi następująco :) zalewać takim jaki posiadam czy wymienić na inny bo mam taką możliwość, jak tak to na jaki?


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.


Model: E46 2002r

Silnik: 330d 184km

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: 75% spokojny, 25% wdepnę w podłogę

Użytkowanie: 60% trasa /40% miasto

Zużycie bieżące na l/15 tyś km brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: od 30tys. Motul X-Clean C3 5w30


Posiadam 10l oleju Motul X-Clean+ 8100 i pytanie brzmi następująco :) zalewać takim jaki posiadam czy wymienić na inny bo mam taką możliwość, jak tak to na jaki?


Pozdrawiam.

 

Możesz pozostać przy obecnym, jest odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.