Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

W tych aplikacjach z doborem oleju już sprawdzałem. Wszędzie są podawane jedne typy olei, dla benzyny i dla diesli, ze specyfikacjami ll-04, c3. Przeczą one temu co jest rozpowszechniane na forum i co jest napisane w niektórych instrukcjach BMW, tj zalecany olej dla benzyn ll-01, alternatywnie ll-04, dla diesli z dpf ll-04. Większość producentów olei zunifikowała swoje produkty tak by jeden rodzaj produktu odpowiadał silnikowi benzyny i diesla. Jednak to oleje typu full saps (ll-01) podobno lepiej chronią silnik i to one są zalecane do silników, które nie posiadają filtra dpf. Zastanawiam się tylko nad tym czy oleje full saps nie są szkodliwe dla zaworów EGR i katalizatorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam dylemat

m550d

wymienialem silnik na praktycznie nowy ze znikomym przebiegiem

dpf off

egr zaślepione

powyzsze ten serwis co wymienial silnik zaproponowal na co przystałem

i zalali mi motula 10W60 i mowią ze tylko taki mam lac i zmienic co 10tys km

czy są jakies zalety bądz przeciwskazania dla tekiego oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej do upalania na torze. Do codziennej ochrony zbędny. Na zimę to już w ogóle. Zimny start przy 10w to słaba ochrona zaraz po starcie. 0w40 5w40 5w50

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) hehe

ja tak naprawde robie krotkie odcinki codziennie

wiec moze faktycznie zmienic na 0W50

to jeszcze pytanie:

norma LL04 jest wskazana przy interwałąch 10tys km wymiany ?

czy po prostu poszukac penrite/liqui/ motula 0W50 ?

koledzy moze cos zaproponujecie premium co zalac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10W60 jest dla silników M-power które są skonstruowane pod tak wysoką lepkość, olej do twojego silnika powinien mieć specyfikację BMW dlatego polecam tak jak kolega niżej 0w40 z specyfikacją LL01 lub 04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podkresle ze

mam dpf off

i egr zaślepiony

wszystko wykodowane


czy Penrite 10 Tenths Premium 0w40

bedzie OK wyborem ?

 

On ma specyfikację LL98, trochę przestarzała, lepiej zalej ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 530xi N52

Przebieg: 162 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 60% miasto/40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: jakiś shell


Samochód w moim posiadaniu od 2 tygodni dlatego brak danych odnośnie oleju i zużycia.Wyrwałem się i kupiłem już olej motula 5w40 x-cess mechanik powiedział, że on radzi mi zalać motula 5w30 ponieważ jest lżejszy i 5w40 będzie miał zły wpływ na Valvetronica. Lać 5w40 czy posłuchać rady mechaniora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: 530xi N52

Przebieg: 162 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 60% miasto/40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: jakiś shell


Samochód w moim posiadaniu od 2 tygodni dlatego brak danych odnośnie oleju i zużycia.Wyrwałem się i kupiłem już olej motula 5w40 x-cess mechanik powiedział, że on radzi mi zalać motula 5w30 ponieważ jest lżejszy i 5w40 będzie miał zły wpływ na Valvetronica. Lać 5w40 czy posłuchać rady mechaniora ?

 

Ludzie jeżdżą na 5w40 w tych silnikach ale ja zazwyczaj polecam 0w40 z specyfikacją LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: x3 f25

Silnik: xdrive28i N20

Przebieg: 57 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto/30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul x-clean 5w40


Myślałem o jakimś 5w30 LL-01. Mam dobre doświadczenia z Motulem, ale nie znalazłem w Motula 5w30 LL-01. Może w takim razie 5w30 LL-04?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem ci tak. Troche ponad pol roku temu kupilem f10 535i. Zalana byla olejem repsol 5w30. Po kupnie zrobilem jakies 800 km i ubylo cwiartka na wskazniku. Zrobilem serwis olejowy i zalali mi mobil 1 new life 0w40(ll01) Na nim zrobilem jakies 5 tys. nie pamiętam dokładnie. W tym czasie nie ubylo nic na wskazniku w idrive. Po 5 tys znow zmienilem olej, byl czarny. Zalalem olej bmw twinpower turbo 5w30(ll04) do dzis zrobilem jakies 5 lub 6 tys na nim i dalej pokazuje tyle ile wlalem. Za miesiac znow bede zmienial i znow zaleje ten sam olej. Bo kupilem w promocji caly karton :mrgreen: Pewnie lal bym tego new life ale juz nie jest dostępny.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: x3 f25

Silnik: xdrive28i N20

Przebieg: 57 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 70% miasto/30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul x-clean 5w40


Myślałem o jakimś 5w30 LL-01. Mam dobre doświadczenia z Motulem, ale nie znalazłem w Motula 5w30 LL-01. Może w takim razie 5w30 LL-04?

 

A co myślicie o tym oleju do mojego silnika? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5586-Liqui-Moly-Special-Tec-LL-5W30-5L.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F32 330D

Silnik: N57T

Przebieg: 100 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: Gównie lokalne (górskie) drogi , 20% trasa . Roczny przebieg ok.18 000.

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Olej lany w serwisach BMW.


Cześć,

Auto posiadam od kilku tygodni. Historia serwisowa od BMW więc podejrzewam że silnik zalany Castrolem. Poprzedni właściciel olej zmieniał co 30 000 km , ja zamierzam wymieniać olej co 10 000 km i zmienić olej na któryś polecany na forum . Jednocześnie zamierzam kontynuować serwis w BMW (i teraz pytanie do Was czy taki olejowy przekładaniec nie zaszkodzi silnikowi ? Bo podejrzewam że w serwisie niezgodzą się na zalanie innym olejem niż stosują. I na koniec jaki olej polecacie do tego motoru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Myślałem że leją Castrola. Za krótko mam to auto. Poszukałem , doczytałem i rzeczywiście nowe oleje od BMW mają przyzwoite parametry i nie ma sensu robić jakieś olejowe volty.

Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F32 330D

Silnik: N57T

Przebieg: 100 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: [bAD] lokalne (górskie) drogi , 20% trasa . Roczny przebieg ok.18 000.

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Olej lany w serwisach BMW.


Cześć,

Auto posiadam od kilku tygodni. Historia serwisowa od BMW więc podejrzewam że silnik zalany Castrolem. Poprzedni właściciel olej zmieniał co 30 000 km , ja zamierzam wymieniać olej co 10 000 km i zmienić olej na któryś polecany na forum . Jednocześnie zamierzam kontynuować serwis w BMW (i teraz pytanie do Was czy taki olejowy przekładaniec nie zaszkodzi silnikowi ? Bo podejrzewam że w serwisie niezgodzą się na zalanie innym olejem niż stosują. I na koniec jaki olej polecacie do tego motoru ?

 

Najlepiej zalej tak samo oryginalny olej który leją w ASO i będzie dobrze np. ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-04-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212405948.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.