Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


niedawno zakupilem e39 i wlasnie jestem przed wymiana oleju


Model: E39 (2002)

Silnik: m54b25

Przebieg: 214 000 km potwierdzony w ASO BMW

Styl jazdy: normalny/umierkowany

Użytkowanie: glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowano

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: w serwisach BMW w DE byl to olej 5w30 BMW LL04, obecnie zalany jest Valvoline 5W30 LL04 (XL-III C3)


Z forum wyczytalem, ze do benzynowego M54 najlepiej zalac olej z norma LL01, do tego polecacie czesto Valvoline, zatem mysle zakupic ktorys z ponizszych:


1. Sympower 5W30 LLO1

czy przejsc na inny niz 5W30, np:

2. Sympower 5W40 LLO1

3. Sympower 0W40 LLO1

4. lub ew. Motul 8100 XMax 0W40 LLO1


Teraz pytanie, ktory z nich zalac u siebie i jaka bedzie roznica pomiedzy nimi?


Kolega @guzior2 widze czesto tu pomaga wiec moze odniesie sie do mojego pytania badz oczywiscie inni koledzy z forum cos zarekomenduja ze swojego doswiadczenia?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie,


niedawno zakupilem e39 i wlasnie jestem przed wymiana oleju


Model: E39 (2002)

Silnik: m54b25

Przebieg: 214 000 km potwierdzony w ASO BMW

Styl jazdy: normalny/umierkowany

Użytkowanie: glownie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie odnotowano

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: w serwisach BMW w DE byl to olej 5w30 BMW LL04, obecnie zalany jest Valvoline 5W30 LL04 (XL-III C3)


Z forum wyczytalem, ze do benzynowego M54 najlepiej zalac olej z norma LL01, do tego polecacie czesto Valvoline, zatem mysle zakupic ktorys z ponizszych:


1. Sympower 5W30 LLO1

czy przejsc na inny niz 5W30, np:

2. Sympower 5W40 LLO1

3. Sympower 0W40 LLO1

4. lub ew. Motul 8100 XMax 0W40 LLO1


Teraz pytanie, ktory z nich zalac u siebie i jaka bedzie roznica pomiedzy nimi?


Kolega @guzior2 widze czesto tu pomaga wiec moze odniesie sie do mojego pytania badz oczywiscie inni koledzy z forum cos zarekomenduja ze swojego doswiadczenia?


Pozdrawiam

 

Jeśli jeździsz głównie w mieście i nie zaobserwowałeś strat oleju to możesz zalać Valvo synpower 5w30 LL01

Opublikowano

@guzior2 dzieki za szybka odp.


Tak glownie miasto, i raz na 2-3 tyg dluzsze trasy typu 600-800 km.


A co sadzisz o przejsciu na oleje LL01 Synpower 5W40 lub 0W40 ? Jaka jest roznica miedzy tymi dwoma a 5W30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5w40 jest bardziej lepki i w zimie będzie gorszy aż nie osiągnie optymalnej temperatury ,0w40 mógłbyś zalać, ma odpowiednią lepkość przy zimnym starcie i dobrze chroni silnik przy obciążeniu w wysokich temperaturach ale jest droższy, w warunkach jakich się poruszasz optymalny będzie 5w30 ale wybór należy do Ciebie.
Opublikowano

Model: E90 2007r

Silnik: 318i N46B20B 129KM

Przebieg: 110 000 km (udokumentowany)

Styl jazdy: na zimnym zmiana biegów przy ok 2,5 tys obr, na ciepłym przy ok 3 tys obr.

Użytkowanie: miasto (głównie 7,5 km do pracy i z powrotem z przystankiem przy sklepie)

Zużycie bieżące na l/1000km: w okresie od połowy maja 2017 do lutego 2018 dolałem ok 1,5L/10 tys km, obecnie po dolewce w lutym po przejechaniu ok 2 tys km poziom trzyma się cały czas na max

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5W30 X-Clean +


Zastanawiałem się nad Motul 5W30 X-Clean lub Valvoline Synpower XL-III C3 5W30.


Jakieś sugestie? Może jeszcze coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E90 2007r

Silnik: 318i N46B20B 129KM

Przebieg: 110 000 km (udokumentowany)

Styl jazdy: na zimnym zmiana biegów przy ok 2,5 tys obr, na ciepłym przy ok 3 tys obr.

Użytkowanie: miasto (głównie 7,5 km do pracy i z powrotem z przystankiem przy sklepie)

Zużycie bieżące na l/1000km: w okresie od połowy maja 2017 do lutego 2018 dolałem ok 1,5L/10 tys km, obecnie po dolewce w lutym po przejechaniu ok 2 tys km poziom trzyma się cały czas na max

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5W30 X-Clean +


Zastanawiałem się nad Motul 5W30 X-Clean lub Valvoline Synpower XL-III C3 5W30.


Jakieś sugestie? Może jeszcze coś innego?

 

Zalej Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją LL01

Opublikowano

Witajcie,

Model: E46 2001

Silnik: 330xi Touring M54 231KM

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: ekonomiczny (o ile da się tak po mieście), czasem lubie przycisnąć

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych, samochód mam od 30.03.2018, w tej chwili wyciek spod misy olejowej

Instalacja LPG: nie!

DPF: nie wiem

Skrzynia: automatyczna (tu pewnie nie potrzebna informacja)

Dotychczas: podobno Motul 5w30, deklaracja poprzedniego właściciela, brak naklejki z wymiany


Jeśli można też zapytać o olej w przednim dyfrze to poproszę. Przy naprawie wycieku będą mi rozpinać napęd. Nie wiem czy jakieś ulepszacze się wlewa...

E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano

jaki olej polecacie do:


BMW f30 320i

silnik benzynowy n20

przebieg ok 34 tys km.

chcę wymienić olej między przeglądami w ASO


0w30, 5w30, 0w40, 5w40 z tego co wyczytałem do benzyny norma longlife-01

jakiego producenta prócz oryginalnego BMW Twinpower turbo warto kupić i o jakiej lepkości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki olej polecacie do:


BMW f30 320i

silnik benzynowy n20

przebieg ok 34 tys km.

chcę wymienić olej między przeglądami w ASO


0w30, 5w30, 0w40, 5w40 z tego co wyczytałem do benzyny norma longlife-01

jakiego producenta prócz oryginalnego BMW Twinpower turbo warto kupić i o jakiej lepkości?

 

Polecam Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją LL01 lub ten https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-01-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405947.aspx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za odzew.

czyli to potwierdzone, że lepiej do benzyny nawet nowej lać z normą ll-01 a nie ll-04?

 

Tak zaleca producent, zobacz do instrukcji obsługi (str. 285), LL04 też może być ale jest wymieniony jako 3 a w niektórych instrukcjach jest alternatywny do silników benzynowych.

Opublikowano

Model e60 520i 170KM 2004r

Silnik. M54

Przebieg ponad 500tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

70procent duze miasto reszta autostrady. Na codzień miasto, plus minus 500km miesięcznie (samo miasto).

Do tej pory jezfzil na 10w40. Zrobiłem płukanke i wlałem 5w30 ll-04. Zrobiłem 2tys i pasuje zalać olej docelowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60 520i 170KM 2004r

Silnik. M54

Przebieg ponad 500tys

Styl jazdy : lubie przycisnac

70procent duze miasto reszta autostrady. Na codzień miasto, plus minus 500km miesięcznie (samo miasto).

Do tej pory jezfzil na 10w40. Zrobiłem płukanke i wlałem 5w30 ll-04. Zrobiłem 2tys i pasuje zalać olej docelowy.

 

Do tego silnika z tym przebiegiem polecam 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub Motul 8100 X-cess 5w40

Opublikowano

Model e60 523i 177KM 2005r

Silnik. N52

Przebieg ponad 205 tyś

Styl jazdy : raczej lubię przycisnąć

około 1600 km miesięcznie. duże miasto

Założony gaz 2 tygodnie temu.

Nie wiem jak był poprzedni olej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model e60 523i 177KM 2005r

Silnik. N52

Przebieg ponad 205 tyś

Styl jazdy : raczej lubię przycisnąć

około 1600 km miesięcznie. duże miasto

Założony gaz 2 tygodnie temu.

Nie wiem jak był poprzedni olej

 

Do tego silnika proponuje 0w40 lub 5w40 z specyafikcją LL01. np Valvoline synpower 0w40

Opublikowano
Chyba dotknął mnie problem ze smarowaniem. Jak jest zimny to słychać jakieś stukanie w górnej części, po rozgrzaniu cisza Może jak zmienię olej coś się poprawi,zamierzam też zrobić płukanie przed wymianą. Tylko lepiej 0W czy 5W.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba dotknął mnie problem ze smarowaniem. Jak jest zimny to słychać jakieś stukanie w górnej części, po rozgrzaniu cisza Może jak zmienię olej coś się poprawi,zamierzam też zrobić płukanie przed wymianą. Tylko lepiej 0W czy 5W.

 

Zalej 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40 lub Motul 8100 X-max 0w40

Opublikowano
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem e60 550i, więc czas na wymiane filtrów i olejów i tu mam problem. Jaki olej zalać do tego silnika ? Zastanawiam się nad 5w30, lecz jakiej marki ? Wiem, że musi spełniać normy ll04. Castrol, Motul, Valvoline ? Czy może Shell ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że musi spełniać normy ll04.

 

Skąd to wiesz ? W instrukcji obsługi nie jest przypadkiem zalecany LL01 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuje Valvoline synpower 5w30 lub 0w40 z specyfikacją LL01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.