Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1.

Model: X3 E83

Silnik: 3.0 SD 286 KM 210 KW

Przebieg: 136 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: serwis w BMW Breczko co 30 tyś km

 

2.

Model: 5 F07 GT

Silnik: 535D 313 KM 230 KW

Przebieg: 176 500 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: miasto 80% trasa 20%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: niby co 15k

 

Od wczoraj męczę ten temat i trochę już zgłupiałem :) przedwczoraj zalałem Mobil 1 ESP Formuła 5W30 do E83 w zeszłym tygodniu miałem wypalanego DPF-a i zamówiłem dzisiaj Castrol Edge FST 5W30 C3 do F07 .

Wcześniej nie miałem takich dylematów ponieważ serwisowałem w ASO. Jednak po tym jak w zeszłym roku serwis BMW Breczko przy przeglądzie auta z 120k nie potrafił zdiagnozować braku oleju w xDrive , a wymienili olej w automacie. Szarpanie przy zmianie biegów tłumaczyli różną srednicą opon i oczywiście padła propozycja sprzedaży mi nowych :), a objawy nie ustąpiły po zmianie na opony letnie. Następnie polecony zakład przeprowadził diagnostykę automatu (stan idealny) i od razu sprawdzając olej w xDrive i bingo . Koszt usługi z uzupełnieniem oleju 130 zł.

Wracając do tematu oleju. Dlaczego Castrol ma tu takie słabe opinie? Aż się zacząłem zastanawiać nad zwrotem i kupna innego. Jakie są opinie na temat Mobil-a ? Oba oleje kupiłem w filtrytotu.pl zastanawiam się czy nie podróby :) ? Jakieś porady na przyszłość, czy nie zalewać Castrola tylko wymienić na coś lepszego ?

 

Castrol a szczególnie lepkość 5wX ma słabe opinie i to nie tylko na tym forum ze względu na: słabo utrzymuje silnik w czystości, łatwo odparowuje (ubytki oleju), gorsza kultura pracy silnika w porównaniu do innych, Mobil1 ESP 5w30 nie zachwyca parametrami patrząc na dane z karty charakterystyki. Do obu samochodów możesz zalać ten sam olej i polecam np. Valvoline synpower XL-III C3 5w30, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, BMW Twinpower turbo 5w30

Opublikowano

 

Castrol a szczególnie lepkość 5wX ma słabe opinie i to nie tylko na tym forum ze względu na: słabo utrzymuje silnik w czystości, łatwo odparowuje (ubytki oleju), gorsza kultura pracy silnika w porównaniu do innych, Mobil1 ESP 5w30 nie zachwyca parametrami patrząc na dane z karty charakterystyki. Do obu samochodów możesz zalać ten sam olej i polecam np. Valvoline synpower XL-III C3 5w30, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, BMW Twinpower turbo 5w30

 

Dzięki za odpowiedź sprawdzę Valvoline synpower XL-III C3 5w30 następnym razem. Dzisiaj zalałem już zakupionego Castrola do 5 GT po wcześniejszej płukance. Nie odczułem żadnej zmiany może pierwszy właściciel też lał Castrola :). A w X3 na Mobilu silnik pracuje jakby ciszej. Pozdrawiam

Opublikowano

Model: E83 2007.09

Silnik: 2.0 N47 D20A

Skrzynia automat: ZF

Przebieg: 201 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

DPF: tak

Dotychczas: Fuchs 5W30

 

Aktualnie wczoraj zmieniłem wszystkie filtry + nowy olej Valvoline SynPower 5W-30 XL III C3

 

Jaki płyn do wspomagania kierownicy (olej hydrauliczny?) oraz chłodnicy polecacie? Przymierzam się też do drugiej wymiany oleju w skrzyni aut. (pierwsza na 100 tyś.) jaki olej będzie odpowiedni do tego? Czytałem też że trzeba kupić miskę olejowa razem z filtrem do tej skrzynki? Dzięki za pomoc :D

 

Ten olej OLEJ RAVENOL PRZEKŁADNIOWY ATF DEXRON F III 1L 1213104-001-01-999 bedzie OK do wspomagania?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niedlugo kolejna wymiana oliwy. Obecnie siedzi mobil 1 new life 0w40(ale wiadomo ze wycofany i z kupnem coraz gorzej). Olej ma najechane 8000 km i silnik zrobil sie glisniejszy niz zaraz po wymianie(troche szybko jak niby na taki super olej, chociaz nadal pojazuje max od wymiany). Czyli chyba traci swoje parametry. Mysle nad dwoma olejami. Pierwszy to castrol edge fst 0w40 A3/B4 LL01. Drugi to oryginal BMW 5w30 LL04. Silnik to N55 do ktorego wg instrukcji zaleca sie lac LL01 a LL 04 opcjonalnie. Cena wychodzi prawie identyczna oba po okolo 10 euro za litr. Bmw 0w40 LL01 jest juz dwukrotnie drozszy. Nawet ogladalem na youtube filmiki tego kola co oleje testuje po obciążeniem i oryginalny bmw wypadl swietnie, castrol slabiej(podobnie do mobila 1) Tylko pytanie co ten test jest wart :D.

Czy 5w30 LL04 da rade w n55 czy jednak zostac przy 0w40 LL01

🙃🙃

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 320i M54

Przebieg: 235 000 km

Styl jazdy: Normalny

Użytkowanie: miesięcznie ok 1,5k km 50/50 miasto/trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: od zakupu przejechane 3k km, na miarce nie ubyło

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Havoline Ultra S 5W-40

 

Zastanawiam się nad przejściem na Valvoline, tylko nie wiem co lepiej wybrać MaxLife 5W40 czu SynPower 5W40?

Auto jak na razie nie bierze oleju, instalacja LPG założona miesiąc temu, zmieniona odma (spory osad i budyń w przewodach i samej odmie, wina obecnego oleju ? ), nie ma wycieków (oprócz delikatnego na łączeniu silnik/skrzynia).

Valvo będzie dobre czy coś innego zalać ?

Opublikowano

Model: E60

Silnik: 530i N52

Przebieg: 105 000 km

Styl jazdy: Normalny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: niedostrzegalne

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol Edge FST 5W-30

 

Interesuje mnie najlepszy możliwy olej do tej wersji silnikowej (ale normalnie dostępny w hurtowniach, bez konieczności sprowadzania z innego kontynentu :) ) - cena nie jest istotna. Chciałbym zmienić Castrola na inny/lepszy olej. Pod uwage biorę:

MObil 1 ESP 5W-30 (nie znalazłem specjalnie negatywnych opinii, na plus wysoka temperatura zapłonu)

Liqui Moly Top Tec 4200 (dobre opinie, mam watpliwości, czy to olej lekkobieżny i czy nadaje się do valvetronica)

Liqui Moly Top Tec 4600 (podobne wątpliwości jak przy poprzednim)

SynPower XL-III C3 5W-30 (zaprzyjaźniony serwis stwierdził, że to bardzo dobry olej, jednak dość agresywny w stosunku do uszczelek i odradzili do jazdy na co dzień)

Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (na plus chyba jedyny ze stawki z syntetyczną bazą olejową, niestety u kolegi po zalaniu w podobnej wersji silnikowej znacznie zwiększył się poziom hałasu jednostki napędowej)

Naturalnie mile widziane sugestie innych olejów oraz merytoryczne uzasadnienie, dlaczego dany olej byłby lepszy.

Dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytalem na niemieckim forum ze na mobil esp takze dosc glosno silnik chodzi. Z ta temperatura zaplonu to raczej nie az tak istotne bo olej w silniku nie ma 200 stopni. Ja mam zalany obecnie mobil new life i po 8 tys silnik zrobil sie glosniejszy. Takze zmiana niedlugo albo na oryginal bmw albo na castrol

🙃🙃

Opublikowano
Czytalem na niemieckim forum ze na mobil esp takze dosc glosno silnik chodzi. Z ta temperatura zaplonu to raczej nie az tak istotne bo olej w silniku nie ma 200 stopni. Ja mam zalany obecnie mobil new life i po 8 tys silnik zrobil sie glosniejszy. Takze zmiana niedlugo albo na oryginal bmw albo na castrol

No i niestety tez mam podobny problem. Chcę używać możliwie dobry olej, ale okazuje się, że silniki z systemem valvetronic są dość kapryśne, a na tym niedobrym Castrolu pracują dość ładnie.

Co do wysokiej tem. zapłonu mobil1, miałem na myśli to, że wydawałoby się na tej podstawie, że użyta baza olejowa jest wyższej jakości niż w Castrolu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W poprzednim aucie e90 330i jezdzilem tylko raz na innym oleju. Po kupnie wlalem valvoline( znikal litr na 10 tys km) Pozniej juz tylko castrol edge 5w30 ( tu znikalo okolo pol litra na 10 tys km) Obecnie do n55 po kupnie wlalem mobila i chyba tez ostatni raz. Albo bedzie castrol albo oryginal bmw. Castrol wcale nie jest zly, pod warunkiem ze oryginalny a nie jakas podroba.

🙃🙃

Opublikowano

Model: E60 2006r

Silnik: 2.0 M47

Skrzynia automat: automat

Przebieg: 240 kkm

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: miasto, trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: chyba nic

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem ale chyba jakiś castrol

 

Jakiś czas temu kupiłem auto jak wyżej w opisie. Na chwile obecną nie wiem co jest zalane. Czytalem, że najlepszy bedzie 5w30 ale co sie stanie jesli taki zaleje a sie okaze z wczesniej byl zalany 5w40 ??

 

Jaki olej polcacie ? Chodzi o marke :mrgreen: .. Castrol odpada.. Słyszałem coś o "Liqui Moly", "Millers", "Valvoline" :mrgreen: . Nie mam pojecia, ktory bedzie najlepszy :D. Doradzi ktos ? :duh: :mrgreen:

Opublikowano

Interesuje mnie najlepszy możliwy olej do tej wersji silnikowej (ale normalnie dostępny w hurtowniach, bez konieczności sprowadzania z innego kontynentu :) ) - cena nie jest istotna. Chciałbym zmienić Castrola na inny/lepszy olej. Pod uwage biorę:

MObil 1 ESP 5W-30 (nie znalazłem specjalnie negatywnych opinii, na plus wysoka temperatura zapłonu)

Liqui Moly Top Tec 4200 (dobre opinie, mam watpliwości, czy to olej lekkobieżny i czy nadaje się do valvetronica)

Liqui Moly Top Tec 4600 (podobne wątpliwości jak przy poprzednim)

SynPower XL-III C3 5W-30 (zaprzyjaźniony serwis stwierdził, że to bardzo dobry olej, jednak dość agresywny w stosunku do uszczelek i odradzili do jazdy na co dzień)

Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (na plus chyba jedyny ze stawki z syntetyczną bazą olejową, niestety u kolegi po zalaniu w podobnej wersji silnikowej znacznie zwiększył się poziom hałasu jednostki napędowej)

Naturalnie mile widziane sugestie innych olejów oraz merytoryczne uzasadnienie, dlaczego dany olej byłby lepszy.

Dziękuję za pomoc.

Czytalem na niemieckim forum ze na mobil esp takze dosc glosno silnik chodzi. Z ta temperatura zaplonu to raczej nie az tak istotne bo olej w silniku nie ma 200 stopni. Ja mam zalany obecnie mobil new life i po 8 tys silnik zrobil sie glosniejszy. Takze zmiana niedlugo albo na oryginal bmw albo na castrol

No i niestety tez mam podobny problem. Chcę używać możliwie dobry olej, ale okazuje się, że silniki z systemem valvetronic są dość kapryśne, a na tym niedobrym Castrolu pracują dość ładnie.

Co do wysokiej tem. zapłonu mobil1, miałem na myśli to, że wydawałoby się na tej podstawie, że użyta baza olejowa jest wyższej jakości niż w Castrolu.

Mam Shell AM-L 5w30 i chodzi bardzo ladnie. Nie zauwazylem zeby chodzi glosniej czy cokolwiek. Poza tym ten smar ma lekkie wlasciwosci czyszczace ponoc a takze LL04.

Teraz kupilem Petronas Syntium 0w40 i mam nadzieje, ze bedzie tez OK. Ma taka specyfikacje jak Valvoline Synpower 0w40. Pelny syntetyk ze specyfikacja LL01.

Zobacze we wtorek jak odbiore auto - bedzei wymiana oleju czyli plukanka AR2820, Filtr + przelanie czystym 5w40 na 15 minut, spuszczenie i zalanie docelowego oleju + filtr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze zaszalec i zalac oryginal bmw m twinpower turbo 0w40. Wolalbym olej w specyfikacji LL01.

🙃🙃

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie odnośnie możliwości mieszania takich olejów Valvoline:

VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W30

VALVOLINE SynPower MST C3 5W30

 

Przy zamówieniu otrzymałem po jednej bańce każdego z nich.

Opublikowano

Panowie jaki olej polecacie?

Pacjent: F31 318d 2013 rok

Jazda: 70 % miasto, 30% trasa

Przebieg 130 tyś

Sprowadzany że Szwajcarii i tam serwisowany.

Będę podnosił moc.

 

Drugi pacjent: F20 116i 2012 rok

Jazda: miasto 90%, 10% trasa

Przebieg 50 tyś.

Być może też będzie podkręcony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jaki olej polecacie?

Pacjent: F31 318d 2013 rok

Jazda: 70 % miasto, 30% trasa

Przebieg 130 tyś

Sprowadzany że Szwajcarii i tam serwisowany.

Będę podnosił moc.

 

Drugi pacjent: F20 116i 2012 rok

Jazda: miasto 90%, 10% trasa

Przebieg 50 tyś.

Być może też będzie podkręcony.

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30,Valvoline synpower MST C3 lub XL-III 5w30, BMW Twin power turbo 5w30

Opublikowano

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30,Valvoline synpower MST C3 lub XL-III 5w30, BMW Twin power turbo 5w30

 

To rozumiem do Diesla F31. A czy są jakieś oleje BMW LL4 o wyższej lepkości, 5W40? Czytałem, że lepiej się sprawują przy "Freunde am fahren " szczególnie latem.

 

Czy ten ori olej BMW warty jest swojej ceny?

 

A co do benzyny 116i?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

To rozumiem do Diesla F31. A czy są jakieś oleje BMW LL4 o wyższej lepkości, 5W40? Czytałem, że lepiej się sprawują przy "Freunde am fahren " szczególnie latem.

 

Czy ten ori olej BMW warty jest swojej ceny?

 

A co do benzyny 116i?

 

Są ale do normalnego użytkowania lepszy będzie 5w30, do 116i możesz zalać ten sam z specyfikacją LL04.

Opublikowano

Witam.

 

Temat wyboru oleju powraca po roku i przejechanych przeze mnie ok. 5000 km.

Auto to E39 i M54B30 z przelotem prawie 137kkm. Olej zmieniony rok temu, zaraz po zakupie auta. Wlałem wtedy na przetestowanie tego czy silnik bierze, czy nie bierze

Valvoline SynPower 5W30 z normą LL-01.

Przez rok i te 5000 km, które przejechałem dolałem ok. 500-600 ml oleju. Teraz przychodzi ponownie zmienić olej i pytanie:

Czy zostać przy tym co wyżej, czy przesiąść się na nieco droższy Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 z normą LL-04?? A może jeszcze coś innego??

 

Nadmienię, że przebieg przez kolejny rok, zapewne też będzie w okolicach 5 może 7 tyś. km i nie chciałbym ładować nie wiadomo jakich pieniędzy w oleje typu Millers, który po 5k km pójdzie do utylizacji.

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie??

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i sugestie,

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy silniku M54 to dobry wynik dlatego radze Ci pozostać przy nim bo ma odpowiednią specyfikację dla twojego silnika i ogólnie Valvoline jest bdb.
Opublikowano

Witam.

 

Wiem, że te 500 ml/5000 km to nie jest źle dla tej jednostki, ale czytałem że można lepiej ☺️

A czy 5W40 nie ograniczyło by nieco zużycia oleju?? Warto się w taki pchac, czy jednak wiecej przemawia za tym żeby zostawić 5W30??

I jeszcze jedno, bo napadł mnie mój mechanik, że oszczędzam na oleju i nie biorę tego z LL04. Czy nie było by to jednak rozsądniejsze zakupić tego Valvo XL-III C3, skoro ma LL04 i spełnia też LL01??

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LL01 posiada więcej popiołów siarczanych, fosforu i siarki co ma dobry wpływ na ochronę silnika i do twojego samochodu taka specyfikacja jest zalecana, natomiast LL04 ma ograniczone ilości tych dodatków które wymieniłem po to aby nie szkodziły filtrom cząstek stałych w dieslach, możesz stosować LL04 ale w instrukcji obsługi jest napisane że to alternatywny olej dla twojego silnika. Jeśli chcesz to możesz zalać 5w40, ale nie zawsze przekłada to się na mniejsze straty oleju.
Opublikowano

Model: e46 (2005r)

Silnik: 320d M47N 150km

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ale bardzo malo mniej niż 100ml

DPF: nie

Dotychczas: 5w40 (producent nie znany)

 

Rocznie: 8-12 tys

 

Zastanawiam się teraz nad:

 

1. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30

2. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W40

3. Liqui Moly Synthol HIGH TECH 5w40

4. LM 5w30 ?

 

Zmieniać z 5w40 na 5w30 czy nie ma sensu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e46 (2005r)

Silnik: 320d M47N 150km

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ale bardzo malo mniej niż 100ml

DPF: nie

Dotychczas: 5w40 (producent nie znany)

 

Rocznie: 8-12 tys

 

Zastanawiam się teraz nad:

 

1. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30

2. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W40

3. Liqui Moly Synthol HIGH TECH 5w40

4. LM 5w30 ?

 

Zmieniać z 5w40 na 5w30 czy nie ma sensu ?

 

Zmień na 5w30, silnik będzie miał lżej. Polecam Valvoline synpower 5w30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.