Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 98 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Valvoline Synpower 5w-30

 

Witam guzior pytanko czy zmieniac na cos nowego czy tak jak rok temu pozostawić bez zmiany, dodam że nic nie dolewałem. I czy zakup też w sklepie najlepsze oleje.

Z góry dzięki za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 98 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Valvoline Synpower 5w-30

 

Witam guzior pytanko czy zmieniac na cos nowego czy tak jak rok temu pozostawić bez zmiany, dodam że nic nie dolewałem. I czy zakup też w sklepie najlepsze oleje.

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

To odpowiedni olej dla twojego silnika tak że pozostań przy nim i sklep również ok.

Opublikowano

Model: E83 LCI

Silnik: 2.0d N47D20A

Przebieg: 110 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 30 %trasa/70 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: tak

Dotychczas: Amsoil European Car Formula 5W30

 

Witam

Do tej pory kupowałem bańkę 5 litrów i starczało na rok. Obecnie nie ma już opakowań 5l i musiałbym kupić 3,8l oraz 2x 1QT więc postanowiłem zmienić olej,

Jaki olej low saps polecacie do mojego autka? Czy też może przejść na jakiś mid saps np Valvoline SynPower 5W30 XL-III C3 albo RAVENOL VMP 5W30 ze specyfikacją LL-04?

Proszę o propozycje.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E83 LCI

Silnik: 2.0d N47D20A

Przebieg: 110 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 30 %trasa/70 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: tak

Dotychczas: Amsoil European Car Formula 5W30

 

Witam

Do tej pory kupowałem bańkę 5 litrów i starczało na rok. Obecnie nie ma już opakowań 5l i musiałbym kupić 3,8l oraz 2x 1QT więc postanowiłem zmienić olej,

Jaki olej low saps polecacie do mojego autka? Czy też może przejść na jakiś mid saps np Valvoline SynPower 5W30 XL-III C3 albo RAVENOL VMP 5W30 ze specyfikacją LL-04?

Proszę o propozycje.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Polecam Valvoline, z tego co pamiętam to valvo też był low saps.

Opublikowano

Witam

Który wg Ciebie jest lepszy Valvoline MST czy XL-III C3?

sprawdziłem i oba są low saps

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różnica jest nie duża i ciężko stwierdzić który jest lepszy, ja zazwyczaj jeżdżę na MST ale XL-III też miałem.
Opublikowano

A mnie spotkała taka przypadłość. Olej wymieniłem jakieś 2,5 tys. km temu - Valvoline MST C3 5W30. Śmigam sobie i zapala się lampka, że mało oleju. Grzecznie zjechałem, odczekałem z 15-20 min, mierzę bagnetem i olej... jest w max. Po przejechaniu kolejnych 30-50 km to samo.

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka nie krzyczy. Czytałem, że ktoś na forum miał podobnie i wymienił czujnik. Stąd pewnie mnie ta przyjemność czeka. Wczoraj wracając do domu, jakieś 450 km, złapał mnie ww. przypadek jednakże zauważyłem, iż kontrolka nie zapala się gdy komp ustawiony na pokazywanie zasięgu. Przy przejechaniu blisko 400 km, żadnej reakcji. Takie cuda.

Opublikowano

Przeglądałem ostatnio niemieckie fora i przewijał się tam często olej firmy addinol. Poczytałem specyfikację i zrobiła na mnie wrażenie liczba TBN wielkości 11,25 i Hths 3,8, indeks lepkości 181, przy cenie ~120zl za 4 litry (wg aktualnego kursu euro)

Dzwoniłem do polskiej dystrybucji, tam przekierowali mnie do firmy Lugern. Google nie wie nic praktycznie o takiej firme ale odebrał pan o nazwisku Poniatowski. Pogadaliśmy z 15min, konkluzja jest taka że to oleje rozlewane tylko i wyłącznie w jednej fabryce, człowiek wydaje się wiarygodny. Gdyby ktoś był zainteresowany to podaję nr telefonu: 602 508 470, można dużo się dowiedzieć jak te oleje są wytwarzane.

Petrolhead
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wg tej tabelki Valvoline SynPower MST C3 5W30 wypada bardzo kiepsko w teście czystości, co ciekawe Millers oils EE Longlife ECO 5W30 wypada jeszcze gorzej...
Opublikowano
Witam czy przy M54 jest sens zmieniać olej Motula Xcess 8100 na coś innego w podobnej cenie? Chodzi o to czy Valvo Mobil czy np. Trident które wychodzą taniej będzie miał tą samą jakość?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam czy przy M54 jest sens zmieniać olej Motula Xcess 8100 na coś innego w podobnej cenie? Chodzi o to czy Valvo Mobil czy np. Trident które wychodzą taniej będzie miał tą samą jakość?

 

Jeśli jesteś zadowolony to pozostań przy obecnym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Nie wiem czy ten link już tu był, ale wklejam, może się przyda :)

Test olejów

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

 

Wynika z niego, że polecany tu i ówdzie Mobil 1 New Life 0W40 ma bardzo dobre parametry. :cool2:

A zrodlo tego testu?Czy tak ktos w exelu wipsywal sobie

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Proszę o poradę, został mi po Oplu olej GM Dexos 2 5W-30. Czy mogę go zastosować w

BMW X3 2.0D z dpf

przebieg: 200tyś

70% miasto, 30% trasa

jazda spokojna

wymiana co 15tyś

 

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Model: e90

Silnik: 1.8 129koni

Przebieg: 175000km

Styl jazdy: średni

Zuzycie bierzące na l/100 - ???

DPF: nie

Rocznie około: 15-20tyś.

 

Obecnie zalany liqui moly 5w30 ale powiem szczerze pil bardzo dużo wiec postanowiłem zmienić go na Valvoline i tu moje niedoswiadczenie i kuupilem MAX LIFE ACEA A3/B4. Czy to dobry olej/????? Prosze o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Proszę o poradę, został mi po Oplu olej GM Dexos 2 5W-30. Czy mogę go zastosować w

BMW X3 2.0D z dpf

przebieg: 200tyś

70% miasto, 30% trasa

jazda spokojna

wymiana co 15tyś

 

Pozdrawiam

Robert

 

Jeśli nie posiada specyfikacji BMW LL04 to nie polecam go zalewać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e90

Silnik: 1.8 129koni

Przebieg: 175000km

Styl jazdy: średni

Zuzycie bierzące na l/100 - ???

DPF: nie

Rocznie około: 15-20tyś.

 

Obecnie zalany liqui moly 5w30 ale powiem szczerze pil bardzo dużo wiec postanowiłem zmienić go na Valvoline i tu moje niedoswiadczenie i kuupilem MAX LIFE ACEA A3/B4. Czy to dobry olej/????? Prosze o pomoc

 

Kupiłeś nie odpowiedni olej bez odpowiedniej specyfikacji dla BMW, polecam wymienić go na Valvoline synpower 5w30 z specyfikacją BMW LL01.

Opublikowano

 

Jeśli nie posiada specyfikacji BMW LL04 to nie polecam go zalewać.

 

 

Olej posiada normę BMW LL04. Nie mogę jednak znaleźć parametrów tego oleju i nie jestem w stanie porównać go z Motulem, Valvoline, LM, Amsoilem, czy Millersem.

 

SPECYFIKACJA:

 

GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025

BMW Longlife 04

Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51

Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01

oraz poniższe specyfikacje:

ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3; API SM/SL / CF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Jeśli nie posiada specyfikacji BMW LL04 to nie polecam go zalewać.

 

 

Olej posiada normę BMW LL04. Nie mogę jednak znaleźć parametrów tego oleju i nie jestem w stanie porównać go z Motulem, Valvoline, LM, Amsoilem, czy Millersem.

 

SPECYFIKACJA:

 

GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025

BMW Longlife 04

Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51

Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01

oraz poniższe specyfikacje:

ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3; API SM/SL / CF

 

Jest to zwykły olej HC z pewnością gorszy od wyżej wymienionych ale możesz zalać skoro posiada LL04.

Opublikowano
Witam Ponownie, podepnę się pod temat i odpowiadam, znajomy, który prowadzi slep z artykułami do aut zaproponował mi oryginalny olej oplowski (nasze Beemki przecież takowe mają) o nazwie GM 5W30 DEXOS 2 o specyfikacji BMW -LL 04. Po płukaniu silnika i zalaniu tego oleju jestem zadowolony, silnik zdecydowanie ciszej pracuje i szczerze spalanie po Gdańsku było ok. 10,5 teraz 8,9. .... 9,2. Dodam że na blacie 402 tyś.km. Cana za 5l to 81zł, ja wziąłem dwie piąteczki, zostało na dolewki. Także naprawdę polecam. Zobaczymy zimą w czasie mrozów, ale raczej się nie martwię gdyż dužo opinii jest o nim na Ceneo. Przy wymianie oleju i filtra wymieniłem kompletny filtr odmy z filterkiem- autko dosłownie odżyło. To już moja czwarta Bawarka i zawsze stawiałem na Castrola, ale GM mnie zaskoczył, oczywiście na plus. Pozdrawiam. :shock:
Opublikowano

seria F

silnik N47T

 

130tys km przejechane, automat

 

ostatnia wlepa jest z seriwsu BMW 5W30 ale nic wiecej nie napisali to pewnie castrol

 

co polecacie ?

gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
seria F

silnik N47T

 

130tys km przejechane, automat

 

ostatnia wlepa jest z seriwsu BMW 5W30 ale nic wiecej nie napisali to pewnie castrol

 

co polecacie ?

 

BMW już od 3 lat ma umowę z schell. Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. Valvoline synpower MST C3 5w30 lub XL-III 5w30

Opublikowano
Witam Ponownie, podepnę się pod temat i odpowiadam, znajomy, który prowadzi slep z artykułami do aut zaproponował mi oryginalny olej oplowski (nasze Beemki przecież takowe mają) o nazwie GM 5W30 DEXOS 2 o specyfikacji BMW -LL 04. Po płukaniu silnika i zalaniu tego oleju jestem zadowolony, silnik zdecydowanie ciszej pracuje i szczerze spalanie po Gdańsku było ok. 10,5 teraz 8,9. .... 9,2. Dodam że na blacie 402 tyś.km. Cana za 5l to 81zł, ja wziąłem dwie piąteczki, zostało na dolewki. Także naprawdę polecam. Zobaczymy zimą w czasie mrozów, ale raczej się nie martwię gdyż dužo opinii jest o nim na Ceneo. Przy wymianie oleju i filtra wymieniłem kompletny filtr odmy z filterkiem- autko dosłownie odżyło. To już moja czwarta Bawarka i zawsze stawiałem na Castrola, ale GM mnie zaskoczył, oczywiście na plus. Pozdrawiam. :shock:

 

Także mam pozytywne opinie odnośnie tego oleju. Przejechałem na nim 60 tyś (4 wymiany) w Corsa 1.3 CDTI, gdzie wcześniej był zalany Mobil 10W-40 i silnik miał problemy z odpalaniem na mrozie (-18C). Po pierwszym zalaniu GM problem z odpalaniem zniknął, silnik pracuję płynnie i od wymiany do wymiany (15tyś) nie wymaga dolewek. W tej cenie nie ma nic lepszego. Obecnie Corsa ma 200tyś cały czas na GM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Także mam pozytywne opinie odnośnie tego oleju. Przejechałem na nim 60 tyś (4 wymiany) w Corsa 1.3 CDTI, gdzie wcześniej był zalany Mobil 10W-40 i silnik miał problemy z odpalaniem na mrozie (-18C). Po pierwszym zalaniu GM problem z odpalaniem zniknął, silnik pracuję płynnie i od wymiany do wymiany (15tyś) nie wymaga dolewek. W tej cenie nie ma nic lepszego. Obecnie Corsa ma 200tyś cały czas na GM.

 

To akurat nie zasługa marki oleju tylko lepkości, bez sensu jest porównywanie 10w40 do 5w30 bo różni je przepaść i każdy olej o mniejszej lepkości będzie miał mniejsze opory przy zimnym rozruchu silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.