Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja jestem ciekawy jak on będzie z tymi parametrami się trzymał bardziej i czy np druga dolewka nie będzie znacznie szybciej, jak przy pierwszym Motulu ;) Bo wtedy oni mieli bardzo podobny problem z ich formulacją. Na 300V on nie spada, a w sumie półka cenowa i linia ta sama. Fuchs też się trzyma. Wg mojej wiedzy, Penrite leci i z czasem trzeba więcej dolać. Nie da się zrobić dobrego oleju jednocześnie dobrego na dole i górze, bo byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Eneos jest najbliżej w tym względzie z Sustiną 0W50. No ale tam jest drożej i pytanie czy u Ciebie by się opłaciło przy takich dolewkach. ;) No nic policz, daj znać jestem ciekawy o ile spadło w porównaniu do porzedniego. Mógłbyś takie małe podsumowanie zrobić, bo już parę tych olejów wyjeździłeś i jesteś wiarygodny w tym co piszesz. Może się to komuś przyda ;)

Też jestem ciekaw i na pewno napiszę w wątku, nie ma obaw ;)

Informacyjnie kontynuując wątek (strona 95 tematu).

Kolejna dolewka po 2700km...

Ale cały test mogę sobie w buty wsadzić...

Mam dwie niewiadome - dolewałem zawsze, gdy zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Sugerowałem się tym, bo odczyt z bagnetu nie zawsze mógłby być "taki sam". Do tej pory zawsze się sprawdzało.

 

Teraz i poprzednim razem kontrolka zapaliła się później niż poziom doszedł do minimum, czyli poniżej minimum. Dolanie całego litra nie dobija na bagnecie do maksimum, jest raczej w połowie. No i OK, można powiedzieć - czujnik poziomu oleju do wymiany. Być może nawet trzeba tak zrobić. Ale teraz mi się przypomniało, jak przy wymianie oleju pomagier mechanika powiedział, że po płukance (pierwszy raz była robiona w BMW) musiał wlać więcej oleju niż książki mówią, bo nie było nawet minimum. Zaczęliśmy się śmiać czy mam sprawdzić poziom zanim ruszę, bo przelał, ale mechanik (mój serdeczny kolega, w umiejętności wierzę ślepo) powiedział, że sprawdzał stan, nie jest przelane. Po dwóch dolewkach to, co zostało w bańce, sugeruje, że za pierwszym razem faktycznie zostało więcej wlane niż przepisowe (i jak zawsze do tej pory) 6-6,5 litra. Patrząc na bańkę - weszło 7,5 litra... (nie zwróciłem na to wcześniej uwagi).

Co oszukuje? czujnik? bagnet? czy zbieg okoliczności i jedno i drugie...?

Czujnik ostrzega zdecydowanie poniżej minimum na bagnecie.

Przejechane km do pierwszej dolewki - można odczytać jak faktycznie litr oleju więcej w układzie.

Skoro czujnik reaguje poniżej minimum, to może jednak coś z bagnetem nie halo, skoro pozwolił wlać 1 litr więcej, żeby było maksimum przy wymianie? - jakby był za krótki nagle? coś mechanicznie może mu przeszkadzać wejść w odpowiednie miejsce?

Do mechanika wstawię po urlopie, łącznie z wymianą oleju akurat będzie. Napiszę co zauważył, jeśli kogoś to interesuje.

Dla potomnych.

Tak, jak się można było spodziewać - wszystko wygląda OK i nie ma niczego niepokojącego co mogłoby fałszować odczyt poziomu oleju.

Serwis zrobiony i obserwujemy - zwłaszcza ostrzeżenie czujnika poziomu vs. bagnet. Może faktycznie czujnik walnięty.

 

Jako ciekawostka - znów weszło 7,5 litra zamiast deklarowanych 6,5 litra...

Odkąd ją mam - zawsze wchodziło 6,5 jak mówi książka - oprócz tych dwóch razy, które poprzedzone zostały zastosowaniem płukanki silnika...

 

Olej wlany prawie ten sam - Penrite 5W50 (0W50 już nie ma w produkcji).

 

Obserwujemy zużycie ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, niedawno zakupiłem e60 i na komputerze już mi się świeci wymiana oleju za 300km i jak depnę trochę to czasami strasznie śmierdzi olejem w samochodzie. Dziwna sytuacja bo z informacji "z karteczki" wynika, że ostatnia wymiana była 22.07.2016 przy przebiegu 338 500 i następny przegląd dopiero 353 500. Dodatkowo wymieniono filtr : powietrza, oleju i kabinowy.

Czy to wina, że olej może już być do wymiany czy to może coś poważniejszego ?

 

Model: E60

Silnik: 530i N52

Przebieg: 345 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km: Nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-clean FE 5W30

Przybliżony roczny przebieg : 20-25 tyś

Osoba która sprzedała mi samochód zaleciła aby następny był 5W40.

Zastanawiam się nad Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

 

Serdecznie dziękuje za pomoc :)

Edytowane przez Dawid0507
Opublikowano

Model: E90

Silnik: 335D około 390km, 780nm

Przebieg: 195000 km

Styl jazdy: mocno dynamiczny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: w sumie to nie wiem;]

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

 

Co najlepiej zalać do zmodyfikowanego 335d?

Opublikowano

i tak niedogrzewasz silnika prawdopodobnie przez jazde w miescie a wiec z dpfem np BMW orginal 0W30, Valvoline xtreme 5W30 LL04 a ze duzo miastach masz to wymiana co10 tysiakow malx.

bez dpfu, jest dobry srodek... Valmotukwaszracy 20W90... potem tylko nowy silnik i nowy dpf i jestes w domu :wink:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Serwis zrobiony i obserwujemy - zwłaszcza ostrzeżenie czujnika poziomu vs. bagnet. Może faktycznie czujnik walnięty.

 

Jako ciekawostka - znów weszło 7,5 litra zamiast deklarowanych 6,5 litra...

Odkąd ją mam - zawsze wchodziło 6,5 jak mówi książka - oprócz tych dwóch razy, które poprzedzone zostały zastosowaniem płukanki silnika...

Nie dawało mi to spokoju, że weszło litr więcej...

Auto wróciło do mechanika po przewertowaniu trochę netu.

Chciałem wymienić rurkę bagnetu na pojedynczą z luźnym odpływem z odmy i przypomniało mi się, że poprzednim razem mechanik poprawiał uszczelnienie tej rurki w misce i... coś nie pykło.

Nie weszła do końca albo się wysunęła, nieważne, grunt, że bagnet źle pokazywał...

 

Teraz jest poprawione, pół litra trzeba było odlać. Jest stan równo na max. Weszło i tak pół litra więcej niż mówi książka, ale wymiana była po płukance i auto stało całą noc z odkręconym korkiem i podniesione w kierunku spływu, więc mogło wejść więcej.

 

Przy okazji - rurki nie wymieniałem, bo jest czysta, nie jest zawalona jak to można poczytać o m54. Ale jakiś mega paproch zatkał odpływ z odmy... wystarczyło dmuchnąć ciśnieniem i jest drożna.

 

Niestety oznacza to, że poprzedni test jest obarczony dwoma błędami (za dużo oleju na start i przytkany odpływ odmy), więc nie można go brać pod uwagę...

 

No nic, zobaczymy jak będzie z Penrite 5W50 ;)

 

Przy okazji - gdyby ktoś chciał, to tu napisałem o dostępie rurki o zestawie naprawczym odmy. Zestaw jest nadal w sprzedaży i kosztuje mnie mniej niż sama odma...

viewtopic.php?p=2272088#p2272088

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

To i ja poproszę o radę czy 9obecny jest dobry i jaki inny może być lepszy:

 

Model: E80

Silnik: 1.6

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:nie zauważyłem albo niewiele ( komputer pokazuje graficznie ilość oleju )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

Obecny olej: Liqui Moly 5W-30 TOPTECH 4200

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Model: 520d F11

Silnik: N47t (diesel) 184 KM

Przebieg: 191k

Styl jazdy: sredni-dynamiczny

Użytkowanie: 70% miasto

Zuzycie bierzące na l/100 -

DPF: jeszcze tak ale myślę o wycięciu

dotychczas:nie mam pojęcia w czwartek go kupiłem

 

JAKI OLEJ w przedziale 150-200 zł za 5L

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To i ja poproszę o radę czy 9obecny jest dobry i jaki inny może być lepszy:

 

Model: E80

Silnik: 1.6

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:nie zauważyłem albo niewiele ( komputer pokazuje graficznie ilość oleju )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

Obecny olej: Liqui Moly 5W-30 TOPTECH 4200

 

Obecny olej jest bdb ale dla silnika benzynowego lepszy był by LL01 np. valvoline synpower 5w30

Opublikowano
To i ja poproszę o radę czy 9obecny jest dobry i jaki inny może być lepszy:

 

Model: E80

Silnik: 1.6

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:nie zauważyłem albo niewiele ( komputer pokazuje graficznie ilość oleju )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

Obecny olej: Liqui Moly 5W-30 TOPTECH 4200

 

Obecny olej jest bdb ale dla silnika benzynowego lepszy był by LL01 np. valvoline synpower 5w30

Dziękuję za odpowiedź.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
To i ja poproszę o radę czy 9obecny jest dobry i jaki inny może być lepszy:

 

Model: E80

Silnik: 1.6

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:nie zauważyłem albo niewiele ( komputer pokazuje graficznie ilość oleju )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

Obecny olej: Liqui Moly 5W-30 TOPTECH 4200

 

Obecny olej jest bdb ale dla silnika benzynowego lepszy był by LL01 np. valvoline synpower 5w30

Zmianę oleju przewiduję za około 12 tys /km . czy zatem warto już teraz wymienić na ten olej ? Dziękuję za odpowiedź.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: 520d F11

Silnik: N47t (diesel) 184 KM

Przebieg: 191k

Styl jazdy: sredni-dynamiczny

Użytkowanie: 70% miasto

Zuzycie bierzące na l/100 -

DPF: jeszcze tak ale myślę o wycięciu

dotychczas:nie mam pojęcia w czwartek go kupiłem

 

JAKI OLEJ w przedziale 150-200 zł za 5L

 

Do twojego silnika polecam Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmianę oleju przewiduję za około 12 tys /km . czy zatem warto już teraz wymienić na ten olej ? Dziękuję za odpowiedź.

 

Zaczekaj do następnej wymiany, obecny olej jest odpowiedni.

Opublikowano
Model: 520d F11

Silnik: N47t (diesel) 184 KM

Przebieg: 191k

Styl jazdy: sredni-dynamiczny

Użytkowanie: 70% miasto

Zuzycie bierzące na l/100 -

DPF: jeszcze tak ale myślę o wycięciu

dotychczas:nie mam pojęcia w czwartek go kupiłem

 

JAKI OLEJ w przedziale 150-200 zł za 5L

 

Do twojego silnika polecam Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30

 

znajomy magik polecał mi do niego :

BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04

CASTROL EDGE TITANIUM C3 Long Life

LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30

 

możesz coś o nich napisać ?? Czy ten Valvoline jest lepszy od nich 3 ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

znajomy magik polecał mi do niego :

BMW TwinPower Turbo 5W30 Longlife-04

CASTROL EDGE TITANIUM C3 Long Life

LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30

 

możesz coś o nich napisać ?? Czy ten Valvoline jest lepszy od nich 3 ??

 

Wszystkie z specyfikacją LL04 będą odpowiednie. TwinPower nie testowałem, Castrol nie polecam, LM testowałem i był bdb ale Valvoline zrobił lepsze wrażenie o czym pisałem kilka stron wcześniej.

Opublikowano
jezeli moge sie wtracic to na twoim miejscu bym zalal bmw twin power 0W30. Ten olej byl tworzony w szczegolnosci biorac pod uwage twoj dwulitrowy diesel ktory jest podstawowa jednostka flotowa w BMW. Mowie oczywiscie o wersji longlige 04 (jest jeszcze wersja Longlife-12FE).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
jezeli moge sie wtracic to na twoim miejscu bym zalal bmw twin power 0W30. Ten olej byl tworzony w szczegolnosci biorac pod uwage twoj dwulitrowy diesel ktory jest podstawowa jednostka flotowa w BMW. Mowie oczywiscie o wersji longlige 04 (jest jeszcze wersja Longlife-12FE).

 

Byłem dziś w salonie BMW i sugerowali mi 5w30, jako ze maja obenie umowę z "szelem" to właśnie ich olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Byłem dziś w salonie BMW i sugerowali mi 5w30, jako ze maja obenie umowę z "szelem" to właśnie ich olej.

 

TwinPower 0w30 wygląda ciekawiej na papierze niż 5w30 i jest produkowany również przez schell tak że jeśli któryś z tych dwóch to tak jak kolega Rivasi radzi. A kupić go możesz tu: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w30-ll-04-oryginal-bmw,11-0W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212365929.aspx

Opublikowano

 

Byłem dziś w salonie BMW i sugerowali mi 5w30, jako ze maja obenie umowę z "szelem" to właśnie ich olej.

 

TwinPower 0w30 wygląda ciekawiej na papierze niż 5w30 i jest produkowany również przez schell tak że jeśli któryś z tych dwóch to tak jak kolega Rivasi radzi. A kupić go możesz tu: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w30-ll-04-oryginal-bmw,11-0W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212365929.aspx

 

 

Czy przed wymianą oleju zastosować takie cudo ??

http://www.strefakierowcy.pl/34301,xeramic-engine-flush-plyn-do-czyszczenia-silnika-250-ml.html

 

Chciałbym tym samochodem jeszcze zrobić 150tys i przygotować go na cacy do tej podróży.

Opublikowano
tego typ produktow tak ale tej marki nie znam, osobiscie polecam milliony razy sprawdzony Liqui Moly Engine flush pro albo inny ale znanej marki (Valvoline, Motul, itd)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
To i ja poproszę o radę czy 9obecny jest dobry i jaki inny może być lepszy:

 

Model: E80

Silnik: 1.6

Przebieg: 140 000 km

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkowanie: Miasto + krótkie odcinki trasy

Zużycie bieżące na l/1000km:nie zauważyłem albo niewiele ( komputer pokazuje graficznie ilość oleju )

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Przybliżony roczny przebieg : 10-15 tys km

Obecny olej: Liqui Moly 5W-30 TOPTECH 4200

 

Obecny olej jest bdb ale dla silnika benzynowego lepszy był by LL01 np. valvoline synpower 5w30

Dziękuję za odpowiedź.

 

Gdzieś czytałem na jakimś forum anglojęzycznym,że nie można z LL04 wrócić do LL01.Chociaż nie doczytałem się żadnych konkretnych powodów. Czy to prawda ? jesli tak, to dlaczego ? Generalnie LL04 ( jak wyczytałem ) jest przeznaczony do bardziej zasiarczonej benzyny i głównie na rynek amerykański (sic!)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
LL01 i LL04 sa wymiennne dla silnikow benzynowych do 2012 roku potem juz niektore benzyniaki tez potrzebuja LL04 tylko. Mozna uzywacolej LL01a potem LL04 i na odwrot. LL01 jest jedyna norma obowiazujaca w stanach przez duza ilosc dodatkow bio i ogolnie kiepska jakosc paliwa regular. LL01 nie jest dobry dla silnikow z DPfem bo je szybciej niszczy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisze ktoś jeszcze jaki olej i ile do f30 328i 2.0 benzyna ?

 

Np. BMW TwinPower Turbo 0w30, Valvoline synpower xtreme mst c3 5w30, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30. Do pustego układu wchodzi 5 litrów ale pewnie przy wymianie wejdzie trochę mniej.

Opublikowano
i tak niedogrzewasz silnika prawdopodobnie przez jazde w miescie a wiec z dpfem np BMW orginal 0W30, Valvoline xtreme 5W30 LL04 a ze duzo miastach masz to wymiana co10 tysiakow malx.

bez dpfu, jest dobry srodek... Valmotukwaszracy 20W90... potem tylko nowy silnik i nowy dpf i jestes w domu :wink:

 

Silnik dogrzewany, chyba kolega nie stał nigdy w korkach w godzinach szczytu w stolicy, poza tym napisałem że DPF brak. Tak czytam o tych olejach i raz ktoś poleca LL01, raz LL04, jak to jest w końcu? Przypominam, auto to zmodyfikowane 335D, wiekszość przebiegu to miasto (korki), ale poza staniem w korkach często wykorzystywany jest potencjał samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.