Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bede wymienial olej, do tej pory byl 5w30. Jezdze glownie po miescie, czasem jakas trasa.

 

E61

3.0d

200tkm

 

Polecam Valvoline Synpower Xtreme MST C3 5w30

Opublikowano

Model: e90

Silnik: 320d 163KM M47 skrzynia automatyczna

Przebieg 257000km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 200ml

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Magnatec 5W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: e90

Silnik: 320d 163KM M47 skrzynia automatyczna

Przebieg 257000km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 200ml

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Magnatec 5W40

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04, dokładnie ten co u kolegi wyżej.

Opublikowano

Model: E46 330i

Silnik: M54b30

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: Dynamiczny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: Jest jak to w M54b30 ;)

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: 5w40 valvoline maxlife

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46 330i

Silnik: M54b30

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: Dynamiczny

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: Jest jak to w M54b30 ;)

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: 5w40 valvoline maxlife

 

Polecam 0W40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40.

Opublikowano

Czemu do aut z katalizatorem tlenków azotu NOX polecasz olej o specyfikacji LL01 a nie LL04 skoro ten drugi ma mniej związków siarki i ninnych a zalecany jest wg serwisu do benzyn z NOX-em?

ps. czy prawdą jest ze stary 5W30 LL04 zastąpiono tym

 

http://www.ato24.de/bmw-engine-oil-twin-power-turbo-5w-30-ll-04-1-l.html?___store=en&___from_store=default

 

http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/support/accessories/accessoryDetail.accessoryId=10276.html

 

no i zmienił sie producent na SHELLA?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu do aut z katalizatorem tlenków azotu NOX polecasz olej o specyfikacji LL01 a nie LL04 skoro ten drugi ma mniej związków siarki i ninnych a zalecany jest wg serwisu do benzyn z NOX-em?

 

Polecam taki jaki jest zalecany przez BMW.

Opublikowano

Ta odpowiedz była niekulturalna i nie wyczerpuje mojego pytania w 100%.

Po wtóre serwisuję regularnie auto w ASO i mi własnie polecają 5W30 LL04,takowy w oryginalnych opakowaniach dostają na wymiane.

Szkoda ze jesteś w odpowiedzi mało precyzyjny,obcesowy a nawet rzekłbym obrażalski wiec w sprawie nastepcy o którego pytałem zasiegnę

jęzora gdzie indziej-bez odbioru. :cry:

ps. sprawdziłem w ofercie BMW olej 5W30 występuje tylko i wyłącznie w specyfikacji LL04

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja jestem ciekawy jak on będzie z tymi parametrami się trzymał bardziej i czy np druga dolewka nie będzie znacznie szybciej, jak przy pierwszym Motulu ;) Bo wtedy oni mieli bardzo podobny problem z ich formulacją. Na 300V on nie spada, a w sumie półka cenowa i linia ta sama. Fuchs też się trzyma. Wg mojej wiedzy, Penrite leci i z czasem trzeba więcej dolać. Nie da się zrobić dobrego oleju jednocześnie dobrego na dole i górze, bo byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Eneos jest najbliżej w tym względzie z Sustiną 0W50. No ale tam jest drożej i pytanie czy u Ciebie by się opłaciło przy takich dolewkach. ;) No nic policz, daj znać jestem ciekawy o ile spadło w porównaniu do porzedniego. Mógłbyś takie małe podsumowanie zrobić, bo już parę tych olejów wyjeździłeś i jesteś wiarygodny w tym co piszesz. Może się to komuś przyda ;)

Też jestem ciekaw i na pewno napiszę w wątku, nie ma obaw ;)

Informacyjnie kontynuując wątek (strona 95 tematu).

Kolejna dolewka po 2700km...

Ale cały test mogę sobie w buty wsadzić...

Mam dwie niewiadome - dolewałem zawsze, gdy zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Sugerowałem się tym, bo odczyt z bagnetu nie zawsze mógłby być "taki sam". Do tej pory zawsze się sprawdzało.

 

Teraz i poprzednim razem kontrolka zapaliła się później niż poziom doszedł do minimum, czyli poniżej minimum. Dolanie całego litra nie dobija na bagnecie do maksimum, jest raczej w połowie. No i OK, można powiedzieć - czujnik poziomu oleju do wymiany. Być może nawet trzeba tak zrobić. Ale teraz mi się przypomniało, jak przy wymianie oleju pomagier mechanika powiedział, że po płukance (pierwszy raz była robiona w BMW) musiał wlać więcej oleju niż książki mówią, bo nie było nawet minimum. Zaczęliśmy się śmiać czy mam sprawdzić poziom zanim ruszę, bo przelał, ale mechanik (mój serdeczny kolega, w umiejętności wierzę ślepo) powiedział, że sprawdzał stan, nie jest przelane. Po dwóch dolewkach to, co zostało w bańce, sugeruje, że za pierwszym razem faktycznie zostało więcej wlane niż przepisowe (i jak zawsze do tej pory) 6-6,5 litra. Patrząc na bańkę - weszło 7,5 litra... (nie zwróciłem na to wcześniej uwagi).

Co oszukuje? czujnik? bagnet? czy zbieg okoliczności i jedno i drugie...?

Czujnik ostrzega zdecydowanie poniżej minimum na bagnecie.

Przejechane km do pierwszej dolewki - można odczytać jak faktycznie litr oleju więcej w układzie.

Skoro czujnik reaguje poniżej minimum, to może jednak coś z bagnetem nie halo, skoro pozwolił wlać 1 litr więcej, żeby było maksimum przy wymianie? - jakby był za krótki nagle? coś mechanicznie może mu przeszkadzać wejść w odpowiednie miejsce?

Do mechanika wstawię po urlopie, łącznie z wymianą oleju akurat będzie. Napiszę co zauważył, jeśli kogoś to interesuje.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta odpowiedz była niekulturalna i nie wyczerpuje mojego pytania w 100%.

Po wtóre serwisuję regularnie auto w ASO i mi własnie polecają 5W30 LL04,takowy w oryginalnych opakowaniach dostają na wymiane.

Szkoda ze jesteś w odpowiedzi mało precyzyjny,obcesowy a nawet rzekłbym obrażalski wiec w sprawie nastepcy o którego pytałem zasiegnę

jęzora gdzie indziej-bez odbioru. :cry:

ps. sprawdziłem w ofercie BMW olej 5W30 występuje tylko i wyłącznie w specyfikacji LL04

 

Radzę przeczytać instrukcje obsługi a będziesz wiedział więcej.

Opublikowano

radzę się dokształcić dla normy EURO5 LL04

i radzę odwiedzić czasami strone BMW może zmienisz zdanie i przyznasz do błędu,ale w twoim przypadku (beznadziejnym) nie liczyłbym na to niestety.

str230 instrukcji obsługi

dla silników benzynowych zalecany olej

BMW LL01

BMW LL01 FE

BMW LL04

Poczytaj ze zrozumieniem i nie wprowadzaj urzytkowników w błąd bo może sie to skończyć katastrofą.

Jakbyś chciał poczytać w co wątpię bo pozjadałeś wszystkie rozumy to instrukcja jest od auta LCI miłej lektury jak umiesz czytać oczywiście i pobrać z forum(zresztą udostępniona pzezemnie)o dziwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie denerwuj się tak bo jeszcze krzywdę sobie zrobisz :)

 

http://i63.tinypic.com/1zyhrth.jpg

Opublikowano
To jest screen z instrukcji od przedlifta w mojej jest tak jak napisałem.seria 5 e60/61 polift narządy mam w porządku nic mi nie bedzie,bardziej martwię sie o twoja psychikę. :D leczenie może być długie i pewne wyrzeczeń. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To był zrzut ekranu z instrukcji E90 LCI, teraz wrzucam z F10 :cool2:

 

Jeśli ktoś potrzebuje to tu jest instrukcja do BMW F10: viewtopic.php?f=103&t=213733

 

Strona 284

 

 

 

http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

Opublikowano
Czemu do aut z katalizatorem tlenków azotu NOX polecasz olej o specyfikacji LL01 a nie LL04 skoro ten drugi ma mniej związków siarki i ninnych a zalecany jest wg serwisu do benzyn z NOX-em?

ps. czy prawdą jest ze stary 5W30 LL04 zastąpiono tym

 

http://www.ato24.de/bmw-engine-oil-twin-power-turbo-5w-30-ll-04-1-l.html?___store=en&___from_store=default

 

http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/support/accessories/accessoryDetail.accessoryId=10276.html

 

no i zmienił sie producent na SHELLA?

Pozdrawiam

 

Nastepny serwisant Bmw sie znalazl to ze bmw zaleca ci LL04 to nie znaczy ze ten jest dobry dla twojego silnika. Tak samo jak nie zalecaja wymiany oleju w skrzyni biegow a producent zaleca ZF co 80-120 tys. Jak bys przesledzil to forum to bys wiedzial jaki olej leje sie do jakiego silnika a nie mowil ze ktos kogos w blad wprowadza.

U mnie tez w ksiazce stoi jak byk:

Zalecany LL01

Alternatywa LL04

Opublikowano

Mam w d..pie twoją książke BMW nie dystrybuuje oleju 5W30 z inną specyfikacją niż LL04 a zamienniki mnie nie interesują i do twojej informacji bufonie

wymieniam olej co 10tyś km. :duh:i w ASO a nie na podwórku jak ty.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)

BMW posiada w gamie olejów BMW TwinPower Turbo olej 5W-30 LL-01:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/sZL0mQ.png

 

LL-04 jest jednak często traktowany jako uniwersalny, dlatego Autoryzowane Serwisy BMW wolą zamawiać oleje wyłącznie w tej specyfikacji.

 

Nie zmienia to faktu, że w większości benzynowych silników BMW można stosować zarówno oleje z aprobatą LL-01 jak i LL-04. Zaletą nowej gamy olejów BMW TwinPower Turbo (produkowanych przez Shell z wykorzystaniem baz olejowych uzyskanych w wyniku technologii GTL) jest wysoka czystość (niska zawartość popiołów siarczanowych) oraz wysoka stabilność termiczna. Dla przykładu przesyłam link do analizy oleju BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/19237-bmw-twinpower-turbo-longlife-04-0w-30-svezhee/

 

Uważam, że takie wyniki pozwalają na traktowanie oleju jako bardzo dobrego zarówno do silnika benzynowego jak i Diesla z DPF.

 

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
Opublikowano

I to jest satysfakcjonująca odpowiedz,dziękuje.Swoją drogą w ofercie macie tylko 5W30 LL04 (rozmawiałem z panem Kubą w zeszłym tygodniu o tym oleju i nic nie wspominał o LL01).Skoro przedastawił Pan w tabeli ze jest też olej jak w temacie to mozna u was takowy zamówić?

Jesli tak to zapewne sie z firmą skontaktuję.

Pozdrawiam i dziękuje za info :D

Opublikowano
Ja odradzam ten olej 0W30 LL04 wlasnie wywalilem go po 2300km z mojego nowego silnika bo chodzil na nim tragicznie poprostu glosno po konsultacji z kolego rivasi ktory o olejach wie wiecej jak cale BMW razem wziete. Ten olej nadaje sie tylko do benzynowych jednostek 1,6 i 1,8. Po wymianie na Mobil 1 0W40 silnik zaczal ciszej pracowac.
Opublikowano

Witam. Można prosić o poradę co do oleju do mojego autka? Auto dopiero kupiłem. Jestem drugim właścicielem i ma całą historią servisową. Właśnie przychodzi czas na płyn hamulcowy tak więc chcę od razu zrobić full servis.

Model: E61

Silnik: 525i N52

Przebieg: 130 000 mil

Styl jazdy: normalny/ czasem agresywny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem :D

Instalacja LPG: :nienie:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

Cena nie bardzo gra tutaj rolę. Wymiany przypuszczam co 5 max 6 tyś/mil lub co roku w okolicach właśnie sierpnia/września (tak żeby na zimę było już z głowy :))

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
I to jest satysfakcjonująca odpowiedz,dziękuje.Swoją drogą w ofercie macie tylko 5W30 LL04 (rozmawiałem z panem Kubą w zeszłym tygodniu o tym oleju i nic nie wspominał o LL01).Skoro przedastawił Pan w tabeli ze jest też olej jak w temacie to mozna u was takowy zamówić?

Jesli tak to zapewne sie z firmą skontaktuję.

Pozdrawiam i dziękuje za info :D

 

Nie ma sprawy. Olej 5W30 LL01 nie znajduje się w stałej ofercie naszego dealera BMW, dlatego nie mamy go również w naszej stałej ofercie. Ustalę cenę i dostępność tego oleju i prześlę do Pana PW z informacjami.

 

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Opublikowano

Model: e46

Silnik: 320d 150KM M47N skrzynia manualna

Przebieg 346000km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/15000km: 1000ml

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 X-clean+ 5w30 LL-04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Można prosić o poradę co do oleju do mojego autka? Auto dopiero kupiłem. Jestem drugim właścicielem i ma całą historią servisową. Właśnie przychodzi czas na płyn hamulcowy tak więc chcę od razu zrobić full servis.

Model: E61

Silnik: 525i N52

Przebieg: 130 000 mil

Styl jazdy: normalny/ czasem agresywny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: jeszcze nie wiem :D

Instalacja LPG: :nienie:

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

Cena nie bardzo gra tutaj rolę. Wymiany przypuszczam co 5 max 6 tyś/mil lub co roku w okolicach właśnie sierpnia/września (tak żeby na zimę było już z głowy :))

 

Możesz wlać 0w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 0w40, płyn hamulcowy np. ATE SL6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.