Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model: E60

Silnik: 520i M54B22

Przebieg: 141 000 km

Styl jazdy: glownie trasa

Użytkowanie: 85/15

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5W40

Silnik szczelny. Nastepny zaleje 5W40 ale jakiej firmy? Valvoline? LM?

To bedzie moja pierwsza wymiana, poprzedni wlasciciel zalal Castrola, przynajmniej taka kartka jest.

Opublikowano

szybie pytanie

wiem że do mojego auta(silnik m57n2) zalecany jest Olej z normą LL-04 ale skoro nie mam dpf to czy mogę zastosować Olej z norma LL-01 a dokladnie Mobil new life 0w40. Pytam bo mam możliwość kupna go z pewnego źródła po dobrej cenie

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

bmw: e60 2006

silnik: 525d - 177km

trasa: 80% trasa - 20% miasto

przebieg: 270 tys

zalany: 5w30 nieznanej marki

DPF: tak

Jaki olej zalać? Myślę, że valvoline będzie dobrą opcją. Ile litrów wchodzi? 6,5? Przy okazji jakiej marki filtry oleju powietrza i kabinowy wstawić?

Opublikowano

Model: E87

Silnik: 120d m47

Przebieg: 246000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszane(miasto/trasa)

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge 5w30 - tak go kupiłem :duh:

Dodam że auto ma dostać virusa na około 200+KM...

 

Poprzednio e46 też z 2.0d CR miałem zalane Motul'em 5w40 X-C 8100 i było ok. 1,9TDI zalane było LM 5w40 i też było wszystko ok.

Teraz mam okazję kupić:

RAVENOL HLS SAE 5W-30

RAVENOL VPD SAE 5W-40

RAVENOL VMO SAE 5W-40

Są one dedykowane do mojego auta...

Moje pytanie czy któś z Was lata na Ravenol'u i jakie mam opnie??

Opublikowano

Model: E87 118d

Silnik: M47N2 122 km + CHIP (170 km)

Przebieg: 215000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszane(miasto/trasa)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

 

Dotychczas Castrol EDGE FST 5W30 ale chcę zmienić na coś lepszego. Oczywiście przed zmianą będzie płukanie. Jaki olej polecacie?

Opublikowano

Model: E39

Silnik: M54b22

Przebieg: 308000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Nie mieszkam w mieście ale z reguły 70 % auto na 5 biegu takze ekonomicznie

Zuzycie bierzące na l/100 - ??? tego nie wiem dopiero kupiłem

DPF: Chyba nie

dotychczas:Mobil 10/40

Rocznie około: 15 Tyś

 

Witam wszystkich sprawa wygląda tak dopiero co ją kupiłem poprzedni własciciel latał nią kilkanaście lat przebieg zważywszy na stan samochodu wewnątrz zewnątrz oryginalny gość powiedział że zalał go półsyntetykiem bo mu trochę oleju łykał i zważywszy na ten przebieg słyszałem różne opinie co do mojego modelu jedni mówią wymień na full syntetyk dobry bo dobrze dla vanosów inni że w żadnym wypadku nie zmienia się oleju na rzadszy jak już ktos zalał go pół syntetykiem.

Jedynie tutaj nadzieja sie czegoś dowiedzieć ja miałem przykłady po znajomych zalewali syntetykiem wypłukało silnik zaczął wpierniczać prawie jeszcze raz tyle co brał oleju co przy dobrej jakości syntetyku nie szło wyrobić na olej więc pisze tutaj aa chce zrobić jak najlepiej najpierw miałem pomysł zalać dobrym półsyntetykiem czyli od motula w górę (nie zdecydowałem się nad firmą ) Motul Velvoline Czy LM aa teraz myśle nad jakimś 5/30 LM i niech się dzieje co chce co do dotychczasowego zużycia oleju to zrobiłem na razie 1K kilometrów mam auto miesiąc niecały i nie znikło go specjalnie sporo ale nie było full na bagnecie i mu zaraz na początku uzupełniłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E39

Silnik: M54b22

Przebieg: 308000

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: Nie mieszkam w mieście ale z reguły 70 % auto na 5 biegu takze ekonomicznie

Zuzycie bierzące na l/100 - ??? tego nie wiem dopiero kupiłem

DPF: Chyba nie

dotychczas:Mobil 10/40

Rocznie około: 15 Tyś

 

Witam wszystkich sprawa wygląda tak dopiero co ją kupiłem poprzedni własciciel latał nią kilkanaście lat przebieg zważywszy na stan samochodu wewnątrz zewnątrz oryginalny gość powiedział że zalał go półsyntetykiem bo mu trochę oleju łykał i zważywszy na ten przebieg słyszałem różne opinie co do mojego modelu jedni mówią wymień na full syntetyk dobry bo dobrze dla vanosów inni że w żadnym wypadku nie zmienia się oleju na rzadszy jak już ktos zalał go pół syntetykiem.

Jedynie tutaj nadzieja sie czegoś dowiedzieć ja miałem przykłady po znajomych zalewali syntetykiem wypłukało silnik zaczął wpierniczać prawie jeszcze raz tyle co brał oleju co przy dobrej jakości syntetyku nie szło wyrobić na olej więc pisze tutaj aa chce zrobić jak najlepiej najpierw miałem pomysł zalać dobrym półsyntetykiem czyli od motula w górę (nie zdecydowałem się nad firmą ) Motul Velvoline Czy LM aa teraz myśle nad jakimś 5/30 LM i niech się dzieje co chce co do dotychczasowego zużycia oleju to zrobiłem na razie 1K kilometrów mam auto miesiąc niecały i nie znikło go specjalnie sporo ale nie było full na bagnecie i mu zaraz na początku uzupełniłem.

 

Zalej to co zaleca BMW czyli olej który posiada specyfikację BMW LL01. Obecne półsyntetyki mają podobne właściwości myjące do syntetyków tak że gdyby miało się coś stać to na jednym jak i na drugim za to właściwości smarne lepsze mają full syntetyki.

Opublikowano

Model: E90

Silnik: M47 chyba, w każdym razie 320d 2005 rocznik, 163 KM

Przebieg: 207 000, silnik wymieniony na nowy w ASO przy 100 000 przebiegu

Styl jazdy: agresywny, niestety czasami nie mogę się powstrzymać, nawet na chłodnym silniku :oops:

Użytkowanie: Warszawa, centrum, codziennie do pracy dojeżdżam tylko 7 minut, więc auto nawet porządnie się nie rozgrzewa. 1-2 razy w tygodniu przejadę się gdzieś dalej, obwodnicą do zarzucę 6 bieg przy 160ciu, a raz na 2-3 miesiące jakaś dłuższa trasa.

Zuzycie bierzące na l/100 - 9,2

DPF: Tak

dotychczas: Castrol Edge 5W30

Rocznie około: 10 tyś

autko stoi pod chmurką

 

Witam serdecznie,

Przymierzam się do Motula, ale zastanawia mnie ogólnie kwestia tych olejów 0W-40, które teraz zrobiły się popularne. W którymś wątku, możliwe, że w tym a możliwe, że wątek był pod 320d, Panowie się sprzeczali czy 0W40 czy 5W30 i opowiadali przeróżne histore, które to oleje leją w Niemczech ASO a które na forum w niemczech polecają itd...

Jednakże Motul i inne marki w rekomendacji raczej pokazują 5W-30 (dla wersji bez DPF wyświetla co prawda X-max 0W-40). Co ciekawe słyszałem też, że na stronach Castrola piszą np. że 0W-40 ma LL-04 a na butelkach tego nie ma. Ale rekomendator Castrola raczej 5W30 mi zaleca. Co ciekawe, rzeczą którą zauważyłem jest, że dla mojego silnika polska strona Castrola poleca inne oleje niż niemiecka. Polska poleca Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 (takiego też chyba mam zalanego), jak i Magnateca 5W-40. Niemiecka zaleca jako pierwszy Castrol EDGE 0W-30, jako drugi 5W-30 a jako trzeci Edge 5W-40, Magnateca w ogóle nie zaleca ;) No a Motul X-Clean+ 8100 5W-30, X-Clean 5W-30, jakieś 5W-40'tki i Specific LL-04 niby zrobiony pod BMW też 5W-30.

 

To jak to jest Panowie? Co byście mi polecili? Przede wszystkim jak to wygląda z tymi 0W-40, bo to jakiś nowszy produkt i wymysł prawda? Na krótkie odcinki to faktycznie lepszy olej jest? No i dlaczego raczej go nie polecają strony producentów? Czy chodzi o to, że ma większe zawartości tych siarek i po prostu nie jest przystosowany do DPFa?

Czy to takie polskie myślenie na zasadzie "Lubię wdepnąć na zimnym silniku, to wezmę 0W, a 40 to lepszy będzie niż 30, bo przecież mam ciężką nogę, to jak silnik sie nagrzeje to przy 40'tce będę mieć lepsze właściwości."

 

Rozpisałem się :lol:

 

Pozdrawiam

 

edit: aha, no i jeszcze jest taka kwestia. Samochód odkupiłem od ciotki (od nowości w rodzinie). Skarżyła się, że bierze jej olej. Nie wiem czy jakaś uszczelka nie trzyma, czy może to kwestia nigdy nie wymienianej odmy. Odmę w kwietniu zamierzam wymienić albo wyczyścić (tutaj też mam dylemat, bo podobno wcześniejsze modele miały niewymienną, którą się czyści a w późniejszym sie wymienia. Którą ja mam. Nie wiem)

Opublikowano

Mam e46 320d z 2005 z normą emisji EU4, ale fabrycznie bez DPF

 

zamierzam założyć nowy katalizator bo stary już wyzionął ducha i spaliny strasznie smierdzą, w związku z tym zastanawiam się na olejem mid-saps MOTUL X-CLEAN 5w40

 

gdybym nie zakładał kata to wziąłbym X-CESS bo jest full-saps

 

Jak to jest z tymi nowymi olejami low i mid saps w końcu - dalej gorzej chronią silnik tak jak piszą na forach (wypowiedzi z przed kilku lat) czy w ciągu ostatnich lat poprawili ich receptury i nie ma się co bać?

Opublikowano

Siarka tylko w sposob nieznaczny wplywa na katalizator szczegolnie ze twoj katalizator nie jest jeszcze trojdrozny, i jezeli masz norme podstawowa LL01 i chcial Motula a nie masz dpfa to bym pozostal prwy 5W40 Xcess. Wymiana co 10 tysiakow.

 

 

Jezeli jednak wolisz pozostac przy LL04 to przy wymianie co 10 tys nie ma znaczacej roznicy w ochronie miedzy full saps a mid saps. To nie chodzi tak naprwde o ochrone w danym momencie uzytkowania tylko o czas po ktorym olej traci wlasciwosci (nizszy TBN) oraz ze w 95% oleje mid i low saps maja gorszy start na zimno (w zime przy niskich temperaturach to ma znaczenie) niz oleje full saps.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Czy ktoś posiada wiedzę jak to jest z tymi olejami Castrola?

5W-30 C3, 0W-30 i 0W-40. Teoretycznie wszystkie sa low saps i BMW LL-04 jednakże na niemieckiej stronie castrola przy 5W-30 C3 jest napis HCsynthese a na pozostałych fullsynthese

 

http://www.castrol.com/de_de/germany/products/cars/engine-oils/castrol-edge/product-range.html

 

a tu oleje polecane przez niemiecką stroną do 320d 2005 DPF

 

http://applications.castrol.com/oilselector/de_de/c/recommendation?vehicleType=pkw&manufacturer=bmw&model=3-er-e90-e91-e92-(2004-2013)&modelType=320d-dpf-(2005-2007)

 

a tutaj przez polską

 

http://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?vehicleType=samochody-osobowe&manufacturer=bmw&model=seria-3-e90-e91-e92-(2004-2013)&modelType=320d-dpf-(2005-2007)

 

http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/engine-oils/castrol-edge/product-range.html

 

Na polskiej butelce 5W-30 C3 napis Fully-synthethic

Opublikowano

Model: E91

Silnik: n47

Przebieg: 227 000, przy 140 000 była robiona płukanka

Styl jazdy: dynamiczny i szybki

Użytkowanie: miasto 30%, trasy 20%, autostrady 50%

Zużycie bieżące: przy poprzedniej zmianie nic nie ubyło, teraz oliwa rozrzedzona przez paliwo (dpf)

DPF: tak, powoli kończy żywot i często się wypala

Dotychczas: Castrol Edge 5W30, poprzedni właściciel zmieniał co 30 tys (do przebiegu 200 tys), ja obecnie co 10-15 tys.

Rocznie: ok 30 tys.

 

Przy 214 tys zaprzyjaźniony mechanik od bmek wymienił mi rozrząd, przy okazji sprawdził stan silnika i twierdzi, że jest b. czysty. Zaleca nie kombinować, tylko pozostać przy Castrolu. Znowu jeden z krakowskich warsztatów proponuje przejście na Motula i to bez płukanki. Po lekturze forum waham się między pozostaniem na Castrolu lub zalaniem X-Clean+ albo Valvoline MST. Co sądzicie?

 

Mam świadomość, ze lepsze jest wrogiem dobrego.... :)

Opublikowano
Siarka tylko w sposob nieznaczny wplywa na katalizator szczegolnie ze twoj katalizator nie jest jeszcze trojdrozny, i jezeli masz norme podstawowa LL01 i chcial Motula a nie masz dpfa to bym pozostal prwy 5W40 Xcess. Wymiana co 10 tysiakow.

 

 

Jezeli jednak wolisz pozostac przy LL04 to przy wymianie co 10 tys nie ma znaczacej roznicy w ochronie miedzy full saps a mid saps. To nie chodzi tak naprwde o ochrone w danym momencie uzytkowania tylko o czas po ktorym olej traci wlasciwosci (nizszy TBN) oraz ze w 95% oleje mid i low saps maja gorszy start na zimno (w zime przy niskich temperaturach to ma znaczenie) niz oleje full saps.

dzięki za odpowiedź. Z tego co czytałem to jeszcze fosfor wpływa na zuzycie katalizatora. A nie wiesz od kiedy (od którego roku/modelu) są w dieslach bmw montowane te trójdrożne katalizatory? bo nigdzie takiej informacji nie mogę znaleźć...

Opublikowano

Model : E46

Silnik : M57N

Przebieg : 400tys km

Użytkowanie: Odcinki zawsze krótkie, 10km

Zużycie bieżące na l/1000km : Brak informacji

Rocznie: 10 tys km

Dotychczas : Casrtrol 5W40

Opublikowano
Pilnowanie serwisu oznacza terminowe wykonywanie przeglądów oraz wszelkich wymian eksploatacyjnych, napraw bieżących oraz głównych jeśli będą potrzebne. Jeśli szukasz czegoś dobrego w relatywnie dobrej cenie polecam Ci Shell Helix Ultra 5W40 Pureplus Technology. Ja na nim jeżdżę od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Nadto naprawdę jest w dobrych cenach.
Opublikowano

To dosyc powszechne dzisiaj dzialanie marketngowe :) i tanie dodatkowo.

bmwmaniac zrobil 8 postow i wszytkie wychwalajace shella.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Buzz, to niewyczuwalne wtrącenia, poparte mniejszą lub większą merytoryką, a nie bezczelne wklejanie kilkunastu prawie takich samych postów z bełkotem reklamowym. Jako konsumenci powinniśmy takie praktyki niszczyć w zarodku. I udowadniać, że przynoszą odwrotny skutek od zamierzonego - w tym przypadku niszczenie wizerunku marki.

 

Osobiście po tej zagrywce Shell będzie mi się kojarzył z tanimi cwaniaczkami stosującymi brudne chwyty do wciśnięcia swoich produktów. Zagranie absolutnie nie na poziomie "klasy premium". Dla mnie wystarczający powód by ich produkty brać pod uwagę "na szarym końcu".

Opublikowano
No nie to nie Buzz, w buzzie chodzi o to podstawowo aby nie zostac wykryty.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, dzisiaj jadę po olej i filtry i mam pytanie.

Czym się różnią oleje Valvoline synpower Xl-III C3 5W30 a Valvoline MST C3 5W 30 Który z tych będzie lepszy do mojego silnika E90 325d 2006 przebieg 270000 dotychczas lałem Mobila ESP Formula 5W30 dzięki

 

Obydwa są odpowiednie do twojego silnika, w tym temacie już było pisane o tych olejach.

Opublikowano

siema, wiec tak:

 

Model: E46

Silnik: 320Ci M54B22

Przebieg: 280000 km

Styl jazdy: z regóły spokojny, ale lubie go czasami chwilowo depnąć prawie do odciny :)

Użytkowanie: pół na pół

Zużycie bieżące na l/1000km: aptety ma duzy z tego co dzisiaj na bagnecie zobaczylem

Instalacja LPG:nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W40, po zakupie dolałem pół litra 5w40 tez Castrol Magnatec

 

Szukam czegoś bardzo dobrego/najlepszego ale nie za kosmiczną cene :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
siema, wiec tak:

 

Model: E46

Silnik: 320Ci M54B22

Przebieg: 280000 km

Styl jazdy: z regóły spokojny, ale lubie go czasami chwilowo depnąć prawie do odciny :)

Użytkowanie: pół na pół

Zużycie bieżące na l/1000km: aptety ma duzy z tego co dzisiaj na bagnecie zobaczylem

Instalacja LPG:nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W40, po zakupie dolałem pół litra 5w40 tez Castrol Magnatec

 

Szukam czegoś bardzo dobrego/najlepszego ale nie za kosmiczną cene :)

 

Dla twojego silnika polecam Valvoline synpower 5w40 z specyfikacją BMW LL01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.