Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Model: E46

Silnik: 323i + LPG

Przebieg: 222 000 km (193 000km potwierdzone w ASO w 2012r.)

Styl jazdy: MIESZANY

Użytkowanie: 70% MIASTO 30% TRASA

Zużycie bieżące na l/1000km: ? nie zauważyłem

obecnie zalany; castrol magnatec 10w40

Przebieg rocznie: 15tyś km

 

Chciałbym przejść na syntetyk. Robic płukanke? czy poprostu zalac 5w30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Model: E46

Silnik: 323i + LPG

Przebieg: 222 000 km (193 000km potwierdzone w ASO w 2012r.)

Styl jazdy: MIESZANY

Użytkowanie: 70% MIASTO 30% TRASA

Zużycie bieżące na l/1000km: ? nie zauważyłem

obecnie zalany; castrol magnatec 10w40

Przebieg rocznie: 15tyś km

 

Chciałbym przejść na syntetyk. Robic płukanke? czy poprostu zalac 5w30?

 

Możesz przepłukać silnik po tym magnatecu i proponuje 0W40 lub 5w40 innej marki z specyfikacją BMW LL-01

Opublikowano
Możesz przepłukać silnik po tym magnatecu i proponuje 0W40 lub 5w40 innej marki z specyfikacją BMW LL-01

 

Valvoline SYNPOWER 5W-40 bedzie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz przepłukać silnik po tym magnatecu i proponuje 0W40 lub 5w40 innej marki z specyfikacją BMW LL-01

 

Valvoline SYNPOWER 5W-40 bedzie ok?

 

Tak.

Opublikowano

Możesz zalać LM ale najlepiej pasował by z specyfikacją BMW LL-01, płukanka LM z serii pro-line.

Chciałem wlać LM synthoil high tech. 5w40 ll-98 będzie Oki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chciałem wlać LM synthoil high tech. 5w40 ll-98 będzie Oki?

 

Ten ma starszą specyfikacje ale nadaje się do twojego silnika.

Opublikowano

Witam.

Samochód:

BMW E61 2007 rok

silnik : M57D30U2( oleju nie bierze wcale)

trasa : 50/50 miasto/trasa

przebieg: 178tyś

zalany : motul X- clean 8100 5w-30

w planach podniesienie troche mocy :)

 

I teraz pytanie...pozostać przy Motulu, czy może VALVOLINE SynPower Xtreme MST , LM top tec 4200, a może jest coś jeszcze lepszego? Zaznaczam że chce podnieść troche moc i chciałbym zalać czymś dobrym a nawet bardzo dobrym. :) Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

bmw: e34 1989r

silnik: 2.5i m20

trasa: 50/50 miasto/trasa

przebieg: 311tyś

zalany:castrol 15w40 mineralny

Proszę o doradzenie jaki wlać mineralny czy półsyntetyczny,zostać przy 15w40 czy zmienić na 10w40 jeśli można.

Opublikowano
Witam.

Samochód:

BMW E61 2007 rok

silnik : M57D30U2( oleju nie bierze wcale)

trasa : 50/50 miasto/trasa

przebieg: 178tyś

zalany : motul X- clean 8100 5w-30

w planach podniesienie troche mocy :)

 

I teraz pytanie...pozostać przy Motulu, czy może VALVOLINE SynPower Xtreme MST , LM top tec 4200, a może jest coś jeszcze lepszego? Zaznaczam że chce podnieść troche moc i chciałbym zalać czymś dobrym a nawet bardzo dobrym. :) Pozdrawiam

 

X-clean+ jest lepszy

 

Witam

bmw: e34 1989r

silnik: 2.5i m20

trasa: 50/50 miasto/trasa

przebieg: 311tyś

zalany:castrol 15w40 mineralny

Proszę o doradzenie jaki wlać mineralny czy półsyntetyczny,zostać przy 15w40 czy zmienić na 10w40 jeśli można.

 

Możesz zalać 10W40, ale pytanie czy nie lepiej 5W40. Bierze Ci coś oleju?

Opublikowano
mam ją dopiero tydzień trudno stwierdzić,przechodzenie z mineralnego na półsyntetyk jest bezpieczne niektórzy piszą że może to rozszczelnić silnik czy to prawda ?
Opublikowano

Model: E60

Silnik: 3.0da/seria

Przebieg: 323000km

Styl jazdy: MIESZANY

Użytkowanie: 60% MIASTO 40% TRASA

Zużycie bieżące na l/1000km: do 100ml

DPF: NIE

Przebieg rocznie: OK 15/20tys

Dotychczas zalewana Castrolem EDGE 5w40

 

Warto zmieniać na inny? Jak tak to jaki byłby odpowiedni przy tym przebiegu?

Jeżeli mógłby ktoś podpowiedzieć jeszcze czy warto zastosować płukankę silnika i ewentualnie jaką?

 

Z góry dziękuję za informacje:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E60

Silnik: 3.0da/seria

Przebieg: 323000km

Styl jazdy: MIESZANY

Użytkowanie: 60% MIASTO 40% TRASA

Zużycie bieżące na l/1000km: do 100ml

DPF: NIE

Przebieg rocznie: OK 15/20tys

Dotychczas zalewana Castrolem EDGE 5w40

 

Warto zmieniać na inny? Jak tak to jaki byłby odpowiedni przy tym przebiegu?

Jeżeli mógłby ktoś podpowiedzieć jeszcze czy warto zastosować płukankę silnika i ewentualnie jaką?

 

Z góry dziękuję za informacje:)

 

Możesz pozostać przy lepkości 5w40 ale polecam zmienić markę np. na Valvoline, Motul, Liqui Moly, bez dpf-a to specyfikacja BMW LL-01. Płukanka Liqui Moly z serii Pro-Line.

Opublikowano
mam ją dopiero tydzień trudno stwierdzić,przechodzenie z mineralnego na półsyntetyk jest bezpieczne niektórzy piszą że może to rozszczelnić silnik czy to prawda ?

 

Oleje mineralne dzisiaj mają bardzo dobre włąściwości czyszcząco myjące, więc pod tym względem za dużej różnicy nie ma. Jest pod względem ochrony silnika. Zrób wymianę na 10W40 Motul 6100 Synergie i obserwuj zużycie. Jeżeli auto nie będzie popijało za dużo, to możesz spokojnie zainwestować w lepszy olej. 15W40 się nie nadaje do BMW

Opublikowano

Witam.

Auto:E91 330 xd

Silnik-M57T2

Km-189000.

Styl jazdy:zalezy od humoru:)

Uzytkowanie:mieszane

Dpf-tak

Dotychczas-???

Auto uzywane na poludniu europy...mrozy co najwyzej -5..

Interesuje mnie millers ee longlife 5w-40(czy moze lepszy millers ee longlife c3 5w-30)..

Ewent.motul 8100 x clesn 5w-40(ew.5w-30)

Co kolega doradzi??

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Auto:E91 320d

Silnik-M47 N2

Km-225000.

Styl jazdy:zalezy od humoru:)

Uzytkowanie:mieszane

Dpf-tak

Dotychczas-Castrol 5W30

Auto uzywane w Polsce.

Interesuje mnie millers tylko co lepiej XF 5w30 czy EE 5w30 czym one sie tak naprawdę różnią?

a może zalać 5W40?

Co najlepiej wybrać czy może pozostać na Castrolu?

Edytowane przez pitu90
Opublikowano

W teorii dodatkami modyfikującymi tarcie, w praktyce ciężko powiedzieć. Oba będą ok, możesz popróbować i zalać raz jeden, raz drugi ;)

 

Witam.

Auto:E91 330 xd

Silnik-M57T2

Km-189000.

Styl jazdy:zalezy od humoru:)

Uzytkowanie:mieszane

Dpf-tak

Dotychczas-???

Auto uzywane na poludniu europy...mrozy co najwyzej -5..

Interesuje mnie millers ee longlife 5w-40(czy moze lepszy millers ee longlife c3 5w-30)..

Ewent.motul 8100 x clesn 5w-40(ew.5w-30)

Co kolega doradzi??

 

X-clean+ 5W30 będzie najlepszy.

Opublikowano

Model: E36

Silnik: 320i M52

Przebieg: 221 000 km

Styl jazdy: raczej łagodny

Użytkowanie: 50/50

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul Synergie 6100 10W40 wcześniej Mobil 10W40

 

Roczny przebieg: 12-15tys.

 

Zastanawiam się nad Valvoline MaxLife 5W40 lub Shell HX7 5W40 lub Shell HX8 5W40.

Czy może pozostać przy obecnym oleju i lepkości? Czekam na opinie.

Opublikowano

Witam kolegów,

 

nie jestem w tym zbyt biegly dlatego prosilbym o porownanie specyfikacji tych dwoch olejow:

 

Motul X-Clean + 5W30 oraz Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30.

 

Czy mozna powiedziec z ich specyfikacji, ktory jest lepszy ?

 

Z góry sie nie dziekuje ale mimo wszystko od razu dziekuje ;-)

Opublikowano
Nie znam się na specyfikacji, ale mogę polecić ten Valvo. Odkąd go używam, silnik nie spala mi ani trochę oleju. Dokładnie taki właśnie wlewam, LL-04. Wcześniej na ori BMW palił mi ok.0,75 l na 10 tys km.
Opublikowano
Nie znam się na specyfikacji, ale mogę polecić ten Valvo. Odkąd go używam, silnik nie spala mi ani trochę oleju. Dokładnie taki właśnie wlewam, LL-04. Wcześniej na ori BMW palił mi ok.0,75 l na 10 tys km.

 

Hej Pemek,

 

dzięki za info :cool2: i de facto tak naprawdę jeden z Twoich wcześniejszych postów właśnie o tym oleju podkusił mnie do zainteresowania się nim.

 

Tym nie mniej jeśli ktoś potrafi się poruszać w temacie prosiłbym o porównanie tych obiektów: Motul X-Clean + 5W30 oraz Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30 i czy da radę jednoznacznie stwierdzić, że któryś lepszy.

 

Pozdrawiam,

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Tym nie mniej jeśli ktoś potrafi się poruszać w temacie prosiłbym o porównanie tych obiektów: Motul X-Clean + 5W30 oraz Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30 i czy da radę jednoznacznie stwierdzić, że któryś lepszy.

 

Mariusz

 

Dbanie od DPF na korzyść Valvo, indeks lepkości dla valvo, utrzymywanie czystości silnika dla valvo, temperatura krzepnięcia oleju dla valvo, temperatura zapłonu dla Motula.

To są tylko dane z kart charakterystyki, nie wiadomo jak jest w rzeczywistości ale kiedyś jeździłem na xclean + 5w30 a teraz jeżdżę na tym Valvo i lepsze wrażenie zrobił na mnie ten drugi, głównie ze względu na brak ubytków oleju.

 

 

http://i64.tinypic.com/f34ylu.png

Opublikowano

O coś takiego właśnie chodziło. Dzieki Guzior za podsumowanie :cool2: Dzieki Pemek za temat o Valvoline :cool2:

 

Bankowo na niego przejde !

Opublikowano
tak zeby dodac swoje 5 groszy,trudno znalesc bardziej zrownowarzony olej do dizla BMW niz Valvoline a szukalem. Ten olej spelnia wiekszosc zalozen w sposob optymalny. Dla suilnikow po chipie typu 330D lub 335D, wersja 5W40 ma znaczaco lepsza temperature zaplonu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.