Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedź, skorzystam z Waszych rad.

 

A jeszcze jedno pytanko. Czy są jakieś inne objawy zużycia odmy oprócz ginącego oleju? I czy mogę ją wymienić zamodzielnie.? Mechanik ze mnie żaden :)

 

Niedrożność odmy spowoduje nadciśnienie w silniku i rozszczelni się silnik w najsłabszym punkcie. Możesz sam ją wymienić : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22699

Opublikowano

Cześć,

 

muszę wymienic olej, silnik N54 335i zrobiony na na 400KM i 500 Nm, wymiana oleju co 10 tys km

poczytałem co polecacie i sytuacja wyglada tak:

mam zalany castrol 0w40

mechanik sugeruje mobil 5w30

wy polecacie mobil new life 0w40 + Archoil AR9100

plus marki, ktorych nie znam tj:

amsoil wg strony producenta do n54 335i

European Car Formula 5W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil

European Car Formula 0W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil

RedLine wg strony producenta do n54 335i

RedLine 5W30 Motor Oil

 

innych juz nie szukam, ktory z powyzszych?

czy RedLine jest rzeczywiscie najlepszy czy tylko najdroższy

czy niezaleznie jaki olej wybiore warto zalac tez AR9100 plus ewentualnie preparat do czyszczenia ukladu paliwowego (podejrzewam, ze nigdy wczesniej nie bylo to robione) plus plukanie silnika przed wymiana oleju?

filtr oleju jakis specjalny czy to juz standard?

 

z gory dzieki za info

 

pozdrawiam

Opublikowano

Drodzy panowie, jako że nie mam czasu za bardzo na odwiedziny ostatnio, a tez i uważam je za bezcelowe, bo religie olejowe dalej krążą po forum w najlepsze, pomimo moich usilnych starań, żeby nieco co niektórych oświecić, wpadłem na szybko zdać relację z tego co się dzieje z Z4 zalanej olejem Motul 15W50 Synergie 6100, przez niektórych nazywanego pieszczotliwie "mazutem".

 

otóż 5000 km pękło po wymianie, w sumie to już około 35 000 na tym oleju, chociaż pewnie realnie trochę więcej, bo pierwszą kartkę z silnika gdzieś wywiało :)

 

Spostrzeżenia:

- vanos każe was wszystkich pozdrowić - działa, ma się dobrze, nie grymasi, nie rzęzi, działa jak należy

- pierścieni też kazały ucałować, bo wygląda na to że zaczęły na dobre tańczyć i stąd decyzja o wymianie na wiosnę na olej 10W50 prawdopodobnie Totala i sprawdzenie zużycia. Obecnie na 15W50 zużycie nie jest już prawie widoczne na pewno poniżej 0,75l/5000 km, bo tyle ponad stan było wlane, celem tego aby w trasie 600km nie musiał dolewać (wcześniej było do około 1l/1000km 5W40 i 0,6/1000 15W50). Do dziś nie zeszło poniżej maksa. Vanos działa poprawnie, więc olej jest :D

- ogólnie silnik jeździ, jest w miarę oszczędny w trasie i wygląda na to że żyje. Jedyny z nim problem to wycieki (lekkie pocenie w paru miejscach) i odma, którą trzeba będzie zrobić na wiosnę jak i pocenia, m. in. spod wlewu oleju i jednego czujnika.

 

To tyle na temat mitów o tym, że ten olej zabije ten silnik. Niestety silnik bardzo fajny, oszczędny m. in. z tego względu że luźno spasowany, ale narażony na zaklejanie pierścieni. Osobiście sugeruję albo stosowanie wyższej lepkości oleju niż zaleca to producent, albo oleju, który w skuteczny sposób sobie poradzi z tym problemem - czytaj bardzo dobrej jakości syntetyk np Motul lub taki gdzie producent wprost pisze, że chodzi mu o czystość np nowa linia Shell'a albo Eneosy. Pozdrawiam i do następnego widzenia przy wiosennej wymianie. Może wrzucę fotkę starego oleju alias mazut ;)

 

 

Cześć,

 

muszę wymienic olej, silnik N54 335i zrobiony na na 400KM i 500 Nm, wymiana oleju co 10 tys km

poczytałem co polecacie i sytuacja wyglada tak:

mam zalany castrol 0w40

mechanik sugeruje mobil 5w30

wy polecacie mobil new life 0w40 + Archoil AR9100

plus marki, ktorych nie znam tj:

amsoil wg strony producenta do n54 335i

European Car Formula 5W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil

European Car Formula 0W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil

RedLine wg strony producenta do n54 335i

RedLine 5W30 Motor Oil

 

innych juz nie szukam, ktory z powyzszych?

czy RedLine jest rzeczywiscie najlepszy czy tylko najdroższy

czy niezaleznie jaki olej wybiore warto zalac tez AR9100 plus ewentualnie preparat do czyszczenia ukladu paliwowego (podejrzewam, ze nigdy wczesniej nie bylo to robione) plus plukanie silnika przed wymiana oleju?

filtr oleju jakis specjalny czy to juz standard?

 

z gory dzieki za info

 

pozdrawiam

 

Jak już chcesz kupować amsoil to warto wiedzieć, że w porównaniu do Mobila i Castrola nie spełnia on żadnych norm europejskich, tzn spełnia je wg producenta. To wszystko. Inne dziwne wynalazki z usaladni to niepotrzebny wydatek, a mity na temat tych olejów są tak śmieszne jak odwiedziny Yetii. Moim zdaniem jak chcesz dobre 0W40 i potwierdzone jakimiś normami, to Motul X-power, który jest robiony pod GT-ry (Motul współpracuje z NISMO) i ma normę, której ani Castrol ani Mobil nie powącha - FORD "937 A", która mówi o stabilności lepkości oleju, w całym okresie jego przebiegu również podczas sportowego wykorzystania RS-a. Gdybym miał jednak osobiście wybierać czy Castrol czy Mobil, to rzuciłbym monetą ;) Jak chcesz 5W30 koniecznie to np Motul X-clean+ 5W30 ale ja nie widzę sensu i logiki w przechodzeniu na olej 30 w podrasowanym BMW. Daj też sobie spokój z dodatkami dziwnej treści. Polecają to forumowi szamani bez pojęcia. Jak już bardzo chcesz wydawać pieniądze na dobry olej to polecam Ci FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 albo Motul 300V 5W40/0W40 i wymiany co 10k km. Lepiej sobie zrobić byś chyba nie mógł - częściej zmieniając znakomity olej. Jak jesteś jakimś sporym fanem marki, lubisz dbać o auto i chcesz mieć olej dopasowany do obecnej mocy tego auta to lepiej wybrać nie można. ;)

Opublikowano
Jeszcze nie polecę, bo czekam, aż zrobię dolewkę i znów poprosi o dolanie, żeby nie było wpadki, jaką miałem z Motulem - pisałem w tym wątku. Niestety trochę mniej teraz jeżdżę 330tką, więc dłużej to wszystko trwa...

Ale jeśli po dolewce się nie rozczaruję - Penrite 0W50 i dalej nie szukam.

 

Widzę, że w końcu poszedłeś w dobrą stronę :) Wg mnie olej trochę shit, ale 0W i trochę udawane LL-98 Cię przekonało :). Na pewno mniej dolejesz ;) to uważam, za pewnik. Pytanie czy warto wydawać 200 kilkadziesiąt za taki olej i czy przeliczając dolewki, które na pewno jakieś będą, to czy się opłaci.. Ogólnie bym spróbował jeszcze ENOS 0W50, jak już takie rozjechane SAE Ci pasuje, albo popróbował np tego Fuchsa, co koledze powyżej podpowiedziałem, bo w ogóle nie wykluczone, że też by zrobił robotę, a jest to lepszy olej. Chociaż tak jak pisałem, 10W50 wg mnie by zrobiło najlepszą robotę. M-ki śmigają na takim cały roki i nie narzekają ;) A starsze nawet na 10W60 ;) Liczy się też zużycie, które następuje, zanim silnik złapie szczelność, a tego 0W nie skontruje w pełni niestety ;)

 

Dziwne też jest, że Penrite już przeskoczył z 0W50 na 5W50, bo na ich stronie australijskiej nie ma już nic o 0W. Ogólnie im bardziej rozjechane SAE, tym więcej dodatków VI i mniejsza stabilność tej lepkości. No ale zobaczymy. Jestem ciekawy Twoich przeliczeń.

 

Co do tego Motula, to tak jak Ci pisałem albo trafiłeś na lewą butlę, albo na serię, która potem była zmieniona. Teraz już tak się nie dzieje z tym olejem. Być może po zmianie formulacji coś im na początku nie wyszło. Czasem się tak zdarza ;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wg mnie olej trochę shit

Ponieważ? ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Trzeba tu czegoś lepszego i droższego, żeby takie parametry utrzymać. A tak dostajesz de facto olej w postaci Total 10W50 z podrzuconą garścią VI i odrobiną estrów za cenę 2x wyższą. Jest to jednak moje osobiste zdanie i nie bierz go za bardzo pod uwagę, olej spełni swoje zadanie i tutaj nie ma żadnych wątpliwości ;). Penrite już z tej lepkości zrezygnował i zmienili to na 0W40, a 5W60 na 5W50... Ten nowy olej ma szansę być lepszy, ale nie wiem, nie widziałem, nie słyszałem, za wcześnie aby się o tym wypowiadać. Ogólnie to wszystko moda, te Penrite'y Ams'y i inne ;) Ale tak jak mówię i tak ruch w dobrą stronę, bo powinien go brać mniej, a jak się utrzyma lepkość, to do wymiany zużycie się nie będzie zwiększało. Podobny olej to Mobil Peaklife 5W50. Przejedź na tym, sprawdź jak Ci schodziło, a potem wlej sobie Eneosa 0W50 i porównaj. Przysłużysz się ludzkości na forum, bo znasz auto i pod względem znikania mógłbyś to realnie ocenić ;) W sumie oleje bardzo bardzo nietypowe, bo wg wielu specjalistów lepkość 0W50 jest bez sensu. ;) 5W50 wystarcza w zupełności, a ja się w ogóle zastanawiałem zawsze po co im tam w Australii 0W :D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Podpytam o to zniknięcie 0W50, ale nie gadaj, że to Total ;)

Piszą, że PAO i estry tylko.

No i parametry w karcie ma też lepsze ;)

 

Generalnie nie jaram się jakoś bardzo, bo muszę zrobić dolewkę i dalej patrzeć, ale na razie same plusy... ;) 7kkm zrobione i nic nie dolane ;) (ale za chwilę będe musiał ;) ) Motul tego nie potrafił :P

 

Na Mobilu 5W50 jeździłem, pisałem. Teraz jest jakiś inny?

 

Fuchs też był brany pod uwagę, ale Penrite miał korzystniejszy dla mnie NOACK ;) marketingowo ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

No będzie będzie mniejsza, bo SAE wyższe i ogólnie parametry też mówią o tym, że dużo bardziej lepki. ;) Motul to tylko bidne 5W40 za niecałe 150 zeta, więc się nie ma co dziwić.

 

Estrów i PAO to tam może z 10% nie więcej ;) no może 15 % :D Jakby miał być tak 50/50 to by musiał kosztować ze 350 albo i lepiej PLN. Nikt by go nie kupił ;)

 

Noack to jak olej ma problemy z parowaniem (np bardzo wysoka temperatura operacyjna), pierścienie to się nijak do Noack mają :P Ale faktycznie, jeżeli w broszurze błędu nie ma, to wynik poniżej 5,5 należy uznać za przyzwoity. Pewnie jakieś mało-lotne frakcje będą dodatkowo użyte.

 

Ja jestem ciekawy jak on będzie z tymi parametrami się trzymał bardziej i czy np druga dolewka nie będzie znacznie szybciej, jak przy pierwszym Motulu ;) Bo wtedy oni mieli bardzo podobny problem z ich formulacją. Na 300V on nie spada, a w sumie półka cenowa i linia ta sama. Fuchs też się trzyma. Wg mojej wiedzy, Penrite leci i z czasem trzeba więcej dolać. Nie da się zrobić dobrego oleju jednocześnie dobrego na dole i górze, bo byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Eneos jest najbliżej w tym względzie z Sustiną 0W50. No ale tam jest drożej i pytanie czy u Ciebie by się opłaciło przy takich dolewkach. ;) No nic policz, daj znać jestem ciekawy o ile spadło w porównaniu do porzedniego. Mógłbyś takie małe podsumowanie zrobić, bo już parę tych olejów wyjeździłeś i jesteś wiarygodny w tym co piszesz. Może się to komuś przyda ;)

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E60 523i N52 2006r. Zbliża mi się wymiana oleju, stąd mam pytanie jaki olej zakupić?? Przywieziona z Niemiec, zalana Mobil SystS 5w40. Auto posiada instalację lpg, przebieg ok135kkm, zaobserwowane zużycie oleju to 1l na 7kkm. Użytkowane po mieście i trasach między miastowych (30-50km). Przymierzam się do Mobil Super 3000 XE 5w30, czy to dobry wybór?? Może lepszy będzie Mobil Super 3000 X1 5w40??

Pozdrawiam

Opublikowano
Motul Specific CNG/LPG 5W40 Jak przejedziesz na 5W30 to jest spora szansa, że zużycie oleju Ci wzrośnie. Ogólnie na tym Specificu ma szansę spaść. Bardzo dobry olej, sprawdzony wiele razy przeze mnie i przez ludzi, którym go poleciłem. Kupisz go bez problemy online. Powodzenia!
Opublikowano
Witam. Chce zalać inny olej niż dotychczas (mam na myśli zmianę marki), proszę opinię czy warto i jaki ?

 

Model: E60

Silnik: 525i N52

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: mieszany (Choć z przewagą na spokojny)

Użytkowanie: Miasto i trasy międzymiastowe ale bez autostrad

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

Jasne że warto. Dla twojego silnika najlepiej olej z specyfikacją BMW LL01, lepkość np. 0w40 lub możesz pozostać przy 5w30, marki polecam: Valvoline, Motul, Mobil1, LM

 

A czy ktoś poleciłby płukankę przy przejściu na Motul?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
No będzie będzie mniejsza, bo SAE wyższe i ogólnie parametry też mówią o tym, że dużo bardziej lepki. ;) Motul to tylko bidne 5W40 za niecałe 150 zeta, więc się nie ma co dziwić.

Bidne nie bidne, ja tam wolałbym tańszy niż droższy :) ale za ten numer co mi zrobił, to chyba darmową zmianę z dolewkami musieliby mi przysłać, żebym jeszcze raz spróbował ;) :P

Ale dwa razy bardziej lepki jest? ;) 7kkm to już dla mnie mega wynik - no ale mówię, dolewka i kolejne km, to zweryfikują. Teraz można mówić tylko, że dobrze rokuje ;)

 

Estrów i PAO to tam może z 10% nie więcej ;) no może 15 % :D Jakby miał być tak 50/50 to by musiał kosztować ze 350 albo i lepiej PLN. Nikt by go nie kupił ;)

Nie znam się, producent pisze, że tylko PAO i estry, ale poprosiłem o zdanie bardziej oblatanego ode mnie, wkleję co napiszą ;)

Póki co potwierdził, że faktycznie Penrite zmienił gamę premium i 0W50 nie będzie... ubolewam...

 

Ja jestem ciekawy jak on będzie z tymi parametrami się trzymał bardziej i czy np druga dolewka nie będzie znacznie szybciej, jak przy pierwszym Motulu ;) Bo wtedy oni mieli bardzo podobny problem z ich formulacją. Na 300V on nie spada, a w sumie półka cenowa i linia ta sama. Fuchs też się trzyma. Wg mojej wiedzy, Penrite leci i z czasem trzeba więcej dolać. Nie da się zrobić dobrego oleju jednocześnie dobrego na dole i górze, bo byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Eneos jest najbliżej w tym względzie z Sustiną 0W50. No ale tam jest drożej i pytanie czy u Ciebie by się opłaciło przy takich dolewkach. ;) No nic policz, daj znać jestem ciekawy o ile spadło w porównaniu do porzedniego. Mógłbyś takie małe podsumowanie zrobić, bo już parę tych olejów wyjeździłeś i jesteś wiarygodny w tym co piszesz. Może się to komuś przyda ;)

Też jestem ciekaw i na pewno napiszę w wątku, nie ma obaw ;)

No i skoro go wycofali, to będę królikiem doświadczalnym z kolejnym olejem.... jakim nie wiem ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy ktoś poleciłby płukankę przy przejściu na Motul?

 

Kup jakąś markową i będzie dobra, ja osobiście lubię LM z serii pro-line.

Opublikowano

Bidne nie bidne, ja tam wolałbym tańszy niż droższy :) ale za ten numer co mi zrobił, to chyba darmową zmianę z dolewkami musieliby mi przysłać, żebym jeszcze raz spróbował ;) :P

Ale dwa razy bardziej lepki jest? ;) 7kkm to już dla mnie mega wynik - no ale mówię, dolewka i kolejne km, to zweryfikują. Teraz można mówić tylko, że dobrze rokuje ;)

 

Jak to mówią, co się odwlecze to nie uciecze. Jest tak, leje się różne oleje, a na końcu wraca się do Motula :P ;)

 

Dwa razy to nie, ten 10W70 chyba był ze dwa razy ;) ale porównałbym przejście z 5W30 A5, na 5W40 A3 mniej więcej, więc sporo. Taki zabieg, jeżeli diagnoza jest prawidłowa i chodzi o relację - tłok cylinder, potrafi zużycie wygasić o połowę w przypadku dobrego oleju i zauważalnie w przypadku kiepawego.

 

Nie znam się, producent pisze, że tylko PAO i estry, ale poprosiłem o zdanie bardziej oblatanego ode mnie, wkleję co napiszą ;)

Póki co potwierdził, że faktycznie Penrite zmienił gamę premium i 0W50 nie będzie... ubolewam...

 

No sam jestem ciekawy, jeżeli to zmienolej.pl to szykują się niezłe cyrki zapewne :) Ogólnie nie ubolewaj, zawsze będziesz miał w obwodzie ENOSa ;) Ogólnie 0W w polskich realiach jest bez znaczenia, a zwłaszcza jak Ci trochę auto bierze oleju. Pompa w BMW jest tak mocna, że ten olej wbija prawie od razu wszędzie, nawet jak jest bardzo lepki, a na zewnątrz jest strasznie zimno. 5W50 ma szansę być bardziej stabilny, jak w tych samych pieniądzach będzie.

 

No i skoro go wycofali, to będę królikiem doświadczalnym z kolejnym olejem.... jakim nie wiem ;)

 

To zobaczysz. Wg mnie dopóki ten olej będzie świeży, to będzie trzymał, potem zacznie mu się zjazd i dolewki będą szybciej. Ciekawe ile ich zrobisz. Pożyjemy zobaczymy, a może będzie tak, że Twój silnik się łagodnie obejdzie z tym olejem i dolewki będą cały czas takie same. ;)

Opublikowano

Witam

 

e87 118D 143PS DPF jest, ma się bardzo dobrze

przebieg prawdziwy do wczoraj 197tys, wymiany cały czas w trybie LL, średnio co 26tys, olej w serwisie niemieckim, potem polskim cały czas jakiś Castrol :|

ostatnia wymiana w październiku, przy 193tys

 

chcę zrobić płukankę i przejść na normalne wymiany co te 10-13tys km

olej, największe zaufanie mam do Motula ( ofcorz od Marcina z Pro-Choice )

 

jaka płukanka, jaki olej ( typ )

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie, to nie zmień olej ;)

Nie ma już dostępnych kart MSDS dla "starej" serii premium, ale PAO było >50%, teraz w serii racing w nowych kartach jest >60% ;)

 

ENOS, Fuchs albo Penrite 5W50 patrząc po dzisiejszych danych, ale jak mówisz - pożyjemy, zobaczymy ;) mam nadzieję, że nie poleci razem z przebiegiem - ja wszystko notuję :)

Na razie cieszy i tyle ;) (Mobil 5W50 też nie pozwalał na takie przebiegi).

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Witam, mam problem z samym wskaźnikiem oleju w mojej 318i. Wiem że wszystko pokazuje komputer - chyba że ten bagnet gdzieś schowany jest i nie mogę go znaleźć od miesiąca ;) - i według samego komputera stan oleju silnikowego jest ok, pokazuje zmianę dopiero za 12 tys. km (albo luty przyszłego roku). Jednakże, nie mogło by być tak pięknie i dzisiaj kiedy wysiadałem pod pracą na desce zaświeciła się kontrolka z informacją o niskim stanie oleju i konieczności jego wymiany, po powrocie z pracy do domu ta sama kontrolka już się nie zapaliła i według komputera i samego samochodu wszystko jest ok, jednakże jako że jest to mój pierwszy samodzielny samochód wolałbym się upewnić czy ktoś już miał taki przypadek i czy zwykłe dolanie/wymiana oleju pomogą w tym wypadku. No i oczywiście jaki ten olej najlepiej według was, strona castrola na której sprawdzałem rekomenduje mi CASTROL EDGE TITANIUM FST C3 5W-30. Warto ?
Opublikowano

Najlepiej pojedź gdzieś, zlej olej i zmierz ile go jest. Inaczej Ci nikt nie wywróży, czy czujnik działa prawidłowo, jeżeli nie ma żadnych oznak, że nie działa prawidłowo. A co do wyświetlania komunikatu, to niech się ktoś wypowie, kto miał z tym styczność, bo albo olej jest do wymiany, albo komp jest przestawiony, może przebieg cofnięty jakoś. Trudno powiedzieć, z informacji wnoszę, że auto masz od niedawna. Dobry, w miarę uniwersalny olej to np Motul X-max 0W40.

 

Nie, to nie zmień olej ;)

Nie ma już dostępnych kart MSDS dla "starej" serii premium, ale PAO było >50%, teraz w serii racing w nowych kartach jest >60% ;)

 

ENOS, Fuchs albo Penrite 5W50 patrząc po dzisiejszych danych, ale jak mówisz - pożyjemy, zobaczymy ;) mam nadzieję, że nie poleci razem z przebiegiem - ja wszystko notuję :)

Na razie cieszy i tyle ;) (Mobil 5W50 też nie pozwalał na takie przebiegi).

 

Baza to nie wszystko, jak z dziewczyną czasem z tyłu liceum, z przodu muzeum :D Tutaj podsyłam Ci prosty artykulik do przeczytania.

http://www.machinerylubrication.com/Read/2021/synthetic-oil

Jest tam fajne podsumowanie, z którym w pełni się zgadzam -

 

Many people waste money on expensive products that for a number of reasons don’t improve reliability or anything else. One other important thing to remember is that I am discussing the properties of base oils, not finished lubricants. It is quite possible for a finished lubricant using a mineral basestock to offer better performance than a similar product utilizing a synthetic. ;) Tego się trzymajmy ;)

Opublikowano
Jaki masz przebieg w tym 318i? Ten sam motor był w 118i i one żrą olej (uszczelniacze pierścienie itp). Kolega w takim przy 250 000km robił remont silnika.
Petrolhead
Opublikowano

173 tysiące przebiegu, nie wiem jak działają serwisy BMW w Niemczech, ale byliśmy i z dwóch kluczyków był przebieg odczytany i się niby zgadzał. Najgorzej że do końca miesiąca siedzę w pracy po 12 godzin i nie mogę podjechać nigdzie ;/.

Dzisiaj na przykład podczas jazdy do pracy nic nie pokazało i się nie zapaliła kontrolka więc szczerze mówiąc już nic nie wiem, ale skoro mówicie że warto zlać i wlać nowy to podjadę i to sprawdzę w grudniu najwcześniej.

A co do oleju, pracuje na BP, mamy oleje Castrola oryginalne na pewno i zawsze można jakąś lekką zniżkę dorwać więc zastanawiam się czy właśnie tego nie zamówić sobie :).

Opublikowano
Cosmo-pl

 

mogę Cię prosić o odpowiedź na mój post wyżej

 

 

dziekuję

 

Kolego jak chcesz tak często zmieniać, to np Motul X-clean 5W30 będzie w zupełności wystarczający. Jak co 20k km, to X-clean+ ;) powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm...95 stron ale nie wpadłem na silnik N53 :norty: Jaki olej do tego ustrojstwa w E60 będzie odpowiedni, teraz mam FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL, dwa trzy miesiące i będzie trzeba go zmienić. Coś w specyfikacji 0W40 czy pozostać przy 5W30?
Opublikowano
Motul Specific CNG/LPG 5W40 Jak przejedziesz na 5W30 to jest spora szansa, że zużycie oleju Ci wzrośnie. Ogólnie na tym Specificu ma szansę spaść. Bardzo dobry olej, sprawdzony wiele razy przeze mnie i przez ludzi, którym go poleciłem. Kupisz go bez problemy online. Powodzenia!

 

 

Zakupiłem tego Motula Specific CNG/LPG 5w40 online, nawet w niezłej cenie bo 137,5zł/5l :) Dzisiaj zalany zobaczymy jak się będzie sprawował. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.