Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 330i 8.2000 r.

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: głównie miasto + od poniedziałku do piątku trasa do pracy 4,6 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: TAK

Dotychczas: castrol edge 0w40

Auto w zimę nie garażowane.

 

Valvoline 5W50

Valvoline 5W40 MaxLife

Millers Trident 5W40

Amsoil 5W40 EFM Full Saps BMW LL-01'

 

Co wybrać. Może coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Millers 5W40,Mobil New life 0W40,Motul 5W40 x-cess.Aby było LL-01
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 330i 8.2000 r.

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: głównie miasto + od poniedziałku do piątku trasa do pracy 4,6 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: TAK

Dotychczas: castrol edge 0w40

Auto w zimę nie garażowane.

 

Valvoline 5W50

Valvoline 5W40 MaxLife

Millers Trident 5W40

Amsoil 5W40 EFM Full Saps BMW LL-01'

 

Co wybrać. Może coś innego?

 

Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub zostań na tym co masz.

Opublikowano

Panowie który olej lepszy, na początku chciałem olej Liqui Moly Top Tec 4600 - ale podobno jest to olej mid saps i tylko technologia syntetyczna.

Kolejny olej znaleziony to valvoline synpower mst 5w30 - podobno 100% syntetyk i low saps

Auto to 325d 197 km - aktualny Castrol 5w30

 

P.S. skoro pelny syntetyk lepszy to dlaczego cena Liqui Moly wynosi ok 200zł a valvo sporo mniej?

Czy może jednak mimo tego że to "Tylko" technologia syntetyczna, Liqui Moly jest lepsze?

Opublikowano

Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

Opublikowano

Zużycia nie podałeś, ale olej raczej masz dobrany ok ;)

 

Panowie który olej lepszy, na początku chciałem olej Liqui Moly Top Tec 4600 - ale podobno jest to olej mid saps i tylko technologia syntetyczna.

Kolejny olej znaleziony to valvoline synpower mst 5w30 - podobno 100% syntetyk i low saps

Auto to 325d 197 km - aktualny Castrol 5w30

 

P.S. skoro pelny syntetyk lepszy to dlaczego cena Liqui Moly wynosi ok 200zł a valvo sporo mniej?

Czy może jednak mimo tego że to "Tylko" technologia syntetyczna, Liqui Moly jest lepsze?

 

Kolego za dużo czytasz "internetów". mid dla silników BMW jest ok, w tej chwili low wymaga np Renault, Mercedes, Nissan, Suzuki.. których filtr jest strasznie czuły. LOW SAPS będziesz miał oznaczone jako ACEA C4, ten o którym piszesz jest więc MID SAPS. Nie widziałem C4 z dopuszczeniem LL-04, także raczej stosuj to co fabryka w tym względzie przewidziała. I jak ktoś zamierza wyskoczyć z Amsoilem - to on nie ma żadnych dopuszczeń, ani ACEA ani producentów.

 

Cena to pochodna wielu czynników, w Niemczech Liqui Moly jest tańszy, a jego budżetowa marka to Meguin. I osobiście Ci powiem, że nie słuchaj fascynacji co niektórych markami, bo guzik wiedzą. Ja nie wiem dlaczego chcesz zmieniać z Castrola, skoro na nim jeździsz i jest ok. Ja np jeżdżę na Motulu i też jestem z niego zadowolony. Ma rozsądną cenę i bardzo dobrą jakość. Chcesz, to oczywiście możesz, ale dużej różnicy nie będzie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ten Meguin to dobry olej z norma LL-04?

Moj mechanik taki zalewa i twierdzi ze dobry.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dobry, najważniejsze że spełnia LL-04 ;) Meguin to warsztatowa wersja LM. Jest tańszy, bo mniej znany. To wszystko. Różnic jakościowych raczej nie ma. Często tak jest. Np w przypadku Lotosa, to też bym się nie doszukiwał różnic w porównaniu do prawdopodobnie Castrola, a różnica w cenie występuje. Marketing i marka kosztuje dodatkowo.
Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

 

 

Dodam, że tak zalał mi mechanik za pierwszym razem po kupnie samochodu, stwierdził po konsultacjach, że taki będzie dobry. Zastanawiam się nad: Castrol EDGE Titanum FST 5W30 C3. Zamierzam wymienić w tym tygodniu i zwlekam z zakupem.

Opublikowano

Kolego cosmo dziękuję za odpowiedź :)

Ostatnie i bardzo ważne pytanie, z tych 4 oleji który będzie najlepszy?

 

-Motul 8100 X-clean+ 5W-30

-Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3

-Millers EE LONGLIFE C3 5W-30

 

Proszę o szybką odpowiedź bo chcę jak najszybciej zamawiać z forumowego sklepiku ;)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dobry, najważniejsze że spełnia LL-04 ;) Meguin to warsztatowa wersja LM. Jest tańszy, bo mniej znany. To wszystko. Różnic jakościowych raczej nie ma. Często tak jest. Np w przypadku Lotosa, to też bym się nie doszukiwał różnic w porównaniu do prawdopodobnie Castrola, a różnica w cenie występuje. Marketing i marka kosztuje dodatkowo.

Dzięki kolego :cool2:

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Kolego cosmo dziękuję za odpowiedź :)

Ostatnie i bardzo ważne pytanie, z tych 4 oleji który będzie najlepszy?

 

-Motul 8100 X-clean+ 5W-30

-Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3

-Millers EE LONGLIFE C3 5W-30

 

Proszę o szybką odpowiedź bo chcę jak najszybciej zamawiać z forumowego sklepiku ;)

Pozdrawiam

 

Z tych, które wymieniłeś to zdecydowanie Motul, wszystkie jednak pasują.

Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

 

 

Dodam, że tak zalał mi mechanik za pierwszym razem po kupnie samochodu, stwierdził po konsultacjach, że taki będzie dobry. Zastanawiam się nad: Castrol EDGE Titanum FST 5W30 C3. Zamierzam wymienić w tym tygodniu i zwlekam z zakupem.

 

Dzięki cosmo za odpowiedź ale mam problem z dostaniem tego oleju, nigdzie go nie mogę znaleźć niestety, powiedz mi zostać na ty co mam czy może zmienić na Motul 8100 X-clean+ 5W-30 o którym pisaliście, jest tam wzmianka w karcie charakterystyki, że jest dobry do silników z Valvetronic, co sądzisz o moim pomyśle?

Opublikowano

Do Valvetronic jest każdy olej dobry, który ma wystarczające właściwości dyspergująco-myjące, aby silnik utrzymać w odpowiedniej czystości i jest tzw "stay in grade", czyli jego lepkość, nie leci na łeb na szyję wraz z okresem jego pracy w silniku, zwłaszcza jeżeli mowa o wydłużonych przebiegach i serwisach ze wskazaniem komputera. To jest główny obszar certyfikowania olejów przez BMW - unifikacja SAE nastąpiła w sposób naturalny i z wygody dotyczącej użytkownika, który nie koniecznie może być zainteresowany śledzeniem temperatur zewnętrznych. Wszystkie niemieckie marki poszły w tą stronę - uproszczenia. ;)

 

Tak jak napisałem wcześniej, ten X-clean+ spełnia bardzo dobre normy i na pewno będzie odpowiedni, do tego idealny do Twojego stylu jazdy. W przypadku doboru olejów silnikowych, to chyba główna kwestia na jaką należy patrzyć. ;) Możesz też spokojnie sobie na nim wydłużyć okresy międzyprzeglądowe, spokojnie do 2 lat i 20 000 km, chyba że komp Ci pokaże inaczej.

 

Wszystkie filtry i oleje, o których tutaj mowa, dostaniesz w tym sklepie. Ja stamtąd zamawiam już od kilku lat. www.oil-land.pl Powodzenia!

Opublikowano

Witam

 

Nadszedł czas na wymianę oleju. Proszę o pomoc w doborze:

Model: E90

Silnik: 320D M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: dynamiczny - bez palenia gumy itp. ale mieszkam w Niemczech więc 90% jazdy to autostrada 160-180km/h. W sumie od ostatniej wymiany minęło ledwie 3 miesiące i 15 000 km a jeżdżę praktycznie tylko sobota-niedziela

Użytkowanie: 90% trasa, chociaż teraz zjechałem do Polski na dwa miesiące i raczej w tym czasie autostrady nie zobaczy, ale później dalej Niemcy

Zużycie bieżące na l/1000km: po wymianie weszło jakieś 5,3l i co kilka tysięcy delikatnie dolewałem, łącznie do dnia dzisiejszego po 15k wraz z wymianą wlałem 5,6l

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge FST 5W-30

jeszcze jakbym mógł prosić o jakiś sprawdzony sklep internetowy z filtrami i olejem ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Pewnie warto przeczytać post powyżej ;) Tam masz odpowiedź na swoje pytania. ;) Olej może być ten co masz, albo Motul, o którym mowa też powyżej lub jakiś inny, z normą LL-04. Pozdrawiam ;)
Opublikowano

Uwierz mi, ze przeczytałem :) zawsze czytam przed zadaniem pytania ;) tylko kolega wcześniej ma benzynę ja diesla, on bez dpf ja posiadam, on 10k rocznie ja tyle w dwa miesiące :P myślałem ze te różnice sprawiają, ze trzeba inny olej. Kupić wiec motul x-clean 5w-30 ?

I jeszcze pytanie. Czemu komputer pokazuje mi, że do wymiany 26k skoro przejechałem 15k ?

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tym trybem serwisowania, ale po skasowaniu pokazywalo ze do wymiany 30k, przejechalem 15 i pokazuje ze do wymiany 26k. Z tym ze silnik pracował praktycznie cały czas w chyba optymalnych warunkach jeżdżąc 160-180 km/h - to cos ma do rzeczy ?
Opublikowano
W niektorych markach (np VW) mozna ustawic albo tryb serwisowania classic albo tryb serwisowania longlife. W BMW robi to odgornie program, nie mozna tego ustawic. I tak jak mowisz jezeli jezdzisz w optymalnych warunkach (dlugie trasy, malo maista), program ci wydluza wymiane oleju ale absolutnie sie tym nie sugeruj i wymien olej max co 15 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tym trybem serwisowania, ale po skasowaniu pokazywalo ze do wymiany 30k, przejechalem 15 i pokazuje ze do wymiany 26k. Z tym ze silnik pracował praktycznie cały czas w chyba optymalnych warunkach jeżdżąc 160-180 km/h - to cos ma do rzeczy ?

 

Tak ma. W każdym aucie możesz ją wyłączyć i/lub zmienić, przeprogramować. Warunki bardzo optymalne, więc jeżeli komputer ma zezwolone wydłużyć przebieg ponad 30k, to to zrobił. Wymiana oleju przed 25k, w takiej sytuacji i przy takim użytkowaniu, jest pozbawiona większego sensu moim zdaniem. Min to 20k. Co 15k zmieniało się stare oleje, które nie spełniały tak wyśrubowanych norm. Kiedyś było to 10k, a jeszcze kiedyś 5k i tak dalej. Obecnie ECU zlicza masę rzeczy i jest w stanie z dużą dokładnością przewidzieć co jest obecnie misce. Pogadaj też z Rivasim, podobno widział czujniki, które potrafią cuda, m. in. zbadać jakość oleju, chociaż ja o tym nic nie wiem, tak samo jak i o innych jego rewelacjach, również z posta powyżej.

Opublikowano
Model: E90

Silnik: 320i N46

Przebieg: nie całe 110 000 km

Styl jazdy: hmmm różnie ale agresywnie rzadko

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na 400km po wymianie oleju zniknęło pół stanu wg komputera

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: auto w 07.2013 przy przebiegu 86tyś miało ostatni zarejestrowany w niemieckim aso przegląd i po zawieszkach widać, że miał zalany castrol 5w30. Auto kupiłem 3tygodnie temu z przebiegiem 106tyś. Z domysłów i wskazań komputera raczej olej nie był wymieniany od poprzedniej zmainy w aso. Wymieniłem olej na motul v clean+ 5w30. Odrazu pojawił się niebieski dymek przy ruszaniu np. ze świateł. Po 400km postanowiłem wlać LM clean i zalać jeszcze raz nowy motul. Dymek jakby mniejszy czasami, jak mu pocisne to czasami wogóle nie ma a czasami bez zmian czyli niebieska chmura przy ruszaniu. Co dalej?? wlać mu jakiś dodatek z LM?? Z tego co czytałem polecacie Ceratek lub Stop wyciekom oleju póki co czy raczej nastawiać się na uszczelniacze popychaczy (ok. 1tyś zł bez ściągania głowicy) czy najgorsza opcja pierścienie (3-4tyś). Rozmawiałem z mechanikiem, który zajmuje się tylko bmw i powiedział, że pomimo zaleceń do tych silników powinien być stosowany olej 5w40. Jaka Wasza opinia na ten temat i co poradzicie na mój dymek??

 

Po wymianie uszczelniaczy brak niebieskiego dymu, rura jakby jaśniejsza od środka się zrobiła, po 1tyś km nie ubyło ani grama oleju, silnik pracuje równiej, ciszej i elastyczniej. Olej zalany po naprawie LM 5w40

Opublikowano
No to fajnie - podaj cenę i gdzie robiłeś. Dobrze, że problem nie okazał się poważniejszy w takim razie i pisanie o pierścieniach było pewnie na wyrost.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.