Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na na cały okres użytkowania czyli 6500 km dolałem jakieś 300-400 ml.

Oleju nie chce lać teraz a za 3500 km. Autem jeżdżę max 15 tyś rocznie, raczej miasto - rzadko trasy.

Ile chce wydać, cóż na Shella 2 x 4l wydałem w ub. roku 164 zł.

Opublikowano

No to kup Shella, bo w tej cenie nic lepszego nie dostaniesz ;)

 

Ogólnie ja bym do latania po mieście wlał 0W40, np X-maxa, którego poleciłem koledze wyżej, albo X-cess przynajmniej - jest trochę tańszy, ale to nadal 159 za 5l :) jak chcesz dobry olej. Dużo Ci nie bierze, więc maks 1l na zapas.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No ale po co chcesz lać teraz olej, który nie jest syntetyczny :) bo Mobil to nie syntetyk :)

 

:idea: :search:

Nie mam juz slow...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

Druga generacja Vanosa dziala dopiero po nagrzaniu oleju do temperatury roboczej a magiczne krasnale to tak zwany komputer sterujacy silnik... a wiec oczywiscie ze okreslenie mnimalnej, maksymalnej oraz posreddnich lepkosci oleju jest zasadnicze

 

A guzik prawda. Pleciesz i tyle. Silnik się może nagrzać, a olej nadal będzie bardzo lepki, jak będzie - 8 na zewnątrz, albo będzie miał już temperaturę pracy, jak będzie +20. Gdyby Vanos zależało od lepkości, tak jak piszesz, to dostawałby sygnały, że może zacząć działać, jak olej jest rozgrzany i tyle. Na zimnym nie działa, ale silniku, nie oleju, co jest chyba oczywiste i nie wiem skąd wpadłeś na pomysł, że ja tego nie wiem..

 

 

ale ty naprawde nie masz pojecia o czym mowisz i nawet nie chodzi juz o olej tylko o samochody. To co nazywasz abstrakcyjnie temperatura silnika to jest temperatur cieczy chlodacej (albo temperatura oleju jezeli silnik nie jest chlodzony ciecza). Olej w nowoczesnych samochodach zaczyna spelniac swoje funkcje od mniej woecej 60 stopni ale silnik w dobrym stanie go nagrzeje do temperatury optymalnej w przedziale 80-110. Nie mozna zmierzyc bezposrednio temperatury silnika bo gdzie ?w komortze spalania przy spalaniu masz 850 stopni w benzynie a 60 w misce... Jak zauwarzyles nawet uzywajac tylko ogolnych stwierdzen mozna pokazac swoj brak nawet podstawowej wiedzy o silnikach spalinowych. To co nazywasz potocznie zeby sie nie pomylic nagrzanynym silnikiem to jest moment w ktorym olej osiaga temperature robocza przewidziana dla silnika i to odpowiada rownierz temperaturze cieczy chlodzacej w przedziale 80-105 stopni C. Nie mozesz nagrzac silnika nie grzejac oleju jest to Fizycznie niewykonalne bo to wlasnie olej w silniku jest glownym katalizatorem ciepla wewnatrz silnika (inaczej chlodzi silnik) . Nie wiesz co gadasz probujesz sie wywinac ze znowu ktos cie lapie na opowiadaniu bajek wyssanych z palca bo probowac prekonac ludzi ze mozna nagrac silnik nie nagrzewajac oleju. A z ta temperatura -8 ktora zapobiega nagrzaniu oleju to jestes niezly kozak zeby takie cos palnac, temperatura zewnatrz wplywa tylko na czas nagrzania silnika i to w umiarkowanym wymiarze a nie mozliwosc lub nie jego nagrzania... przy -30 potrzebujesz okolo 20% drogi wysilkowej wiecej niz przy tempie 0 stopnia czyli 24 km zamiast 20...

a wiec potwierdzam nie masz pojeia o czym mowisz.... nie ma nagrzanego silnika bez nagrzanego oleju...

 

 

Reszty mi sie nie chce juz komentowac, zyjesz w swiecie techicznym cosmo-pl... a nie realnym

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Potocznie nagrzany silnik, to moment, gdy ciecz chłodząca uzyskuje stałą temp. swojej pracy, a nie olej. Wtedy sterownik kończy wzbogacanie mieszanki i silnik zaczyna pracować na normalnym jej składzie. Olej nadal jest zimny i uzyskuje prawidłową temperaturę dopiero po kilku następnych kilometrach. Zasadniczo więc, silnik zawsze nagrzewa się szybciej niż olej w nim pracujący, również ze względu na jego właściwości fizykochemiczne i pojemność cieplną, jak również lepkość, która jest zasadniczo inna niż płynu chłodzącego. Nawet przy założeniu, że olej ma styczność z denkiem tłoka (wbrew pozorom, gładź nie jest, aż takim problemem) nie uzyska temperatury roboczej tak szybko. Nie jest to jednak problemem, gdyż dla ustalenia właściwej mieszanki i jej prawidłowego spalania wymagana jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i komory spalania, a nie oleju. Stąd jakby ECU korzysta z nastawów dotyczących temperatury czynnika chłodzącego, a nie oleju.. To jest jakby paradygmat :D i nie wiem czego ty mnie chcesz tutaj uczyć.. że Ziemia jest płaska?? Moja rada - skończ i ocal resztki dobrego imienia, bo już wystarczająco się skompromitowałeś w temacie ;) Olej zaczyna prawidłowo smarować dużo później niż zagrzeje się silnik i nawet przy 60oC jest dużo za dużo lepki, aby mówić tutaj o jakichkolwiek właściwych parametrach pracy. Vanos jednak zaczyna działać. Reasumując, jeżeli byłoby to szkodliwe, to ECU korzystałby z czujnika temperatury oleju, a nie silnika. No ale jak to mówią - jaki Pan taki kram, jaka źródła taka wiedza. Forum i domysły niczym nie poparte to nie jest najlepszy sposób jej pozyskania. Na Twoje nieszczęście, zawsze znajdzie się ktoś, kto gdzieś tam kiedyś chemii i fizyki liznął, przedmioty jak hydraulika, silniki spalinowe i wysokoprężne, zaliczył i nie podda się pseudonaukowe mu gadaniu laika ;)

 

A co do Mobila i jego produktów, to znawców polecający oleje ludziom, wystarczy sobie sprawdzić jak ten olej nazywa się w Niemczech. ;)

Opublikowano

Panowie a mi co polecicie ? Chce zrobić płukankę i przejść na inny olej . Nie dawno kupiłem to BMW i Pan Zdzisek zalał mi go Castrolem ale myśle po 10k kilometrów(czyli wkrótce) przejść na coś lepszego :)

Model: E46

Silnik: 320d M47N

Przebieg: 260 tys km

Styl jazdy: mieszany ale bardziej agresywny

Użytkowanie: mieszane i miasto i autostrady

Zużycie bieżące na l/1000km: ...

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

Opublikowano

Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem E90. Chciałbym wymienić olej i filtry i zwracam się do Was z prośba o pomoc w doborze w/w elementów. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli byście podali przy okazji nazwy firm jakie filtry założyć oleju, paliwa, powietrza, klimy (chyba tyle ? ) Mieszkam w Niemczech i tu zamierzam wykonać wymianę, samochód głównie używany na trasach prędkości 140-200. Z góry dziękuję za pomoc

Model: E90 2005r

Silnik: 320D M47T2

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny - jeżdżę szybko ale bez palenia gumy itd.

Użytkowanie: głównie trasa choć zdarzają się krótkie wyjazdy 2-3km do sklepu

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: chyba ?

Dotychczas: brak info

Zależy mi na jakości, ceny są elementem drugoplanowym.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a mi co polecicie ? Chce zrobić płukankę i przejść na inny olej . Nie dawno kupiłem to BMW i Pan Zdzisek zalał mi go Castrolem ale myśle po 10k kilometrów(czyli wkrótce) przejść na coś lepszego :)

Model: E46

Silnik: 320d M47N

Przebieg: 260 tys km

Styl jazdy: mieszany ale bardziej agresywny

Użytkowanie: mieszane i miasto i autostrady

Zużycie bieżące na l/1000km: ...

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W40

 

Polecam Valvoline synpower 5w40 z specyfikacją BMW LL-01 lub np. Motul 8100 X-cess 5w40.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem E90. Chciałbym wymienić olej i filtry i zwracam się do Was z prośba o pomoc w doborze w/w elementów. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli byście podali przy okazji nazwy firm jakie filtry założyć oleju, paliwa, powietrza, klimy (chyba tyle ? ) Mieszkam w Niemczech i tu zamierzam wykonać wymianę, samochód głównie używany na trasach prędkości 140-200. Z góry dziękuję za pomoc

Model: E90 2005r

Silnik: 320D M47T2

Przebieg: 185 000 km

Styl jazdy: normalny - jeżdżę szybko ale bez palenia gumy itd.

Użytkowanie: głównie trasa choć zdarzają się krótkie wyjazdy 2-3km do sklepu

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: chyba ?

Dotychczas: brak info

Zależy mi na jakości, ceny są elementem drugoplanowym.

Pozdrawiam

 

Jeśli masz DPF to polecam Valvoline synpower Xterme C3 5w30 i najlepsze filtry to Knecht (Mahle) lub Mann.

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. A jesli bez dpf? Jak sprawdzić czy mam ? A rozumiem ze te firmy dotyczą wszystkich filtrów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. A jesli bez dpf? Jak sprawdzić czy mam ? A rozumiem ze te firmy dotyczą wszystkich filtrów?

 

Końcówka tłumika zakrzywiona w dół = brak DPF, prosta = DPF. Tak te firmy dotyczą wszystkich filtrów.

Opublikowano
Z tym, że ja bym do takiego śmigania po autostradach z niemałymi prędkościami wlał wyższą lepkość 5W40 np Specific LL-04, z tym że pewnie w Niemczech będzie trudno - dostępny, więc np Motul 5W40 X-clean. Valvo też jest ok, analogicznie co do norm i lepkości. Co do DPF-u i nie DPF-u to w dieslu raczej bym śmigał na LL-04, ponieważ ma ona wyższe wymagania, jeżeli chodzi o kwestię dyspersji stałych elementów spalania (sadzy), niż LL-01. Ich ilość zwiększa się, wraz ze wzrostem przebiegu, i obniżenia szczelności jednostki, co powoduje tzw soot thickening oleju, co z kolei prowadzi do gromadzenia się szlamów, tam gdzie nie chcemy, żeby się one gromadziły. Także diesel to zazwyczaj sprawa prosta w przypadku BMW i ich norm, raczej norma wyższa niż niższa i raczej LL-04 niezależnie od tego czy jest DPF zamontowany, czy go nie ma.
Opublikowano
Bardzo dziękuję za pomoc gdyż jestem w temacie kompletnie zielony. To mój pierwszy samochód w dodatku kupiony całkowicie za własne pieniądze i mam zamiar bardzo dobrze o niego dbać a olej to chyba podstawa. Zobaczę co mi w warsztacie jeszcze powiedzą, nie wiem dokładnie jak tu jest. Kolega zmieniał w samochodzie łożysko (audi) to nic nie zapytali tylko sami zamówili oryginalne audi bez żadnych konsultacji. Trochę go to kosztowało, ale wiadomo oryginał. Nie wiem jak będzie z olejem i filtrami, nie chcę żeby mi dali jakieś gówno. Czyli jak coś to valvo, motul raczej w kierunku 5W40 LL-04
Opublikowano
W Niemczech to Ci naleją 5W30 na 99%. Ogólnie tak bardziej pro-eko. Z popularniejszych marek to też Liqui Moly łatwo tam znajdziesz. Powodzenia. Grunt to nie cisnąć na zimnym, przed dojazdem na miejsce trochę zwolnić i terminowo zmieniać ;)
Opublikowano
O ty zeby diesla rozgrzać i pózniej "uspokoić" wiem wiec z tym nie ma problemu. Zobaczymy co to wleja i czy cos będę miał do gadania bo uważają sie za bogów w tych warsztatach
Opublikowano

Hej, proszę pomóżcie jaki olej do

BMW F20 116d

przebieg 157 tk

rok 2011 końcówka

styl jazdy - spokojny

 

z góry dzięki za pomoc:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozmawiałem z kuzynem który sie troche zna na rzeczy i doszliśmy do wniosku ze sami wymieniamy olej i filtry. Będę brał manna. Zamawiajac mam sie kierować tymi oznaczeniami które tu sa http://www.motostacja.com/p/2103/9594/bmw-3-e90-e91-318d-320d-zestaw-filtrow-filtry-mann-zestawy-filtry.html np. dla filtra kabiny CUK8430

 

Tu masz katalog online Mann gdzie dobierzesz filtry: http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle

Opublikowano

A jakie macie zdanie na temat wymiany oleju w skrzynce rozdzielczej w napędzie xDrive?

Producent w ogóle nie przewiduje takiej wymiany i nie ma nawet w niej korka spustowego :shock:

Rozmawiałem z mechanikiem w ASO i też mówił, że taki zabieg jest zbędny jeżeli nic się złego nie dzieje ale wiadomo w ASO chcą wymieniać całe skrzynki a nie olej żeby się nie psuły :D

Jeżeli wymieniać to na jaki i co ile km?

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Wymieniać. Każdy olej, w związku z upływem czas traci swoje właściwości. Nie wymieniają, bo tam filozofii nie ma i zalewają olej trwały po prostu, tzw dożywotni. Auto jest dziś przewidziane na 150 - 200k km przebiegu / 8-10 lat i tyle mają jego podzespoły wytrzymać, potem zaczyna się akcja - co się zepsuje pierwsze.

 

Ja bym się dowiedział jaki olej leje ASO najpierw, bo może być tak, że mają różne zalecenia, a z racji tego, że ten olej jest niewymienialny, to informacje na temat tego co to powinno być, są zdawkowe i słabo aktualizowane. Osobiście Ci na 100% nie powiem, ale na mój nos to standard 75W80 lub jakiś olej w typie Multi np Multi DCTF Motula. Zawsze też możesz kupić oryginalny olej i wymienić.

 

Hej, proszę pomóżcie jaki olej do

BMW F20 116d

przebieg 157 tk

rok 2011 końcówka

styl jazdy - spokojny

 

z góry dzięki za pomoc:)

 

Motul X-clean+ 5W30 powodzenia!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Jak zwykle ile osób tyle opinii nt. oleju.. Czas wymiany się zbliża więc trzeba robić już zakupy. Po rozmowie z mechanikiem powiedział, żebym zalał 10w40. Czy olej motul 6100 Synergie+ będzie pasować do modelu e46 320D 150KM 2002r? Przebieg 264kk. Dzięki :cool2:

 

Nie będzie pasował bo to pół syntetyk i nie posiada specyfikacji BMW i w dodatku ma gorsze właściwości smarne nie wspominając o zimnym starcie. Radze zalać 5W40 z specyfikacją BMW Long Life 01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.