Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

straszny bałagan macie w dziale - proponuję moderatorom uporządkowanie. W tym temacie będę się starał pomóc wam wybrać odpowiednią oliwę do waszego auta, wraz z filtrem i poradami na temat częstotliwości wymian etc. Prowadzę firmę z zakresu consultingu motoryzacyjnego, jestem po studiach związanych z eksploatacją, więc coś niecoś na temat olejów wiem.

 

Proszę o zadawanie pytań w takim formacie:

 

(przykład)

Model: E36

Silnik: 323i M52

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 200 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W40

 

Oraz ogólne informacje, typu ile chcecie wydać, jak ważny jest dla was wybór, jaki macie przybliżony przebieg roczny lub od wymiany do wymiany, jakie naprawy były przeprowadzane w silniku lub modyfikacje, które mogłyby wpłynąć na wybór.

 

Zauważyłem, że całkiem na czuja wybieracie np pomiędzy lepkościami 0W30 5W30 5W40 0W40 i 5W50, nawet czasem 10W60. Każdy z tych olejów ma swoje zastosowanie i przeznaczenie oraz może lepiej lub gorzej spełniać powierzone mu zadanie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dokładnie taki sam temat widziałem na niemieckim forum bmw.

 

Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: 212000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 400 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: BMW 5W30 LL04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie taki sam temat widziałem na niemieckim forum bmw.

 

Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: 212000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 400 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: BMW 5W30 LL04

 

Możesz zalać olej 0W40 lub 5W40 ponieważ są lepsze termicznie w wysokich temperaturach a takie z pewnością występują przy LPG, jeśli twoje autko spełnia normy euro 3 to lepszym wyborem będzie specyfikacja LL-01 ponieważ zawiera więcej popiołów siarczanowych, fosforu i siarki które lepiej chronią silnik za to LL-04 lepiej chroni środowisko :) Z firm polecam Millers, Motul

Opublikowano

Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 250000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: trasa 60-70%

Zużycie bieżące na l/1000km: 40 ml

DPF: nie

Dotychczas: castrol 0W30

 

Rocznie około 20-25tyś

Opublikowano

model e60

poj 220cm

przebieg 140000

lpg bedzie za tydzien.

styl jazdy delikatny wmiare

uzytkowany na taxi wawa

jak bus mogl pisac co i ile lac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 250000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: trasa 60-70%

Zużycie bieżące na l/1000km: 40 ml

DPF: nie

Dotychczas: castrol 0W30

 

Rocznie około 20-25tyś

 

Lepkość 0W30 jest odpowiednia ale na twoim miejscu zmienił bym markę ponieważ Castrol pogorszył się na przełomie kilku lat (postawili na ilość a nie na jakość)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
model e60

poj 220cm

przebieg 140000

lpg bedzie za tydzien.

styl jazdy delikatny wmiare

uzytkowany na taxi wawa

jak bus mogl pisac co i ile lac

 

Dla Ciebie polecał bym 0W40 ze specyfikacją LL-04, bardzo dobry jest Millers XFS 0W40

Opublikowano

Model: E36

Silnik: M40

Przebieg: 320000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 5w50

 

rocznie max 10tyś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E36

Silnik: M40

Przebieg: 320000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 70% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 5w50

 

rocznie max 10tyś

 

5W50 bardzo dobrze chroni silnik w wysokich temperaturach ale za to w zimie podczas porannego rozruchu już nie jest tak dobrze, jeśli autko służy do normalnej jazdy bez piłowania w wyścigach to lepszym wyborem będzie 5W40 który ma mniejszą lepkość.

Opublikowano

Super sprawa u mnie Beatka ma wszystko tak samo jak kolega wyżej napisał

Model E36 M40 z tym że jak pytam oto że kupiłem ją zaledwie tydzień temu i z tego co widzę to lany był Mobil S 15W40.Jest to dosyć gęsty olej i chciałbym go zalać odpowiednim dla niego,więc co też 5W40?Ktoś kiedyś mi powiedział że nie zmiania się oleju z gęstego na rzadszy,prawdą to jest do końca?Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super sprawa u mnie Beatka ma wszystko tak samo jak kolega wyżej napisał

Model E36 M40 z tym że jak pytam oto że kupiłem ją zaledwie tydzień temu i z tego co widzę to lany był Mobil S 15W40.Jest to dosyć gęsty olej i chciałbym go zalać odpowiednim dla niego,więc co też 5W40?Ktoś kiedyś mi powiedział że nie zmiania się oleju z gęstego na rzadszy,prawdą to jest do końca?Pzdr

 

Nie wiadomo jak długo ktoś jeździł na mineralnym, na twoim miejscu użył bym płukanki dobrej firmy i przeszedł jak najszybciej na 10W40 (Millers lub Motul) a dopiero przy następnej wymianie znowu płukanka i 5W40. Dziwie się że ludzie leją taki syf do silników, w ziemie taki olej jest jak masło i pozostawia sporo nagaru i szlamu.

Opublikowano

Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 215000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 100 ml

DPF: nie

Dotychczas: valvoline 5w30

 

Rocznie około 12-15tyś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: M47N

Przebieg: 215000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 100 ml

DPF: nie

Dotychczas: valvoline 5w30

 

Rocznie około 12-15tyś

 

Bardzo dobry olej, nie ma po co zmieniać, trzymaj tak dalej.

Opublikowano

Model: X3

Silnik: M47/T2

Przebieg: 108500km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zuzycie bierzące na l/100 - ???

DPF: tak

dotychczas: ???

Rocznie około: 15-20tyś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: X3

Silnik: M47/T2

Przebieg: 108500km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 60% miasto

Zuzycie bierzące na l/100 - ???

DPF: tak

dotychczas: ???

Rocznie około: 15-20tyś.

 

0W40 lub 5W30 Specyfikacja LL-04 i polecam jak wyżej (Millers lub Motul)

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 330i M54

Przebieg: 170 000

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 5W40

 

Przebieg roczny około 12 000 km, 90% miasto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 330i M54

Przebieg: 170 000

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 300 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Motul 8100 5W40

 

Przebieg roczny około 12 000 km, 90% miasto.

 

Ze względu na wysoką temperaturę spalania jaka jest przy LPG i agresywny styl jazdy proponuje 0W40 np. Millers xfs lub pozostać przy obecnej lepkości.

Opublikowano

Witam,

 

właśnie zbliża się serwis olejowy mojego autka. Co mam użyć? Dodam, że po serwisie chciałbym zawirusować silnik do ~200 KM i 400Nm.

 

Model: E90

Silnik: 320d M47N2

Przebieg: 108 500 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super XS 5W30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

właśnie zbliża się serwis olejowy mojego autka. Co mam użyć? Dodam, że po serwisie chciałbym zawirusować silnik do ~200 KM i 400Nm.

 

Model: E90

Silnik: 320d M47N2

Przebieg: 108 500 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Mobil Super XS 5W30

 

Polecam pozostać przy lepkości 5W30 tylko zmienił bym na Millers xf longlife który jest 100% syntetyczny a nie hydrokrakowany.

Opublikowano

 

Polecam pozostać przy lepkości 5W30 tylko zmienił bym na Millers xf longlife który jest 100% syntetyczny a nie hydrokrakowany.

 

Mogę się spytać co to za bzdury i po co tak piszesz skoro nie masz pojęcia o tym? Millers zrobił parę szkoleń, przez głupich Polaków prowadzonych, którzy nawciskali kitu jak na szkoleniach amweya? Czy jak?

 

 

@damaslow

 

Kolego śmigasz po mieście dużo, 70% zużycia następuje przy zimnych rozruchach, powinieneś więc dołożyć trochę na lepszy olej jakiś z gamy 0W30 ale podaj nam zużycie oleju na 1000 km, bo jest to informacja jakby kluczowa przy doborze.

 

@reithan

Oczywiście, nie słuchaj guzior2 bo przy takim zużyciu oleju, to zbankrutujesz na dolewki. Do LPG/CNG z normą BMW bardzo dobry olej robi Motul Specific CNG/LPG 5W40 i taki powinieneś sobie zalać.

Opublikowano
@reithan

Oczywiście, nie słuchaj guzior2 bo przy takim zużyciu oleju, to zbankrutujesz na dolewki. Do LPG/CNG z normą BMW bardzo dobry olej robi Motul Specific CNG/LPG 5W40 i taki powinieneś sobie zalać.

 

Tyle oleju wciąga tylko przy bardzo agresywnej jeździe, przy normalnej te 300 ml dolewam na 5 tys. km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

reithan nie słuchaj cosmo, 0W40 ma mniejszą lepkość w niskich temperaturach niż 5W40 przez co olej szybciej dotrze do najdalszych zakamarków w silniku i automatycznie wszystkie częsci ruchome będą się mniej zużywały, naturalnie jest droższy ponieważ posiada bazę 100% syntetyczna czego nie można napisać o większości 5W40 które są tylko wytwarzane w technologii syntetycznej a baza jest ropopochodna (mineralna), jeśli tylko tyle Ci bierze oleju to przy silniku M54 to nic. Poniżej można zaobserwować jak się zachowują różne lepkości w niskich temperaturach.

 

Opublikowano

Tak i z wydechu po zalaniu tego oleju lecą złote dukaty. Proszę mi wskazać dowód na to, że baza Millersa jest w 100% syntetyczna. Naturalnie każde dziecko wie, że cena nie oznacza w 100% lepszej jakości. Liqui Molly swoje oleje pod marką Meguin sprzedaje znacznie taniej, a jest to ten sam olej i co na tej podstawie powiesz, że LM jest lepsze od Meguin? Cena Millersa jest spowodowana, tym że jest on olejem typu Low SAPS aby zapewnić kompatybilność z nowszymi silnikami i ich systemami oczyszczania spalin m.in., nie tym, że nagle jest bardziej syntetyczny od Motula czy LM czy innego oleju. Ta technologia powoduje, że producent po prostu musi użyć innych-droższych dodatków i nie koniecznie musi ona być konieczna lub wykorzystywana w silniki, o którym mowa. Powiem wręcz inaczej - nie jest potrzebna i wykorzystywana w ogóle, ponieważ Mid-SAPS dla BMW jest akceptowalne w 100%.

 

Używanie instalacji gazowej znacząco zmienia wymagania w stosunku do stosowanego oleju silnikowego i taka mała dygresja poure point to tzw punkt płynięcia i oznacza, w jakiej temeperaturze olej się zestala i przechodzi do formy, w której sam nie chce płynąć. Polska to nie Syberia i pourepoint poniżej 35 stopni są w 100% akceptowalne. Natomiast lepkość oleju, ma się nijak do jego koesystencji i odczuć organoleptycznych, bo olej bardziej płynny może gorzej smarować, od oleju bardziej lepkiego. SAE to też tylko kwestia orienatcyjna i wyznaczająca pewne granice, nie rzecz, której trzeba się trzymać sztywno jak 10 przykazań. Szersze SAE też nie jest za dobre, ponieważ oznacza to iż olej posiada sporą ilość dodatków, które taką rozpiętość umożliwiają. Nie jest możliwe otrzymanie czegoś takiego z oleju bazowego. Dodatkowo warto wspomnieć, że te dodatki łatwo się przepalają i to że olej na etapie wejściowym miał jakąś charakterystykę, to np po 5000 km będzie to samo.

 

Porównanie charakterystyk wejściowych:

 

Millers XFS 0W40

SAE klasa lepkości: - 0W40

Ciężar właściwy przy 15C - 0,845

Lepkość kinematyczna przy 100C - 13,0 cSt

Lepkość kinematycza przy 40C - 78,03 cSt

Indeks lepkości 186

Temperatura krzepnięcia -42 C

Temperatura zapłonu 230 C

Lepkość na zimno przy -30 C 6,590 cP

 

 

Motul CNG/LPG

PROPERTIES

Viscosity grade SAE J300 5W-40

Density at 20° (68°F) ASTM D1298 0.848

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.2 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 172

Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F

Flash point ASTM D92 214°C / 417.2°F

Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight

TBN ASTM D2896 7.3 mg KOH/g

 

 

Rozumiem, że różnica 3 stopni celcjusza, daje aż taką pewność i pozwala w 100% stwierdzić, który olej jest syntetyczny, który nie? Oba mają domieszki HC, użyte jako wypełnienie same jednak nie są HC. Motul dla swoich olejów HC używa określenia Technosynthese. Skończ więc pisać głupoty i przestań wierzyć w proste rozwiązania. Wiem co mówię, prowadzę firmę i zawodowo się tym o czym piszę, zajmuję.

 

Kolego @reithan nie słuchaj więc "dzieci internetu", którym wydaje się że coś wiedzą, bo przeczytali parę postów i zalej ten olej, który Ci zaproponowałem. Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.