Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja słyszałem coś takiego, że Verva na Orlenie w Dieslu nie ma dodatków BIO... Może ktoś to potwierdzić, czy to raczej bujda?

Sam możesz w bardzo prosty sposób to sprawdzić. Podczas tankowania zalej trochę ON do słoiczka. Żółty kolor = BIO.

Mogę się założyć o skrzynkę piwa, że będzie właśnie żółciutka mniej więcej jak wspomniane piwo :D

Dla porównania możesz sobie zalać np arctica ze Statoila.

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Verva ma bio dodatki paliwo bez nich jest zielone ale Orlen nie ma paliw bez bio zreszta masz informacje na dystrybutorze przy tankowaniu o zawartosci bio dodatkow.
Opublikowano

Czyli tak z własnych doświadczeń, co uważacie?

 

Najpewniej tankować Shella? Ostatnio się do nich przerzuciłem. BP mnie odstraszyło ilością problemów.. Sporo się oczytałem ile ludzi się nacięło. Na Orlenie zawsze ostatnio tankowałem, ale znowu po kontroli UOKiK wyszło, że można się naciąć, więc wybrałem Shella. Uważacie to za bezpieczne, czy mimo wszystko wrócić do Orlena? :D

 

Wiadomo, że to jest ruletka i nikt nigdy nie powie na 100%, ale na podstawie iluś tam stacji można wysnuć wniosek, gdzie przeważnie jest najlepsza jakość..

Opublikowano
Ja tam ekspertem odnośnie paliw nie jestem, ale trochę czasu spędziłem w sieci wertując przeróżne informacje na ten temat i jedno wiem na pewno. W całej UE tankując 100l ON dostajesz w tym 7l tego BIO-gówna (na shelu ich najlepsze paliwko też ma kolor żółciutki). Wyjątkiem od reguły są stacje importujące paliwa zza wschodniej granicy - jedynie tam można kupić ON bez BIO. Wbrew obiegowym opiniom, niestety, ale ruskie mają bardzo dobrej jakości paliwa, bo z tego głównie się utrzymują i ostatnio sporo zainwestowali w rozwój przemysłu paliwowego. Wkleiłbym tu link do wypowiedzi szpeca, który to zagadnienie dokładnie opisywał, ale nie mogę aktualnie znaleźć tego artykułu. Na pewno silnik M47N2 zasilany ON bez BIO zdecydowanie kulturalniej pracuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie j/w ale ON bez BIO mozna również importować z Niemiec z Magdeburga i Berlina np i to też często można spotkać na prywatnych stacjach aczkolwiek wschodnie paliwo nie jest gorsze. Nie sprowadza się go z Rosjii tylko przeważnie z Litwy. Wszsytko co jest bez BIO jest lepsze niż rzepak przykładem fajnym jest tylutaj typowie BIO ON które kilka lat temu promowano w naszym kraju niebieskie logo BIO a tam tez nie bylo 100% BIO komponentów z tego co pamiętam było tam 60-70% a paliwo było bardzo nie wydajne dodatkowo rozpuszczalo wszystkie gumowe uszczelki w układzie paliwowym i nawet w dystrybutorach na stacjach. Szybko się z tego wycofano bo powodowało ciągłe awarię oraz w dłuższym okresie również korozję. W ON z bio mamy co prawda dużo mniejsze proporcje ale mimo wszystko są i w dłuższym okresie wpływają negatywnie na układ paliwowy.
Opublikowano
Dokładnie, proporcje są niższe niż przy typowych BIOpaliwach, ale czy ktokolwiek z nas kierowców odważyłby się z własnej nieprzymusowej woli tankując 50l czystego ON wlać do baku swojej BMKi 3,5l BIOkomponentów? Bo takie to są proporcje właśnie...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to się trzeba śpieszyć, Lukoil ma się wycofać z Polski.
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to się trzeba śpieszyć, Lukoil ma się wycofać z Polski.

Dokładnie ale dugiej Ruskiej sieci juz chyba nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobaczcie przy dystrybutorach czy na lukoil na pewno nie ma bio bo kiedyś na pewno nie sprowadzali paliw tylko brali z polskich naftobaz teraz nie wiem jak jest.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Trochę odgrzeje kotlecika.

Czy ktoś ma potwierdzone dane czy jest w ogóle gdzieś w Polsce na jakiś stacjach paliwo bez dodatku bio ? Wiem, ze dużo osób właśnie o lukoilu mówiło, że tam nie ma, ale na innym forum ludzie gdzieś tam pisali i okazało się, że są bio dodatki bo prawo wymusza takie coś i ble ble ble.

Opublikowano
nie masz mozliwosci na stacji w polsce dostac paliwa bez dodatkow bio. Nawet Shell racing 100 ktory jest produkowany w niemczech, aby byc sprzedawany w polsce na stacji ma bio dodatki bo takie jest prawo. Jedyna mozliwosc w polsce aby dostac paliwo bez bio dodatkow to zwrocic sie do hurtownika wyspecjalizowanego jak na przyklad firma Petro hurt i kupic od niego. Teraz nie ma to zadnego sensu chyba ze jezdzisz tirem i pokonujesz ponad 100000 km rocznie bo dopiero wtedy widzisz jakakolwiek roznice w zuzyciu elementow silnika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodaj że piszesz o stacjach koncernowych bo większość prywatnych stacji i prywatnych sieci ma paliwa bez bio dodatków i nie ma problemu żeby takie też tankować.

Są bazy w polsce np OLPP które sprzedają takie paliwa ale koncerny kupują paliwa tylko z Orlenu i Lotosu a tam są bio dodatki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jest sporo stacji na których można dostać ON bez bio komponentów. Lotos(w hurcie) sprzedaje paliwo bez komponentów, a Orlen z.

Prawo w Polsce jest takie że ON może posiadać do iluś tam procent biokomponentów, a nie musi.

Na dniach postaram się wrzucić fotkę potwierdzającą że paliwo z lotosu jest bez biododatków.

Opublikowano
Jest sporo stacji na których można dostać ON bez bio komponentów. Lotos(w hurcie) sprzedaje paliwo bez komponentów, a Orlen z.

Prawo w Polsce jest takie że ON może posiadać do iluś tam procent biokomponentów, a nie musi.

Na dniach postaram się wrzucić fotkę potwierdzającą że paliwo z lotosu jest bez biododatków.

 

Sprawdzilem. Masz racje. :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
W hurcie możesz od nich kupić B0 ale nie na stacji bo to nie ich produkt.

 

Szerze to nie wiem, tankuje tylko kilka razy w roku na innych stacjach tak to tylko na swojej.

 

IMAG1193.jpg

 

Biokomponenty to 21 pozycja "zawartość estów kwasów tłuszczowych"

 

Powyżej fotka z specyfikacją oleju B0 z Lotosu, Jak znajdę to postaram się wrzucić fotkę jak to wygląda w orlenie tylko od nich rzadko kiedy paliwo bierzemy więc nie miałem pod ręką.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie czytałem całego tematu, ale te komponenty 'BIO' poprawiają smarowanie, gdy w paliwie nie ma siarki czy coś takiego..

 

No ale niby te smarowanie nie jest takie ważne ? Chociaż komuś tam w Toyotach czy VW zacierały sie pompy itp...

 

Tak czy inaczej, od lat leje olej 2T (odpowiedni) do paliwa i jest wsio ok.

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie paliw premium mam tutaj takie świadectwo wydania pokazujące jaka jest zawartość tych super dodatków w paliwach premium. Czy to miles czy verva czy ultimate wszystkie mają podobnie ok 1L dodatku na 1500-2000L paliwa.

Wg tego dokumentu wydania mamy 11L na 15836L PB 95.

9ea5fd0e42ac.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie: produkujecie się tyle a tu panuje jednak zasada leje się takie paliwo jak w instrukcji!

Jak pisze że od 91 do 95 oktanów to lejecie 95 oktan i koniec kropka. Takie autko po zalaniu 98 nic nie zyskuje a może mieć minimalnie gorsze osiągi.


Jak pisze, że do 98 to lejecie 98 ponieważ autko potrafi wykorzystać parametry tego paliwa. Lanie 95 przestawi lekko układ zasilania paliwa i może palić więcej.


98 w porównaniu do 95 ma więcej oktanów, to znaczy wyższą liczbę oktanową, tzn. wyższą odporność na spalanie stukowe ale.... kosztem niższej kaloryczności. Mniej energii zawiera w sobie niż 95. Jednak dzięki właściwościom spalania się dokładnie wtedy kiedy chcemy i tak jak chcemy nadrabia tą wadę.

Opublikowano

Na stacji Shell, gdzie ja tankuję na podstawie świadectwa jakości paliwa widać, że Zwykły diesel ma dwa razy gorszą smarność od Vpower Diesel

Diesel - 380

Vpower Diesel - 198


Dostawcą paliw jest Orlen.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zależy jak ta smarność była podana bo wg samych liczb wychodzi odwrotnie niz piszesz a jest to różnie podawane na świadectwach albo jako parametr albo jako średnia śladu zużycia czasem nie podają wcale.
Opublikowano
Na swiadectwach z Shell i Lotos jest podawana średnica śladu zużycia w 60C. Więc im mniej tym lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.