Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc. Wybieram sie na urlop i dla testów postanowiłem zatankowac na trasę V -power na Shellu. Ale chyba V power nie jest 98 oktanowy? Jest tylko wzbogaconym "oczyszczonym" paliwem. Czy to prawda? Czy ktos ma jakies doswiadczenia z tym paliwem i czy warto je lac? Dodam że zawsze leje 95, i dzis wyjatkowo skusiłem sie na V - power.

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Vpower oficjalnie ma 95 oktan, nieoficjalnie - podobno 97 (ale nie może być sprzedawany jako 98, więc idzie jako 95). Czy jest wzbogacony "oczyszczonym" paliwem? Wątpię, właśnie w nim jest ponoć więcej dodatków, niż w zwykłym (chodzi o dodatki czyszczące, myjące).
Opublikowano

z tego co kiedyś gdzieś wyczytałem to paliwa V-power i tym podobne mają dodawane różne uszlachetniacze + mają więcej oktanów.

 

Podobno v-powery itp. wolniej się spalają i koszt przejechania kilometra wychodzi tak samo - ale pomimo że tankuję raz ultimete'a a raz zwykłego to nigdy jakoś się nie bawiłem w dokładniejsze testy chociażby spalania (u siebie na ON nie widzę różnicy również w osiągach)

 

Pozdro, BNG

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
2 pełne baki 98 wprawdzie Vervy orlenowskiej wyjeżdżone i zauważyłem spalanie o litr mniejsze. Czy to przypadek? Nie wiem. Wprawdzie paliwo droższe ale poki co mniej furka pali- więc wychodzi na to samo - tyle że lepsze paliwo dostaje

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Opublikowano

Teraz u mnie najbliższy jest Shell, więc leję V-Power, jeżeli tankuję na Orlenie to Vervę 98. Niektórzy twierdzą, że nie ma różnicy więc po co przepłacać. Ja powiem tak: po to, bo różnica jest w jeździe i w kieszeni. Lałem przez jakiś czas 95-tkę i okazało się - co zresztą mnie nie zdziwiło - że spalanie jest wyższe nawet o 1 l/100, poza tym słabiej się zbiera i trzeba mocniej deptać.

Leję tylko 98 lub podobne, np. wspomniany V-Power. Aby nie być gołosłownym, dzisiaj zrobiłem trasę 770 km i spalił mi ok. 55 l, co mniej więcej zgadzałoby się ze wskazaniem komputera 7 l/100. Silnik 2,5 l, 4 osoby na pokładzie, spokojna jazda w trasie na poziomie 120 km/h (czyli tempomat i heja).

Zresztą, jakoś to raz liczyłem, i wychodziło, że wystarczy niższe zużycie paliwa na poziomie ok. 0,5 l/100, żeby koszty były takie same jak na tańszym (słabszym) paliwie.

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja jeździłem jakiś czas na paliwach v-power, vervach itd. i prawda jest taka, że nie ma żadnej różnicy prócz tego, że płacimy drożej za "lepsze" paliwa. Na zwykłej 95 spalanie takie samo. Jedynie na v-power racing jest delikatna różnica na mocy ale po co przepłacać tyle??
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

koledzy czy v-power racing może źle wpływać na kondycje silnika ? tankuje tą benzynę cały czas od kiedy mam moja jedynkę, ostatnio kolega usłyszał od niby świetnego mechanika ze długotrwale używanie tego paliwa może uszkodzić silnik co mi akurat wydaje się kompletna bzdura wręcz uważam ze jest na odwrót.

Jakie jest wasze zdanie ? kwestia ceny tego paliwa jest nie istotna.

Opublikowano
I ja udzielę się w temacie. Mam 320d i dla testu cały sierpien i wrzesien przejeździłem na Vpower ON. Odczucia na minus w stosunku do normalnej ropy, auto wydaje się "cięższe", wolniejsze. Wiecie co mam na myśli.

http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero - aktualnie słucham:

http://lastlabs.pl/musicbar.php?username=lolcatiero&color=red&unicode=no


Pozdrawiam, Michał.

Znany również jako delano @E46Forum.PL

Opublikowano
koledzy czy v-power racing może źle wpływać na kondycje silnika ? tankuje tą benzynę cały czas od kiedy mam moja jedynkę, ostatnio kolega usłyszał od niby świetnego mechanika ze długotrwale używanie tego paliwa może uszkodzić silnik co mi akurat wydaje się kompletna bzdura wręcz uważam ze jest na odwrót.

Jakie jest wasze zdanie ? kwestia ceny tego paliwa jest nie istotna.

Ja również uważam to za totalną bzdurę :) Paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się wolniej, spokojniej, co - jeśli silnik nie jest przystosowany - może obniżyć osiągi, ale podejrzewam, że nieodczuwalnie. A jeśli jest przystosowane, będziemy mieli przyrost osiągów.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli chodzi o paliwa premium, to one różnią się tylko dodatkami / uszlachetniaczami. Nie wydaje mi się żeby była możliwa poprawa osiągów, chociaż słyszałem kilka opini, że po VPOWER Racing auto spaliło mniej.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Te wszystkie droższe paliwa często zalegają w zbiornikach przez długi czas, bo rzadko kto je wlewa do baku. Wolę lać świeżą 95 :)

 

Dokładnie jestem tego samego zdania ile razy nie tankowałem v-powera czy innych podobno lepszych paliw nie zauważyłem różnicy w spalaniu czy osiągach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Reklamuja Shel V-Power Nitro+ ktos testowal?

TELEWIZJA KŁAMIE :duh: i koncerny naftowe też :duh:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Na benzynie 98 moc silnika bedzie lekko mniejsza niz na 95.

Na benzynie 98 spalanie bedzie troche nizsze ale odczuwalnie nizsze przy silnikach prawie w stanie perfekcyjnym.

Paliwo 100 V-Power +octanowe da odczuwalna roznica jezeli silnik bedzie przystosowany do spalania takiego paliwa (silniki supercarsow typu lambo, ferrari koning itd), jezeli silnik nie jest przystosowany nie bedzie zadnej roznicy. Uwaga, to ze slnik moze uzywac paliwa 100 octanowego

Paliwa typu 98 i 100 sa zazwyczaj duzo lepszej jakosci w polsce niz zwyczajna 95 (dodatki i mniej kombinowania), prace silnika bedzie lepsza.

 

V-power jest jeszcze szczegolniejszym przypadkiem bo posiada kilka dodatkow ktore faktycznie daja wieksza moc (to nie jest porazajaca roznica)ale jeszcze raz tylko w silnikach do tego przygotowanych (wiecej jest tu motocykli niz samochodow).

 

To wszystko fizyka.

Paliwo 100 octanowe bardzo negatywnie wplywa na sondy lambda przez bardzo duza ilosc dodatkow (zdjecie sondy lambda po stalym tankowaniu tego paliwa ponizej) moze to mechanik mial na mysli a w starszych silnikach rozpuszczalniki ktore rozpuszcza stary nagar moga o prostu zepsuc wtrykiwacze bo ten nagar tam pojdzie.

 

http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambda/img/lambdatafel04.jpg

 

 

W naszej rzeczywistosci europejskiej Jezeli chcesz mocy kup paliwo na shellu ale FUEL SAVE 95.... to glupie ale faktycznie tak jest... za to Fuel Save zwiekszy w naszej rzeczywostosci spalanie chyba ze silnik jest prawie nowy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Na benzynie 98 moc silnika nie będzie mniejsza, a jeśli silnik ma czujniki spalania stukowego to moc na 98 jest większa na 95, bo silnik może bardziej wyprzedzić zapłon i moment obrotowy rośnie. To jest niewielka różnica, tak samo jak różnica w spalaniu.

 

Paliwo 98/100 jest dobre dla tunerów, tzn. przechodzi się na paliwo 98 i wtedy można ustawiać bardziej agresywny zapłon.

Opublikowano
Na benzynie 98 moc silnika nie będzie mniejsza, a jeśli silnik ma czujniki spalania stukowego to moc na 98 jest większa na 95, bo silnik może bardziej wyprzedzić zapłon i moment obrotowy rośnie. To jest niewielka różnica, tak samo jak różnica w spalaniu.

 

Paliwo 98/100 jest dobre dla tunerów, tzn. przechodzi się na paliwo 98 i wtedy można ustawiać bardziej agresywny zapłon.

 

no tak i nie. pisesz bardziej precyzyjnie to co napisalem, jezeli silnik jest przystosowanyto bedzie lekko wieksza moc, ale w 99% silnikach cywilnych ta moc spadnie.

 

Paliwo 98 spala sie wolniej a wiec dostarcza mniej energi i lekkiej oszczednosci w spalaniu, oszczednosc ktora bedzie zniwelowana kazda niedoskonaloscia silnika. Silnik spalajac mniej dziala bardziej kuluralnie, wrazenie dzwiekowe jest lepsze ale moc spadnie i to wyraznie bo nawet o 5 do 6%. To nie jest kwestia gdybania tylko fizyka, prawo ktore sie nie zmienia. Mowie tu o zwykle 98 a nie na przyklad o V power czy innym BP bo te paliwa spacjalne zawieraja zwiazki z duza iloscia tlenu ktore faktycznie poprawiaja moc.

 

Jezeli lubisz dlubac z wykresami, instalowaniem/programowaniem czujnikow stukowych itd to troche wyciagniesz, w przeciwnym razie bedziesz mial czystsze paliwo i mniejsza moc na zwyklej 98. Jezeli bys dodal to zwyklej 95 te same dodatki co do V-power zwrost mocy byl by podobny.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
nacaganie nic więcej ładna stacja ale paliwo to same szkoda kasy płacisz drożej a leci z tej samej beki.

 

No nie to nie to samo paliwo czy to paliwo cos daje czy nie to juz inna kwestia. Na tych ladnych stacja jak mowisz, jezeli nie sa to franchize nie ma procederu chszczenia paliwa a na stacjach franchyzowych oraz powiedzmy prywatnych jest to norma wymuszona przez tanie paliwo w polsce. Koszt produkcji ten sam, mniejsza ilosc dostawcow, marze stacji sa tak male (nie ma marzy) ze bez dolewanie by sie nie utrzymaly. W niemczech benzyna kosztuje okolo 1,6 euro/ litr, u nas 1,35... obciazenie akcyzowe jest podobne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

witam. Na 98 Verva dwa razy robilem po 1200 km i jedyna roznica jaka odczulem to maks. 0.5 l mniejsze spalanie. Jezeli chodzi o moc- bez zmian!

Kolejnym plusem jest to, ze jest to napewno paliwo z mniejsza iloscia syfu niz 95. Generalnie- bezpieczniejsze dla silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.