Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Bmw Z4 "track addict"

http://img39.imageshack.us/img39/7783/aaaavatar.jpg

 

 

No i stało się sprzedałem Peugeot'a 406 coupe 3.0 v6 i w końcu przesiadłem się na RWD :D

Samochód znalazłem przypadkiem, rozglądając się za Hondą s2000, jeździłem kilkoma S-kami ale jak wsiadłem i przejechałem się Z4 to już nie chciałem nic innego, nie chciałem nawet wysiadać. :serce: ;)

Autko miało 102tys. przebiegu w momencie zakupu, Z4 bardzo zadbane silnik i podwozie suche jak pieprz tylko niestety ma kilka rys na karoserii.

Silnik jedyny który brałem pod uwagę M54B30 3.0i (2979 cc) 231ps@5900 300NM@3500 Odcinka @6500. Motor bardzo mnie zaskoczył osiągami i spalaniem, jak dla mnie ideał. Rewelacyjna elastyczność i niesamowity dźwięk R6, którego nie mogę przestać słuchać :super: Tak właśnie stałem się fanem BMW za sprawą tego potworka. Na zimę szukam E30 lub E34.

 

Pierwsze co zrobiłem od razu po zakupie -zalałem silnik Motul'em X-Cess 8100 5w40 i zmieniłem filtr oleju i powietrza na knecht'a. (Planuję wymieniać olej co jakieś 5-8 tys.)

http://img717.imageshack.us/img717/5063/motul8100xcess5w405l.th.jpg

http://img846.imageshack.us/img846/4135/zzzii.th.jpg

Były 4 opony Dunlopy SportMaxx'y 225/45 17" ale na przód założyłem Bridgestone'y Potenze 040 225/45 kleją niesamowicie, a Dunlopy będą na tył ;)

 

Rozkodowany Vin:

Kod typu BT51

Typ Z4 3.0I (EUR)

Typoszereg E E85 ()

Seria Z

Rodzaj konstrukcji ROADST

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor STERLINGGRAU METALLIC (472)

Tapicerka STOFF/LEDER ACTIVE SPORTS/PERLGRAU (FAPF)

Data prod. 2003-01-31

 

S345A CHROME LINE INTERIEUR Wyposaż. wewn. Chrome Line

S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Przygotowanie pod Hardtop

S389A VERDECK GRAU Dach składany ciemnoszary

S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja

S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD

S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski

S925A VERSANDSCHUTZPAKET Ochronny pakiet wysyłkowy

 

S224A FAHRDYNAMIK CONTROL Kontroler dynamiki jazdy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S334A LM RAEDER DOPPELSPEICHE 103 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 103

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

 

Autko puki co to 100% seria, planów jednak jest baaardzo dużo samochód ma ze mną zostać na dość długo ;) ;)

Rzeczy które chciałbym ogarnąć w pierwszej kolejności:

 

1. Szpera ok. 40% Jedyna rzecz której zdecydowanie brakuje do pełni szczęścia ;) Długo szukałem i nie znalazłem nic "gotowego" do swojego potworka. Kilka osób poleciło mi Daniela Fredro z Lublina (mam nadzieje że, nie przekręciłem) podobno świetnie ogarnia on szpery. Wstępnie z nim rozmawiałem i mówił że spokojnie to ogarnie że, dyfer z taką szperą nię będzie się gryzł z DSC. I tu mam pytanie czy ktoś z forumowiczów może zakładał szperę w aucie z DSC. Jak rozbił ktoś taki zabieg, to był bym wdzięczny za jakieś sugestie.

 

2. Wydech. Tu albo cały wydech od samego silnika z wycięciem lub wymianą katalizatorów (nie wiem jak potem się będą zachowywały sondy) Lub Tylko sam wydech końcowy od M'ki z wyjściem na dwie strony...mogło by być troszkę głośniej niż w seri ;)

 

3. Chciałem wkładać wkładkę K&N lub ogarnąć jakiś porządny Cai ze zderzaka, ale się dużo naczytałem o tym że, filtry o zwiększonej przepustowości wpuszczają więcej syfu niż papierowe i postanowiłem włożyć Seryjną Puszkę z papierowym filtrem od M'ki. Powietrza by mu nie zabrakło :D

 

4. Short shift'er z tym że, nie znalazłem nic gotowego do siebie a nigdy w życiu nie spawałem i boję się sam za to zabrać tym bardziej żeby o wał nie ocierało. :P

 

Może ktoś już przerobił któryś z moich planów, jeśli tak to z góry dzięki za wszelką pomoc ;)

 

Planów dużo więcej ale to już w następnej kolejności, wpadnie pewnie jakiś gwint, rozpórka przednia górna itp.

Ponadto chciałbym doprowadzić samochód do stanu salonowego w miarę możliwości :hyhy:

 

Z rzeczy mniej ważnych bardziej estetycznych zastanawiam się nad Czarną nerką lub w "Carbonie" Koła w bardzo ciemny grafit i może jeszcze lusterka i szyby ciemniejsze ale to muszę jeszcze w jakimś vt ogarnąć :luka:

 

Planuje większość rzeczy przy samochodzie robić sam gromadzę narzędzia ale niestety doświadczenie jako mechanik jeszcze ubogie, za to duużo chęci, także jestem bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc w pracach przy Z'etce:)

 

Mam nadzieję że, nie zanudziłem :hyhy:

Kilka zdjęć:

 

http://img585.imageshack.us/img585/9793/p1011719.th.jpghttp://img40.imageshack.us/img40/2855/p1011720.th.jpghttp://img715.imageshack.us/img715/7607/p1011722.th.jpg

http://img641.imageshack.us/img641/3716/p1011726o.th.jpghttp://img696.imageshack.us/img696/8108/p1011727.th.jpghttp://img822.imageshack.us/img822/5975/p1011730h.th.jpghttp://img443.imageshack.us/img443/6941/p1011734.th.jpghttp://img823.imageshack.us/img823/652/p1011725.th.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/6078/p7301793.th.jpghttp://img841.imageshack.us/img841/6078/p7301793.th.jpghttp://img703.imageshack.us/img703/7594/p7301803.th.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/977/p7301811.th.jpghttp://img641.imageshack.us/img641/163/p7301809.th.jpghttp://img577.imageshack.us/img577/2862/p7301812.th.jpg

http://img145.imageshack.us/img145/6201/p7301813.th.jpghttp://img145.imageshack.us/img145/9311/p7301814.th.jpghttp://img708.imageshack.us/img708/5156/p7301815.th.jpghttp://img13.imageshack.us/img13/4569/p7301816.th.jpg

 

 

Jak ogarnę swój aparat i photoshop to będą ciekawsze foty ;)

Edytowane przez LukAAA
Opublikowano

Fajny opis, widac ze jest pasja :cool2: .

 

Kiedys tez chciałem peugeota 406 coupe kupowac, ja porownujesz z4 do 406 ? Wydaje mi sie ze dzwiek V6 chyba jest fajniejszy od R6 ? Peugeot pewnie wiecej palil, co ?

 

ad1. Wydaje mi sie ze cos "jest na rzeczy" z tym ze nikt szper do np. E46 nie robi (w sumie podobne auta E46 i E85). OK. jest np. draxler za 2000-3000 eur no ale umowmy sie cena jest przegieta. Wiec mysle ze moze nie byc tak rozowo - ale tylko tak mysle i zgaduje.

 

ad2. Sondy zwariuja jak po prostu wytniesz katy. Beda bledy. Ale z tego co czytałem to moze byc tak ze poza "checkiem" na desce nie bedzie sie działo nic negatywnego. Zeby nie bylo bledy trzeba odsadzic sondy od strumienia spalin (tulejkami). Ale i tak nie wycinalbym ot tak katow bo dzwiek moze stac sie po prostu brzydki. Rozejrzyj sie za kolektoramy "baranami" np. Schmiedmann. Nie sa bardzo drogie, a podobno poziom glosnosci wyraznie wzrasta po ich montazu.

Wg mnie 4 koncowki do silnika R6 to przegiecie, niewazne czy ma on 200 czy 500KM.

 

ad3. Nie sadze ze ten zabieg cokolwiek da (stockowy filtr od ///M). Nie balbym sie i montował stozek ITG z przegroda i dolotem powietrza.

 

ad4. a w ofercie B&M nic nie znalazles ? Wiem ze niektore chinskie shiftery z allegro naprawde konkretnie skracaja droge prowadzenia drazka.

 

pozdro !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Fajny opis, widac ze jest pasja :cool2: .

Kiedys tez chciałem peugeota 406 coupe kupowac, ja porownujesz z4 do 406 ? Wydaje mi sie ze dzwiek V6 chyba jest fajniejszy od R6 ? Peugeot pewnie wiecej palil, co ?

 

ad1. Wydaje mi sie ze cos "jest na rzeczy" z tym ze nikt szper do np. E46 nie robi (w sumie podobne auta E46 i E85). OK. jest np. draxler za 2000-3000 eur no ale umowmy sie cena jest przegieta. Wiec mysle ze moze nie byc tak rozowo - ale tylko tak mysle i zgaduje.

 

ad2. Sondy zwariuja jak po prostu wytniesz katy. Beda bledy. Ale z tego co czytałem to moze byc tak ze poza "checkiem" na desce nie bedzie sie działo nic negatywnego. Zeby nie bylo bledy trzeba odsadzic sondy od strumienia spalin (tulejkami). Ale i tak nie wycinalbym ot tak katow bo dzwiek moze stac sie po prostu brzydki. Rozejrzyj sie za kolektoramy "baranami" np. Schmiedmann. Nie sa bardzo drogie, a podobno poziom glosnosci wyraznie wzrasta po ich montazu.

Wg mnie 4 koncowki do silnika R6 to przegiecie, niewazne czy ma on 200 czy 500KM.

 

ad3. Nie sadze ze ten zabieg cokolwiek da (stockowy filtr od ///M). Nie balbym sie i montował stozek ITG z przegroda i dolotem powietrza.

 

ad4. a w ofercie B&M nic nie znalazles ? Wiem ze niektore chinskie shiftery z allegro naprawde konkretnie skracaja droge prowadzenia drazka.

pozdro !

 

Mam duży sentyment do tej 406 ale R6 w Z4 jednak pod względem brzmienia chyba wygrywa :wink:

Co do szpery to właśnie Daniel z Lublina już zrobił wiele e46 z DSC i ze szperą i podobno jeździ to bezproblemowo. Koszta to 2tys ze wstępnych rozmów. Do seryjnej głowy dyfra przekłada się graty z e36M lub e46M/Z4M. Przełożenie całej głowy ponoć niesie ze sobą zbyt dużo zmian w tylnym zawieszeniu. :)

 

Co do wydechu to będę jeszcze musiał pomyśleć. Ale przecież Z4M gdzie jest R6 też ma wyjście na 2 strony wydechu :wink:

 

No jak już bym robił jakiś filtr stożkowy to na pewno nie jakiś z Ebay bo szkoda silnika. No i tak żeby tylko zimne powietrze zasysał :norty:

 

Nie znałem tej firmy B&M zaraz popatrzę, ale nic gotowego nie znalazłem. W ostateczności sam coś pomyślę, ale skok i tak jest dość krótki więc mogę z tym chwilkę zaczekać. Pozdr! :D

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Sory że, post pod postem.

Dawno się nie udzielałem...niestety brak czasu i nie ta pora roku...

Pod koniec dłuuuugiej zimy...w końcu coś się dzieje w temacie, małe spy photo.

Jako że seryjne koła 17" są za małe wizualnie i dość ciężkie... koła na lato już czekają...niestety zima trochę komplikuje życie i przymiarka musi poczekać...

Planuję w tym sezonie różne pojeżdżawki i track day'e więc zależało mi na tym żeby felgi były jak najlżejsze i w miarę mocne.

Wybór padł na OZ SUPERLAGGERA 8jx18" (1szt. waży trochę ponad 7,5kg!)

Pryśnięte proszkowo na czarny mat w http://www.renowacjafelg.pl/

Do tego slicki Profil XR01 225/40 18" o twardej mieszance docięte z odprowadzeniem wody na zewnątrz, żeby dało rade też po drodze pojeździć.

Z4'ka jeszcze czeka na sezon i dostaje ostatnie fanty w firmie FW MotorSport z pod Lublina.

Za tydzień myślę że już skończy się zimowanie!!!

http://imageshack.us/scaled/medium/138/dsc0009fqf.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/688/dsc0008em.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/33/dsc0006mb.jpg

Opublikowano
Był dedykowany LSD do Z4, firmy Quaife. Wydatek, o ile pamiętam, rzędu 1200 GBP.

 

Świetny projekt i konkretny silnik. Jedyne, na co trzeba uważać, to DISA. http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=12150&hilit=DISA

 

Co do K&N, to olej z tego filtra lubi zasyfić MAF.

 

Dzięki za pomoc... jeżeli chodzi o DISA to właśnie będę musiał się za to zabrać, prześledzić jakąś instrukcję i to ogarnąć bo zaczyna być słyszalne.

Temat szpery na szczęście jest już prawie skończony... będzie ok 40% jest robiona w firmie FWmotorSport pod Lublinem w świdniku.

Dzięki za info widzę że będę mógł liczyć na trochę pomocy w temacie Z4 :D

corsaire77 Ty jesteś gdzieś z okolic Wawy ?

Opublikowano

Instrukcję wstawiłem w linku, jest obrazkowa i łopatologiczna.

 

Tak, Zetti też jest z Warszawy. Jak zrobi się ciepło, planujemy jakiś mini-spot.

20141104_063438-1.jpg
Opublikowano

Tak, Zetti też jest z Warszawy. Jak zrobi się ciepło, planujemy jakiś mini-spot.

Jestem zdecydowanie za, czekam na jakieś info.

Opublikowano

Ale ja przybede E89.

Chyba, ze sie z bratem zamienie :mrgreen:

Dzis otworzylem sezon - przy 5 stopniach E89 mozna jezdzic. E85 tez mozna, ale musi byc lepsza czapka :norty:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Mówisz że w E85 dużo bardziej zawiewa ? :wink: jeździłem kiedyś e89 ale jakoś skupiłem się bardziej na silniku niż wietrze :P
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Długo nic nie pisałem...niestety permanentny brak czasu. Mimo wszystko coś tam się z zetką działo.

 

Przede wszystkim wleciała szpera custom'owa na bazie mostu z e36 m poskładana przez FWmotorSport ze Świdnika i spięta w okolice 40%.

Teraz jest bajka nie wiem kto wymyślił otwarte dyfry! :rotfl:

 

Kolejne na liście było zawieszenie, które w serii było dość twarde ale był za bardzo nerwowy w dynamicznym przechodzeniu z jednego zakrętu w drugi lub w jeździe bokiem. W planach był gwint ale okazało się że wszystkie amortyzatory trzymają 80%- więc jak nowe! Więc po długim mantykowaniu zdecydowałem się na eibach pro kit-samochód trochę usiadł, bardziej z przodu. Samochód stał się twardy bo już seryjny zawias nie był zbytnio komfortowy. No i zdecydowanie lepiej się prowadzi- i przez garby nawet przejadę...ale nie wszystkie ;P

 

Jako że jest plan różnego rodzaju pojeżdżawek wleciały tarcze przód i tył ebc usr w seryjny rozmiarze i klocki ebc yellow stuff żeby się nie grzały przy ambitniejszej niż po bułki jeździe. I do tego przewody hamulcowe w stalowym oplocie i nowy płyn hamulcowy chyba Motula.

 

Żeby było przyjemniej wajchować skok lewarka został skrócony dwu krotnie short shifter by FWmotorSport.

 

Wpadła rozpórka spinająca przednie kielichy by FWmotorSport.

 

Zawitały fotele kubełkowe mirco GT Z haftem i pasy szelkowe TAKATA style ale całkiem pożądne z homologacją FIA. W poprzednich latałem jak żyd po pustym w sklepie...teraz jest rewelacja! Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez foteli kubełkowych No i muszę przyznać że, są mega wygodne, jeździłem już na nich w trasie i są o wiele wygodniejsze od seryjnych! :szok:

 

Jeżeli chodzi o estetykę wpadły czarne nerki i koła...nareszcie ma charakter :D

Ze spraw eksploatacyjnych:

Silnik został zalany olejem Ams Oil 5w40. i z tego co zaobserwowałem jako użytkownik muszę potwierdzić wysoką jakość tego oleju, kultura pracy o wiele lepsza niż motul o te samej lepkości i o wiele mniejszy pobór. Praktycznie nie ubywa nawet przy pałowaniu.

 

I zostałem zmuszony do wymiany disy (zawór kolektora ssącego) bo klekotała jak głupia- dostępna tylko w salonie i do tego cholernie droga

Oraz przyszedł czas na wachacze i łączniki stabilizatora przód.

 

Podsumowując jestem mega zadowolony, samochód się o wiele lepiej prowadzi. Szpera całkowicie zmieniła właściwości jezdne, jest kolosalna różnica! Pewność jazdy bokiem i w ostrych łukach bez porównania! Tylko opony znikają z tyłu :rotfl: :hyhy: Prowadzi się bardziej "pierwotnie" jak gokart jest bardziej dziki ale i przewidywalny ;) Slicki okazały się cholernie głośne, zawstydzam wszystkie tiry :hyhy: więc planuje je jescze dociąć odpowiednio. Co do przyczepności jak są zimne alb jest mokro to trzeba szalenie uważać ale jak się dogrzeją...nie mam żadnych pytań...szyja boli :rotfl:

 

Niestety na torze jaszcze nie było "testów" -brak czasu.

 

Prawdopodobnie o czymś zapomniałem...jak sobie przypomnę dopisze.

 

Zostało jeszcze trochę pierdół szczególnie estetycznych ale to z czasem.

 

W Poniedziałek jadę zmienić geometrię zawieszenia na UK Settings i wszystkie łuki moje!

 

Banan na twarzy jest teraz cały czas :D

 

Kilka zdjęć niestety wszystkie robiłem kalkulatorem na szybko a zetka brudne jak święta ziemia ;)

Brakuje mi cały czas czasu na dopracowanie detali.

W planach estetycznych jest przyciemnienie szyb bocznych i tylnej renowacja lakieru i wnętrza...plus oczywiście mnóstwo innych detali.

Jednak priorytetem jest wypad na tor... Będę śledził dział imprez i mam nadzieje że uda się coś zorganizować i spotkamy sie na "serpentynach"

Pozdrawiam!

http://imageshack.us/scaled/medium/822/tqw5.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/195/rbe5.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/13/6z2s.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/10/c4li.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/825/v5ka.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/594/y0hg.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/16/7ci6.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/801/6qfm.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/69/t9dr.jpg

Opublikowano

Zazdroszczę szpery!

Ja chyba jednak zdecyduję się na Quaife'a, ale wciąż nie jestem pewien.. napisz coś więcej o swojej - to jest po prostu dyfer z e36 m3 zamknięty w obudowie z e85, czy jakaś głębsza rzeźba?

 

Jakie są UK settings w z4? jak się dobrze oriewntuję honda s2000 miała US/Eu settings i UK settings które były bardziej nastawione na jazdę na codzień..

jaką masz teraz geometrię i jak chcesz ją ustawić?

 

Ja jeżdzę na ustawieniach zbliżonych do m-sport'owych z większym camberem z przodu i balansem samochodu przenoszącym większą masę na przednią oś i barzo mi to odpowiada - podsterowność na wejściu praktycznie nie istnieje, natomiast zetka zrobiłą się nieco nadsterowna w drugiej fazie skrętu, ale opony 255 na tylnej osi doskonale sobie z tym radzą.. :8)

Opublikowano

No muszę szczerze przyznać że, szpera zmieniła bardzo dużo jeżeli chodzi o prowadzenie auta...całkiem inne wrażenia z jazdy na plus! :wink:

Zależy co nazwali byśmy rzeźbą, ale ponoć było naprawdę dużo zabawy z "poukładaniem szpery z e36m w obudowie z e85. Na szczęście finalnie działa bez zastrzeżeń i daje dużo radości. Szczerze Ci polecam takie rozwiązanie. Pamiętaj że Quaife to niestety nie pełnowartościowa szpera płytkowa. :D

 

Jeżeli chodzi o geometrie to niestety się źle wyraziłem. Tak, chodziło tu o UK Settings z Hondy s2000 gdzie przy podobnym rozłożeniu mass jak w z4 auto zachowuje się ponoć bardzo pewnie w zakrętach. Czyli:

Przód:

Camber= -1.0

Caster= 6,75

toe= o.o

 

Tył:

Camber= -2.0

toe= +0,16

 

Mógł byś mi dać dane tego ustawienia geometrii które jest u Ciebie, bo jutro jestem umówiony na ustawienia i będę musiał panom podać jakieś cyferki :D

Tylko przy tych samych ustawieniach co u ciebie ze szperą [BAD] może jeszcze bardziej uciekać ? :wink: Wybierasz się może na tor w Lublinie 06.07 ?

Opublikowano

Myślę intensywnie o szperze, ale nie wiem kto mógłby to ogarnąć w sposób profesjonalny w małopolsce..

nie przeszkadza mi że quaife nie jest płytkowy a helikalny bo jest bezobsługowy, nastawiony na grip a nie spinanie obu kół ze sobą - czyli do jazdy na codzień może się lepiej nadawać

 

moje ustawienia (kw v2) są mniej więcej takie (piszę z pamięci, może się coś nie zgadzać o jakieś ułamii)

 

Przód

- wysokość 345mm (od środka koła do krawędzi nadkola)

- camber -1,2

- caster - nie pamiętam, ale tak jak zaleca bmw do zawieszenia M-sport (chyba 5,5)

- toe +0,15

- redamp 8/16

- 225/40/18 potenza re050a

 

Tył

- wysokość 360mm

- camber -2,5

- toe +0,20

- redamp 7/16

- 255/35/18 potenza s001

 

NIe będzie mnie w lublinie, natomiast myślę że będę w radiomiu na zlocie s2000 w najbliższy weekend :)

Mam nadzieję pojawić się też na kielcach ale to pewnie dopiero we wrześniu

Opublikowano

Twoje ustawienia są nieco bardziej torowe :wink:

Ostatecznie tymczasowo zostało ustawione:

Tył:

kąt- (-1,40)

zb- (+0,08) połówkowe (+0,16) całkowite

Przód:

kąt- (-1.00)

zb- (0,00)

Zobaczymy co będzie dalej...ale prawdopodobnie będzie troszkę bardziej torowo, ale to już po zmianie zawieszenia i camber plate.

 

Szkoda ale prędzej czy później spotkamy się gdzieś na jakimś torze :wink:

Odnośnie szpery poleciał PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.