Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jaki masz tam bezpiecznik założony? w e60 po 2005 bezp nr 13 odpowiada tylko za licznik. W jakich modułach odczytałeś te błędy?
Opublikowano

Mam 5A. To u mnie może za coś jeszcze odpowiadać ten bezpiecznik ,bo jest przed 2005.

Później wkleję z których sterowników odczytałem te błedy ,bo nie pamietam dokładnie.

 

Wymazałem wszystkie i po chwili odczytałem te błędy

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 ZGM OKAY No Error stored

01 SIM/SGM OKAY No Error stored

02 SZL OKAY No Error stored

05 STVL/TEFA OKAY No Error stored

06 STVR/TEBF OKAY No Error stored

0E SFZ OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY No Error stored

17 EKP OKAY No Error stored

29 DSC OKAY No Error stored

3B NAV OKAY No Error stored

3C CDC OKAY No Error stored

40 CAS OKAY 1 Error stored

D904 60

41 DWA OKAY 1 Error stored

D944 60

43 POW OKAY 1 Error stored

D9C4 68

45 RLS OKAY No Error stored

50 SINE OKAY No Error stored

60 KOMBI OKAY 2 Error stored

A3AA 60

E104 60

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MMI/CCC OKAY No Error stored

64 PDC OKAY No Error stored

65 BZM/SZM OKAY 1 Error stored

E244 70

67 ZBE OKAY 1 Error stored

E2C4 60

70 LM OKAY No Error stored

72 KBM OKAY 1 Error stored

E584 60

73 CID OKAY No Error stored

78 KLIMA OKAY 1 Error stored

E704 60

A1 SBSL OKAY No Error stored

A2 SBSR OKAY No Error stored

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Nikt nie słyszał o podobnym przypadku? Znalazłem troche czasu ,wiec pogrzebałem i:

 

Po odłączeniu licznika samochod usypia się.

Po odłaczeniu CAS lub SGM usypia się.

Po odłączeniu SGM nawet nie zapala sie kontrolka od blokady szyb.

Po odłączeniu MPM, PDC, KBM, CID, IHKA, CCC, LM, SZM brak poprawy i dalej nie może przejść w stan uśpienia.

 

Ponieważ wymiana licznika nie pomaga (Podpiąłem na próbe inny licznik z e60 z automatem, moj jest manual)to wyodrębniłem jaki przewód przy liczniku blokuję przejście w stan uśpienia.

Mam duzo błędów w wielu sterownikach o problemie komunikacji K-CAN LOW ,ale odłączenie tego przewodu nie daje żadnej reakcji. Dopiero po wypięciu z kostki X16 pinu nr 6 czyli K-can High pozwala uśpić auto ,ale wtedy po przekręceniu kluczyka licznik nic nie wyświetla:(

Jak samochód śpi to podłączeniu k-can high do licznika momentalnie budzi go chyba ,że licznik nie ma zasilania to nie wybudza go, dlatego wyciągnięcie bezpiecznika pomaga.

Sprawdziłem też przejścia k-can low i high bezpośrednio od CAS do innych sterowników i brak jakich kolwiek przerw. brak zwarć do masy.

Proszę o jakieś sugestie, informacje, ja już rozkładam ręce:/ :duh: :mad2:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, ja także mam problem z rozładowującym się aku w e60, zauważyłem, że po otwarciu auta za każdym razem zmieniarka cd na nowo przekłada płyty, więc chciałbym zacząć od sprawdzenia mpm, niestety nie mam go ani pod zapasem, ani pod boczkami w bagażniku. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć, gdzie biegnie wiązka od mpm, abym mógł go znaleźć? :duh:

 

edit. dodam jeszcze, że czasami, ale nie zawsze po odpaleniu auta nie działają mi zegary, dopiero po kilkunastu sekundach od zapalenia samochodu się budzą. Nie wiem czy to też może mieć związek z całym rozładowywaniem się akumulatora? :mad2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Męczyłem się kilka dni z rozładowującym się akumulatorem w mojej BMW.

 

U mnie E60 się nie usypiało - cały czas zapalona była kontrolka przy blokadzie tylnych szyb, poza tym zawór obrotów biegu jałowego cały czas pracował. Oczywiście akumulator po dniu padł.

 

Przyczyną było złącze OBD - cały czas miałem włożone złącze BT, które używałem do Torque. Samo odłączenie złącza OBD BT nie pomogło - musi być podłączona ta oryginalna zaślepka złącza OBD.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam 5A. To u mnie może za coś jeszcze odpowiadać ten bezpiecznik ,bo jest przed 2005.

Później wkleję z których sterowników odczytałem te błedy ,bo nie pamietam dokładnie.

 

Wymazałem wszystkie i po chwili odczytałem te błędy

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 ZGM OKAY No Error stored

01 SIM/SGM OKAY No Error stored

02 SZL OKAY No Error stored

05 STVL/TEFA OKAY No Error stored

06 STVR/TEBF OKAY No Error stored

0E SFZ OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY No Error stored

17 EKP OKAY No Error stored

29 DSC OKAY No Error stored

3B NAV OKAY No Error stored

3C CDC OKAY No Error stored

40 CAS OKAY 1 Error stored

D904 60

41 DWA OKAY 1 Error stored

D944 60

43 POW OKAY 1 Error stored

D9C4 68

45 RLS OKAY No Error stored

50 SINE OKAY No Error stored

60 KOMBI OKAY 2 Error stored

A3AA 60

E104 60

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MMI/CCC OKAY No Error stored

64 PDC OKAY No Error stored

65 BZM/SZM OKAY 1 Error stored

E244 70

67 ZBE OKAY 1 Error stored

E2C4 60

70 LM OKAY No Error stored

72 KBM OKAY 1 Error stored

E584 60

73 CID OKAY No Error stored

78 KLIMA OKAY 1 Error stored

E704 60

A1 SBSL OKAY No Error stored

A2 SBSR OKAY No Error stored

 

 

 

 

Mam identyczny problem , identyczne błędy, co było przyczyną?

Opublikowano
Jak jest porysowana płyta to będzie zmieniają niemiła cały czas bo próbuje ustawić na ostatnio słuchany kawałek a nie da rady bo porysowana :cool2:
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie skacze pobór prądu od 0.01 do 0.02 - auto bogato wyposażone ma prawie wszystko. Po 3 dniach akku padł. Takie kupiłem. Webasto powodowało problemy na szynie can wiec wyjąłem bezpiecznik od niego i błędów już nie ma. Mam w planach je naprawić - na razie czekam na papiery. Samochód się usypia. Pobory pradu podczas usypiania troche wieksze niz u waz bo zaczyna sie od 8A potem 6 4 2 0.5 0.2 0.01


Jakie wy macie pobory prądu i ile na nich wytrzymuje wam akku bez doładowywania to znaczy jak najdłużej wytrzymuje bez odpalania samochodu?

Pozdrawiam i dziękuję.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Swojego czasu jakieś 3 lata temu miałem ten sam problem z aku.... potrafiło rozładowac cały 110ah za noc, winny był uwalony moduł bluetooth który cały czas sie wybudzał. wymiana pomogłą problem powrócł dziś akurat w tym tygodniu auto kompletnie sie rozładowało, tym razem winna była płyta nawigacji a raczej włączone opcje dla kierowców które cały czas zbierają info i wybudzały auto dodatkowo winna była całotygodniowa ta sama trasa zaplanowana w nawigacji ale nigdy nie dojeżdzałem do celu wynaczonego w nawigacji i nawi cały czas po uśpieniu auta szukała trasy znaczy sie moduł GPS. więc proponuje jeżeli używacie nawigacji wyciągną płytę i obserwować auto. lub zawsze konczyć trasę zaplanowaną.
Opublikowano
Chciałbym wiedzieć jaki masz pobór prądu, jeżeli naprawiałeś to wiesz jaki miałeś kiedy naprawiłeś i było ok. U mnie był aku 100Ah i 3 dni wytrzymywał na poborze 0.01 czasami wskakiwało 0.02. Teoretycznie z takim poborem 0.02 powinien wytrzymać - 5000h - 208dni - niecałe 7 miesiecy. Potem sie okazalo ze on sam się rozładowywał stojąc w garażu a teraz jest śmietnik.
Pozdrawiam i dziękuję.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Jak poprawnie zmierzyc pobór prądu? Należy wpiąć miernik między klemę minusową a akumulator? W sumie od dłuższego czasu mam problemy z prądem. Wymienialem IBS, aku plus regulator ale i tak co jakiś czas są pronlemy. Czy wina żadkiego jeżdzenia? Czasami przez 2-3 tyg nie odpalana jest a trasa jaką zrobie po tym okresie to kolo 30km czy tyle wystarczy aby go podładować? Jakie powinno być poprawne napięcie ładowania? Czy dane z menu będą takie same jak odczyt bezpośrednio przy aku? Czy jeśli iest w okolicach 14.xx na 100% trwa ładowanie? Mam na myśli coś w rodzaju jest napięcie ale nie ładuje (hipotetycznie) nie znam się. Ewentualnie możecie polecić kogoś z wrocławia aby wykonał test usypiania itd? Tak by stwierdzic czy to wina małego użytkowania lub czy coś nie pozwala mu usnąć.
E60 3.0D 2004
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Chciałbym prosić o pomoc. e61 3.0 d

Bawarka zjada mi prąd na postoju.

Ładowanie mam w porządku.

Po pomiarach w trybie uśpienia wychodzi pobór 0.170 A więc zdecydowanie za dużo. Po wypięciu bezpiecznika 57 (ten żółty 20A) spada do 0,03 A.

I teraz pytanie, bo w opisach jakoś tak mało konkretnie jak dla mnie. Za co odpowiada ten bezpiecznik?


https://nfhost.me/image/UrklB

Opublikowano

Nikt nie pomoże odnośnie tego bezpiecznika?


Mam jeszcze taki błąd.

4447 torque ANF AFS 0xB9

Układ kierowniczy chodzi normalnie ale zastanawiam się czy może to nie jest uszkodzona wiązka. Będę sprawdzał.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązałem, napiszę dla potomnych.

Przyczyną rozładowania akumulatora okazał się uszkodzony moduł Mulf2. Po naprawie modułu pobór prądu jest w normie i wszystko teraz jest dobrze.

Niestety przy tej okazji padł akumulator więc musiał wskoczyć nowy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam 5A. To u mnie może za coś jeszcze odpowiadać ten bezpiecznik ,bo jest przed 2005.

Później wkleję z których sterowników odczytałem te błedy ,bo nie pamietam dokładnie.


Wymazałem wszystkie i po chwili odczytałem te błędy

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

ADR Gen. name JobStatus Number of errors

Error code Kind of error

00 ZGM OKAY No Error stored

01 SIM/SGM OKAY No Error stored

02 SZL OKAY No Error stored

05 STVL/TEFA OKAY No Error stored

06 STVR/TEBF OKAY No Error stored

0E SFZ OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY No Error stored

17 EKP OKAY No Error stored

29 DSC OKAY No Error stored

3B NAV OKAY No Error stored

3C CDC OKAY No Error stored

40 CAS OKAY 1 Error stored

D904 60

41 DWA OKAY 1 Error stored

D944 60

43 POW OKAY 1 Error stored

D9C4 68

45 RLS OKAY No Error stored

50 SINE OKAY No Error stored

60 KOMBI OKAY 2 Error stored

A3AA 60

E104 60

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MMI/CCC OKAY No Error stored

64 PDC OKAY No Error stored

65 BZM/SZM OKAY 1 Error stored

E244 70

67 ZBE OKAY 1 Error stored

E2C4 60

70 LM OKAY No Error stored

72 KBM OKAY 1 Error stored

E584 60

73 CID OKAY No Error stored

78 KLIMA OKAY 1 Error stored

E704 60

A1 SBSL OKAY No Error stored

A2 SBSR OKAY No Error stored

 



Czy mam ten problem, jak go rozwiązać?

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie i mnie dopadł problem z rozladowujacym się aku na postoju. Po kilku, kilkunastu godzinach na postoju pojawia się komunikat na desce o poborze prądu w spoczynku. Sprawdzałem, pobór w spoczynku wynosi 0,01 idealnie, ale średnio akumulator traci wydajność dziennie ok 4 procent. Po odpieciu klemy ibs zauważyłem że nie pojawia się już komunikat o poborze na postoju i nie spada moc akumulatora ale.... Po kilku dniach nadal na odpietej ibs , podczas próby odpalenia aku padł do zera. Pytanie czy jazda na odpietym ibs mogła rozładować aku? Czy poprostu coś wybudza auto a odpiety ibs powoduje tylko że znika tylko informacja o poborze?a pobór nadal jest?Aku sprawdzałem testerem niby ok, zakładam że jest dobry, logicznie myśląc komunikat o poborze prądu na postoju, to nie informacja o słabej jakości akumulatora. O ile do E61 można logicznie podchodzić:-). Może ktoś miał podobny orzypadek.Wszelkie wskazówki cenne. Dzięki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To masz niezłą zagwozdkę jak w czasie spoczynku masz tylko 0.1 poboru xd

Ja walczyłem też z rozładowywującym sie aku na postoju tylko u mnie pobór był aż 1.5 a.. drogą eliminacji doszedłem do uszkodzonego przekaźnika pod maską. Po czym napięcie spadło do 0.2 w czasie spoczynku i aku nawet po kilku dniach postoju sie nie rozładowywyuje. coś musi go wzbudzać lub aku jest śmietnik.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

w moim e61 z 2007 roku jest też problem rozładowującego się akumulatora

dzisiaj podłączyłem go pod posiadanego kompa (delphi) i przeglądałem jakie błędy pokazują poszczególne moduły

I nie mogę się połączyć z czymś co w tym interfejsie jest nazywane " moduł ładowania akumulatora"

więc ja widzę tylko dwa powody - albo moduł jest uszkodzony albo ten interfejs nie potrafi się z nim połączyć

czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego modułu bez komputera ??

gdzie on się znajduje ??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w moim e61 z 2007 roku jest też problem rozładowującego się akumulatora

dzisiaj podłączyłem go pod posiadanego kompa (delphi) i przeglądałem jakie błędy pokazują poszczególne moduły

I nie mogę się połączyć z czymś co w tym interfejsie jest nazywane " moduł ładowania akumulatora"

więc ja widzę tylko dwa powody - albo moduł jest uszkodzony albo ten interfejs nie potrafi się z nim połączyć

czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego modułu bez komputera ??

gdzie on się znajduje ??

 

U mnie w e61 z 2006 też nie mogłem się połączyć z modułem zasilania, tyle że przez ISTA, ale wszystkie funkcje z nim związane typu rejestrowanie wymiany akumulatora robiłem wchodząc w sterownik silnika DDE. Może u Ciebie będzie to samo? Wymieniałem ostatnio IBS z przedliftowego na poliftowy i nic się nie zmieniło, nadal nie da się wejść w ten moduł.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No i znalazłem złodzieja. Winowajcą okazał się moduł klamki komfortowego dostępu. Ciężko było znaleźć złodzieja bo pobór w spoczynku nie zawsze występował. Pomógł mi monitor akumulatora, zakupiłem na allegro za jakieś 140zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.