Skocz do zawartości

e60 rozładowujący się akumulator na postoju


bush

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

sprawa lezala w akumulatorze kupilem nowa varte silver 110Ah wpisalem i auto jak nowe ;) mimo ze wszyscy znawcy od akumulatorow upieraja sie ze moj bosch jest w dobrej kondycji..... wiec boscha wystawilem na allegro.. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc to ja znowu powracam znalazłem wade co mi brało prąd,prawdopodobnie to elektromagnes od gazu taki niebieski wczoraj wypiołem wsuwke a przy okazji zauwarzyłem ze jest pęknięty,był odpiety całą noc i rano sprawdzam volty i jest 12,48,bez problemu odpalił

 

problemem nie jest elektromagnes

napięcie na elektromagnes podawane jest przez sterownik instalacji gazowej w momencie gdy auto przełącza się na zasilanie gazem

jeśli elektromagnes ma zwarcie to pali bezpiecznik i na gazie nie pojedziesz

 

wyłącz auto i sprawdź miernikiem czy na elektrozawór podawane jest napięcie

jeśli tak to masz problem ze sterownikiem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernikiem pokazało 0,35 przy wyłączonym samochodzie.A jaki ten sterownik i gdzie on się znajduje

 

sterownik instalacji gazowej

gdzie jest ciężko powiedzieć, instalacja była dokładana więc osoba która ją montowała mogła go umieścić gdziekolwiek/gdzie wygodniej

idź po nitce do kłębka, przewody z elektrozaworu idą do sterownika

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

chciałbym podpiąć sie pod temat.

W DIS-ie odczytałem błąd (nie rozładowuje sie bateria-wszystko pali ok, ładowanie 14,8V-poprostu przeskanowałem auto) A559 -INSTRUMENT CLUSTER-POWER SUPPLY OFF, VOLTAGE 11.7. Ilośc powtórzeń błędu: 1

Co mogło spowodowac ten błąd. Na pewnym zagranicznym forum natknąłem się na parę opcji, jednak nie ma u mnie że terminal 30g_f:

 

INSTR (Instrument Cluster) fault "A559 Supply was switched off (terminal 30g_f)" may be stored-(Tutaj u gostka była inna sytuacja bo resetował mu się zegar)-wpis 16-sty strona 2-ga.

 

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e70-forum/44026-there-any-sign-sib-excessive-battery-discharge-2.html

-Frequent wakeups

-Closed circuit current faults

-Sleeping inhibited

-Driving profile

-Starting capability limit reached

 

Żadnych błędów na pulpicie nie wywalało, wszystko chodzi jak powinno, ale martwi mnie to trochę gdyż troche naczytałem sie o tych waszych zmaganiach z akumulatorami, a nie wiem czy jest sens z tego powodu kupowac nowy.

Zastanawiam się czy to poprostu nie wynika u mnie z profilu jazdy i częstych "wybudzeń" auta jak to napisane powyżej.

Może ktos u siebie zczytał ten błąd???

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

U mnie samochód ładnie pali z tym że aku ma 12,20 V ładowanie 14.8 V po włączeniu wszystkich świateł ogrzewania itd. nadal 14.8V Więc alternator i regulator napięcia są ok.

Po ok 8 godzinnym ładowaniu akumulatora prostownikiem poprzez dodatkowy plus pod maską zaraz po odpięciu prostownika napięcie na aku lekko ponad 13V po otwariu drzwi spadło w kilka sekund do 12.20 V po zostawieniu auta kilka godzin bez ładowania, odpalanie i otwierania czegokolwiek napięcie samo z siebie wzrosło do 12,50V.

Test akumulatora wyszedł dobrze, chce go wyjąc z auta i ładować przez 12 godzin prądem 11 A z uwagi na pojemnośc akumulatora 110 Ah.

Tylko jest jeden problem, nie wiem jak pozbyć się klem z aku, minusowa da rade ale plusowa to jakaś magia, nie chce czegoś połamać więc licze na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczysz biegun dodatni akumulatora jest na nim zacisk klema .ktora jest zalorzona na nim i tam masz zwykla nakretke na klucz 10 nie komplikuj sobie rozbieranie tylko troche logikii dojdziesz jak chcesz to ci podesle zdjecie na PM bo nie bedziemy takich prostych operacji tu wyjasniac :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ładować przez 12 godzin prądem 11 A ...

 

zagotujesz tą baterię w ten sposób

lepiej użyj jakiegoś automatycznego prostownika, który sam dobierze prąd ładowania

 

pozdrawiam

facet z serwisu i sklepu z akumulatorami tłumaczył mi że każdy akumulator ładuje się amperażem 10% poj. akumulatora.

110 Ah = 11A dodał nie ładować 7 godzin a jutro pozostałe 5 tylko w całości 12 godzin. Też zawsze ładowałem akumulatory małym prądem około 10 godzin aż ampery spadły na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczysz biegun dodatni akumulatora jest na nim zacisk klema .ktora jest zalorzona na nim i tam masz zwykla nakretke na klucz 10 nie komplikuj sobie rozbieranie tylko troche logikii dojdziesz jak chcesz to ci podesle zdjecie na PM bo nie bedziemy takich prostych operacji tu wyjasniac :oops:

Nie jestem mechanikiem lub elektro-mechanikiem kończyłem logistykę. Sam musisz przyznać że klemy w E60 nie można upodabniać ze zwykłym przecietnym autem, a nie chce czegoś połamać, urwać itd dlatego się dopytuje... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Test akumulatora wyszedł dobrze, chce go wyjąc z auta i ładować przez 12 godzin prądem 11 A z uwagi na pojemnośc akumulatora 110 Ah.

 

Aku powinno się ładować używając plusa pod maską ze względu na IBS który sczytuje parametry co kilkanaście sekund. ( info z TIS )

 

czesc mam pytanie czy jak wymienie kabel minusowy ten ibs to musze go zameldowac

 

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ładować przez 12 godzin prądem 11 A ...

 

zagotujesz tą baterię w ten sposób

lepiej użyj jakiegoś automatycznego prostownika, który sam dobierze prąd ładowania

 

pozdrawiam

facet z serwisu i sklepu z akumulatorami tłumaczył mi że każdy akumulator ładuje się amperażem 10% poj. akumulatora.

110 Ah = 11A dodał nie ładować 7 godzin a jutro pozostałe 5 tylko w całości 12 godzin. Też zawsze ładowałem akumulatory małym prądem około 10 godzin aż ampery spadły na zero.

 

jest kompletnie rozładowany ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest kompletnie rozładowany, samochód pali i to nawet ładnie, problem jest taki że na zapłonie (bez uruchomionego silnika) mruga ekran główny. Dało mi to do myślenia i sprawdziłem napięcie 12.20V alternator ładuje 14,80 V również na uruchomionych wszystkich odbiornikach.

Aku ma prawie trzy lata, ale od listopada autem mało się jeździ.

Ładowałem zwykłym prostownikiem na małym amperomierzu ze względu na obawy aby nie uszkodzić elektroniki samochodu.

ASO proponuje mi ładowanie całodobowe za kwotę ok 200 zł.

Podobno aby nie uszkodzić elektroniki trzeba mieć prostownik z jakimś "KAN"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.