Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jezeli ci auto pali to masz akumulator ok a ze mruga ekran to moze sie zlacze zasilajace poluznilo i nie kontaktuje poprawniie a kontrolki na tablicy ci swieca normolnie czy mrugaja ?

Kontrolki działają poprawnie mrugający ekran pojawia się gdy mam włączony zapłon i po kilku minutach grania radia zaczyna mrugać, lecz wszystkim mogę sterować. Gdy odpale silnik efekt mrugania zanika.

Dodam że autko pali ładnie, nawet gdy stoi tydzień czasu. Jedynie nie podoba mi się napięcie na akumulatorze, alternator i regulator napięcia są sprawne.

Akumulator ma trzy lata, więc może po prostu już się kończy. Chyba zostawię go bez ingerencji w ładowania itd. I przed zimą wymienię na nowy.

ASO proponuje ładowanie za 200 zł więc dołożę do tego 300 zł i mam nówkę na kolejne lata.

Druga sprawa że samochód przez okres zimy był mało jeżdżony. A to co robił to krótkie trasy.

Zastanawiam się kiedy zacznę więcej nim jeździć czy wartość naładowania aku może się podnieść

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Generalnie wazniejszym parametrem jest pojemnosc, sprawdzajac pojemnosc sprawdzisz stan swojego aku. Mozesz to zrobic nawet w domu :) lub pojechac do dobrego elektryka, czasem tam gdzie sprzedaja aku. maja sprzet do testowania kondycji baterii (koszt bedzie smieszny, ja w ASO powiedzialem ze chce sprawdzic aku przed zakupem nowego orginalu, sprawdzili, dostalem wydruczek i nawet kasy nie chcieli).
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Przyszły mrozy i zaczął się problem z padającym akumulatorem, problem przedstawia się jak pojadę poza miasto ok 100 km to po nocy auto odpala bez problemu nastepnie kolejnych parę odpaleń tak samo, ale jak autem polatam tylko po mieście to po mroźnej nocy już ciężko już odpala następnie przejechanie kilkuset metrów zgaszenie auta i kolejne odpalenie po krótkim postoju już nie udane. Pomyślałem że akumulator nie trzyma, ale dziś pojechałem go sprawdzić i rzekomo jest OK, ale przy wyłączonym aucie i zamkniętych drzwiach, wyłączonym oświetleniu itp mam pobór prądu 4 A to chyba znacznie za dużo. Mam pytanie wiem że BMW jakiś czas po zamknięciu jeszcze pobiera prąd i zamyka wszystkie sterowniki , ale 4 A to chyba znacznie za dużo. Proszę o poradę zanim wydam nie potrzebnie kasę na Akumulator. Dodam jeszcze że auto na mierniku pokazuje za duże ładowanie ponad 15 A a jakieś 2-3 miesiące temu wymieniałem regulator napięcia.

Opublikowano
dobrze poogladaj tematy o akumulatorze i klemie ibs opisywalem jakie prądy plyna po zamknieciu i jaki czas... generalnie po 40 min prawie zero... ale na poczatku przez kilka sek. moze chyba do 5 A dochodzic... jesli klepma ibs sprawna poogladaj napięcie podczas jazdy... ale 90% aku... wg wszystkich speców aku mialem dobry 75% sprawnosci.... i stracilem 2 tyg na poszukiwania. a wystarczylo kupic nowy aku i po sprawie... varta silver i poinformowac o tym samochod
Opublikowano
byłem na darmowej akcji serwisowej i chyba wymieniali tą klemę IBS, dziś też sprawdziłem jak ktoś wyżej pisał po jakim czasie od zamknięcia auta gaśnie przycisk blokady tylnych szyb mój zgasł po ok 3 min. Muszę podłączyć jeszcze miernik na dłużej i zobaczyć jaki pobór będzie po 5-10-20 min.
Opublikowano
jak masz automat to sprawdz kiedy zgasnie podświetlenie literki P lub włacz blokade szyb i sprawdz kiedy gaśnie jak jedno i 2 zgaśnie tzn auto spi
Opublikowano
Panowie tak jak wcześniej pisałem jakiś czas temu wymieniłem regulator napięcia na nowy po wymianie ładowanie było 14.8 stałe , ale ostatnio podczas sprawdzania ładowania w związku z padającym akumulatorem okazało sie że mam ładowanie ponad 15 i to jeszcze skaczące dziś na reklamacji wymienili mi regulator na nowy i dalej to samo ładowanie od 14.8 - 15.4 więc moje pytanie co może być jeszcze nie tak ?
Opublikowano
Koledzy nikt nie wie co poza regulatorem może mieć wpływ na przeładowanie i nierównomierne napięcie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W menu ukrytym wartości są trochę zawyżone . Zmierzyłeś miernikiem na akum.lub mostku w komorze silnika ? wnioskuję że raczej nie . Nie powinno przekraczać 14,8 V i wydaje mi się że w Twoim przypadku tak będzie czyli ok ,jeśli chodzi o zawyżone ładowanie .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ogród-lca nie doczytałem że masz aku na wykończenia . To w takin przypadku zmienia to postać rzeczy i nić dziwnego że napięcie ładowania wzrosło do wartości które podajesz . Aku traci pojemność ( moc ), a komp poprzez odczyt danych z inteligentna klema próbując to zrekompensować podnosi napięcie ładowania i tym samym prąd - U x I = P . Kup nowy aku. i nie zapomni przeprowadzić adaptacji .
Opublikowano
Panowie tak jak wcześniej pisałem jakiś czas temu wymieniłem regulator napięcia na nowy po wymianie ładowanie było 14.8 stałe , ale ostatnio podczas sprawdzania ładowania w związku z padającym akumulatorem okazało sie że mam ładowanie ponad 15 i to jeszcze skaczące dziś na reklamacji wymienili mi regulator na nowy i dalej to samo ładowanie od 14.8 - 15.4 więc moje pytanie co może być jeszcze nie tak ?

 

jak będziesz jechał w traskę to włącz w ukrytym menu wskazania napięcia i obserwuj co się dzieje

napięcie powinno spaść po pewnym czasie

 

regulator wymieniłeś więc pozostaje IBS

odczytaj błędy, będziesz wiedział czy o to chodzi

ewentualnie zresetuj IBS i sprawdź po kilku dniach

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Co do wykończenia aku to tak na prawdę nie wiem czy jest wykończony czy coś go rozładowuje wymiana na nowy nie jest problemem ale nie chcę wywalić 400-500 zł gdy okaże się że auto zamorduje mi kolejny akumulator. kolega co naprawia mi auto podpinał się parę dni temu ( nie wiem jaki ma program ) i nie mam żadnych błędów związanych ze spadkiem napięcia, ładowaniem itp. Co do zresetowania IBS to co dokładnie zrobić odpiąć go od aku ?

Opublikowano
a ja powtarzam jak bledow nie ma robiles probe usypiania i jest ok. to zmien akumulator na nowy e60 to nie robur. te auta sa bardzo czule na napiecie..... u mnie test akumulatora wykazal 75% jego sprawnosci... a e60 sie buntowalo. sprzedalem gosciowi do iveco i mega zadowolony... ja kupilem nowa varte silver i auto chodzi jak nowe co do sterowania ibsem. jest taki jeden przewod ktory idzie prosto do dodatniego.... ale powtarzam jak bledow nie ma kup akumulator
Opublikowano
Jeszcze zrobię parę prób i chyba tak jak piszesz kupię nowe aku, choć moja żona dziś chyba przez przypadek wykryła źródło poboru prądu, mianowicie przyjechałem dziś pod dom zamknąłem auto i poszedłem do domu moja żona przyjechała jakieś 30 min po mnie i słyszała jak w moim aucie pracowała pompka nivo przez jakiś czas i się wyłączyła może ona tak sobie w nocy co jakiś czas dopompowuje ???, ale chyba nie powinna się włączać przy zamkniętym aucie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepraszam , nie potrafię się powstrzymać . Jesteś na forum od 2010r i zadajesz takie pytania .

-" Co do zresetowania IBS to co dokładnie zrobić odpiąć go od aku ? "

-" żona przyjechała jakieś 30 min po mnie i słyszała jak w moim aucie pracowała pompka nivo przez jakiś czas i się wyłączyła może ona tak sobie w nocy co jakiś czas dopompowuje ???, ale chyba nie powinna się włączać przy zamkniętym aucie ? "

Nigdy nie słyszałeś że ten samochód oddycha , żyje ,to normalne , masz go od tygodnia ?

Piszemy Ci kup nowy akumulator . Jak nie chcesz wydać 400-500zł to nić nie zrobisz i .

Opublikowano

Kolego Andrzej62 nie wiem może Ty śpisz w swoim samochodzie i nasłuchujesz czy i kiedy oddycha albo sprawdzasz mu tętno ja podjeżdżam pod blok wysiadam zamykam auto i idę do domu nie wiem czy w nocy oddycha, czy też chrapie bo nie chodzę w koło niego i nie nasłuchuję, może się mylę , ale moim zdaniem pompka nivo nie powinna się załączać gdy auto jest zamknięte .

Ponadto chyba jesteśmy tutaj po to żeby sobie pomagać i nie ważne czy ktoś tu jest od 2010 r czy też od wczoraj.

Opublikowano
Miałem podobny problem, w moim przypadku był uszkodzony sterownik świec żarowych po naprawie jak ręką odjął. U Ciebie wykluczam bo nie masz błędów. Naprawde przyczyn rozładowującego akumulatora może być mnóstwo. Jeśli Twój akumulator jest w miare świeży to na pewno masz jakiegoś złodzieja prądu jęśli nie to pewnie aku jest zmęczony i trzeba wymienić. Skorzystaj z tego linku może cię naprowadzi: viewtopic.php?f=73&t=184286&start=15
Opublikowano
u mnie poprzedni aku boscha wytrzymal rowno 2 lata. i auto zaczelo swirowac. ale tak jak kolega andrzej62 napisal.... oraz... poszukaj na forum. nie tobie pierwszemu sie rozladowuje e60. poczytaj wyklucz wszystkie opisane na forum usterki. jesli to nadal nie pomoze wtedy konkretne pytania... od siedzenia w mieszkaniu w bloku auto sie nie naprawi. albo umiesz zrobic to sam i masz warunki albo zlecasz specjaliscie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Andrzej62 nie wiem może Ty śpisz w swoim samochodzie i nasłuchujesz czy i kiedy oddycha albo sprawdzasz mu tętno ja podjeżdżam pod blok wysiadam zamykam auto i idę do domu nie wiem czy w nocy oddycha, czy też chrapie bo nie chodzę w koło niego i nie nasłuchuję, może się mylę , ale moim zdaniem pompka nivo nie powinna się załączać gdy auto jest zamknięte .

Ponadto chyba jesteśmy tutaj po to żeby sobie pomagać i nie ważne czy ktoś tu jest od 2010 r czy też od wczoraj.

ogród-lca oczywiście, przyznaj że nie jestem tak samo wyrozumiały dla pracownika jak i ucznia . Jak byś był nowicjuszem to bym postu wyżej nie napisał. Zauważ , że ostatni post nie jest moim jedynym postem , wcześniej próbowałem Ci na ile moja skromna wiedza pozwala Tobie pomóc , zresztą nie tylko ja, kolega cypisek21 również dzieli się rzeczową wiedzą ( nie umniejszając innym ). Ja czytam to forum a mam mniejszy staż niż Ty (oczywiście nie istotne ,jak piszesz ) nikt nas do tego nie zmusza ,czytam forum bo mnie to interesuje i nie mam zamiaru zadawać przedszkolnych ,elementarnych pytań które będą mnie kompromitują , na które to tematy w tym czasie -4 lata ,wielokrotnie były w wyczerpujący sposób udzielone rzeczowe odpowiedzi bez konieczności spania w samochodzie .Ale co tam , "Forum jest po to żeby sobie pomagać " .

Taaaak... po co je czytać ,strata czasu ,od tego są inni i tak na każde pytanie mi odpowiedzą :cool2: .Jeżeli wszyscy by tak uważali to i to forum będzie żałosna ,pozbawione wartości tematycznych . Za to będą coraz częściej udzielane banalny odpowiedzi ludzi co nie mają nić do powiedzenia typu : podłącz po komp .

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,podepne sie do tematu...Mam podobny problem auto stoi od poniedziałku u mechanika i narazie dalej nie wiadomo dlaczego prąd mi ucieka:(

Mi najpierw rozładowywał sie aku.Gdy go ładowałem tak 8h to mi niecałe 2 tyg wytrzymywał i padł.Potem tak na trasie tylko po przejechaniu 60-90km właczał sie check (na miesicie nie włączał sie ani razu) gdy jechałem na komputer błedy te same bład sondy lambda za katalizatorem i drugi błąs zamienione przewody sondy lambda(o dziwo mechanik gada ze wszystko jest ok podłączone).Dwa razy wyskoczył mi też bład Engine temperature na wyświetlaczu i dwa razy wyskoczył jak jechałem w upale 31stopni.Wymieniłem elektryczną pompe wody i znowu wyskoczył błąd Engine temperature na wyświetlaczu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.