Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W samochodzie mojej żony pojawił się mały problem , więc po odpaleniu auta obroty falują trzymają się w granicach 825 i skaczę do 880 , widoczne jest nawet na skazówce bo co chwila skacze , takie zjawisko występuje tylko na zimnym silniku , np dzisiaj rano obroty skakali aż do 1000 , falują tylko na biegu jałowym , po rozgrzaniu silnika to już się nie zdarza , poza tym jakie obroty powinien trzymać ten silnik , mniej więcej jakie maga być przyczyny .

Edytowane przez Marcel_005
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Normalne obrpty to okolo 860-870 w kazdym razie tak jest u mnie. Moga skakac ze wzgledu na swiece lub ich stwrownik ciezko powiedziec, podjedz na komputer do kogos to bedziesz wiedzial

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Oki dzięki omówiłem się na poniedziałek , jak będę coś wiedział to dam znać , mój znajomy miał tak samo to u niego okazał się nie szczelny dolot czy faktycznie może tak być ? dziękuje i pozdrawiam
Opublikowano

Witam

więc byłem u dwóch mechaników na pc , jak sam sterownik i świecę żarowe są dobre , tylko niby problem jest że ładowaniem po na mierniku pokazuję 15 a powinno być 12, wiec w czym może leży problem , jeszcze jutro jadę do mechanika który niby jest magikiem w bmw ,

Opublikowano

Ładowanie to powinno być ok 14 max 14,4v.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Myślę że o tej porze roku świece i sterownik nie mają nic wspólnego z falujacymi obrotami. Zimą jak najbardziej mają wpływ.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
też mi właśnie tak powiedział mechanik że niby świece dopiero działają jak jest -5 , jeden i drugi podejrzewa przepływomierz , a może jakieś podpowiedzi co sprawdzić , bo nawet na pc nie ma błędów , te falowanie występuje jak auto stoi przez cała noc na dworze i gdy rano jest odpalane to normalnie ten wskaźnik lata góra dół przez parę minut
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można podejrzewać wtryskiwacze . Sprawdź czasy korekt , test przelewowy.
Opublikowano
też mi właśnie tak powiedział mechanik że niby świece dopiero działają jak jest -5 (...)

 

Nieprawda -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/39/61. Wstępne nagrzewanie włącza się już przy temperaturze cieczy 25C (ale na bardzo krótko, mniej niż pół sekundy), przy temperaturze cieszy 20C pracują również 10 sekund po rozruchu. Odpowiednio przy niższych temperaturach, dłużej. Nie zmienia to faktu, że najprawdopodobniej nie ma to nic do rzeczy, ale szkoda aby takie nieprawdziwe informacje były przekazywane dalej na forum.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

witam ponownie

Samochód odebrałem że aso w markach , panowie w autoryzowanym servisie też nie wykryli problemu , dostałem do faktury taki załącznik co było sprawdzane ,

-Przepływomierz

-Wtryskiwacze

-Świece żarowe

-Elektryczny podgrzewacz

Na dodatek też powiedzieli że w systemie nie było żadnych błędów , w czym może leży problem ? może paliwo jakieś trefne ?

Opublikowano
Ja bym stawiał na wtryski. Powinni robić test na zimnym silniku i wtedy sprawdzić jak bardzo i który odbiega od normy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Witam. Może powinieneś zmienić ASO. Poczytaj w dziale "Nie polecam" na temat ASO W markach.Być może nic nie zrobili a kasę za usługę wzięli. Proponuję podjechać do kogoś innego.Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

Problem został rozwiązany w bardzo małym warsztacie w warszawie zostawiłem auto na parę godzin , powodem falowania obrotów na zimnym silniku był przepływomierz powietrza , mam pytanie jak aso mogło go sprawdzać i nie wykryć usterki , mechanik odpiął przepływomierz auto postało parę godzin żeby silnik się schłodził odpalił i obroty zachowują się jak powinni ,

Opublikowano

Przyczyna jest bardzo prosta. Bardzo ciężko zdiagnozować częściowo niesprawny przepływomierz patrząc na parametry jego pracy. ASO podłączyło komputer, soft diagnostyczny stwierdził, że wartości w normie i odznaczyli, że OK. Twój mechanik miał nosa i doświadczenie jak zrobić to skutecznie. Po odłączeniu przepływomierza, komputer używa stałych wartości zastępczych, dlatego falowanie ustało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ok wiec muszę teraz pojechać do Aso i zakupić przepływomierz powietrza , a czy ten fachowiec zrobi mi adaptacje przepływomierza jeżeli nie posiada INPA tylko jakiś komputer że BOSCH diagnostyki samochodowej?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie , wymieniłem przepływomierz ale niestety problem nadal został a jedyny plus tej operacji że auto lepiej się teraz zbiera , pytanie czy zrobić adaptacje tego przepływomierza ? bo nawet ma te same numery ma co stary ? świecę żarowe też zostały wymienione , czy może sprawdzić jeszcze przepustnice ? może silnik krokowy jeżeli znajduje się w tym silniku , proszę o jakieś rady bo nawet byłem dwa razy w aso to zmówili że pewnie przez dwu-mas i sprzęgło a to było wymieniane równe 6.000tyś temu a aso w belgii . Pozdrawiam
Opublikowano
Powiem wam, ze mnie tez czasami obroty faluja, ale tylko rano w garazu jak jest zimny, potem przejade dosłownie moze kilometr i jest ok. DZisiaj rano nie bylo tego problemu wiec narazie sie tym nie przejmuje i nie bede grzebal.
Opublikowano
ja ma tak że jak odpalam auto rano to mam wszę obroty silnika jak normalnie z zimę plus do tego dochodzi falowanie obrotów , i na dodatek zwiększyło się spalanie na trasie szybkiego ruchu jadać że prędkość 120km/h nie może zejść poniżej 7l
Opublikowano
Nikt nie pomoże , albo nie podpowie czym maga być objawy pranego falowania co by się należało jeszcze sprawdzić żeby wykluczyć tej objaw , bo samochód zachowuje się jak by był odpalany na -15 ,
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Odkopuje temat nie dokonczony i prosze o dodatkowe info.

Jak poradziliscie sobie z ta usterka i co jest najczesciej jej

przyczyna?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Mam to samo.

 

To nie wtryski - wszystkie sprawdzone i nawet dwa podejrzane wymienione.

 

Świece tez zmienione a sterownik sprawny.

 

Moze ktoś rozwiązał ten problem i pomoże.

 

Zero błędów w kompie.

Opublikowano

Witam. Miałem to samo.

Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia paliwa pompy wtryskowej nr.13 51 7 797 875

Po wymianie obroty są idealnie równe.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.