Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem diagnozę mojego BMW E46 320D m47 1999r i mam takie oto błędy. Pomóżcie w diagnozie gdyż jestem nowy i nie mam pojęcia co to może być.

 

http://img145.imageshack.us/img145/5852/57147900.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/8766/bld1cd.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/9862/bd2ui.jpg

http://img4.imageshack.us/img4/1699/bd3n.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/2482/blad3cd.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/5282/blad4.jpg

http://img831.imageshack.us/img831/5913/blad4cd.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/8017/wykaz1.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/4272/wykaz2.jpg

 

Bardzo będę wdzięczny jeśli ktoś pomoże. Pozdrawiam.

Opublikowano

Pierwsza sprawa do wgraj sobie spolszczenie skryptów dla DD3.0 . Kolejna to wypluło tyle błędów jak w przypadku awarii pompy VP44. Czy znasz historię wcześniejszych napraw auta?? Miałem taki przypadek, że lista błędów ciągnęła się w nieskończoność, ale to właśnie spowodowane awarią pompy (elektronika + mechanika). Możesz wykasować pamięć i zrobić ostrą rundę... dzięki temu sterownik powinien wyłapać aktualne błędy, bo te mogą mieć daleką historię. Ciekawe kiedy ostatnio była wykonywana diagnostyka. Jaki masz soft?? Sprawdzisz to w zakładce ENGINE pod klawiszem F2.

 

Odnośnie LIVE DATA to wszystkie wartości są prawidłowe.

Opublikowano

A więc tak historii wcześniejszych napraw nie znam samochód kupiłem trochę ponad dwa lata temu i w sumie nie miałem z nim żadnych problemów ale od pewnego czasu spadek mocy i trochę dymi :x A chodzi o takie zwykłe usunięcie błędów tak?? Przejechanie się i sprawdzenie jeszcze raz?? :?

A jeszcze ciekawi mnie to małe dawkowanie paliwa przy wysokich obrotach.

http://img850.imageshack.us/img850/125/nowe2i.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/3829/nowe3i.jpg

Opublikowano
Tak właśnie zrób, tj wykasuj błędy, zrób test z max obciążeniem, sprawdź ponownie rejestr. Max dawkę sprawdzasz przy pełnym obciążeniu w czasie jazdy. Na biegu jałowym nigdy dawka nie pójdzie na max wartość (52mg). Masz najnowsze oprogramowanie D5 :cool2:
Opublikowano

A więc zrobiłem tak jak mówiłeś skasowałem wszystkie błędy jakie były i przystąpiłem do testów.

Pomiary robiłem na 3 biegu i ponad 4tys obrotów. Później sprawdziłem rejestr i mam błędy takie jak na screenach.

 

http://img208.imageshack.us/img208/4373/testbmv.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/2804/test2ow.jpg

http://img542.imageshack.us/img542/960/blad1q.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/159/blad2x.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/1757/blad3.jpg

 

Masz jakieś pomysły co to może być i czy duże koszta?? Bo ja nie mam pojęcia o co chodzi. :mad2:

Opublikowano

Pomiar wykonujemy na 3cim biegu z butem w podłodze. Wtedy musisz zaobserwować czy dawka paliwa dojdzie do 52mg, doładowanie 2,3 bara i przepływka 90-100kg. Prędkość auta nas nie obchodzi.

 

Błąd AUC dotyczy czujnika smrodu i można go przeczyścić... być może pomoże.

 

Ten 101 to chyba o ciśnieniu doładowania, tj elektrozawór turbiny lub czujnik ciśnienia w kolektorze.

 

Błąd 8 dotyczy układu podgrzewania świec.

 

82 to usterka wentylatora chłodnicy.

Opublikowano

A więc zrobiłem na 3 i na 4 biegu gaz do podłogi.

Zdjęcia wrzucam na 4 biegu gaz do podłogi i takie oto wyniki.

 

http://img528.imageshack.us/img528/3829/nowe3i.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/3010/nowe4u.jpg

 

Błędy po jeździe takie same jak przedtem. Czy teraz te parametry są dobre czy jest jednak z nimi coś nie tak?? :(

Opublikowano
Wszystko wykonałeś jak najbardziej OK. Widać, że pompa wtryskowa daje max dawkę, masa powietrza też jest w miarę OK. najgorzej wygląda doładowanie, bo wygląda to tak, jakby nie było w ogóle sterowania turbiną. Przy tym obciążeniu doładowanie w piku ma ok 2,3 bara. Błąd dotyczy awaryjnego działania sterowania turbiną. Spróbuj wymienić wężyki podciśnienia i przeczyścić filterek elektrozaworu turbiny... sprawdź także rezystancje cewki (14-19 Ohm), oraz przeczyść czujnik ciśnienia doładowania na końcu kolektora ssącego. Odepnij zawór EGR i sprawdź czy auto będzie jechać lepiej. Nie ma za Tobą CZARNEJ chmury jak dajesz ostro w kocioł??
Opublikowano

A więc dym jest i to spory jak wcisnę gaz do końca. :)

Dzięki za rady jak wszystko zrobię to opiszę czy lepiej czy nie. Mam nadzieje że pomoże. :wink:

Opublikowano

Mam problem który to jest filterek elektrozaworu turbiny i czujnik ciśnienia doładowania na końcu kolektora ssącego?? Jak to czyścić żeby nie uszkodzić bo szukałem w google ale tam za bardzo o tym nie ma. Zaślepiłem już wężyk idący do EGR i to miejsce po wężyku w EGR. Moim zdaniem czuć różnice ale nie wiem czy jestem obiektywny. A zrobiłem jeszcze dwa testy pierwszy przyśpieszenie od 0 - 100 trwa trochę ponad 20s a drugi to na czwartym biegu od 80 - 120 (seryjnie powinno być gdzieś 7,5s) a u mnie 15,5s więc sporo za dużo.

Czy to wszystko może być przez to małe podciśnienie?? Te wężyki wymienię jak będę miał trochę czasu. :)

Jeśli mógłbyś coś jeszcze pomóc i miałbyś jakieś pomysły to byłbym wdzięczny. :D

Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia na nowe wyczyściłem elektrozaworki nawet sprawdzałem odmę ale i tak wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Już nie wiem co to może być chyba nie ma szans na poprawę :mad2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia na nowe wyczyściłem elektrozaworki nawet sprawdzałem odmę ale i tak wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Już nie wiem co to może być chyba nie ma szans na poprawę :mad2:

 

pompa wtryskow ze sterownikiem 99 procent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.