Skocz do zawartości

318d przybywa oleju


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie objaw jest trochę inny ale napisze co zrobiłem i na jakim etapie jestem

przy uruchamianiu zimnego silnika samochod wpada w lekkie wibracje. po kilkunastu sekundach się uspokaja

podjechałem do serwisu, zostawiłem samochod na wymiane oleju i jak samochod ostygl sprawdzili wtryski komputerem (aby zrobić ten test silnik musi być zimny).

wszędzie wyszlo prawidłowo ale stwierdzone ze jedna ze swiec ma problem i należy ja wymienić

koszt około 500PLN na wszystkie swiecec(proponują wymiane wszystkich 6ciu + 500PLN za sama wymiane

jeśli to nie pomoze to jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia wtryskow, sprawdzają ilość przelanego paliwa na każdym z wtryskow. BMW Inchape zyczy sobie za to 1000PLN

 

odpowiadając na twoje pytanie, test wtryskow robi się tylko na zimnym (opinia BMW inchape)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie objaw jest trochę inny ale napisze co zrobiłem i na jakim etapie jestem

przy uruchamianiu zimnego silnika samochod wpada w lekkie wibracje. po kilkunastu sekundach się uspokaja

podjechałem do serwisu, zostawiłem samochod na wymiane oleju i jak samochod ostygl sprawdzili wtryski komputerem (aby zrobić ten test silnik musi być zimny).

wszędzie wyszlo prawidłowo ale stwierdzone ze jedna ze swiec ma problem i należy ja wymienić

koszt około 500PLN na wszystkie swiecec(proponują wymiane wszystkich 6ciu + 500PLN za sama wymiane

jeśli to nie pomoze to jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia wtryskow, sprawdzają ilość przelanego paliwa na każdym z wtryskow. BMW Inchape zyczy sobie za to 1000PLN

 

odpowiadając na twoje pytanie, test wtryskow robi się tylko na zimnym (opinia BMW inchape)

 

wow, człowieku, pójdziesz z torbami jak będziesz się godził na takie przepłacanie w ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Zwlaszcza w Inchcape Wroclaw ( choc w sumie wszystkie ich oddzialy zdzieraja) jak jestes z Wrocla to kopsnij soe go gorlitz do Budera 130 autostrada to nie tragedia :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jest duuuzo taniej, fakt faktem ze nie wszystko ale wiekszosc jest przystepniejsza :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie objaw jest trochę inny ale napisze co zrobiłem i na jakim etapie jestem

przy uruchamianiu zimnego silnika samochod wpada w lekkie wibracje. po kilkunastu sekundach się uspokaja

podjechałem do serwisu, zostawiłem samochod na wymiane oleju i jak samochod ostygl sprawdzili wtryski komputerem (aby zrobić ten test silnik musi być zimny).

wszędzie wyszlo prawidłowo ale stwierdzone ze jedna ze swiec ma problem i należy ja wymienić

koszt około 500PLN na wszystkie swiecec(proponują wymiane wszystkich 6ciu + 500PLN za sama wymiane

jeśli to nie pomoze to jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia wtryskow, sprawdzają ilość przelanego paliwa na każdym z wtryskow. BMW Inchape zyczy sobie za to 1000PLN

 

odpowiadając na twoje pytanie, test wtryskow robi się tylko na zimnym (opinia BMW inchape)

 

 

Ktoś ci kolego niezłą ściemę wciska, nawet w disie jest podane ze auto musi mieć powyżej 75 stopni bo inaczej nie zrobi testu "smooth running control".

Do tego jak auto masz zimne to żeby je dogrzać do temperatury optymalnej to sterownik silnika podlewa więcej paliwa do cylindrów. Dlatego jak ktoś ma uwalony termostat to nawet oleju może mu przybywać bo sterownik chce mieć optymalne warunki aby włączyć dopalanie DPF.

Tak wiec kolego sprawdź te wtryski na ciepłym i zobacz który ma wysoką korektę.

Doładuj akumulator i sprawdź na drugi dzień czy problem ustąpi. Ja bym wstępnie obstawiał przy świecach lub sterowniku świec.

Jak to nie to, to sprawdź termostat i temperaturę pracy silnika. Możesz mieć też problem z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma dpfu to w sumie poziom oleju podnosi sie bo przecieka do niego paliwo, i jak nie masz dpfu to w sumie kolejne miejsce to uszczelniacze wtryskiwaczy puszczaja.

 

 

Pzdr.Łukasz

 

Kolejne miejsce problemu to termostat główny który przepuszcza płyn, mimo że jest sprawny to nie trzyma parametrów a sterownik silnika żeby dogrzać auto leje więcej paliwa ( tak jak kiedyś na ssaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

silnik 2.0d 163 ps, manual. Od jakiegoś czasu przybywa powoli oleju oraz zatrzęsie motorem i całą karoserią przy gaszeniu silnika. Gdy jest wciśnięte sprzęgło objaw jest nieco słabszy. Trzęsienie silnikiem nie występuje gdy silnik jest dobrze rozgrzany po dłuższej trasie. Nie ma żadnych odgłosów związanych z dwumasą, auto przyśpiesza tak jak zawsze.

 

Czy to może być padnięty wtrysk? może na zimnym leje?Czy komp pokaże który wtrysk ma złe korekty, jeśli objaw występuje jedynie na zimnym?

Jaki jest koszt regeneracji wtrysku?

 

 

Najpierw to dobra diagnostyka a dopiero potem martwienie się o regeneracje wtrysku, jak byś potrzebował ja mam wtryski używane w bardzo dobrym stanie i taniej niż za regeneracje, ale wymianę wtrysku robił bym na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jaka była temperatura silnika w momencie wypalania ?

Sprawdź dokłądnie temperature silnika jak spada poniżej 83 stopni to termostat główny masz do wymiany i dopiero po tym rób dopalanie bo inaczej to za wiele ci nieda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Wymuszanie wypalania (za pomocą DIS) bardzo pomaga. Ale powinieneś to robić z komputerem (patrzac na parametry) w określonych warunkach.

- temperatura silnika powyżej 83 stopnie

- nie jechać na rezerwie

- mieć powyżej 2000 obr

- mieć prędkość powyżej 60 km/h

- czas wypalania bez przerywania jazdy i schodzenia z obrotów do 30 min

Jak zachowasz te parametry to komputer podnosi temperaturę spalin tak aby w DPF było około 600-700 stopni. Jak sie proces dopalania skończy to ciśnienie w DPF powinno spaść do około 70 mb lub niżej i temperatura do 300-400 stopni. Taki proces warto powtórzyć z 2 lub 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie jazdy ale nie pod dużym obciążeniem, można powiedzieć "jak włączysz sobie tempomat" to takie powinieneś widzieć parametry przy czystym DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę nie możliwe bo za szybko by paliwo odparowywało z oleju. Powinieneś sprawdzać w tych samych warunkach jak silnik ma tą sama temperaturę, proponuję rano po tym jak cała noc auto stało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że poziom oleju sprawdzamy na ciepłym silniku, po 5 minutach od zgaszenia - wtedy mamy prawidłowy odczyt poziomu oleju w silniku diesla.

 

Co do samego sprawdzenia, czy nam ubywa/przybywa może być i rano na zimnym.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.