Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wczoraj podczas jazdy padło mi łożysko oporowe podjechałem więc do mechanika umówić się na wymianę sprzęgła jednak on kazał mi kupić też dwumase bez sprawdzania w jakie moja jest kondycji bo twierdzi że przy nowym sprzęgle i tak się zaraz rozleci.Proszę o radę czy faktycznie jak zmieniać to w komplecie czy najpierw poczekać niech rozbierze i zobaczy jak ona wygląda.
Opublikowano
to lepiej wymień i dwumase bo nie wiadomo czy była kiedykolwiek wymieniana chyba że masz jakieś info odnośnie tego. Ale i tak obstawiam że warto zmienić. Tylko koszty rosną sporo. No i zapytaj mechanika czy na pewno umie założyć sprzęgło bo to nie maluch ani polonez i nie polega tylko na odkręceniu śrubek i dokręceniu tylko troche więcej roboty jest.
szukam
Opublikowano
Mechanika to lepiej nie pytaj tylko kogoś kto u niego coś podobnego robił. Bo ja chyba jeszcze nie poznałem mechanika który powiedziałby że czegoś nie umie i odesłał do innego. Raczej będzie to coś w stylu "panie, co? ja nie umiem?" A potem się okazuje, że większość jednak nie umie...
Opublikowano

Moim zdaniem wymień te dwie rzeczy, wtedy wyjdzie taniej. Jak zrobisz teraz same sprzęgło ok będzie taniej ale i tak za parę lub paręnaście miesięcy wymienisz dwumas i znowu będziesz płacił za robociznę.

Poza tym robiąc te dwie rzeczy zamykasz temat sprzęgła i się nie martwisz jak koło dwumasowe długo jeszcze pożyje.

I zapewne już tego po wymianie nie będziesz robił drugi raz :cool2:

Opublikowano

Witam Panowie!

Dołączę się do tematu.

MAm 318D M47 i również dziś jadę na wymianę sprzęgła wraz z dwumasą LUK.

Zastanawiam się tylko ile takie koło dwumasowe wytrzymuję?

Mam najechane około 287 000 km (przebieg autentyczny)

 

 

Motor to 318D wiec niezbyt wysilony i chyba takie sprzęgło wraz z dwumasą powinno trochę wytrzymać?

Opublikowano

To że mniejszy silnik to i sprzęgło pewnie słabsze ... nawet w 70-konnym silniku można szybko sprzęgło załatwić.

Pamiętaj, że nie ma złych samochodów, są tylko źli poprzedni właściciele ;)

A swoja drogą jakie to są koszta powiedzmy do M47N - sprzęgło + dwumasa ??

Czy prawdą jest że Valeo robi siakąś wzmocnioną wersję ... ?? (takie pogłoski słyszałem)

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam Panowie!

Dołączę się do tematu.

MAm 318D M47 i również dziś jadę na wymianę sprzęgła wraz z dwumasą LUK.

Zastanawiam się tylko ile takie koło dwumasowe wytrzymuję?

Mam najechane około 287 000 km (przebieg autentyczny)

 

 

Motor to 318D wiec niezbyt wysilony i chyba takie sprzęgło wraz z dwumasą powinno trochę wytrzymać?

 

 

 

W moim aucie przy 210 tys padło sprzęgło. Bylem przekonany, że dwumas jest złomem. Po rozebraniu okazało się, że do wymiany jest tarcza i pęknięty docisk, a dwumas valeo (fabryczny) nie wykazuje najmniejszych śladów zużycia.

Tyle, że to auto Alfa JTD. W mocnych BMW dwumasy są bardziej wyeksploatowane.

Opublikowano
To że mniejszy silnik to i sprzęgło pewnie słabsze ... nawet w 70-konnym silniku można szybko sprzęgło załatwić.

Pamiętaj, że nie ma złych samochodów, są tylko źli poprzedni właściciele ;)

A swoja drogą jakie to są koszta powiedzmy do M47N - sprzęgło + dwumasa ??

Czy prawdą jest że Valeo robi siakąś wzmocnioną wersję ... ?? (takie pogłoski słyszałem)

 

nowe sprzęgło + dwumasa można kupić za 2500 zł (LUK) do tego dochodzi robocizna około 350 zł

 

Właśnie mam ten sam problem, ale chyba będe je regenerował bo regeneracja kompletu sprzęgła i dwumasy kosztuje juz tylko 900 zł. Nie wiem czy dobrze robie bo słyszałem różne opinie ale chyba zaryzykuje.

 

Mam zamiar to zrobić w Gąskach koło Koszalina i pytanie czy ktoś to już tam robił i może coś o tym powiedzieć?

Opublikowano
Kolego Złoty przeglądnij wszelkie tematy o regeneracji i zwróć uwagę ile osób ponownie musiało podejść do sprawy tym razem z nowymi częściami ........
Opublikowano

kolego do m47 komplet luk'a (sprzęgło + docisk + dwumas) kosztuje ~1800zł. Dołożysz robociznę to masz 2k zł z hakiem.

 

regenracja wyjdzie Cie z 900zł taniej - a dalej nie masz pewności ile regenerowane Ci pojeździ.. (Chyba że za rok chcesz zmienić autko)

 

natomiast samo sprzęgło to ~550zł.

 

Jak masz czas to niech mechanik sprawdzi Ci dwumase podczas roboty i ewentualnie wtedy będziesz wiedział jaki zakup Ciebie czeka. 280k przebiegu dla niejednego auta może być końcem końców dwumasy - natomiast jak jest zadbane to pojeździ jeszcze kilkadziesiąt i będziesz mógł się dalej turlać ;)

 

 

A robiłeś testy 'podstawowe' dwumasy - jak np. ręczny i próba ruszania z 3ki ? (masz jakieś stuki metaliczne itp?)

Opublikowano
To że mniejszy silnik to i sprzęgło pewnie słabsze ... nawet w 70-konnym silniku można szybko sprzęgło załatwić.

Pamiętaj, że nie ma złych samochodów, są tylko źli poprzedni właściciele ;)

A swoja drogą jakie to są koszta powiedzmy do M47N - sprzęgło + dwumasa ??

Czy prawdą jest że Valeo robi siakąś wzmocnioną wersję ... ?? (takie pogłoski słyszałem)

 

z tego co się orientuję to valeo robi kit do m.in. do m47 i m47n - w którym jest jednomas.. Ja jednak osobiście chyba bym nie wybrał tej opcji tym bardziej że cenowo jest tak samo a więcej jak 300k chyba nie będziesz śmigał autkiem..

Opublikowano
Kolego zloty 102 tu kolega na forum napisał o tym warsztacie
Również popieram, żadnej regeneracji. Kumpel regenerował koło w firmie z pod Koszalina, Moto Rege i odebrał zespawane koło.
Wczoraj też znalazłem tą cenę dwumasy za niecałe 800zł niestety nie mają jej na stanie ale będą ją mieć w ciągu miesiąca.Też ta cena wydała mi się podejrzana ale gość potwierdził że nie ma tu żadnej pomyłki i czekają na dostawę.Jeśli faktycznie jest do dostania to nawet nie będę się zastanawiał wymienię ją od razu ze sprzęgłem żeby znowu za robociznę 400 zł nie płacić a o regeneracji nawet nie myślałem bo coś w tych autach nie za bardzo to wychodzi ani z turbiną ani z dwumasą.
Opublikowano

Jesli chodzi o wlozenie jednomasy to znam osoby, ktore sie na to zdecydowaly i nie byly zadowolone.

 

Regeneracja turbo i dwumasy nie...dlaczego ??? Wszystko zalezy, kto to robi i czy zna sie na robocie.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm ja też znam kilku i jeźdzą i se chwalą. Jeden nawet zrobił 200tyś na tym zestawie z VALEO, zmieniał potem samo sprzęgło za kilkaset złotych niż ponownie wymieniać dwumasę. Ale głównie TDI i 1,8 T z grupy VAG...Możę BMW jest wrażliwe bardziej niż VAG...??

 

PZDR>

Opublikowano
Ja pisze konkretnie na przykladzie m47...jednomasa nie tlumi tak drgan i podobno szybciej zuzywaja sie tylne tuleje. Vagi moga byc bardziej podatne na zastosowanie takiego rozwiazania ze wzgledu na przedni naped....

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Może macie racje z tą regeneracją, tylko ta cena kusi i pozytywne opinie kilku użytkowników :/

 

Po zdjeciu skrzyni okazało się ze cienka tarcza sprzędła zniszczyła mi swoimi nitami docisk a dokładniej połamała jego części (pokazał bym zdjecia, ale nie wiem jak je tu wrzucić). Dwumas okazał sie jeszcze w całkiem dobrym stanie, tzn po zakupie nowego mierzyłem różnice w obrocie między nowym LUK'a a moim starym i różnica wynosiła tylko 3mm ( na starym luz lewo - prawo wynosił 14mm, a na nowym 11mm - wiec to nie duża różnica, a luzu osiowego - brak, więc może sie jeszcze kiedyś ten dwumas przyda). Wymieniam jednak wszystko na nowe, bo nie chce tam już zaglądać (przebieg 240 tyś). Przy okazji wymieniłem łożysko docisku i łożysko rolkowe które znajduje się między silnikiem a wałem od skrzyni (rolkowe 15x32x10), wyczyściłem tulejki w skrzyni od 5 i wstecznego biegu i wymieniłem w nich sprężynki (chodziło tu o problem z powracającym lewarkiem zmiany biegów na środkową pozycje - problem występujący głównie w zimie). Jutro wkładam skrzynie z powrotem i zobacze czy wszystko bedze OK.

 

Ceny części:

komplet tarcza, docisk, łożysko i dwumas - 2500zł

łożysko rolkowe 15x32x10 - 62 zł

zestaw naprawczy 5 i wstecznego biegu - 70zł

 

Jak by ktoś dobierał się do sprzęgła to polecam wymiane tego samego

Opublikowano
dodam tylko że stara tarcza sprzęgła nie była taka cienka jak sie może komuś wydawać - miała dokładnie 2,5 mm grubości, a nowa tarcza SACHS'a ma 3,5 mm grubości. Mimo tego zniszczyła ona docisk :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.