Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam nadzieje że nie dostane warna że pisze w tym dziale ale na własciwy nikt prawie nie zagląda.

Przechodząc do tematu musze wymienić 4 opony tył huczy a przód wyząbkowany. Obecnie mam 225/55/16, i mam dostęp kilku modeli o nieco innych rozmiarach i licze na waszą porade bo rozważam kilka opcji. Ponieważ wysokość opony jest niższa o 5mm niż wymaga fabryka i nie wiem czy szersza opona zniwelowała by te 5mm różnicy. I nie hejtujcie mnie za mocno o te 55profil bo zdaje sobie sprawe ale wole mieć 50 dobrej marki jak 55 chinszczyzne. Pozdrawiam

 

1. 4 opony 225/50/16

2. Przód 205/55(50)/16 tył 235(225)/50/16

3. Przód 215/50/16 tył 235/50/16

4. Przód 225/50/16 tył 235/50/16

 

 

I które modele opon byście polecali.

 

205/55 R16 Dunlop Sp Sport 2000E 91W

205/55 R16 Bridgestone Potenza RE030 89W

205/55 R16 Continental ContiSportContact ZR

205/55 R16 Barum Bravuris 91W

205/55 R16 Goodyear Excellence 91W

 

225/50 R16 Uniroyal Rallye RT 2 ZR

225/50 R16 Pirelli Cinturato P7 VR

225/50 R16 Michelin Pilot SX 92V

 

235/50 R16 Toyo Proxes T1 R 95W

235/50 R16 Dunlop SP Sport 9000 95Y

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeżeli już chcesz zmienić rozmiar opon(rozumiem,że chodzi o cenę) to wszystkie 4 takie same.

Jeździłem na 205/55R16 i dobrze było.Przekłamywał trochę licznik.

Nie polecam natomiast żonglowania rozmiarami między przodem a tyłem przy zachowaniu profilu i różnej szerokości.Ponieważ profil to jest procent szerokości opony i przy tym samym profilu a różnej szerokości wyjdą różne wielkości kół.Mogą być problemy z poprawnością systemów ABS i ASC.Wraz ze wzrostem szerokości opony powinno zmniejszyć się profil względem nominalnego rozmiaru.

Co do producentów to śmigałem na Dunlop SP Spott 01,Bridgestone Potenza RE040,Dunlop Sp Maxx TT i te mogę polecić.Natomiast nie mogę polecić opon Falken Fk 45,miałem je właśnie w rozmiarze 205/55 i o ile na suchym było ok. to na mokrym jeździło się jak po lodzie-porażka.

Opony Toyo Proxes T1R miałem na innym aucie,sprawowały się bardzo dobrze.

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

A i jeszcze jedno mi się przypomniało jak kol. wyżej napisał o ząbkowaniu opon.

Nie kupuj opon kierunkowych tylko asymetryczne.E39 nie lubi jodełek.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Asymetryczne na lato a na zimę lepsze są jodełki.Co do ząbkowania to raczej stan zawieszenia tu odgrywa rolę .Jak są luzy i amortyzatory do kitu albo źle wyważone to wyząbkują się każde opony.Na barumach zrobiłem30tś. i nic nie wyząbkowało :D
Opublikowano

Ja jestem miesiąc po wymianie kompletu swoich felg i opon i też długo szukałem dobrych opon do swojego auta. Ze wszystkich, które podałeś stawiam na Toyo Proxes T1 R (o mały włos ich nie kupiłem, miały bardzo dobre opinie w necie i u znajomych).

Sam kupiłem teraz Vredestein Ultrac Sessanta (szczerze polecam), ale ich niestety nie ma w 16".

Również proponuję wszystkie 4 w takim samym rozmiarze, bez kombinacji.

A co do szerokości opon, to weź jeszcze pod uwagę szerokość swoich felg - jaki masz rozmiar?

Opublikowano
Co do ząbkowania to raczej stan zawieszenia tu odgrywa rolę .Jak są luzy i amortyzatory do kitu albo źle wyważone to wyząbkują się każde opony.Na barumach zrobiłem30tś. i nic nie wyząbkowało :D

 

 

W aucie mam wymieniane wszystko na bieżąco. Nie mam luzów, stuków itp. Zawieszenie w należytym porządku, a amory 70%. Ja koledze podaję informację, że się na tych kapciach przejechałem i niepotrzebnie wydałem sporo kasy. Decyzja należy do niego.

Opublikowano (edytowane)

Toyo Proxes T1 R ---->> jeden sezon i po ptokach

dobra przyczepność a co za tym idzie miękie jak g...

jak kupiłem felgi 17 " to założone były dwie nówki a po jednym sezonie były łysiutkie

co do jodełek to obecnie drugi sezon mam uniroyal rainsport 2 i wszystkie 4 sztuki wyglądają jak nówki więc jeszcze długo posłużą

co do różnych rozmiarów przód-tył to jak przesadzisz to ABS i automat jak masz to będą świrować

Edytowane przez dajan
Opublikowano
Bridgestone Potenza lub Dunlop Sp Sport, bardzo dobre opony i co ważne nie kończą się po 1 sezonie
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Hey, co do szerokości, wg moich testów 205 na przód są za wąskie w e39. Do spokojnej jazdy może być ok, ale jak przyjdzie ostre hamowanie z większej prędkości to docenisz szersze. Mam teraz na przodzie 215 (odczuwalna poprawa) i węższych na pewno już nie założę, raczej zmienię na 225. Z tyłu mam 225.
Opublikowano
To kończąc temat Panowie mówicie że profil 50 nie będzie az tak odczuwalny w porównaniu do 55 ? no i czy 225 przod i 235 tył tez wchodzi w gre czy lepiej 4 oponki 225 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, mając tak fajny samochód jak BMW e39 jesteś skazany na 4 takie same opony, jeśli zaczniesz kombinować w rozmiarach, na przód inne,a na tył inne, to coś takiego jak kontrola trakcji przestanie działać, będziesz musiał za każdym razem po odpaleniu przycisakć włącznik ASC, czyli wyłączać kontrolę trakcji...

Nie kombinuj, załóż cztery takie same oponki, wszystkie które podałeś są ok, koledzy to potwierdzili.

Musisz jedynie pamiętać, że im większy profil, tym większy komfort, moim skromnym zdaniem rozmiar 215/55/16 jest idealny, komfort jest zachowany, ręce nie bolą od kurczliwego trzymania kierownicy i oponki nie są drogie, no i to co koledzy dodają, broń boże kierunkowe!! szlag je trafi po paru trasach..

Ja mam jakieś goodyear'y, 30tys.km i wyglądają jak nowe, komfort ok, także co kombinować..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ja jeżdżę na 225 55 R16. Nie ma co zakładać do 520i większych co by nie zamulać auta bardziej :D Autko dobrze się trzyma komfort bardzo dobry.

 

Jeśli chcesz na przód 225 a na tył 235 to z tyłu opona będzie szersza i troszkę wyższe i mogą (a nie muszą) dziać się niefajne rzeczy. 225 do tego silnika wystarcza. Kup tylko jakieś dobrej firmy i nie będziesz musiał kombinować.

Opublikowano

dokąłdnie jak pisze - Krzysiek BMW Jabłonna. Nie kombinuj kolego z różnymi oponkami - przód/tył.

 

profil 50 czy 55 to nei aż takiego wielkie znaczenia. Wejdź sobie tylko w kalkulator i sprawdź dokładnie ile oponki będą ci oszukiwać procentowo jak kupisz nieoryginalny rozmiarek.. Raczej szukaj spośród oponek które mają niewielki osdkok od normy.

 

Co do marki.. hmm..

 

na continentalach premiumach 2 nalatałem 70-80k (ciężko dokładnie powiedzieć bo w zimę wiadomo że zakładka się opony zimowe)

 

Obecnie mam nowe premiumki - ze względu na ich wytrzymałość która na prawdę jest wg mnie OK. Na zimę natomiast kupiłem Dunlop SP WINTER SPORT 3D 195/65R15 91T i też jestem z nich bardzo zadowolony - pięknie gryzą śnieg i zużycia zerowe (choć póki co jeden sezon na nich nalatałem i wielu kilometrów nie namachałem więc co do realnej wytrzymałości jeszcze się nie wypowiem..)

Opublikowano

Więc i ja dorzucę swoje "pięć groszy".

Oryginalny i optymalny rozmiar, to tak jak piszą prawie wszyscy 225/55/16. Ja także na takich jeździłem i było wszystko ok. Jednak gdy przyszedł czas na zmianę, kupiłem prawie takie same, czyli 225/50/16 gdyż stwierdziłem że przy profilu 55 były ciut za bardzo "baloniaste" te opony. Muszę stwierdzić że nie żałuje swojego wyboru, auto lepiej się prezentuje, utrata na komforcie jest minimalna, a prowadzenie zmieniło się na plus, gdyż na zakrętach auto aż tak mocno się nie ugina, a ja się pewniej wtedy czuje. Jeśli chodzi o przekłamania w prędkości - specjalnie nie zauważyłem.

 

Ogólnie oponki to polecam te z górnej półki, czyli te najbardziej markowe.

Gdybyś chciał trochę tańsze to Dunlop też są dobre, osobiście ok 50 tyś na nich zrobiłem i nie narzekałem, prawie niezauważeniem zużycia (przednia oś)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Ja zimówki mam Dunlop SP Winter Response 195/65R15 i jestem średnio zadowolony jak jest zasypane i wydaje mi się że gdyby to była 205 duzo lepiej by sie sprawowała. Ale jak jest błoto pośniegowe to tak zajebiscie trzymają :) Brat ma Dunlop wintersport 4D i sa o niebo lepsze od moich mimo ze zapłacilismy tyle samo i te same rozmiary i czuje że przepłaciłem.

 

Czekam jeszcze do jutra bo ma być dostawa w której będzie 225/55.

 

I 2mies temu wymieniałem drążki wahacze i tuleje pływające i mam wielką nadzieje że to wina wyząbkowanych i starych opon ze tak mnie prowadza po wybitej drodze... bo az boje sie sprawdzać czy to przypadkiem nie przekładnia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zimówek, to polecam koledzy firmę NOKIAN, jeździłem na nokiankach 195/65 15(dokładnej nazwy nie pamiętam) skodą octawią po Norwegii, zabrałem je do swojej e39tds do Polski, opony miały 3 lata, stan idealny, bardzo miękki, oryginalnie miały kolce, ale w Polsce je wydłubałem i to były najlepsze zimówki na jakich jeździłem, nigdy sie nie zakopałem przebijałem się przez spore zaspy, słowo koledzy mogę szczerze polecić, opony rewelacja, aż kiedyś pech, pojechałem do rodziny na wsi i zaparkowałem na bronach zakrytych śniegiem :mad2: trzy oponki szlag trafił, a w Polsce nie mogłem już takich samych dostać...

Moje nokianki wyglądały identycznie jak te, oczywiście nie były bierznikowane, w Norwegii nie znają takiej techniki :D :

 

http://moto.allegro.pl/nokian-opona-bieznikowana-nowa-195-65-15-i2592412933.html

 

Nie polecam firestone, bo takie później kupiłem i ledwo doczłapałem się do końca zimy...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Co do ząbkowania to raczej stan zawieszenia tu odgrywa rolę .Jak są luzy i amortyzatory do kitu albo źle wyważone to wyząbkują się każde opony.Na barumach zrobiłem30tś. i nic nie wyząbkowało :D

 

stan zawieszenia to raz ale dwa to dobrze ustawiona geometria i zbieżność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.