Skocz do zawartości

BMW E39 525iA, okolice Poznan, GU95192, Dokładna relacja


Rekomendowane odpowiedzi

Vin na dobry początek:

 

Numer podwozia WBADS41053GU95192

Kod typu DS41

Typ 525I (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.50

Moc 141

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER HIGHLINE/SANDBEIGE (V6SN)

Data prod. 2002-11-07

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3

S232A LM RAEDER/RADIALSPEICHE 50 Obr. BMW, st. le. spr. rad. 50

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S386A DACHRELING Reling dachowy

S422A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wer. drewna szlach. klon muszlowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S723A EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S861A AENDERUNG CODIERDATENSATZ Zestaw danych bez EOBD

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Zdjęcia z aukcji:

 

http://img688.imageshack.us/img688/4814/screenshot048wg.jpg

 

http://img51.imageshack.us/img51/20/screenshot049d.jpg

 

http://img214.imageshack.us/img214/2802/screenshot051c.jpg

 

http://img19.imageshack.us/img19/9996/screenshot052jy.jpg

 

http://img42.imageshack.us/img42/2737/screenshot053i.jpg

 

 

 

Niestety oględziny nie do końca odbyły się po mojemu, bo zostały zaczęte od wizyty na stacji diagnostycznej ze względu na "goniący" czas a w miedzy czasie ocenianie autka.

Oczywiście polecam takie rozwiązanie również jako dodatkowe sprawdzenie autka przez zakupem.

 

 

Z materiałów, które uzyskałem do Kupującego to kontakt ze Sprzedającym bardzo fajny, na maila przyszły fotki autka z przetartym bokiem, strasznie dużo "kosztownej" makulatury, szczerze to spodziewałem się kupna/sprzedaży samochodu :(.

 

 

Autko zastaliśmy niestety cieple (głowy nie nadstawie czy kupujący prosił aby autko było nie ruszane) :

 

- wstępne organoleptyczne oględziny silnika ok;

 

- chłopaki doglądali aspekt wizualny Bumki;

 

- jazda próbna (ja prowadziłem), nie ukrywam że nie przepadam za automatami (wole czuć samochód), piski trzaski z tylnego zawieszenia, samochód mimo wszystko trochę już miękki;

 

- automat bez zastrzeżeń zmieniał biegi;

 

- postój na stacji diagnostycznej, jeszcze raz organoleptyczne oględziny silnika i ok;

 

- niestety ścieżka diagnostyczna nie była łaskawa dla Bumki, bo do roboty:

 

a) wszystkie cztery amortyzatory (do zimy na pewno klekną między innymi dzięki fatalnie zaprojektowanemu odwodnieniu przy wjeździe na osiedle sprzedającego) ;

 

b) lewy przedni łącznik stabilizatora, ale to pierdoła ;) ;

 

c) te 4 grube ;) tuleje mocujące sanki do budy do roboty (stąd piski/trzaski ........);

 

 

Z naszych spostrzeżeń mimo że autko od fana marki itd. (nawet T-shirt był BMW ;) ):

 

- miało wszystko działać

 

radio włącza się/steruje tylko za pomocą, panelu multifunkcji;

klawisz od ustawień Auto panelu Climatronica odpada

klawisz regulacyjny manualnie siłę nadmuchu przycina się

 

- wnętrze Bumki jest niestety podniszczone

 

bardzo wytarta kierownica

boczek drzwi (dolne miejsce na łokieć) po stronie kierowcy również nie wygląda

tapicerka skórzana zaniedbana/podniszczona

 

- mocno zaolejona chłodnica z zewnątrz z prawej strony samochodu, co trochę dziwi bo nie bardzo jest co puszczać olej w tamtych rejonach;

 

- silnik z zewnątrz suchy, zastanawia mimo wszystko trochę opakowanie po oleju lotos 10Wxx w bagażniku (odpowiedziano nam, że to do autka żony);

 

- z kanału widok niestety trochę gorszy:

 

miska olejowa "ufaflana", przypuszczamy olej od wspomagania bo coś było wymieniane/regenerowane a w bagażniku woziło się opakowanie po oryginalnym oleju BMW do wspomnianego układu

 

silnik od strony skrzyni + jej obudowa również w oleju (nie jakoś dramatycznie, trzeba uczciwie spojrzeć ale jedną osobę to zniechęci a drugiej nie będzie to przeszkadzać)

 

 

Ciekawsze niuansiki do dokształcenia przed "ewentualną wycieczką" po omawianą Bumkę :

 

DME -> 7D/A1 - Electric fan, fault

12/B4 - Exhaust camshaft sensor, no signal

Shadow-memory:

7D/A1 - Electric fan, fault

12/B4 - Exhaust camshaft sensor, no signal

5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative

5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative

5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative

85/08 - Signal, CAN ASC 3, timeout elapsed

 

EWS -> 03/21 - Toleration of changing code increased, key 0

0F/3F - Power on reset

0E/03 - DME changing code XOR-error

33/06 - Toleration of changing code increased, key 3

 

SRS -> Shadow-memory:

05/40 - Side airbag, front left door, resistance too high

 

http://img576.imageshack.us/img576/7791/screenshot036st.jpg

 

http://img846.imageshack.us/img846/1257/screenshot047r.jpg

 

 

 

Sprzedawca niestety myśli chyba "co to nie on" bo:

 

- dostała mi się uwaga, że pod czas przejażdżki nie pokazałem co tak na prawdę autko potrafi podobno, w sumie to nie musiałem przecież gonić po 200 km na godzinę co jest u nas zabronione :mrgreen: , tylko podglądnąć parametry silnika przed kick-downem od 1500/2000 rpm do odcinki prawie na niższych biegach.

Wygodna seria pięć to nie "sportowa" trójeczka, Bumka jechała nie przerywała itd. ale brakowało tego "uczucia mocy" :wink: do pełni szczęścia (przypuszczamy, że winowajcą może być Exhaust camshaft sensor, no signal);

 

- "Oferta jest skierowana do naprawdę zainteresowanych, nie do młodych "Maniaków" marki, którzy chcieli by takie auto ale nie mają pieniędzy. Bo tacy już mnie odwiedzali i im podziękowałem."

 

To o Nas :D, i powiem szczerze no nie wiem jak to skomentować :duh: .

 

 

Podsumowując, mimo wszystko obiektywnie:

 

- rzeczy mechaniczne standard bo samochód nie nowy, tym bardziej, że sprzedający był skory do negocjacji na amortyzatory;

 

- drobne pierdołki dla hobbysty / miłośnika marki najbardziej denerwujące i zniechęcające ...........

 

- sugerując się stanem wnętrza i ilością wykonanych napraw autko nie miało wcześniej łatwego życia i jest trochę zmęczone (dosłownie i w przenośni), ten kij również ma dwa końce"

 

jednej osobie stan wnętrza i "dokładność" malowania nie będzie przeszkadzać, będzie się tylko liczyć zrobiona mechanika

 

drugi zainteresowany zwróci uwagę na początku na stan wnętrza i z zewnątrz i podziękuje.

 

 

Gdyby jednak ktoś był zainteresowany to raczej już wie co kupi :8) .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwzględniłeś tego, że większość przyszłych nabywców tego auta, nie "zauważy" 1/3 z tego co opisałeś, a niektórzy nawet nic nie zauważą. Uważam, że twoje oględziny i opis są na tyle profesjonalne i czytelne, że przyszły nabywca nie powinien mieć problemu z podjęciem właściwej decyzji. Ode mnie duży szacun :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rejestracja z okolic moich stron,skąd on był?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adalbert, dzięki :) .

 

Najważniejsze to w miarę możliwości sprawdzać autko przed zakupem aby było mniej więcej wiadomo z jakim okazem ma się do czynienia ..... :wink: .

Niestety Polak często oszczędza, tam gdzie nie powinien :mrgreen: .

 

 

Radziu77 tak jak w tytule Bumka była oględzinowana pod Poznaniem w miejscowości Biedrusko (jeśli dobrze pamiętam), rejestracją się nie ma co sugerować :wink: , ważne aby vin był dla potomny :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.