Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi....

 

 

Mianowicie, mam problem z drganiami na wolnych obrotach (głównie po nocce), kiedy odpalam auto to przez około 1-2 min silnikiem trochę telepie. Ale jest to sporadycznie. Bardziej niepokoi mnie fakt że moje bmw ma jakies 11s do setki...

 

 

E60 530d 218koni 2003rok (bez DPF).

 

Podczas jazdy od około 2500/3000 tys (praktycznie na każdym biegu) zaczynają się (hmm... nie wiem jak to określić, warczenie ? stukot ? drgania? --> coś w tym stylu), a przy 3 lub 4 biegu jak dociągnę na tiptroniku to obroty spowalniają przy 3tys i trzeba poczekac kilka sekund żeby szedł dalej na tym biegu. Ogólnie silnik ma te stukanie oraz słabe przyspieszenie co spowodowane jest nie wkręcaniem się w pełni na obroty. Przy spokojnej/normalnej jeździe chodzi idealnie.

 

Poczytałem kilka tematów, parę osób miało to samo zjawisko, ponoć problemem jest koło pasowe. Dzisiaj zaprowadze auto do mechanika... ale może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał ? Na forum są podobne tematy ale bez rozwiązań problemów...

 

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witaj.

U mnie były podobne problemy. Przeczyszczenie EGR i wymiana uszczelki na turbinie pomogła. Powietrze uciekało mi przez nieszczelną uszczelkę przy turbinie i miałem dziwne odgłosy. Po wymianie jak ręką odjął, być może zerknij na przepływomierz i przepustnicę.

http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Opublikowano

Problem częściowo rozwiązany.

 

 

Powodem drgań od 2500-3000 było wadliwe koło pasowe. Wymienilem na nowe i jest git. Nie wkręcanie się na obroty było spowodowane przepalonym czujnikiem przepływomierza. Wymieniłem na całą nową przepływke.

 

Po tych zmianach przyspieszenie wynosilo 9 sek do 100, nadal za dużo...

 

 

Na komputerze okazalo się że 3 wtryski leją (pamiątka po poprzednim właścicielu który lał lipne paliwo). Zdecydowalem że zregeneruje wszystkie wtryski na częściach boscha.

 

Dzisiaj odbiore auto, zobaczymy czy poprawi się spalanie i przyśpieszenie.

 

 

 

Pozdrawiam,

Piotrek.

Opublikowano

Auto odebrane, ale problem z przyspieszeniem nadal jest. Trochę się poprawiło (obecnie 8,7), ale to troche daleko do książkowego 7,1....

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może ewentualnie być ? Jakaś nieszczelność ? Turbina ?

 

 

Co do spalania to czas pokaże.

 

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Podjedź na hamownie, najlepiej obciażeniowa i zrób dyno. Będziesz wiedział ile jest KM & Nm. Ja bym zaczał od tego.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mierzenie przyspieszenia 0-100 km/h nie jest dokladne.Zrob lepiej test 60-100 i 80-120.
Opublikowano

A czy jak sprawdzałeś auto na kompie były jakieś inne błędy ? Zrób test z komputerem na 3 biegu od 40km/h gaz do dechy bez kick down i do końca obrotów i sprawdźcie ( najlepiej nagrajcie) jaki jest przebieg ciśnienia turbiny, ciśnienia na szynie CR i odczytów przepływomierza.

Może być taka sytuacja że musisz zrobić adaptację przepływomierza w DIS bo stara przepływka psując się mogła zmienić parametry.

Do tego sprawdzisz czy układ dolotowy masz cały szczelny i czy paliwa nie brakuje.

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.