Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, czy ktoś z Was orientuje się czy jest możliwy przeszczep foteli z E90 do E46?? Mam możliwość zakupu MPakietowych foteli z E90 BEZ ELEKTRYCZNYCH bajerów. Intryguje mnie jednak kwestia elektryki jak to spiąć wszystko i czy da radę to bezpiecznie zrobić. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o info. Rozstaw śrub seryjnych z E46 w szynach: 45,5cm wszerz, 36,5cm wzdłuż.
  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Jeśli nie uda mi się tego przeszczepić do swojej to są Twoje... oczywiście jeśli je zdążę kupić :wink: MPakiet, czarna skóra, dwa fotele + kanapa. Wszystko w manualu i mają dodatkowo przycisk CHYBA pompowania lędźwi. Do tego pasy wraz z naciągiem i napinaczem, wózek. W fotelu kierowcy jest wystrzelona poduszka. Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
no to by idealnie pasowało do mojego wnętrza, bo mam czarną skórę tylko że z tymi najzwyklejszymi stołkami... :mrgreen: ale na razie się nie wcinam w dyskusję, może ci się uda je zamontować :)
Opublikowano

Szlifierka i spawarka w rękę i modzimy.

Ja przymierzam sie do adaptacji Recaro z EVO 9

Opublikowano
Jakub łatwo się mówi, ale tu chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo... Masz jakieś manuale jak można się zabrać do takiego przeszczepu?? Pozdr.
Opublikowano
Tak właśnie myślałem, żeby przerzucić same wózki z szynami... tylko ciągle myślę czy z takiego numery wyszedłby fotel bujany, a nie sportowy :lol:
Opublikowano
Dobra, nie mogłem się powstrzymać i wziąłem te fotele :D Po czyszczeniu stwierdzam, że taka okazja trafia się raz na milion! Jutro podeślę fotki towaru. Zatem działamy razem z Kolegą Trandolfem. Pozdrawiam i życzcie Nam powodzenia bo foteliki są zjawiskowe i byłoby super je mieć w swoim E46 :D
Opublikowano
i jak tam z tymi fotelami ? zadziałałeś już coś ? są szersze niż od e46 ? i czy niższe czy wyższe
Opublikowano (edytowane)

Witajcie Koledzy,

 

Przedwczoraj fotele i kanapy zostały dokładnie uprane, oraz nabalsamowane olejkiem do skóry. Szkoda, że nie zrobiłem fotki wyjściowego stanu zaraz po zakupie... gdybyście je zobaczyli to określilibyście je jako totalny SYF!!! Ale to był tylko kurz, błoto, deszczówka, jakieś pogniłe liście, pajęczyny itd itp... generalnie MASAKRA! Kilka godzin pieszczot i serdecznej dbałości o najmniejszy fragment ostatecznie przyczyniło się do ukazania mi praktycznie nowego, nie zużytego kompletu. Jestem przekonany, że nikt przy stanie początkowym tego kompletu nawet by nie chciał tego wrzucić do swojego czyściutkiego auta... jednak moje serce i miłość do BMW nie pozwoliły mi ich zostawić na pastwę zniszczenia.

 

Stan kompletu jest dostateczny. Widoczne wgniecenia skóry, które zostaną wygładzone gorącym powietrzem i sprawnymi dłońmi. Doprowadziłem już tylną kanapę i podłokietnik do dobrego stanu. Miały jakieś wgniotki z leżących na nich szrotowych śmieci :duh: Na szczęście skóra jest materiałem bardzo plastycznym, dlatego łatwo się poddaje różnym manipulacjom, które jeśli się potrafi pozytywnie wpływają na wygładzenie powierzchni :wink: Jedynie stelaż, oraz szyny fotela pasażera są uszkodzone... stelaż lekko zgięty, a szyna pęknięta i pogięta. Poszukuję kompletu, ale jeśli nie znajdę to kupię sprawny fotel... nowy mechanizm kosztuje 1500zł :lol: Już mam na oku fotel za 80zł, więc tragedii nie będzie :wink: Ponadto w tym fotelu brakuje kilku plastikowych dupereli, które są groszowymi sprawami (2,50zł).

 

Co ciekawe, foteliki to MPakietowe wersje w manualu. Z tego co zdążyłem się zorientować to wyposażone są w poduszki powietrzne (zostaną usunięte), pompowanie obszarów lędźwiowych, skórzane zagłówki, tylny panel z siatką z wersji doposażenia, oraz uchwyty pasów w prętach zagłówków (niestety wyłamane chwytacze... pozostały jedynie same adaptery). Kanapa tylna wyposażona w rozkładany podłokietnik z uchwytem na napoje, oraz dodatkowym środkowym składanym zagłówkiem + zamki.

 

No i wczoraj rozpocząłem próby montażowe :wink: Nie jest łatwo... po przestudiowaniu wszystkich możliwych opcji montażu, rozdemontowaniu foteli i prób przeszczepów mocowań, stelaży, szyn itp doszedłem do wniosku, że wykonam zwyczajne mocowanie ma dwóch poprzecznych grubych i wytrzymałych płaskownikach ok 1-1,5cm. Różnice między flanszami montażowymi to tylko 3,2-3,5cm. Dlatego na stronę wychodzi 1,6cm. Konstrukcja będzie wzmocniona i usztywniona rozpórkami. Myślę, że w przyszłym tygodniu się z tym uporam. Wszystkie wymiary samego fotela są niemal identyczne jak zwykłych foteli z E46.

 

Co do napinacza z E90 to rezystancja jest identyczna jak w E46 i dla obydwu wynosi 2,5 Ohm. Bynajmniej tyle zmierzyłem na wtyczkach (niestety nie ma możliwości dojścia do "surowego" przewodu, a nie chciałem rozcinać izolacji). Opór sprawdziłem na pinach w gnieździe elektrycznym pod fotelami. Oczywiście nie obeszło się bez prób podmiany i bez problemu podepnie się napinacz z E46 do stelaża szyny fotela E90. Z drugiej strony jednak jest inny problem montażu, ponieważ u Nas jest od przymocowany do szyny... w E90 jest przymocowany do stelaża fotela, ale myślę że i to da radę bezpiecznie zamontować. Wstępnie na 90% jest taka możliwość. Klamry pasów są zupełnie inne, dlatego wymuszona jest taka kombinatoryka z montażem napinacza i pasów z E46 do fotela E90 (tym bardziej, że ta od kierowcy jest ściągnięta).

 

Na dzień dzisiejszy jestem optymistycznie nastawiony i głęboko wierzę, że wszystko dobrze się skończy i że przede wszystkim montaż będzie bezpieczny. Wstępnie zamontowałem na jedną szynę i wypróbowałem wszystkie ustawienia... Panowie TO JEST TO!!! :D Fotel zayebiście trzyma, jest mega wygodny i komfortowy. Możliwości regulacji dla każdego typu sylwetki... dodatkowo wysuwane podudzie i funkcja "kołyski" to już totalny odlot :wink:

 

Co do elektryki itd to będę musiał się ładnie uśmiechnąć do Kolegi Trandolfa, ponieważ tylko Jemu ufam w kwestii elektroniki/elektryki :D Kwestię elektryki pozostawiam na koniec, gdyż najpierw muszę się uporać z bezpiecznym montażem foteli.

 

Podsyłam również kilka fotek z przedwczorajszego dnia czyszczenia i z wczorajszego dnia prób montażowych (tylko mała skromna fotka zamontowanych szyn E90, wskazującą, że pasują Plug&Play do otworów technologicznych E46 :wink: )

 

http://images44.fotosik.pl/372/be7cdf4b66bf22b5m.jpg http://images39.fotosik.pl/1716/75f6469aa1da0244m.jpg http://images44.fotosik.pl/372/0976e9be2857b496m.jpg http://images45.fotosik.pl/1514/82312df689cf59e5m.jpg http://images37.fotosik.pl/1737/6c78001e44ff33cfm.jpg http://images47.fotosik.pl/1514/01da24e812af17a1m.jpg

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
Foteliki kozak :cool2: Mnie tez czeka jakis swap bo w moim przypadku dokupienie jednego fotela w tej samej barwie graniczy z cudem.. :cry:
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
nie łatwiej było dziabać normalne fotele od e46 sportowe ? :) chyba że te kupiłeś za naprawde grosze. Ja u siebie też od razu stołki wymieniłem na sportowe w alcantarze bo skóry nie uznaje :P
szukam
Opublikowano (edytowane)
Zawsze marzyłem o takich czarnych skórzanych fotelach z E90. Uwiodły mnie te dodatkowe przeszycia na boczkach i ogólna forma... niebawem wstawię fotki z montażu w aucie. Pozdr. Edytowane przez yoshimura01
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Koledzy,

Dzisiejszy dzień był pracowity... dużo mierzenia, szlifowania, wiercenia, cięcia, spawania no i udało się :wink: Fotel kierowcy dzisiaj został zamontowany w aucie. Prób montażu było tyle, że zdecydowałem się na najlepsze rozwiązanie w tym trudnym przypadku, tj wewnętrzne szyny w fabryczną szpilkę i otwór śruby - pasują Plug&Play, natomiast zewnętrzne na stalowych adapterach ze wzmacnianego płaskownika 50mm/80mm/5mm. Wszystko trzyma się jak należy, nie odkształca się i jest stabilne przy próbach "wyrwania" fotela :wink: Fotel usytuowany centralnie w osi kierownicy... nie ma mowy o żadnych przesunięciach, czego się obawiałem najbardziej. Boki fotela nie obcierają o elementy wyposażenia kabiny. Jest niemalże identycznie jak w przypadku seryjnych foteli z tym że zdecydowanie lepiej :wink:

 

Dzisiaj udało mi się jeszcze poprowadzić instalkę elektryczną dla pomp poduch lędźwiowych. Jutro montaż fotela pasażera. Pasy i napinacze pozostały oryginalne z E46. Wtyczki elektryczne pozostają oryginalne z E46. Kilka fotek od razu po montażu w aucie. Dopiero jutro będzie wszystko doprowadzone na TIPTOP. Czyli muszę pomalować wsporniki, zamontować oryginalne plastikowe maskownice mechanizmów i zamontować uchwyty regulacyjne. Panowie... jazda w tych fotelach to prawdziwa przyjemność!!! :D Tak jak w przypadku MPakietu z E46 nie byłem w ogóle zadowolony, tak fotele MPakiet z E90 spełniają wszelkie oczekiwania! :D

 

http://images48.fotosik.pl/408/a2f80e99d291e326med.jpg

 

http://images50.fotosik.pl/1666/2838d0e9bb4b66b3med.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/1621/bc88c82c6e63e48fmed.jpg

Opublikowano
Coś Ty Moby :nienie: Kanapa już się szuka/szyje itp, ale na pewno nie zostawię welurowej. Boczki również zostaną wymienione na "skórkowane" :wink:
Opublikowano

Yoshi, nigdy w zyciu nie podejrzewalbym Cie o takie rozwiazanie....taki maly joke mial byc :D

 

A tak powaznie to rzeczywiscie jest taka roznica pomiedzy m-pakietem z E46 a E90 ??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano (edytowane)

A wiesz Moby tak sobie pomyślałem dzisiaj: "a może jednak zostawię" :wink: nie no żartuję oczywiście. Jeżeli chodzi o różnice to musiałbyś osobiscie to sprawdzić, gdyż każdy ma inne poczucie komfortu, sportu itd itp. Widzisz ja miałem spore doświadczenie w fotelami sportowymi, zaczynając od "bazarowych" kubłów, przez produkty od Sparco, Momo, Recaro itd.

 

Testując MPakiet z E46 niestety, ale nic specjalnego nie oferują. Siedzi się prawie identycznie jak w seryjnych, tylko tyle że masz szersze boczki - taka moja subiektywna ocena. W tych z E90 jest jakoś tak MASYWNIE, BEZPIECZNIE. Fotel dosłownie "otula" i sprawia wrażenie anatomicznie doskonałego. Jest bardzo wygodny i komfortowy, a wprowadzony bajer poduch w BOCZKACH podtrzymujących Cię pod żebrami to już totalny odlot! :D Do tego poduszki lędźwiowe w trasie dają ogromny komfort :norty:

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
nie pamiętam dokładnie kiedy ale ten 1den z 3ch z top gear - nie clarkson, nie hamster ale ten z dłuższymi włosami ocenił ( nie pamiętam czy zwyklaki czy mpak ) że nawet po podróży 600km bez przerwy, a koleś wysoki ( 185-190cm) nie czuł zmęczenia w e90, mimo że to nie jest limuzyna, był pełen podziwu z tego co pamiętam, oczywiście dzięki fotelom
Opublikowano
Dzięki Marcin za słowa uznania :wink: Właśnie będę szedł montować fotel pasażera. Jak już wszystko będzie gotowe to podeślę fotki. Pozdrawiam, Łukasz.
Opublikowano
myślałem że do e46 w dobrym stanie są drogie mpaki nie do coupe ( jeśli już są ) ale na allgro z cenami do e90 szaleją ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.