Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam takie pytanie...

Czy zwykle wycięcie katalizatorów może narobić problemów :?:

 

Sytuacja wygląda tak, ze kilka lat temu sprowadziłem sobie z USA 325i z 3 litrowym silnikiem o mocy 160kW (218KM) byl po kolizji..

znajomy polecił warsztat... no i tam się wszystko zaczęło... pewnego dnia zajeżdżam zobaczyć co z autem... no i okazało się, ze wymontowali katalizatory... :x tylko to jest tak zrobione, ze obudowy pozostały... nie ma środków... połakomili się na kilkaset zł za te wkłady... był problem z czujnikiem od położenia walka rozrządu czy coś takiego... czujnik wymieniony... błędy pokasowane... a auto wydaje mi słabe jak na te 218KM.. Wg mnie A3 znajomej z silnikiem 2.0 150KM lepiej idzie... różnica jest ta, ze u mnie jest automat a tam manual... ale powinno być znać ta różnice 68KM.

Czy możliwe jest, że to wycięcie katalizatorów narobiło problemów?? Czy jak pojadę na serwis bmw to powiedzą mi coś więcej niż elektronik zajmujący się bmw?

 

Proszę pomóżcie...

Opublikowano

pierwsze co to moze pojedź na hamownie ile masz mocy, bo tak jak masz przelot w wydechu to lepiej niż gorzej dla osiągów :) pytanie czy nie powinno być to programowo zrobione żeby nie wywalało błedów i nie ograniczało mocy systemowo, tak jak to ma miejsce przy usuwaniu DPFów.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

dzieki...

no to bd musial poszukac taniej hamowni w krk...

moze uda mi sie to w tym tyg zalatwic...

jak bd po to zalacze wykres.

thx :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieki...

no to bd musial poszukac taniej hamowni w krk...

moze uda mi sie to w tym tyg zalatwic...

jak bd po to zalacze wykres.

thx :D

 

Jak jesteś z Krakowa to jedź do kolegi GCS który chipował i hamował już wiele BMW z naszego forum, na pewno jako forumowicz dostaniesz jakiś rabacik. http://www.gcstuning.pl/

Opublikowano
no to na hamownie podjade jutro albo w pt.. ale dziwi mnie fakt, ze przez okres 3 lat nie wyskakiwaly zadne bledy...moze jednak ich wyciecie nie wplynelo na prace silnika i osiagi... moze przez to wydaje sie slabe, ze jest automat a moment to tylko 230Nm
Opublikowano
pierwsze co to moze pojedź na hamownie ile masz mocy, bo tak jak masz przelot w wydechu to lepiej niż gorzej dla osiągów :) pytanie czy nie powinno być to programowo zrobione żeby nie wywalało błedów i nie ograniczało mocy systemowo, tak jak to ma miejsce przy usuwaniu DPFów.

 

pzdr. Łukasz

 

Niekoniecznie masz rację z tym lepiej niż gorzej...

Słyszałem, że bardzo cięzko poprawić serjny wydech w n52 więc raczej na pewno to usunięcie katalizatorów miało wpływ na pogorszenie osiągow, ze względu pewnie na zaburzenie przepływu albo czegoś takiego :)

 

A może tez odcinać moc, racja.

Opublikowano
Czy możliwe jest, że to wycięcie katalizatorów narobiło problemów?? Czy jak pojadę na serwis bmw to powiedzą mi coś więcej niż elektronik zajmujący się bmw?

oczywiście że TO narobiło problemów. Zmieniła się charakterystyka emisji spalin do atmosfery. Czujniki sond LAMBDA aktualnie wariują bo "nie wiedzą" jak mają wyregulować stechiometryczny skład mieszanki, dlatego motor przeszedł w tryb serwisowy. Katalizatory i ich monolit to żyła złota. Jak pojedziesz do ASO to powiedzą Ci, że należy zamontować nowy układ wydechowy z katami. W Twoim silniku jest dodatkowy problem, bo gdyby sondy były na rurze to można nieco przesunąć (oddalić) tuleję sondy od czujnika powietrza, ale u Ciebie sondy regulujące są w kolektorach wydechowych co całkowicie wyklucza możliwości eliminacji usterki tym sposobem.

 

PS. Nie jeździj po żadnych hamowniach, bo to nic nie da! :duh: ... sam czujesz, że z autem jest coś nie tak. Najpierw solidna diagnostyka LIVE DATA, następnie naprawa.

Opublikowano
KATALIZATOR TO TYLKO 3.000zł :duh: plus wymiana :mad2: w mojej buni muszę właśnie coś z katalizatorem zrobić i po Waszych komentarzach, czeka mnie wymiana na nowy .
Opublikowano

najlepiej by bylo odzyskać te katalizatory, skoro mechanicy ci je wyciągnęli to teraz niech oddawają... albo kupują ci nowe.

 

ale jest jeszcze drugi pomysł... czy odpowiedni program do tego silnika nie pozwoliłby na poprawną pracę bez katalizatorów?

Opublikowano
ale jak tu uwzględnić różnice zawartości jonów tlenu między sondą regulującą, a sondą monitorującą wynikającą z procesu neutralizacji toksyn ze spalin w katalizatorach?? osobiście nie mam zielonego pojęcia jceel :roll:
Opublikowano
ale jak tu uwzględnić różnice zawartości jonów tlenu między sondą regulującą, a sondą monitorującą wynikającą z procesu neutralizacji toksyn ze spalin w katalizatorach?? osobiście nie mam zielonego pojęcia jceel :roll:

 

mam na myśli wprowadzenie jakiejś korekty w oprogramowaniu która zmieniałaby wartości wejściowe z sond następnie przetwarzane przez oprogramowanie sterownika.

Opublikowano (edytowane)

katalizatory juz sa... tylko musze po Nie jechac...

ale myslalem, ze moze cos na + wyjdzie, ze bd sie jezdzilo bez nich... koles 2 lata zalatwial...bo po fakcie dowiedzial sie ile to kosztowalo...tak, ze nie zostawiajcie samochodow w nie polecanych warsztatach...

ale najlepsze jest to, ze zadnych bledow nie ma...

moze wydaje mi sie tylko, ze mocy brak... bo ostatnio jezdzilem Tdi-kami a tam moment inaczej dziala... a zwlaszcza w Q7... ta gablota to idzie jak marzenie.,..

a moze jest jakis forumowicz z okoli krakowa to podjechalbym i po prostu nawet ten ktos sie przejedzie i sie wypowie...

bo jesli bylyby porblemy z kompem to powinno mi swiecic...a tu nic...:(

gdyby nie to, ze przeczytalem kilka postow o wycieciu katow to pewnie nawet bym tego nie ruszal...a teraz tylko to mi po glowie chodzi...

pozdr.

Edytowane przez tom.corp
Opublikowano
katalizatory juz sa... tylko musze po Nie jechac...

ale myslalem, ze moze cos na + wyjdzie, ze bd sie jezdzilo bez nich... koles 2 lata zalatwial...bo po fakcie dowiedzial sie ile to kosztowalo...tak, ze nie zostawiajcie samochodow w nie polecanych warsztatach...

ale najlepsze jest to, ze zadnych bledow nie ma...

moze wydaje mi sie tylko, ze mocy brak... bo ostatnio jezdzilem Tdi-kami a tam moment inaczej dziala... a zwlaszcza w Q7... ta gablota to idzie jak marzenie.,..

a moze jest jakis forumowicz z okoli krakowa to podjechalbym i po prostu nawet ten ktos sie przejedzie i sie wypowie...

bo jesli bylyby porblemy z kompem to powinno mi siwcic...a tu nic...:(

 

ja jestem z krakowa i mogę ci zrobić diagnostykę live data... :)

Opublikowano

jezdzilem z nia od samego poczatku do elektronika prz trasie krk-gdow

nic nie mowil nigdy o katach...

nawet jak bylem jakies 4mis temu nic nie bylo...

tak, ze nie wiem...a koles jest dobry w te klocki...z niejedna rzecza sobie poradzil, gdy inni metoda prob i bledow dochodzili... ma dobry sprzet wszystko od razu ma jak na talerzu co i gdzie...

wiec sie zastanawiam...

bo nie wiem czy jest sens pakowac kase...

a tak w ogole to ile by mnie taka przyjemnosc kosztowala??

Opublikowano

a jest mozliwe, ze auto jest slabe przez to, ze np przez pol roku ktos jezdzil na ok 2tys obrotow??

juz 3 dzien wzialem go pod swoje skrzydla... i krece tak 3-6 tys... i jakby zwawsza ...

a co do diagnozy... to jutro zadzwonie do swojego elektronika bd wiedzial,.czy wszystko sprawdzal czy nie... bo wiem, ze ma dobre programy do bmw...

tak, ze jutro napisze co i jak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.