Skocz do zawartości

BMW E39 530D Mniejsza moc po zmianie turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem świeżo po wymianie turbosprężarki w e39 3.0d 2000r 183KM.Po założeniu drugiej używanej turbiny auto słabo ciągnie z miejsca.Odczuwalne ciągnięcie jest dopiero powyżej 2.5tys obrotów.Nie wiem dlaczego ale na wcześniejszym turbo samochód rwał z miejsca na automatycznej skrzyni biegów a teraz wciskam gaz i czekam a auto monotonnie rusza i tak jak pisałem wczesniej zaczyna ciagnąć powyżej 2.5 tys obrotów.Dodam że podciśnienie (gruszkę) założyłem od starego turbo bez żądnej ingerencji w regulację.Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz nowe dmuchadło, bez regulacji raczej nic nie zrobisz, nawet jak została stara gruszka.

Sprawdź cały układ podciśnieniowy sterujący turbem, a jak okaże się w porządku, to próbuj regulować sztangą na turbinie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na oko to dużo rzeczy można, ale nie ustawiać turbo.

Ogarniasz lapka + inpa, podpinasz po auto, wchodzisz na silnik, i tam w live data masz ciśnienie doładowania, są 2 parametry, zadany i otrzymany.

Musisz tak wystroić sztangą turbo, żeby wartości tych parametrów były jak najbardziej zbliżone.

I staraj sie nie sprawdzać tego na biegu jałowym, tylko pod obciążeniem.

Na forum jest gdzieś instrukcja jak dokładnie to zrobić.

Ogólnie jak turbo za późno wstaje, to chyba się sztange skracało, ale nie jestem pewny na 100%, więc poszukaj dokładnej instrukcji. :wink:

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Turbina kupiona używana bez żadnych papierów.Dziwne bo po jej założeniu wydaje się jak by była przesunięta tzn uchwyt z gruszką opiera się na poduszce silnika.Nie wiem dlaczego ponoć była w x5 może tam jest inaczej ale chyba będe musiał odkręcić tych kilka śrubek i ją przesunąć.Problem ze spadkiem mocy myślę że jest przy podciśnieniu bo mam wrażenie jak by za późno podciągało.
Opublikowano
tzn ze pozno podciagalo?? cos z pompa vaccum, o to chodzi? kolego turbina w 3.0 to nie taki prosty temat, zmienna geometria i sterowanie elektroniczne... dolot musi byc calkowicie szczelny, bo nic z tego nie bedzie... co ci komputer pokazuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czekaj, jak sterowanie elektroniczne?

Samą gruchą ciągnie podciśnienie, a ono jest regulowane tzw. przetwornikiem ciśnienia, więc stosunkowo prosta sprawa, nie tak jak w nowszych autach, gdzie krokowiec ciągnie za sztangę turbiny.

Jeśli to jest w porządku, to należy zainteresować się turbiną, a nie sterowaniem.

Jeśli grucha turba opiera się o poduszke, to coś jest nie tak poskładane, albo masz inne turbo niż być powinno.

Opublikowano
a co steruje elektrozaworem? nie komputer pokladowy??? Ja mialem tak np w sprinterze. Przy awarii elektrozaworu dla bezpieczenstwa zawor wastegate jest ciagle otwarty. I chocby wciskal pedal w podloge nie wycisniesz z tego turbo za wiele... tak samo, jesli komputer uzna, ze elektrozawor jest padniety, albo z jakiego tam powodu (np zle ustawienie sztangi) turbo za mocno dmucha i przekracza wartosc zadana to ci wylaczy elektrozawor, i masz turbo ktory dmucha jak kicia... auto ktore ma 200 koni bedzie jechal jakby mial 100 albo i mniej w trybie awaryjnym.
Opublikowano
Jak przytrzymam auto na obrotach na skrzyni tiptronic i położę nogę w podłogę to odrazu ciągnie a jak z miejsca kłade nogę to muł ewidentnie jak by podciśnienie po chwili nagle zassało i auto rwie do przodu.Stało się to odrazu po wymianie turbiny moim zdaniem to nie wina turbo.Wymieniłem gruszkę na drugą bez rezultatu.Nie wiem może to wina tego że gruszka jest założona i odciągnieta maxymalnie od poduszki silnika tyle ile ma luzu na śrubach i może krzywo jakoś bierze no nie mam zielonego pojęcia sytuacja finansowa w chwili obecnej nie pozwala mi na zaprowadzenie jej na serwis.Nie wiem jakim cudem turbina jest przestawiona tzn obrócona być może ktoś ją próbował czyścić przed wysyłką i złożył na oko teraz muszę znowu ją wyciągać i delikatnie przesunąć aby po założeniu gruszki nie dotykała poduszki silnika.Nie wiem czy x5 ma takie ustawienie czy po prostu była w niej ingerencja osoby nie powołanej do tej roboty.Strasznie to denerwuje bo jadąc za samochodem i chcąc go wyprzedzić muszę depnąć gaz i poczekać aż aucie się zachce ruszyć dupę.Ogólnie dzięki za wszelkie info i chęć pomocy nastawię tą turbinę na swoje miejsce i napiszę czy są jakieś zmiany jeżeli gruszkę zamocuję minimalnie w innej pozycji w co wątpię.Wężyki od podciśnienia nie były wyciągane więc nie ma możliwości że źle ich włożono
Opublikowano

nie wiem, ale na sama mysl, ze ktos, byle jaki mechanik dotknie mi turbiny wlosy mi sie jeza na glowie. To sa naprawde minimalne wartosci, czy wywazenie wirnikow czy ustawienia sztangi. Tego nie da sie zrobic na parkingu pod domem albo u pana Zbyszka. Nie rozumiem dlaczego kolega lamie sobie glowe z ta turbosprezarka a temat jest naprawde prosty:

 

- odpalasz inpe

- wlaczasz analog i obserwujesz wskazanie cisnienia turbiny

- mozna kilka razy przygazowac, ale sie przejechac i dalej obserwowac, najlepiej wtedy jakbys mial wtyczke z pamiecia podpieta do gniazdka kompa. Wtedy masz szanse na spokojniesza i dokladniejsza analize pracy turbiny

- zobaczy czy cos cieknie, sprawdz czy dolot jest szczelny...

 

To nie jest takie skomplikowane z ta turbina... ale z reguly fachowcy niemal odrazu chca wymienic, regenerowac i Bog jeden wie co...

Opublikowano
Wymieniłem bo stara się rozleciała w taki sposób że nie było co regenerowac.Sadzilem ze jak wloze taka sama turbine i gruszke od mojego turbo bez zadnych kombinacji w regulacja to bedzie tak jak bylo a okazalo sie ze jednak nie.
Opublikowano

rozumiem. tyle ze jak turbina sie rozleciala to jest kolega pewien ze nic do dolotu nie wpadlo? druga sprawa, turba ze zmienna geometria to nie proste urzadzenie, trzeba bylo chociaz sprawdzic czy jest wywazona i ciegno wastegate jest dobrze ustawione...

 

a sprawdzal kolega pod komputer czy wogole dobrze dmucha?

Opublikowano
Naprawił czy nie naprawił?????????????????
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.