Skocz do zawartości

BMW E39 520d 2000r. - Ringi świateł przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ten temat wielokrotnie przewijał się na forum lecz mam pytanie dotyczące montażu ringów (angel eye)? Czy można w tym modelu zamontować ringi bez dodatkowych przeróbek i ustawić je tak aby działały jako światła do jazdy dziennej? Chciałbym uzyskać efekt taki, że po przekręceniu kluczyków zapalały by się tylko ringi we wszystkich czterech lampach z przodu. Natomiast po włączeniu świateł mijania gasły by wszystkie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Domyślam się, że masz lampy takie jak moje, czyli przedliftowe i bez ringów..

Zamontować takie ringi typu CCFL to nie problem, dwie godziny roboty, montowałem to sobie i kilku innym kolegom, ale zrobić takie podłączenie jak mówisz..... to już nie umiem, ale co za problem, podłączasz ringi jako postojówki, odpalasz silnik i przełączasz włącznik na pozycję pierwszą, jak się zciemnia, to włączasz światła mijania i świecą się ringi razem ze światłami,norma, no chyba, że, masz problemy z pamięcią i zpominasz o włączaniu świateł :D to już inny temat..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tyle tylko, że ringi (nawet CCFL) są za słabe żeby używać ich jako światła dzienne. Oczywiście przepisy swoje a życie swoje i najczęściej policja się do tego nie przyczepia ale nigdy nic nie wiadomo.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle tylko, że ringi (nawet CCFL) są za słabe żeby używać ich jako światła dzienne. Oczywiście przepisy swoje a życie swoje i najczęściej policja się do tego nie przyczepia ale nigdy nic nie wiadomo.

Pzdr.

 

No coś Ty, CCFL świecą dużo mocniej niż standardowe, jakbym umiał wklejać tu zdjęcia, to bym pokazał jak to u mnie wygląda w środku dnia, można jeździć bez problemu. Ja od zawsze jeździłem na światłach mijania, nawet gdy nie było jeszcze takiego przepisu, teraz też używam świateł mijania, ringi raczej jako ozdoby, ale pare razy sie zapomniałem i w trasy pojechałem tylko na ringach, policja mnie nie zatrzymywała. Nowe bmki standardowo mają włączone ringi jako dzienne, a czujnik zmierzchu włącza wieczorem mijania. Do tego ostatnio jest jakaś moda na dzienne światła (diody), więc miśki się jakoś chyba do tego przyzwyczaili.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Doskonale wiem jak świecą CCFLe. :cool2:

Co do nowych BMW to też się zgadza, że ringi są tam używane jako światła dzienne tylko zdaje się, że zmodyfikowali w nich technologię aby moc spełniała minimalne wymagania świateł dziennych dlatego nie ma co porównywać powszechnie dostępnych kitów z ringami CCFL (a o takich tu dyskutujemy) do tych, które są montowane fabrycznie w nowszych BMW. :wink:

Pzdr.

Opublikowano

Rozwiązanie z CCFL będzie nielegalne i policja albo diagnosta mogą się łatwo przyczepić. Nie wolno modyfikować lamp - czyli tutaj wszczepiać dodatkowych źródeł światła.

Ja wiem, że to paranoja, ale nic się na to nie poradzi. Pytanie też jak zachowają się policjanci w innym kraju - w Polsce mogą przymykać oko, zagraniczni mogą być bardzo skrupulatni.

Opublikowano
witam, wiem że lamp nie wolno modyfikować w naszych bmw można aktywować światła do jazdy dziennej w nowych modelach ringi świecą mocniej do jazdy dziennej i słabiej jako pozycyjne ostatnio słyszałem że nasza policja ma się wziąć za sprawdzanie swiateł dziennych jeśli tak będzie to na pewno posypią się mandaty za światła bez homologacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie to nie sądzę że miśki się doczepią do ładnie założonych ringów, lampy bmw z tego właśnie słyną, więc nie ogarnięty mundurowy raczej nie wyczai że zostało to dołożone.

Gorzej z diagnostą, taki już prędzej wyłapie że coś było modzone.

Opublikowano
Ja miałem taką sytuację, że mnie zatrzymali, światłą do jazdy dziennej ok, a teraz pan włączy mijania. Oczywiście ringi nie zgasły bo podłączyłem je pod pozycje. A on do mnie no i co panie kierowco? A ja do niego, że tak tak ma być, ringi montowane w ASO, nowe BMW mają jako pozycje ringi i ja tak sobie zażyczyłem w ASO.A jak coś to skierujemy sprawę do sądu bo jedną wygrałem. A on do mnie, że nie ma potrzeby, że on widzi, że są oryginalne bo te inne to jak kółka neonowe są (Pewnie o CCFL mu chodziło), oddał papiery i do widzenia :D
Opublikowano
Ja miałem taką sytuację, że mnie zatrzymali, światłą do jazdy dziennej ok, a teraz pan włączy mijania. Oczywiście ringi nie zgasły bo podłączyłem je pod pozycje. A on do mnie no i co panie kierowco? A ja do niego, że tak tak ma być, ringi montowane w ASO, nowe BMW mają jako pozycje ringi i ja tak sobie zażyczyłem w ASO.A jak coś to skierujemy sprawę do sądu bo jedną wygrałem. A on do mnie, że nie ma potrzeby, że on widzi, że są oryginalne bo te inne to jak kółka neonowe są (Pewnie o CCFL mu chodziło), oddał papiery i do widzenia :D

 

witam,miałeś szczęście że trafiłeś na niedouczonego policjanta pisałem już że ringi działają ze zmiennym natężeniem światła jak świecą jako dzienne to świecą jaśniej jak włączasz pozycyjne ringi trochę przygasają.widziałem już takie na allegro ale co z homologacją ? o ile policjanta idzie zbajerować to na przeglądzie będą problemy

Opublikowano
No ja też wiem, że oryginalnie przygasają. Ale większość policjantów o tym nie wie. A co do przeglądów to tak samo jak policjantowi w razie czego, daję się papierki o nominale 100 w ręce diagnosty i on jest bardzo zadowolony i wszystko przejdzie :D U nas w Polsce wszystko da się załatwić :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem wczoraj koledzy na przeglądzie, dziś się kończył, ale wiadomo weekend i kolejki, wszystko oczywiście super, no może po za ręcznym, no ale bardziej chodziło mi o ringi CCFL, no i....

Ringi CCFL mają to do siebie, że jak masz włączony silnik, bądź tylko włączony zapłon, to ringi migają jak stroboskopy (co jakieś 5 sekund), no to starszy Pan diagnosta sie mnie pyta, czy ja jestem z policji? Mówie mu, że nie, że taki nowy wynalazek, że jak stane wieczorem na poboczu bo samochód ma awarię i zapomne włączyć postojówki, to lampy same mrygają tak dla bezpieczeństwa :wink: na to usłyszałem, "a do mojego punto też tak można?"

 

Morał taki koledzy, że czy dozwolone, czy zabronione, to jeszcze trzeba o tym wiedzieć.

 

A przeglądy w naszym kraju, to i tak śmiech i bezsens, każdy gdzieś ma jakiegoś znajomego, który przystawi stępla na dowodzie, no nie???

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ringami zagrozenia nie stworzysz a juz np brakiem hamulcow tak. Jak by tych badan nie bylo, to nawet sobie nie wyobrazasz jakie szroty by jezdzily po drogach (i tak dobrze nie jest). Jak kolega mial malucha to nie bylo w nim dobrej czesci, luzy w kierownicy jak w ciagniku, hamulcow prawie nie bylo, sprezyny polamane itp. Jak musial zrobic przeglad, to wszystkie stacje objezdzil i kazdy mowil, ze pod takim autem to on sie nie podpisze. Slaby reczny, ciemne szyby czy swiecidelka to diagnosci maja w dupie, ale niektorzy maja tak zuzyte zawieszenie, ze sworzen moze wypasc w kazdej chwili. Niektorzy nie maja pojecia, ze to zagraza ich zyciu. Skonczylo sie tak, ze kolega by zrobic przeglad musial w malucha dolozc 800zl, czyli podwoil jego wartosc. Byl bardzo niezadowolony, ale chociaz auto ze stanu agonalnego wrocilo do "jako takiego".

 

Ja tam jestem bardzo zadowolony, ze diagnosci nie sa takimi sluzbistami. Czasem po prostu dana usterke chce naprawic za miesiac, bo kasy brak lub przy okazji czegos innego. Ale jak grat jest drutem powiazany, to nie dadza bo by mogli uprawnienia stracic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zrozumieliśmy się, uważam, że przeglądy są BARDZO potrzbne, nie raz widze na drodze strasznego szrota i się zastanawiam, kto to cudeńko dopuścił do ruchu :mad2:

No i o to właśnie chodzi, że dopuścił go jakiś znajomy właściciela, który pracuje na stacji diagnostycznej, dostał pewnie na flachę i tyle....

 

To jest właśnie głupota i paranoja, ja rozumiem, że nie wszytkich stać na fajne furki, ale to zagrożenie dla siebie, swojej rodziny i dla innych w około.

 

Kiedyś w Norwegii nie chcieli mi zrobić przeglądu, bo miałem troszkę rdzy na tarczach hamulcowych, głupota???? Może, ale szrota na ich drogach nigdy nie widziałem..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.