Skocz do zawartości

Listwy drewniane wnętrza - E39 520d 2000r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Planuję wymianę listw na drzwiach i desce na drewniane. Mam model z czarnymi listwami. Proszę o pomoc w demontażu starych listw. Co trzeba zrobić? Może jakieś zdjęcia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Listwy nie są przykręcane , są jedynie zamontowane na wsówane zatrzaski, jak weźmiesz śrubowkręt i delikatnie będziesz podważał, to spokojnie Ci wyjdą, jeśli oczywiście stare listwy są do czegoś Ci potrzebne, bo jak nie, to użyj trochę więcej siły i nie martw się czy zatrzaski wytrzymają czy nie..

Szczerze powiem, że mi te plastikowe drewno średnio pasuje do e39, ale każdy ma inny gust..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Z tego co wiem, w E39 nie było plastikowego drewna, tylko drewniane ;) Te listwy są naprawdę robione z drzewa. Co nie zmienia faktu, że w większości przypadków też mi średnio pasują.

 

Co do tematu - przy zdejmowaniu dość łatwo sobie pokaleczyć listwę albo deskę tym, czym podważasz. Polecam robić to z wyczuciem i na spokojnie.

Opublikowano
Tak jak pisali koledzy wyżej. Ja tylko dodam, że osobiście mam drewno u siebie i bardzo mi się podoba. Nadaje takiego eleganckiego wyglądu, a nie jak dzisiejsze marki robią auta, że same odlewy plastikowe, deski jednolite itd. :duh:
Opublikowano
Może ktoś chce zamienić listwy drewniane do E39 520d 2000r. na czarne? Mam czarne w bardzo dobrym stanie zamontowane w E39. Możemy się spotkać i dokonać wymiany na miejscu.
Opublikowano
Ja chętnie wymienię czarne na aluminium ;) Mam czarne w idealnym stanie i to ostatnia szansa, bo w przyszłym tygodniu zostaną oklejone szczotkowanym aluminium ;)
Opublikowano
Na alu nikt się nie zamieni, bo to było tylko w M Pakiecie i na alledrgo szukać można ze świeczką a jak już są to w zawrotnej cenie. :roll:
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Jesli ktoś chce aluminiowe listwy to mogę pomóc , bo kupiłem tapicerkę skóra plus aluminium a w oryginale mam drewno które chce przełożyć na nowa tapicerkę , niestety dysponuję tylko alu wstawkami na drzwi i skrzynie biegów w automacie. Przy okazji jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony patent na demontaż drewna to proszę o info ponieważ obawiam się , że moje listwy mogą nie przetrwać demontażu :( . Zastanawiam się czy nie odciąć końcówek w tych korkach w których siedzą gwinty od listw i nie próbować ich wypchać od drugiej strony zamiast podważać.
Opublikowano
Jesli ktoś chce aluminiowe listwy to mogę pomóc , bo kupiłem tapicerkę skóra plus aluminium a w oryginale mam drewno które chce przełożyć na nowa tapicerkę , niestety dysponuję tylko alu wstawkami na drzwi i skrzynie biegów w automacie. Przy okazji jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony patent na demontaż drewna to proszę o info ponieważ obawiam się , że moje listwy mogą nie przetrwać demontażu :( . Zastanawiam się czy nie odciąć końcówek w tych korkach w których siedzą gwinty od listw i nie próbować ich wypchać od drugiej strony zamiast podważać.

Nie obawiaj sie, listwy sa bardzo solidne.

Najlepiej podwazac je tepym nozem o szerokim, zaokraglonym ostrzu, takim typowym od popularnej teraz zastawy stolowej.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam srebrno czarne , takie w krateczkę ,ale w życiu ich na żadne inne nie zamienię :twisted:
Opublikowano
ja mam srebrno czarne , takie w krateczkę ,ale w życiu ich na żadne inne nie zamienię :twisted:

 

To już kwestia gustu , ja dziś podejmuję próbę zgodnie z poradą Areckiego i mam nadzieje że listwy przetrwają bo mi osobiście wydają się bardzo delikatne. Dla niepewnych to potwierdzam , że te listwy to prawdziwe drewno nie żadna sprasowana tekturka jak w Audi A4 czy plastik udający drewno

Opublikowano
Demontuję listwy u siebie i mam problem. O ile te z deski rozdzielczej schodzą bez problemu (co już wcześniej sprawdzałem), bo są na takich gładkich, plastikowych kołeczkach, to już przy boczkach drzwi spotkała mnie niemiła niespodzianka. Listwy siedzą na dziwacznej kombinacji metalowych kołków z gwintem (!), który zapiera się w metalowych otworach w boczku i nie ma szans, żeby to ruszyć. Jedną listwę zdjąłem i każdy kołek wyszedł inaczej - pierwszy został w boczku, drugi i czwarty wyrwały ze sobą ten plastikowy uchwyt, trzeci bez strat, czwarty wyszedł z całym uchwytem, czyli plastikiem w którym siedzi metalowy element trzymający. Nie wiem jak mi się to teraz będzie trzymać drzwi, czy się nie pojawią luzy... Jest jakiś sprawdzony sposób na demontaż, czy tak się trzeba siłować i ryzykować?
Opublikowano (edytowane)

Moze trzeba sciagnac caly boczek i kombinowac 'od tylca'?

Moze trzeba cosik odkrecic? Jakas nakretke, badz cala tulejke, w ktorej to siedzi? Stad ten gwint. Jak masz to juz na wierzchu, domysl sie kombinacji.

Listwy sciagalem tylko na desce i klopotow nie bylo...

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

I znowu jakis smiec, ktory ubiegl mnie przed edycja posta... :duh:

Do wywalu :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Nie da się tam nic wymyślić, po prostu tak to zrobili. Od strony pasażera zeszło elegancko i elegancko się też dało zamontować. Od strony kierowcy też jakoś poskładałem do kupy.

 

Następny problem mam z listwą od radia. Wyjąłem MIDa, wyjąłem CD, odkręciłem cztery śrubki po bokach tego stelażu i dwie pod listwami, cały stelaż się rusza, ale nie ma szans żeby wyszedł. On ma takie uszy z boków, które siedzą pod dużymi elementami kokpitu. Jak sobie z tym radzicie? Dla mnie to wygląda, jak bym musiał odkręcić całą dolną część deski koło kierownicy i koło schowka, a nawet nie wiem czy to jest możliwe.

 

Zdemontowałem za to konsolę środkową i... też problem. Da się jakoś rozmontować popielniczkę? Mam ją przed sobą, dumam nad tym od godziny i nic nie wymyśliłem.

Opublikowano

Dzięki. U mnie te kołki są trochę inne, a właściwie to co trzyma kołki w boczku. W każdym razie z tym sobie jakoś poradziłem, teraz dumam nad wyjęciem stelażu radia i rozmontowaniem popielniczki.

 

edit: Jak zwykle muszę mieć szczęście i mieć inaczej, niż we wszystkich instrukcjach ;) U mnie listwy radia nie trzymają żadne podkładki do podważenia, najprawdopodobniej jest po prostu przyklejona czymś niesamowicie mocno trzymającym. Podobnie cała konsola środkowa koło skrzyni biegów. Podobnie pokrywa popielniczki... Nigdzie nie ma żadnych wkrętów i mam teraz poważny dylemat, bo trzeba to po prostu oderwać, wkładając w to dużo siły. Jak się coś połamie, albo nie będzie potem trzymało jak powinno, ech...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
kolego ja mam drewniane i moge sie zamienic za kazde inne.

Jeśli chcesz to jak pisałem wcześniej mam aluminiowe listwy na drzwi i panel skrzyni biegów automat i bardzo chętnie zamienię je na drewniane listwy drzwi a panel środkowy może być gratis dla ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.