Skocz do zawartości

528i temperatura skacze na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam 528i z 1996 roku, poczciwy staruszek ma problemy z przegrzewaniem się na rozgrzanym silniku, ale tylko na wolnych obrotach, np. stojąc w korku, albo jadąc w korku 20km/h. Problem występuje tylko jak na dworzu jest upał, temperatura około 25 stopni. Na zbicie temperatury działa sposób z włączeniem ogrzewania na maxa, ale wtedy mam saunę w kabinie. Po wyjechaniu z korka, jadąc płynnie temperatura wraca do "pionu".

Samochód był sprawdzany na zawartość CO2 w płynie chłodzącym - nie wykryło spalin w układzie, nie kopci, nie ubywa płynu w drastyczny sposób, ani nie ma go w oleju. Mechanik sprawdzał visco, pompę wody i termostat - nie stwierdzili, żeby te częsci nadawały się do wymiany.

Może ktoś miał podobny problem, albo jakieś sugestie? Dzięki.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz LPG, to czasami jest z tym problem, był już o tym temat.

Ja na Twoim miejscu wyjąłbym termostat i pojeździł bez niego, nic złego dla silnika się nie stanie, jedynie troszkę dłużej będzie się rozgrzewał, ale mamy upały, więc się nie martw. Był też gdzieś temat, że termostat nie zawsze i nie do końca się otwierał i nie puszczał płynu do chłodnicy. Wyjąć termostat to zaledwie pół godziny, no może godzina, a będziesz wiedziął co i jak.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Gazu nie mam założonego, więc ten problem można wykluczyć. Zastanawiam się nad wymianą termostatu tak proforma, wtedy będzie pewność, że to napewno nie to. Temat jest trudny do ugryzienia, bo niby wszystko działa jak należy.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
A w tych korkach słyszysz, że visco chodzi? Ja też miałem podobną sytuację, visco niby sprawne tak mówili mechanicy. Kupiłem 2 i problem zniknął. A doszedłem do tego w ten sposób, że właśnie w korkach to powinien być dźwięk jak z samolotu przy załączonym visco a tu nic. Ja nie mam zaufania do mechaników dlatego wszystkie naprawy staram się przeprowadzać sam :D
Opublikowano
Nie zwróciłem na to uwagi, pewnie masz na myśli taki dźwięk jakby jakiś wiatrak się załączał. Mi się wydawało, że to ten dżwięk jest z tego wiatraczka od klimy z przodu. Nie zawsze to słyszę, a jak się grzał, to niczego nie słyszałem, przynajmniej nie zwracałem na to uwagi.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Jak się załączy visco to słychać taki szum, że ludzie się odkręcają bo nie wiedzą co to :D Jeżeli tego dźwięku nie ma to visco do wymiany i będziesz miał spokój.
Opublikowano
Przed chwilą gadałem z mechanikiem, u którego stoi teraz fura. Mówi, że visco jest ok, bo próbowali zatrzymać je jakimś śrubokrętem i nie poddawało się. Wmieniam proforma korek od zbiornika wyrównawczego i termostat. Jak się wkurzę, to pomyślę o E60, tylko dlaczego one takie drogie :mad2:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak się wkurzę, to pomyślę o E60, tylko dlaczego one takie drogie :mad2:

I nie warte tej ceny :wink:

I wcale nie lepsze od E39.Tam nawet wymiana żarówki w reflektorze to męka.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
zacznij od odpowietrzenia układu... możesz mieć lekko zapowietrzony i na wolnych obrotach może być słabszy strumień powrotny cieczy chłodzącej do zbiorniczka:)
Opublikowano
Właśnie mówili mi, że wczoraj 4 razy go odpowietrzali i jak przycisną gazu, to jakiś bombel wychodzi. Oby to nie był najczarniejszy ze scenariuszy - głowica.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Ja mam jeszcze jeden pomysł - wentylator klimy (czy tam jak tam się on fachowo nazywa, ten przed chłodnicą). Jeśli w upale jeździsz na klimie, to może to przegrzewa układ? Wszak ten wentylator też odpowiada za dochładzanie układu... Jedziesz - chłodzi, stoisz - już za mało chłodzi i zaczyna się grzać. A te wentylatory bardzo lubią się zacierać.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

To albo nie potrafią dobrze odpowietrzyć, a układ masz szczelny?

NetSerwer ma racje, wentylator klimy wspomaga chłodzenie, więc sprawdź też czy się załącza na wszystkich biegach

Opublikowano
Autor tego postu niech może sprawdzi czy po rozgrzaniu silnika chłodnica jest cała gorąca, może faktycznie jest zapowietrzona lub zasyfiona wewnątrz i nie ma już takiego przepływu, jaki powinna mieć.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Nie zwróciłem na to uwagi, pewnie masz na myśli taki dźwięk jakby jakiś wiatrak się załączał. Mi się wydawało, że to ten dżwięk jest z tego wiatraczka od klimy z przodu. Nie zawsze to słyszę, a jak się grzał, to niczego nie słyszałem, przynajmniej nie zwracałem na to uwagi.

ja bym podmienil ta wiskoze. w cieply dzien jak moja e39 popracuje chwile na wolnych obrotach np w korku i potem wcisne pedal gazu to robi sie wokol pieeekny szum i nie da sie go pomylic z dzwiekiem elektrycznego wiatraka

Opublikowano
No powinien to zrobić. Pisałem koledze wyżej. Ja u siebie nie słyszałem tego szumu i wskazówka delikatnie się odchylała od pionu. Byłem u mechanika visco dobre powiedział. Wymieniłem nie potrzebnie termostat bo zaryzykowałem, kupiłem visco i od tam tej poru mam szum jak odrzutowiec i spokój. Wskazówka nawet nie drgnie :D
Opublikowano
Ja tez bym opstawial visco gdyz jak stoisz w korku ci sie grzeje a jak ruszysz temperatura wraca do normy.Ja u siebie mialem taki problem ale po wlaczeniu klimy w korku sie grzal ale wymienilem wentylator klimy i po problemie :D
Opublikowano
właśnie o to chodzi w tych korkach a takich upałach wiatrak klimatyzacji wspomaga chłodzenie silnika, więc warto sprawdzić czy działa:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.