Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie musisz sie znac jak zobaczysz ze sa ,to bedzie widomosc dla Cieie ze trzeba je usunac i zaslepic ,poszukaj jest to tutaj dokladnie opisane co i jak ,zaslepki kupisz na allegro za kilka groszy!!!jest jeszcze jedna opcja jesli one beda i nie chcesz ich usuwac wtedu musisz poruszac ciegnem i zobaczyc czy maja luzy jesli tak polecam kupic nowy ssacy cena ok 1900zl jest to normln czesc wymiena w bmw na przebieg cos ok ponad 100tys jest zrobiona musza zarabiac :norty:
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Krzysiek a można to jakoś inaczej podejrzeć bez rozbieranie całego kolektora :norty: Np.jak ściągniesz EGR :?: i świecąc latarką ...
Opublikowano
... bylo cos takiego, ale tylko w silniku M57 184KM we wczesnych E46 i E39. i tylko w tym jednym wypadku.

Byl rowniez M57N w E53 automat,ktory oryginalnie byl bez klapek...

nie wiem czy dobrze zrozumialem twoj post,jezeli nie to przepraszam... :oops:

Opublikowano
... bylo cos takiego, ale tylko w silniku M57 184KM we wczesnych E46 i E39. i tylko w tym jednym wypadku.

Byl rowniez M57N w E53 automat,ktory oryginalnie byl bez klapek...

nie wiem czy dobrze zrozumialem twoj post,jezeli nie to przepraszam... :oops:

 

o... to ciekawe... możesz podrzucić linka do schematu realoem z tej wersji?

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB71&mospid=47739&btnr=11_3651&hg=11&fg=40&hl=1

Ja miałem taki kolektor w x5 3.0d 218KM z 2004 roku...

Przepraszam za OT :silenced:

 

ciekawe... pewnie wielu użytkowników 3.0d 204KM i 218KM mogłoby kupić sobie taki kolektor w zamian za swój z klapkami... poza tym to obala mit, że bez klapek 3.0d słabiej jedzie z dołu.

Opublikowano
Moja X5 byla z norma EU3,z klapkami i DPF EU4

 

a ja miałem E46 3.0d 204KM M57N z normą EU3 i bez DPF z klapki i tak były :mrgreen:

Opublikowano

troche mnie przerazil temat i rzucilem okiem w realoem i oto co znalazlem dla mojego auta (rok 2009)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=WD11&mospid=50161&btnr=11_4101&hg=11&fg=40

 

Wyglada na to, ze w 06/2008 zostaly wymienione kolektory ssace.

 

czy ktos z obecnych mial klopot z tym tematem w silniku z 2009 roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Jakieś 3 miesiące temu zmieniałem u siebie kolektor ssący przebieg auta w momencie wymiany 110tyś km 100% oryginalny.

Tu jest film pokazujący jaki luz miała ośka.

 

Przy zastosowaniu jednej ośki dla wszystkich klapek nie bardzo widzę,możliwość dostania się klapki do cylindra ośka się nie wysunie bo nie ma jak jest blokowana przez urządzenie sterujące. Ma jedynie luzy w kolektorze. Wyrabiają się w nim otwory i cała ośka chodzi luźno co widać na w/w filmie.

Same klapki były sztywne nie miały żadnego luzu choć dawały się przesuwać po ośce co też widać na filmie.

Wywalenie klapek jest bardzo proste wyciągamy ośkę wywalamy klapki i wkładamy z powrotem samą ośkę bez klapek nie trzeba żadnych zaślepek itd.

Ja kilka dni tak jeździłem jednak miałem wrażenie,że auto jest trochę słabsze z dołu i moje przypuszczenia potwierdzały posty na zagranicznych forach. Klapki służą do zmniejszania i powiększania wielkości kolektora dolotowego (wydłużania skracania dolotu) widać to wyraźnie na moim filmie 4 otwory dolotowe są bez klapek a pozostałymi 4 sterują właśnie klapki otwierając je i zamykając tak samo jak w wersjach benzynowych disa zamyka i otwiera połowę kolektora dolotowego.

Po wyczytaniu tych faktów zdecydowałem się na zakup kolektora w idealnym stanie co nie było proste.

Na allegro same igły po minimalnych przebiegach a jak dzwoniłem i mówiłem co mają sprawdzić bez ściemniania bo otworzę paczkę przed odebraniem to okazywało się,że wszystkie mają luz tak jak mój.

Znalazłem w końcu człowieka,który miał całe auto po 20tyś przebiegu i od niego kupiłem idealny kolektor jak nowy.

Tu na filmie widać różnicę.

 

Co do poprawienia kolektora niby ten,który kupiłem ma inny numer ale jest identyczny co do najmniejszych szczegółów niczym się nie różni więc po następnych 70-100tyś trzeba go skontrolować.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
skrab dla pewnosci rozbierz i sprawdz to 2 godz roboty tylko :cool2:

waco_o2 poczytaj troche wiecej a nie tylko slepo wierzysz w tego reolema czy etka nadawlabys sie do serwisu aso :mrgreen:

podpowiem Ci w seri 1 to zobaczysz ze 122ps maja klapi ale tonie moj problem ja sobie sprawdzilem :norty:

A wiec sprawa jest rozwiązana dla niektórych Kolegów dzisiaj sprawdzałem u mnie, nie ma w ogóle w originale klapek czyli znakiem tego iż silniki

318D m47t2 nie mają klapek :cool2:

Opublikowano
skrab dla pewnosci rozbierz i sprawdz to 2 godz roboty tylko :cool2:

waco_o2 poczytaj troche wiecej a nie tylko slepo wierzysz w tego reolema czy etka nadawlabys sie do serwisu aso :mrgreen:

podpowiem Ci w seri 1 to zobaczysz ze 122ps maja klapi ale tonie moj problem ja sobie sprawdzilem :norty:

A wiec sprawa jest rozwiązana dla niektórych Kolegów dzisiaj sprawdzałem u mnie, nie ma w ogóle w originale klapek czyli znakiem tego iż silniki

318D m47t2 nie mają klapek :cool2:

 

ja bym sobie nie dał ręki uciąć, że wszystkie nie mają...

Opublikowano

A wiec sprawa jest rozwiązana dla niektórych Kolegów dzisiaj sprawdzałem u mnie, nie ma w ogóle w originale klapek czyli znakiem tego iż silniki

318D m47t2 nie mają klapek :cool2:

 

Kurczy teraz mam problem... Kupuje auto o silniku wg kodowania VIN M47/T2 320d 2006r czy to jest ten sam silnik? Czy jego temat nieszzesnych klapek dotyczy czy mogę spać i jeździć spokojnie???

Jak widzicie dopiero kupuje auto i za 3-4 dni odbieram... Chciałbym wiedzieć jak najwiecej a jk czytam takie posty to aż glupieje :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Najlepiej chyba nie czytac, bo czlowiek wpadnie w paranoje. :mrgreen: Jezdzic i cieszyc sie autem. :cool2:
Opublikowano
Daleki jestem od paranoi jednak chciałbym wiedzieć czy coś mi grozi... Jednak auto używek kupuje...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

A wiec sprawa jest rozwiązana dla niektórych Kolegów dzisiaj sprawdzałem u mnie, nie ma w ogóle w originale klapek czyli znakiem tego iż silniki

318D m47t2 nie mają klapek :cool2:

 

Kurczy teraz mam problem... Kupuje auto o silniku wg kodowania VIN M47/T2 320d 2006r czy to jest ten sam silnik? Czy jego temat nieszzesnych klapek dotyczy czy mogę spać i jeździć spokojnie???

Jak widzicie dopiero kupuje auto i za 3-4 dni odbieram... Chciałbym wiedzieć jak najwiecej a jk czytam takie posty to aż glupieje :)

Po prostu podejrzyj pod kolektor to zobaczysz czy masz takie cięgno, jak jest to znaczy ze są klapki ,a jak nie to nie :norty:

Opublikowano
No nic to będę szukał "takie ciegno" jak znajdę to będę się martwił.... Albo i nie

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Jak tylko będzie mój to zapewne zajrze...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurczy teraz mam problem... Kupuje auto o silniku wg kodowania VIN M47/T2 320d 2006r czy to jest ten sam silnik? Czy jego temat nieszzesnych klapek dotyczy czy mogę spać i jeździć spokojnie???

 

(M47/T2) 318d nie ma klapek, 320d ma klapki i potrafią się urwać.

Opublikowano
Jeny nie przesadzajcie, żeby od razu martwić. Raz sprawdzisz stan i jak się porządnie trzymają to co drugi/trzeci serwis możesz sobie kontrolować i będzie ok. Tak od razu się nie urywają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozdzielcie 320d na M47 i N47 bo w tym drugim jest jedna duża ośka i nie ma możliwości,żeby klapka się urwała i wpadła do cylindra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.